Olen kiertänyt sukulaiseni kanssa autokauppoja nyt parin viikon aikana koska hänellä olisi auton vaihto edessä ja myyntipuheet on ollu kerta kaikkisen hauskaa kuunneltavaa.
No tänään tuli ehdottomasti paras ja kyseessä oli yksityinen käytetyn auton liike. Koeajettavaa autoa oltiin juuri fiksailemassa spraymaalien kanssa ja ajateltiin odottaa ja katsella samalla mitä siitä löytyy. No tämä fiksaus ensinnäkin valu ja oli muutenkin tehty epäasiallisesti eli syksyn jälkeen ruoste pukkaa varmasti uudestaan esiin ja oli noita ruosteläikkiä muutenkin siellä täällä.
Takapuskuri repsotti takanurkastaan turhan selvästi ja vastaukseksi tuli ettei se mistään irti ole.
Koeajossa auto veti koko ajan oikealle eli rattia oli voimakkaasti pidettävä vastaan vasemmalle ettei auto mene ojaan. Vastaukseksi tuli että kyllä kaikkien asiakkaitten autot on vetäny tolla kohtaa tietä kans oikealle ja jos ajaa eri kohtaa tiellä niin ei pitäis enää haitata. Sinänsä huvitti vielä kun tarkastin niin oikelle puolelle oli laitettu uusi rengas eli vanha oli todennäköisesti kulunu loppuun väärien ohjauskulmien takia. Sitäpaitsi lisäksi korjaus oli laiton koska samalle akselille ei saa laittaa eri kuvioisen ja laatuista rengasta.
Alusta oli märkä öljystä mutta en sen kummemmin tutkinu mikä vuotaa. Etuiskarit oli pahasti jo vuotaneet öljyä joten nekin joutuu vaihtaan kohtapuoliin. Käytetty auto on aina tietysti kulunu ja se pitäis näkyä hinnassakin mutta tässä oli paha epäsuhta hinnan ja laadun suhteen ja myyjä sanoi että tämmöisiä helmiä on vaikea saada. Vaarallinen auto liikenteessä ja mukamas helmi.....no poistuimme emmekä palaa samaan helmikauppaan vaan lauantaina menemme erästä toista liikettä katsasteleen.
Autokauppiaiden myyntipuheet!
9
1368
Vastaukset
- Xan
"Ton auton arvo on viiskybaa, mutta taa leima tassa maksaa 450.-" nayttaen
tuoretta katsastusleimaa. Meidan tinkiminen loppui siihen.
Samainen jobbari kehui kerran 850 Fiattia ja pisti sen malliksi kayntiin. Karmea sininen
savupilvi taytti tienoon ja mina siihen sanomaan, jotta ainakin motti on ihan
soko. Ukko siihen, jotta ei tietenkaan ole, vaan toi savu on merkki siita, etta
kaikki on kunnossa, kun oljy kiertaa.
Taa oli vahan sellaista tilannehuumoria, mika latistuu kerrottuna, mutta
kuitenkin :) - Michel (in)
"Sitäpaitsi lisäksi korjaus oli laiton koska samalle akselille ei saa laittaa eri
kuvioisen ja laatuista rengasta. "
Samalle akselille saa toki laittaa erikuvioiset renkaat. Sekarengastus on kielletty, eli ei kesä- ja talvirenkaita samalle akselille. Ja erikokoisia ei myöskään samalle.- Sagittarius
Tässäpä pieni pätkä rengasasetuksista mutta eipähän noista sakkoa yleensä saa jos erikuvioiset renkaat on samalla akselilla mutta rekisteriotteeseen joskus tulee merkintä ja välitön vaihtokehotus.
3. Henkilö- ja pakettiauton (M(1)- ja N(1)-luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunun (O(1)- ja O(2)-luokka) ja erikoisauton samalle akselille asennettavien renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset. Jos tällaisessa autossa tai perävaunussa käytetään muita kuin vyörenkaita, sellaiset on asennettava kaikkiin pyöriin. Muussakaan autossa, auton perävaunussa tai hinattavassa laitteessa ei samalla akselilla saa käyttää siinä määrin erilaisia renkaita, että siitä voi aiheutua haittaa tai vaaraa.
4. Milloin autossa tai sen perävaunussa rengasvaurion johdosta joudutaan tilapäisesti käyttämään vararengasta, siihen ei sovelleta 2 ja 3 momentin säännöksiä. Ajoneuvoa on tällöin kuitenkin kuljetettava erityistä varovaisuutta noudattaen.
Jos ratsian tai muun asian yhteydessä poliisi sattuu huomauttaan niin ei kannata ruveta valehteleen että se on vararengas koska todennäköisesti pyydetään näyttään se oikea vararengas. - Jani
Sagittarius kirjoitti:
Tässäpä pieni pätkä rengasasetuksista mutta eipähän noista sakkoa yleensä saa jos erikuvioiset renkaat on samalla akselilla mutta rekisteriotteeseen joskus tulee merkintä ja välitön vaihtokehotus.
3. Henkilö- ja pakettiauton (M(1)- ja N(1)-luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunun (O(1)- ja O(2)-luokka) ja erikoisauton samalle akselille asennettavien renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset. Jos tällaisessa autossa tai perävaunussa käytetään muita kuin vyörenkaita, sellaiset on asennettava kaikkiin pyöriin. Muussakaan autossa, auton perävaunussa tai hinattavassa laitteessa ei samalla akselilla saa käyttää siinä määrin erilaisia renkaita, että siitä voi aiheutua haittaa tai vaaraa.
