Kirjoitin tämän epähuomiossa tuonne yleistä laihdutuksesta palstallekin, mutta laitan vielä tänne, johon alunperin oli aikomus.. Anteeksi vahinkospammi :)
Minulla on jonkinlainen kehon hahmottamisongelma.. Painan todella paljon, kylkimakkaroita löytyy, mutta en jaksa uskoa olevani niin lihava, kuin painoindeksi ja vaaka väittää.
Olen siis 162cm ja painan 78kg. Kuulostaa aika pahalta, vai mitä? Kuitenkin vaatekokoni ei ole valtavia. Naisten mallin vaatteista käytän kokoja 38-42, mallista riippuen, enimmäkseen kokoa 40. Yhdet housut on 38, takkia, paitaa ja jakkua myös. Lähinnä matalavyötäröisten ja vartalonmyötäisten vaatteiden koko on suurempi. Farkkujen tuumakoko on 32. Enkä käytä liian pieniä vaatteita, minulle on tärkeää, ettei mikään tursua ja vaatteet istuvat hyvin.
En ole mielestäni suuren suuri, vaikka tiedän kyllä, että makkaroita riittää. Vai olenko sittenkin? Mistä ihmeestä nuo kilot tulevat? Tai siis miten on mahdollista, että olen muka noin paljon ylipainoinen, painoindeksikin melkein 30. Olen kyllä myös melko lihaksikas, joten se selittää osan, mutta ei kaikkea...:)
Voisitteko kertoa omia paino/pituus/vaatekokojanne? Siitä olisi minulle paljon apua.. että kykenisin arvioimaan objektiivisesti, kuinka paljon normaalia suurempi olen.
Edes mielipiteitä..? :)
Vaatekokosi? Pituus/paino?
122
15525
Vastaukset
- "normaalia suurempi"
vaan aivan tavallisen kokoinen (tai jopa tavallista pienikokoisempi) hiukan pyöreä nainen. Itse olen tavallista isokokoisempi nainen 176cm 98kg. Pukuni koko vaihtelee 48-52.
- olen ylipainoinen todella
Pituutta 166 cm 79 kg ja housut medium, mutta yläosa no: 46-48
- 16+1
Miten on mahdollistam että minä olen pituudeltani 178cm pitkä ja painan 93kg, mutta vaatekokoni on 42. Voiko ihmisen ruumiin rakenne heittää näin paljon?
- tytsi 32v
16+1 kirjoitti:
Miten on mahdollistam että minä olen pituudeltani 178cm pitkä ja painan 93kg, mutta vaatekokoni on 42. Voiko ihmisen ruumiin rakenne heittää näin paljon?
riippuu minne se paino on kertynyt jos sulla on tasaisesti kaikkialla on vaatekokosi se mitä sanoit voit jopa näyttää laihalta. ja onhan sulla tota pituuttaki aika lailla.
- tytsi 32v
tytsi 32v kirjoitti:
riippuu minne se paino on kertynyt jos sulla on tasaisesti kaikkialla on vaatekokosi se mitä sanoit voit jopa näyttää laihalta. ja onhan sulla tota pituuttaki aika lailla.
mie oon lyhyen läntä tanttara ja lihava mutta tyytyväinen itseensä
- Epäselväminä
Lihaksikkuutesi varmaan selittää asian osittain. Vaatekoot ovat kyllä siinä mielessä heikko mittari, kun ne vaihtelevat niin paljon mallin ja liikkeen mukaan. Jossain vaatteessa L on ihan ookoo, jossain taas 36 täysin passeli.
Olen 164 senttiä pitkä. Kolme vuotta sitten painoin 63 kiloa. Ostin mustat "paremmat" housut, jotka istuivat tasan timmisti vyötäröltä ja pyllystä. Samantien aloin stressin ja sairauden vuoksi lihoa, enkä ehtinyt pitää housuja kuin kerran. Painoa kertyi 75 kg. Tervehdyttyäni aloin urheilla ja syödä tosi hyvin. Nyt painan 67 kiloa. Kaivoin housutkin kaapin perältä. Kas vain, ne ovatkin löysät, vyötäröllä on entiseen verrattuna noin 5 senttiä liikaa. Kaikki muutkin 62-ajan vaatteet lököttävät vyötäröltä, mutta lihaksia on näköjään tullut sen verran, että pitkävartiset saappaat istuvat tiukasti, ennen varret hölskyivät. Vartaloni malli on näköjään muuttunut. Kiloja tullut 5 lisää, mutta vyötärö kaventunut 5 senttiä. Jaloissa on selvät lihakset, samoin vatsassa, toisin kuin ennen.
Ehkä sinun kannattaisi kilomäärän sijaan tarkastella vyötärön mittaa? Jospa osa kiloistasi tulee keskivartalolihavuudesta? Siitähän puhutaan nykyään paljon, että olisi tärkeää saada rasva pois vatsaontelosta. - Velouri
Jotta sinulla olisi lihaksia, olet varmastikin harrastanut joka päivä paljon liikuntaa? Muutoin olet pienoinen lääketieteellinen ihme. Ja jos todellakin käsi sydämellä lupaat ettet narraa meitä siitä mikä on todellinen vaatekokosi, nimittäin entisenä vaatemyyjänä muistan kuinka moni isompi henkilö kertakaikkiaan kieltäytyi uskomasta että hänen tuli ostaa 46-koon vaatteita, kun hänen mielestään hänen kokonsa oli 40-42.
Kannattaisikohan tehdä jonkinlainen suolistonpuhdistusoperaatio, alkaa epäilyttää että kannat jotain ylimääräistä elimistössäsi.
Minä olen myös 164 cm, painan 63kg, ja vaatekokoni on noin 40. Olen lihaksikas, harrastan lähes päivittäin liikuntaa. Painat 15kg enemmän kuin minä, ja silti mahdut pienempiin kokoihin kuin minä. Tässä mättää nyt jokin, mitä en ymmärrä yhtään. 15 kg ei ole nimittäin mikään pikkuero, vaan kyse on 30:stä voipaketista!!!- Isopienipossu
Jokin mättää, siksi ihmettelenkin tätä asiaa täällä :)
Harrastan kyllä liikuntaa joka päivä 45 min.- 2 tuntia, riippuu siitä, mikä harjoitus on vuorossa. Aerobista sekä lihastreeniä.
Lupaan käsi sydämellä, etten narraa. Tarkistin tänään vielä kaikki lukemat, vaatteiden koot ym. Näin se on. Aionkin kysäistä tätä asiaa lääkäriltä kun on kohtapuolin lääkärintarkastus, että miten tämä on mahdollista ja että mitä tässä pitäisi uskoa. Vaakakaan ei ole rikki... jospa minulla painaa pää :D
P.S. Suolikaan ei ole tukossa, syön ylimääräisiä kuitu/protskuvalmisteita, jotka huolehtivat siitä asiasta :) - Narraat
Isopienipossu kirjoitti:
Jokin mättää, siksi ihmettelenkin tätä asiaa täällä :)
Harrastan kyllä liikuntaa joka päivä 45 min.- 2 tuntia, riippuu siitä, mikä harjoitus on vuorossa. Aerobista sekä lihastreeniä.
Lupaan käsi sydämellä, etten narraa. Tarkistin tänään vielä kaikki lukemat, vaatteiden koot ym. Näin se on. Aionkin kysäistä tätä asiaa lääkäriltä kun on kohtapuolin lääkärintarkastus, että miten tämä on mahdollista ja että mitä tässä pitäisi uskoa. Vaakakaan ei ole rikki... jospa minulla painaa pää :D
P.S. Suolikaan ei ole tukossa, syön ylimääräisiä kuitu/protskuvalmisteita, jotka huolehtivat siitä asiasta :)nyt ihan kybällä täällä meitä kaikkia, tai tarkoituksenas on vain ihmiset saamaan kommentoimaan viestiisi..
selvät provon ainekset.. painat liki 20 kiloa enemmän kuin minä ja pokkana väität mahtuvas samankokosiin vaatteisiin kuin minä.. Huhhuh!
Mahtaa olla aika pinkeet päälläs!! - Isopienipossu
Narraat kirjoitti:
nyt ihan kybällä täällä meitä kaikkia, tai tarkoituksenas on vain ihmiset saamaan kommentoimaan viestiisi..
selvät provon ainekset.. painat liki 20 kiloa enemmän kuin minä ja pokkana väität mahtuvas samankokosiin vaatteisiin kuin minä.. Huhhuh!
Mahtaa olla aika pinkeet päälläs!!Jos mä laittaisin kuvani tänne, niin et uskoisi, että painan niin paljon :) Todisteleppa siinä sitten, etten narraa. Sun täytyy tulla tänne paikanpäälle katsomaan.
- food is my..
Olen 158cm ja painan 81.7kg, vaatekoko vaihtelee 46-52...
Eläminen on raskasta kuten hengittäminenkin. Miljoona kertaa olen yrittänyt laihduttaa, mutta tulevat takasin korkojen kera.
Niin, se on ainoastaan kiinni itsekurista, tiedän.- kaksikymppinen
Minulta jäänyt liikunta pois päivättäisistä rutineista yli puoleksi vuodeksi. Olen syönyt kuitenkin kuten urheillessani(paljon!) tai huonommin ja paino on noussut 6-7 kiloa. Ennen käytin kokoa 36-38 (S-M). Nyt 38-40 (M-L), itseasiassa ostin juuri neuletakin kokoa 42-44,:(. Tosin sitten taas kun kävin Kappahalissa ostoksilla ja löysin kauniin paidan ja sovitin kokoa M, joka normaalisti on minulle se oikea, se putosi lähes päältä. Sama juttu on esim. Nansolla. Eli kuten joku jo sanoikin, vaatekoko voi riippua paljon siitä mistä vaatteensa ostaa.
- sirpa1989
siis mitä ihmettä :D mä 130kg, oon 160cm pitkä ja käytän 50-52 vaatteita. jotkut vaatteet sopivia, joitakin pitää hieman pienentää. kummallista.
ja itse asiaan. kumppanini on 160 pitkä ja painaa 77kg ja tosiaan käyttää 38-42 vaatteita myös.. vaatteet sopii päälle normaalisti. yksilöllistähän se on, että miten kenenkin kroppa lihoaa. kumppanini kroppa on tasaisen täyteläinen, eikä todellakaan näytä läskiltä, vaan normaalilta.
huom. kumppanini ei myöskään liiku juurikaan.
- inha läski!
Vaate koko sama kuin sulla, joten kyllä vähän ihmettelen, mistä vaatteesi ostat.
Tanttamaisisa mallistoissa (esim. saksalaisissa) koot ovat isompia, mitä numero antaa ymmärtää. Nuorten mallistoissa puolestaan toisin päin.- Isopienipossu
Henkkamaukalta, Seppälästä ym. sellaista tusinavaatetta ja sit näyttää olevan Esprittiä, Tommyä ja jotain tavismerkkejä, en muista mistä lie.. Farkut on Levistä, Dieseliä ja jotain merkittömiä. Varmasti on kaikenlaista halpakauppa ryysyäkin iso osa. Lindexiltä ja Kappahlista on myös paljon ja niistä tiedän, että niissä on aika väljä mitoitus yleensä.
- mustikkataivas
Minulla mitat 162 cm 75 kg. Vaatekoko 44 / 46 paidoissa ja housuissa 42/40... 41 olisi varmaankin ihanteellisin jos sellainen vain olisi.