4. Milloin autossa tai sen perävaunussa rengasvaurion johdosta joudutaan tilapäisesti käyttämään vararengasta, siihen ei sovelleta 2 ja 3 momentin säännöksiä. Ajoneuvoa on tällöin kuitenkin kuljetettava erityistä varovaisuutta noudattaen.
Jos ratsian tai muun asian yhteydessä poliisi sattuu huomauttaan niin ei kannata ruveta valehteleen että se on vararengas koska todennäköisesti pyydetään näyttään se oikea vararengas.Mitä tuo laki pätkä edes tarkoittaa?? ei siinä puhuta missään kohtaa kuvioista... vai????
Puhutaan vain mitoista ominaisuuksista ja rakenteesta, ei kuviosta.
Oletkos sä saanut sakot sitten jos ollut erikuvioiset renkaat, tai huomautuksen? kumma kun olen itse jopa katsastanut semmosen auton missä on yksi erimerkkinen rengas.
renkaiden on oltava mitoiltaan(esim kaikkien samalla akselilla 205/50 /16, rakenteeltaan( teräsvyö renkaat.. tietty määrä kudoksia) ja ominaisuuksiltaan(nopeusluokka)
Mihin kuviot jäi??? - Sagittarius
Jani kirjoitti:
Mitä tuo laki pätkä edes tarkoittaa?? ei siinä puhuta missään kohtaa kuvioista... vai????
Puhutaan vain mitoista ominaisuuksista ja rakenteesta, ei kuviosta.
Oletkos sä saanut sakot sitten jos ollut erikuvioiset renkaat, tai huomautuksen? kumma kun olen itse jopa katsastanut semmosen auton missä on yksi erimerkkinen rengas.
renkaiden on oltava mitoiltaan(esim kaikkien samalla akselilla 205/50 /16, rakenteeltaan( teräsvyö renkaat.. tietty määrä kudoksia) ja ominaisuuksiltaan(nopeusluokka)
Mihin kuviot jäi???Renkaan ominaisuuksiin vaikuttaa paljon kuviokin ja jos toinen rengas on talvipintainen ja toinen kesäkuviolla niin lukkojarrutuksessa kesärengas on se joka varmasti paremmin hidastaa ja silloin auto puoltaa sille puolelle missä tämä kesärengas on etenkin jos rengaspari on edessä.
Katsastusmies on ihminen siinä missä muutkin eli ei kaikkia asioita aina huomaa. Sen verran paljon olen autoja käyttäny katsastuksessa että on tullu huomattua heidänkin "sokeutuminen" tietyille asioille. Joskus heiltä pääsee jopa vaarallisiakin vikoja läpi.
Tosiasia kuitenkin on että erikuvioisia renkaita ei saa olla samalla akselilla ja kaikille tämä asia ei ole menny jostain syystä aivojen sopukoihin. - Jani
Sagittarius kirjoitti:
Renkaan ominaisuuksiin vaikuttaa paljon kuviokin ja jos toinen rengas on talvipintainen ja toinen kesäkuviolla niin lukkojarrutuksessa kesärengas on se joka varmasti paremmin hidastaa ja silloin auto puoltaa sille puolelle missä tämä kesärengas on etenkin jos rengaspari on edessä.
Katsastusmies on ihminen siinä missä muutkin eli ei kaikkia asioita aina huomaa. Sen verran paljon olen autoja käyttäny katsastuksessa että on tullu huomattua heidänkin "sokeutuminen" tietyille asioille. Joskus heiltä pääsee jopa vaarallisiakin vikoja läpi.
Tosiasia kuitenkin on että erikuvioisia renkaita ei saa olla samalla akselilla ja kaikille tämä asia ei ole menny jostain syystä aivojen sopukoihin.Eli se mitä mitä ollut puhetta että ei talvi ja kesä kumeja yhteen. ei talvirengasta kesärenkaitten kanssa kukaan ole yhteen ollut sovittamassa. kun kaikki m s renkaat on talvikelpoisia.
Eli eikö ollut nyt puhe vaan kesärenkaista. tai yksistään talvi, muttei yht aikaa. - Sagittarius
Jani kirjoitti:
Eli se mitä mitä ollut puhetta että ei talvi ja kesä kumeja yhteen. ei talvirengasta kesärenkaitten kanssa kukaan ole yhteen ollut sovittamassa. kun kaikki m s renkaat on talvikelpoisia.
Eli eikö ollut nyt puhe vaan kesärenkaista. tai yksistään talvi, muttei yht aikaa.Sama sääntö pätee kaikkiin renkaisiin eli eri kuviolla varustettuja renkaita ei saa laittaa samalle akselille.
- jani
Sagittarius kirjoitti:
Sama sääntö pätee kaikkiin renkaisiin eli eri kuviolla varustettuja renkaita ei saa laittaa samalle akselille.
Väitä mitä väität. mutta tuolla edellä tuli kyllä se oikea vastaus.
- Uula
Olin kerran ostamassa Lagunaa Toyota-liikkeestä. Juuri ennen rahojen tiskiin lyömistä myyjä kysyi vaimoltani, että isikö tämän maksaa? Isäni, joka oli jatkosodan veteraani, öli siirtynyt ajasta taivaallisten tojotakauppiaiden luokse 20v aikaisemmin. Isäni ampui kk:lla väärään suuntaan: minä ammun omia herroja kohti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804