Pienemmät paidatkin menisi, mutta kun on isot rinnat, niin ei paljon auta pienempää numeroa kiskoa päälle, vaikka muualta istuisikin paremmin kuin nykyinen koko. - mitat
Pituus 168cm ja paino n.75kg. Vaatteet yleensä L tai XL-kokoisia, tai 40/42. Housut isompia, kuin paidat, koska vartaloni on päärynän mallinen. Aiemmin painoin 8kg vähemmän, silloin päälleni mahtui myös M-kokoiset vaatteet... Oi niitä aikoja...
- paino 51
pituus 156.
- ja sen mitat
Vaatekoossa 38 rinnanympärysmitta vaakasuoraan mitattuna rintojen korkeimmalta kohdalta on 88 cm. Jos se on jotain muuta niin vaatekokokin on joku muu.
Vaatteesta riippuen kuositteluvaiheessa lisätään runkokaavaan erilainen väljyysvara. Ja sen väljyysvaran ansiosta koon 38 vaate saattaa mahtua jopa kokoa 42 olevalle - mutta oma vaatekoko ei siitä muutu mihinkään.- Isopienipossu
No mitä sitten? Pitäisikö minun siis valita vaatteet vyötärön- vai rinnanympärysmitan perusteella? Jos 38 mahtuu päälle, niin pitäisikö silti ottaa selvää vaatteen väljyysvarasta sen valmistajalta ja valita vaate sen mukaan, vaikka se roikkuisi olkapäiltä ja pyörisi päällä? Eikö vaatekoko ole se, joka mahtuu päälle, näyttää ja tuntuu hyvältä, eikä se mitä se jonkun taulukon mukaan on?
Sanoinhan sitäpaitsi, että joitain vaatteita vain on 38, enimmäkseen kokoa 40. Tarvitseeko siis takertua tuohon? - tämä?
noh, smartass, kerropas mikä on minun oikea kokoni; rinnanympärys 110 cm ja vyötärönympärys 72?
Eli ostan paidoissa ja yläosissa aina kokoa 46, ja pienennytän ne ompelijalla vyötäröltä kokoon 38. Siis mikä on mielestäsi kokoni?
- kurvi-ihme
Pituus 161 cm ja paino 61 kg. Ei siis paha. Mutta kroppa on seuraavanlainen: vyötärö 80 cm, lantio 105 cm ja rinnanympärys 103 cm. Tämä aiheuttaa sen että sopivia tyylikkäitä vaatteita on vaikea löytää. Jostain menee jopa 38 ja jostain pitää olla 42. Useimmat vaatteet on kokoa 40 mutta housuja ja hameita pitää lyhentää ja jakuista ja takeista lyhentää hihoja. Jos nyt ensin löytää sellaisen jakun että napit menee rinnan kohdalta kiinni.
- MINARIINI
Tässä minun mittani kertoakseni kuinka erimallisia me kaikki ollaan.
Pituus 173 cm.
Paino 80 kg.
Rinnanympärys 95 cm.
Lantio 100 cm.
Vyötärö 75 cm.
Vaatekoot vaihtelevat 38-44.
- liikkuvainen
Ruuminrakenteeltani olen lihaksikas, kuntoilua harrastan säännöllisesti. Pituus 166cm ja paino 66kg. Vyötärönympärys 70cm. Toisinaan housujen löytäminen vaikeaa, sillä nykymuotia suosii mm. kapeita lahkeita, eli usein ei pohkeeni mahdu lahkeesta sisään! Pitkävartisia talvisaappaita ei minun edes kannata kuvitella ostavani, kaikki aivan liian kapeita!
- iina-elisa
Pituus n. 163 cm, tarkasti en tiedä, koska itse on niin vaikea mitata; Paino 59-60 kg; vaatekoko yläosissa S/36, alaosissa M/38 ja joskus S, farkut kokoa 29. Kun vuosi sitten painoin 68 kg, käytin kokoa 38, vaikka se usein oli liian pieni. En vain suostunut ostamaan isompaa. Silloin farkuissa useimmiten sopiva koko oli 31. Nyt mitat on 94-70-94, silloin 95-78-94, eli vyötäröltä oikeastaan kaikki lähtenyt, vähän reisistä ja käsivarsista.
- 38/m
Koko on nuorten vaatekauppojen asteikolla 38 ja kirjaimina S ja M. Kannattaa vaatekaupassa kysyä myyjältä mikä koko olisi paras. Hennes on ilmeisesti suurentanut kokojaan, kun M on nykyään aivan liian iso. Anttila, Seppälä ja monet muut myyvät nukuaan niin suuria vaatteita, että olen siirtynyt niissä lasten kokoihin. 38 kokoisiin housuihinkin on tehty pepulle oma erillinen osastonsa:) Olen 171 pitkä ja 65 kiloa. Mitat ovat 96-70-96.
- efadfasd
Olen 169,5 cm pitkä ja paino vaihtelee 62-64 kg paikkeilla. Paidoissa kokoni on s tai 36/38, kun taas housut on yleensä 38 tai 40. Farkkujen tuumakoko muistaakseni 32. Vyötäröni on 76 cm, lantio n.100 cm ja rinnanympärys 93 cm.
En voi kyllä ymmärtää, miten joku joka painaa 15 kg enemmän (ja on vielä itseäni paljon lyhyempi) ja voi mahtua samaan kokoon...koska itsellänikin on paljon lihaksia (urheilen lähes päivittäin). Tosin tiedän paljon ihmisiä, jotka survovat itsensä aina liian pieniin vaatteisiin...En usko, että lähes 20 kg ero selittyy "ruuminrakenteella" :-)- Isopienipossu
olenko itse painoani ihmetellyt. Välillä kuvitellut kaikenlaisia painajaiskuvia, että olen täynnä jotain outoa syöpäkasvainta.
Minulla on ystävä, joka on täsmälleen saman mittainen, mutta 20kg keveämpi. Ei meillä ole kuin yhden koon ero vaatteissa ja kyllä se ihmetystä aiheuttaa. En minä todellakaan sullo itseäni liian pieniin vaatteisiin.
Arvasin kyllä, että tätä on vaikea uskoa, kun itsekin epäilen toisinaan, että minulla on epätyypillinen kehon hahmotushäiriö ja luulen olevani hoikempi kuin olenkaan. Siksi ajattelin, että tuo vaatekoko on aika hyvä mitta. Paino kun ei kerro minusta mitään.
Jos kehtaisin, laittaisin kuvan, mutta kukapa tänne omaa kuvaansa kehtaisi laittaa :) - 176/98
Sen pitäisi olla kaikille selvä asia. Kyllähän pituuskin vie oman tilansa vaatteissa. Minun kokoni oli jo hoikkana 42, koska olen näin pitkä (176cm). Normaalipainoisen 175-180cm pitkän naisen koko on 44-46 eli L/XL.
- onnellinen..
176/98 kirjoitti:
Sen pitäisi olla kaikille selvä asia. Kyllähän pituuskin vie oman tilansa vaatteissa. Minun kokoni oli jo hoikkana 42, koska olen näin pitkä (176cm). Normaalipainoisen 175-180cm pitkän naisen koko on 44-46 eli L/XL.
Kyllä mun mielestä on hoikkuus kaukana koossa 42. Itse olen 172cm, hoikka, koko S ja 36.
- 176/98
onnellinen.. kirjoitti:
Kyllä mun mielestä on hoikkuus kaukana koossa 42. Itse olen 172cm, hoikka, koko S ja 36.
sitten minun nuoruuteni isommiksi? Painoin aikoinani vain noin 60kg. Silloin kokoni oli tuo 40-42. Olen nyt 58-vuotias.
- 16+1
176/98 kirjoitti:
No itse 178cm ja lievästi ylipainoinen ja vaate koko 42. Tsoin punteista housut melkeimpä aina liian lyhyitä, mutta 44 kokoiset housut tippuvat päältä.
- kuulosta
Olen 168cm pitkä ja painan 81kg. Käytän enimmäkseen 44 kokoa, mutta monista mallistoista myös 42 on sopiva (Ostan mm. seuraavia merkkejä: HM, Lindex, Mexx, Esprit, Marc O´Polo, Gant...) Teinimerkkien 42 koot eivät todellakaan sovi päälle. Lindexin farkut ovat kokoa 42, HM:n 33, Gantin 32. Ylipainoni on keskittynyt takapuoleen ja reisiin. Hameista paras koko on yleensä 42, housuista 44. Neuleet ja t-paidat ovat yleensä M/L, mutta usein L-koon hartiat roikkuvat ja hihat ovat liian pitkiä.
- liulau75
hej
minä olen 159 ja painan 80kg,se vasta onkin jotain,olen tasaisesti paksu ja isorintainen,mahaa löytyy kunnon pömppönä.
yritän epätoivoisesti laihduttaa ja koen valtavaa tuskaa koostani koska olen ollut 20kg kevyempi melkein koko elämäni ja sairastuessani masennukseen lihosin.
välillä koen että olen naisellisen pyöreä eikä mua lihavaksi ole haukuttukkaan vaan pyöreäksi,mutta silti oloni on epämukava.
unelmani on että painaisin taas 65kg,saa nähdä miten käy....töitä teen etenkin pääni kanssa,koska olen tunnesyöjä.
meitä on monta tiedän sen mutta eise oloa helpota kun kaupungilla kävellessä vastaan tulee napapaitaisia anorektikkoja jotka ihan oikeasti voivat hyvin.
voimia kaikille pyöreille!- tytsy
Jos on "tunnesyöjä", niin eikö silloin esim. murheeseen syödessä muista niitä omia ylikiloja?
Tuleeko herkuttelun tai ylensyönnin aikana totaalisen sokeaksi omalle ulkomuodolleen?
Kun luulisi että ne raivostuttavat kilot muistuttais olemassaolollaan siitä syömisen seurauksesta.
Itselläni on vähän päinvastoin. Jos masentaa tai hermostuttaa niin ruoka ei maistu. - liulau
tytsy kirjoitti:
Jos on "tunnesyöjä", niin eikö silloin esim. murheeseen syödessä muista niitä omia ylikiloja?
Tuleeko herkuttelun tai ylensyönnin aikana totaalisen sokeaksi omalle ulkomuodolleen?
Kun luulisi että ne raivostuttavat kilot muistuttais olemassaolollaan siitä syömisen seurauksesta.
Itselläni on vähän päinvastoin. Jos masentaa tai hermostuttaa niin ruoka ei maistu.hei
tietenkin sitä tietää mitä tekee ja varsin hyvin että tämä ei auta mitään vaan pahentaa vaan tilannettani,mutta siinä sen asian ristiriita on,riippuvuus kuin riippuvuus se menee yli terveen järjen.
ja kun tunne oli se mikä tahansa tulee,niin ainakin mulla ne on niin voimakkaita että siinä tilanteessa ei juuri järki pelaa vaan haluaa vain syödä jotta olo parantuisi.
en usko että kukaan ihminen on tosissaan sokea omalle ulkomuodolleen tässä vartalokeskeisessä maailmassa,
missä laihuus on valttia ja kauneudella etenee helpommin elämässä kuin todellisella lahjakkuudella.
pienet lapset katsoo mtv:tä ja luulevat että kaikki naiset ovat tikkulaihoja ja kauniita juuri sillä tavalla kuin muoti imperiumit ja julkkismaailma määrää.
ihminen ei ole tyhmä tehdessään itselleen pahaa tai tietämätön,ihminen on heikko ja täynnä tunteita.ihminen on ihminen ei kone tai jotain jonka voi tuosta vaan ohjelmoida toiseksi.
laihdutus,tupakanpoltto,alkoholin juomisen lopetus,huumeet,vallanhimo jne jne ne ovat vaikeita asioita.en haluaisi syödä tunteisiini,mutta en myöskään juoda,joten mielummin syön.
yst.terv.liulau75
- Iso iita
Painan 80kg tasan, äsken mittasin. Pituus on 164cm.
Vaatekoko 46 useimmiten.
Riippuu valmistajasta,joskus sopii pienempi, joskus pitää olla jopa 48.- Isopienipossu
että iso osa painostani on lihasta ja "jotain muuta", koska en ole edes raskaana ollessani käyttänyt yli koon 44 vaatteita, vaikka painoin 86kg.
Tämähän alkaa jo olla aika kiinnostava mysteeri.. Nauraakohan lääkäri minut pihalle, jos alan kyselemään tälle selitystä :) - Lääkäri...
Isopienipossu kirjoitti:
että iso osa painostani on lihasta ja "jotain muuta", koska en ole edes raskaana ollessani käyttänyt yli koon 44 vaatteita, vaikka painoin 86kg.
Tämähän alkaa jo olla aika kiinnostava mysteeri.. Nauraakohan lääkäri minut pihalle, jos alan kyselemään tälle selitystä :)Sinua pihalle.. Mun mittani nimittäin on melkein samat kuin sulla. Eli 165/73. kroppa muuten 96-72-96. Vaatekoot liikkuvat M-L ja 38-42 rintamalla. Mulla paino tulee lihaksista. Kroppa itsessään on varsin timmi (tai no pientä makkaraa kenties löytyy) mut käsissä ja jaloissa on sen verran paljon lihasta (reisi 56 ja pohje 41) että sielät se paino tulee.. Samoin kädet ovat huomattavasti suuremmat kun muuten saman kokoisella 10kg keveämmällä ystävälläni.. Eli mitä tästä opimme? Vaakaan ei kannata tuijottaa. Peili ja mittanauha kertoo paremmin missä kunnossa kroppa on.
- Isopienipossu
Lääkäri... kirjoitti:
Sinua pihalle.. Mun mittani nimittäin on melkein samat kuin sulla. Eli 165/73. kroppa muuten 96-72-96. Vaatekoot liikkuvat M-L ja 38-42 rintamalla. Mulla paino tulee lihaksista. Kroppa itsessään on varsin timmi (tai no pientä makkaraa kenties löytyy) mut käsissä ja jaloissa on sen verran paljon lihasta (reisi 56 ja pohje 41) että sielät se paino tulee.. Samoin kädet ovat huomattavasti suuremmat kun muuten saman kokoisella 10kg keveämmällä ystävälläni.. Eli mitä tästä opimme? Vaakaan ei kannata tuijottaa. Peili ja mittanauha kertoo paremmin missä kunnossa kroppa on.
Täällä on 40cm tasan. Pohkeet on kyllä sellaiset, että niissä ei paljon läskikuorrutusta ole :)
Tänään paino näytti "vain" 75kg, joten olisiko ollut vähän turvotustakin mukana tuossa mun huippupainossa.. - sfhdgkgjl
Lääkäri... kirjoitti:
Sinua pihalle.. Mun mittani nimittäin on melkein samat kuin sulla. Eli 165/73. kroppa muuten 96-72-96. Vaatekoot liikkuvat M-L ja 38-42 rintamalla. Mulla paino tulee lihaksista. Kroppa itsessään on varsin timmi (tai no pientä makkaraa kenties löytyy) mut käsissä ja jaloissa on sen verran paljon lihasta (reisi 56 ja pohje 41) että sielät se paino tulee.. Samoin kädet ovat huomattavasti suuremmat kun muuten saman kokoisella 10kg keveämmällä ystävälläni.. Eli mitä tästä opimme? Vaakaan ei kannata tuijottaa. Peili ja mittanauha kertoo paremmin missä kunnossa kroppa on.
Mistä kohtaa sinä sen reites mittaat? Mulla on reisi paksuimmasta kohtaa 61cm, olen samanpituinen kuin sinä, mutta painoa 10kg vähemmän. Muut mitat 90-72-100.
Sinä valehtelet joko painosi tai mittasi- - Biux
sfhdgkgjl kirjoitti:
Mistä kohtaa sinä sen reites mittaat? Mulla on reisi paksuimmasta kohtaa 61cm, olen samanpituinen kuin sinä, mutta painoa 10kg vähemmän. Muut mitat 90-72-100.
Sinä valehtelet joko painosi tai mittasi-Tai sinä valehtelet? Miksi sinun mittasi olisivat ne totuuden mitat?
Voi hyvää päivää, mikä ihminen...
- laitaisitko senttimittoja
näkyviin. Vaatekoko ei tosiaankaan kero näytätkö pieneltä vai isolta (ihmisille sopiva on niin monimerkityksinen), mutta kun kerrot lantion (vartalon ympärysmitta pepun korkeimmalta kohdalta, jotkut ei tiedä miten lantio mitataan), vyötärön, rinnanympäryksen, käsivarren ja reiden (leveimmästä kohtaa) senttimitat, niin saadaan selvyyttä oletko lyijystä tehty pieni vai onko sinulla vain onnelliset silmät, jotka näkevät vartalosi pienenä.
Siis:
lantio
vyötärö
rinnanympärys
käsivarsi
reisi
Mittoja odotellen.- Isopienipossu
Joo, eli vyötärö on 78cm, lantio 99cm ja rinnanympärys valtava, 103cm :D
Reisi paksuimmalta kohdalta 57cm ja käsivarsi? haban ympäriltä 32cm.
(Mitat vaatteiden päältä, paitsi vyötärö.)
Vertailun vuoksi sanottakkoon, että samanmittainen äitini painaa 5kg vähemmän ja vaatekoko on vähintään 44. On minulla itselläkin joitakin paitapuseroja, joista tuskin menisi päälle 42:a pienempi koko, rinnanympäryksen vuoksi. - myöntää
Isopienipossu kirjoitti:
Joo, eli vyötärö on 78cm, lantio 99cm ja rinnanympärys valtava, 103cm :D
Reisi paksuimmalta kohdalta 57cm ja käsivarsi? haban ympäriltä 32cm.
(Mitat vaatteiden päältä, paitsi vyötärö.)
Vertailun vuoksi sanottakkoon, että samanmittainen äitini painaa 5kg vähemmän ja vaatekoko on vähintään 44. On minulla itselläkin joitakin paitapuseroja, joista tuskin menisi päälle 42:a pienempi koko, rinnanympäryksen vuoksi.että ihan siististi on painosi pakattu. Ei mitat ole ollenkaan pahat.
Tunnen muutaman muunkin, jotka erottelen epämiellyttävän läskeistä, hyvin siedettävän lihaviksi. Siedettävän lihavat ovat painavia ja isojakin, mutta massa on selluliititonta, kiinteää, tiukkaa tavaraa eikä näytä ollenkaan pahalta ... tulipa tönkkö selitys, mutta ehkä käsität; jotkut on painavinakin aika timmejä.
Sinuna elelisin elämään tyytyväisenä painoindeksejä miettimättä. - Isopienipossu
myöntää kirjoitti:
että ihan siististi on painosi pakattu. Ei mitat ole ollenkaan pahat.
Tunnen muutaman muunkin, jotka erottelen epämiellyttävän läskeistä, hyvin siedettävän lihaviksi. Siedettävän lihavat ovat painavia ja isojakin, mutta massa on selluliititonta, kiinteää, tiukkaa tavaraa eikä näytä ollenkaan pahalta ... tulipa tönkkö selitys, mutta ehkä käsität; jotkut on painavinakin aika timmejä.
Sinuna elelisin elämään tyytyväisenä painoindeksejä miettimättä.kai? :)
Selluliitiltä olen säästynyt, kaiketi sen vuoksi, että olen aina liikkunut, liikakiloista huolimatta. Ei minua kukaan vielä ole lihavaksikaan sanonut, mutta ei tosin liian laihaksikaan :D
Kyllä minä mielelläni 10 kg laihdutan, mutta en kuitenkaan 25:ttä, niinkuin ehkä painoindeksin mukaan olisi varaa. En tiedä, mistä kilot edes ottaisi. Hämää vaan tuo hurja paino, enkä oikein uskalla luottaa omaan arvostelukykyyn. Yritän kuitenkin työntää sen mielestäni ja luottaa enemmän mittanauhaan ja peilikuvaan..
Kiitos muillekin vastaajille, kyllä tämä antoi sitä kaipaamani perspektiiviä tähän asiaan :) - minä111111111
mutta eikös noihin mittoihin vaikuta luusto aika paljon? Toiset kun on leveempiä luonnostaan.. vyötärönympäryskin voi olla toisella suuri vaikka läskiä ei olisi vyötäröllä lainkaan.. sama on mahdollista myös toisinpäin..
- Hoikkis
Pituus 168cm, paino 52kg ja vaatekoko 36.
- koska,
silloin minulta katoavat rinnat ja lihakset. Lihaksia tarvitsen taistelulajeissa ja rintoja taistelulajien jälkimainingeissa ;)
- Lihasta
koska, kirjoitti:
silloin minulta katoavat rinnat ja lihakset. Lihaksia tarvitsen taistelulajeissa ja rintoja taistelulajien jälkimainingeissa ;)
mulla on toi paino ja rinnatkin löytyy, vartalo tiukassa kuosissa, tosin sen eteen on tarvinnut tehdäkin jotain. Toki voisin näillä mitoilla olla myös pelkkää selluliittia ja löysää nahkaa mutta luojan kiitos en ole. Mutta joo, oli kuka millanen hyvänsä ni olkaa ihmiset, tosin nää eräät ylipainoiset huonokuntoiset vois lakata sen narinan ja kokeilla edes yhtä kävelylenkkiä vkossa, voisivat huomata että se kateus hyvävartaloisia, itsestään huoltapitäviä kohtaan saattas laimeta. Enkä tarkoita nyt ketään tässä ketjussa olevia, välttämättä.
Syksyä! - itsellesi
Lihasta kirjoitti:
mulla on toi paino ja rinnatkin löytyy, vartalo tiukassa kuosissa, tosin sen eteen on tarvinnut tehdäkin jotain. Toki voisin näillä mitoilla olla myös pelkkää selluliittia ja löysää nahkaa mutta luojan kiitos en ole. Mutta joo, oli kuka millanen hyvänsä ni olkaa ihmiset, tosin nää eräät ylipainoiset huonokuntoiset vois lakata sen narinan ja kokeilla edes yhtä kävelylenkkiä vkossa, voisivat huomata että se kateus hyvävartaloisia, itsestään huoltapitäviä kohtaan saattas laimeta. Enkä tarkoita nyt ketään tässä ketjussa olevia, välttämättä.
Syksyä!kehässä tai tatamilla tavataan ja katsotaan kummassa on selluliittia ja löysää nahkaa tai kummalta lähtee mava timmimmin.
- anniina1988
Olen itse ihmetellyt aivan samaa asiaa. Mittani ovat 160/70 ja käytän kokoa 38-40, eikä vaatteeni ole mitenkään liian piukkoja. (Ostan vaatteeni onlystä, veromodasta, seppälästä yms.) Olen kyllä melko lihaksikas, mutten kuitenkaan mikään bodaaja. Harrastan aerobiciä muutaman kerran viikossa ja käyn sillointällöin salilla ja uimassa. Kavereiden kanssa kun keskustellaan painosta, monet minua todella paljon lihavamman näköiset ja isomman kokoiset naiset kertovat painavansa saman verran kuin minä. Usein ihmettelen miten se voi olla mahdollista, kun minun vartaloni näyttää kuitenkin lähes kauttaaltaan kiinteältä, vaikka tosin minulla on pienet jenkkakahvat ja vähän ylimääräistä vatsanseudulla. Kuitenkin näytän ihan normaalipainoiselta. En sitten tiedä, että mistä sitä painoa tulee...?
- mitat
Painan 51 ja olen 170. Käytän xs, 32 ja 34 kokoisia vaatteita. Farkkujen tuumakoko on 25.
Harrastan päivittäin raskasta liikuntaa ja olen aika lihaksikas.
Painoindeksiä ei kannata tuijottaa. Vaatteet ja peili kertovat enemmän. Jos olet tyytyväinen peilikuvaasi ja vaatekokoosi, niin silloin olet mielestäni oikein sopiva. :)
Paljon urheilevilla painoindeksi on korkea painavan lihasmassan vuoksi. Lihas painaa enemmän kuin läski!- .............
et pystyisi harrastamaan raskasta liikuntaa, että äläpäs höpötä hölmö. Painoindeksisi on 17,6. Et mitenkään voi olla lihaksikas, olet niin alipainoinen :D
Tässä esim. 161 cm, 54 kg lihaksikas nainen: http://www.bodylehti.fi/uimg/pdf/20044/52-55_kotkansalo.pdf
Vakavissasiko väität, että olet kevyempi, 10cm pidempi ja muka vielä lihaksikas? :D
Alahan syömään luuranko, etteivät aivosi surkastu kokonaan!
- hyvin pitkälle
luettuani kaikki viestit läpi en voi muuta todeta kuin, että ne vahvistavat käsitystäni erivartalotyyppien painon ja ulkonäön suhteesta.
Lihaksikkaat painavat paljon, koska heillä on keskimäärin voimakkaammat ja painavammat lihakset, mutta he näyttävät hyviltä koska lihakset muokkaavat vartalon mallin jänteväksi ja timmiksi. Pitkät ja laihat taas painavat vähän, koska heillä on vähän rasvaa ja kevyet lihakset. Lihavat taas omaavat kevyet, huomaamattomat lihakset ja paljon rasvaa. He voivat olla suhteessa jopa kevyempiä kuin samanmittaiset ja pienempiä vaatteita käyttävät lihaksikkaat ihmiset, koska rasva vie enemmän tilaa mutta painaa vähemmän.
Mikäli siis tuijotetaan vain painoindeksiä tai painoa, niin voidaan mennä metsään ja syvälle.
Esimerkkinä ystäväni, joka painaa 79 kg ja on 170 cm pitkä, vaatekoko on 46-48. Hänestä ei näy lihaksen lihasta, hänessä on paljon löllyvää rasvaa sekä näkyvää selluliittia ja käyttääkseni hänen omaa kuvailuaan itsestään, hän on yksinkertaisesti plösö. Toinen ystäväni taas on samanmittainen ja painaa vain kilon vähemmän (170/78) ja kaiken järjen mukaan he olisivat saman kokoiset silmällekin, mutta eivät ole. Toinen ystäväni käyttää kokoa 40 ja on todella timmi, ei selluliitin selluliittia ja lihakset ovat kauniisti näkyvillä. Hän näyttää melkein 20 kg pienemmältä kuin toinen. Heidän painoistaan on lyöty kaveriporukassa vetoa ja jokaikinen on veikannut toista hieman yli 60 kiloiseksi ja toista 80 kiloiseksi. Todistaakseen painonsa he kävivät vaaálla ja niin sitä sitten hävittiin veto. - orvokki76
täällä naimisissa oleva äityli, jolla ikää 31 vuotta. pienestä asti ollut lihava, mutta nyt masennuksen ja työttömyyden seurauksena hyvässä lihassa.
eli...
pituutta on vain 160cm ja painoa mukavat 125 kg. vaatekokoni on sellaiset 56-60 riippuu vaatteesta.
ole kuule onnellinen tuosta, että saat vaatteita päällesi, minulla kun on kaupungissani yksi ainut vaateliike, josta voin puseroita ostaa. farkuista en edes enää haaveile...- .....
että annat itsestäsi todella tyhmän ja lapsellisen vaikutelman noilla profiilitekstin perään lisätyillä turhilla heh-sanoilla.
- 176/98 ja 58-vuotta
miten voit jo tuossa iässä olla noin lihava? Itselläni ei ollut sinun ikäisenäsi vielä yhtään ylipainoa. Toivottavasti sinulla ei ole mitään aineenvaihduntasairautta esim kilpirauhasen vajaatoimintaa. Pelkkä masennus ei lihota ketään.
- hoikistunut
Ja nyt palautat sen farkkuhaaveilun välittömästi. Jos sä haluat pukeutua farkkuihin niin se on kyllä mahdollista. Ala muuttaa elintapojasi jo tänään! Vuoden kuluttua tästä hetkestä voit vetää farkut jalkaan jos alat keventää ruokaasi ja teet jonkin liikuntatehtävän joka päivä. Älkää naiset ikinä, ikinä luopuko haaveistanne!
P.S. Masennus paranee usein liikunnan ja hyvän ruokavalion avulla. Ei ole nimittäin tarkoitettu että ihminen möllöttää ja syö, vaan että ihminen juoksee, kiipeilee, touhuaa ja syö luonnonläheistä ruokaa. Itselläni masennus parani liikunnan avulla. - 34" -> 28"
hoikistunut kirjoitti:
Ja nyt palautat sen farkkuhaaveilun välittömästi. Jos sä haluat pukeutua farkkuihin niin se on kyllä mahdollista. Ala muuttaa elintapojasi jo tänään! Vuoden kuluttua tästä hetkestä voit vetää farkut jalkaan jos alat keventää ruokaasi ja teet jonkin liikuntatehtävän joka päivä. Älkää naiset ikinä, ikinä luopuko haaveistanne!
P.S. Masennus paranee usein liikunnan ja hyvän ruokavalion avulla. Ei ole nimittäin tarkoitettu että ihminen möllöttää ja syö, vaan että ihminen juoksee, kiipeilee, touhuaa ja syö luonnonläheistä ruokaa. Itselläni masennus parani liikunnan avulla.minulla oli kauan, lähes 10 vuotta, ns. motivaatiofarkut vaatekaapissani ja tosissani en koskaan uskonut niihin enää mahtuvani.
Tässä on kuitenkin pikkuhiljaa elämänmuutoksen myötä paino pudonnut reilusti ja oli todella ihana tunne, kun viikonloppuna päätin kokeilla farkkuja ja ne paitsi menivät päälle, niin olivat jopa vähän liian löysätkin. - Minni^
Itse ostan farkkuja yleensä Lindexiltä tai H&M:ltä, ja olen huomattavasti sinua isompi. Voisit yrittää päästä joskus ostoksille sieltä pikkukaupungista johonkin isompaan kaupunkiin, jossa olisi vaateliikkeitä enempi?
- orvokki76
hoikistunut kirjoitti:
P.S. Masennus paranee usein liikunnan ja hyvän ruokavalion avulla. Ei ole nimittäin tarkoitettu että ihminen möllöttää ja syö, vaan että ihminen juoksee, kiipeilee, touhuaa ja syö luonnonläheistä ruokaa. Itselläni masennus parani liikunnan avulla.on juuri tuo, että kun ihminen on lihava, niin kaikki kuvittevat, että me syödään koko ajan..heh. olenkin käynyt kymmenissä tutkimuksissa, koska en mielestäni syö niin paljoa, että minulla pitäisi olla puolet painosta liikaa.
yleensä yhden aterian päivällä ja sekään ei ole mikään tukkimiehen annos..heh. kerran kuussa ehkäpä syön jotain herkkuja...sipsejä, hampparia, pitsaa jne...
jos syön namuja, niin ei oikeastaan ollenkaan suklaata, koska olen sille hieman allerginenkin.
kermat ja rasvat olen jo vuosia sitten vaihtanut kaikkein kevyimpiin jne..
ei luulisi minun syömingeillä painavan 60 kg ylimäärästä. en siis todellakaan syö koko ajan... - orvokki76
176/98 ja 58-vuotta kirjoitti:
miten voit jo tuossa iässä olla noin lihava? Itselläni ei ollut sinun ikäisenäsi vielä yhtään ylipainoa. Toivottavasti sinulla ei ole mitään aineenvaihduntasairautta esim kilpirauhasen vajaatoimintaa. Pelkkä masennus ei lihota ketään.
on se hienoa, kun joku sanoo vielä yli 30 lapseksi kiitos..=).
olenkin käynyt monissa tutkimuksissa, eikä mitään ole löytynyt koskaan. sillä en todellakaan syö jatkuvasti. oikeastaan yhden tai kaksi ateriaa päivässä, eikä nekään isoja satseja.
joka päivä en edes mitään välipaloja ja sellasia...
olen aina ollut lihava, joten kyllä sitä reilussa 30 vuodessa saa ihan kivasti. - orvokki76
..... kirjoitti:
että annat itsestäsi todella tyhmän ja lapsellisen vaikutelman noilla profiilitekstin perään lisätyillä turhilla heh-sanoilla.
sepäs ihanaa. täytyy varmaankin alkaa sellaseksi tiukkapipoiseksi idiootiksi, joka on tosikko ja jota häiritsee tuollaiset jutut. voisitko neuvoa, miten sellaiseksi tullaan...plliiss..hehheheheh.
- hoikistunut
orvokki76 kirjoitti:
on se hienoa, kun joku sanoo vielä yli 30 lapseksi kiitos..=).
olenkin käynyt monissa tutkimuksissa, eikä mitään ole löytynyt koskaan. sillä en todellakaan syö jatkuvasti. oikeastaan yhden tai kaksi ateriaa päivässä, eikä nekään isoja satseja.
joka päivä en edes mitään välipaloja ja sellasia...
olen aina ollut lihava, joten kyllä sitä reilussa 30 vuodessa saa ihan kivasti.Orvokki, jos sä painat 125kg, on ihan turha väittää että sinä vaan pysyt lihavana vaikket syö mitenkään erityisen paljon. Siinä tapauksessa luulisi että jos vaikka kävelisit joka päivä muutaman kilometrin näin alkuun, alkaisit laihtua. Ehkä aineenvaihduntasi on hyvin heikkoa? Siihen auttaa liikunta myös, sekä säännölliset pikkuateriat, ei ole nimittäin tarkoitus että syöt vain kerran päivässä ison aterian.
Voi olla että jos syöt masennuslääkkeitä, voi se hieman ylläpitää pöhötystä. - orvokki76
Minni^ kirjoitti:
Itse ostan farkkuja yleensä Lindexiltä tai H&M:ltä, ja olen huomattavasti sinua isompi. Voisit yrittää päästä joskus ostoksille sieltä pikkukaupungista johonkin isompaan kaupunkiin, jossa olisi vaateliikkeitä enempi?
olenkin ostanut lindeksiltä vaatteita, mutta meidän lähimmästä lindeksistä lopetettiin kokonaan ne kaksi isointa kokoa, joten se siitä.
ja farkuissa se huonopuoli, koska olen lyhyt, niin täytyy lyhentää, jolloin menettää muotonsa ja karmeen näköiset jalassa, eikä oikeen mulla ole edes sellasta ihmistä lähellä joka lyhentäs housuja... - Minni^
orvokki76 kirjoitti:
olenkin ostanut lindeksiltä vaatteita, mutta meidän lähimmästä lindeksistä lopetettiin kokonaan ne kaksi isointa kokoa, joten se siitä.
ja farkuissa se huonopuoli, koska olen lyhyt, niin täytyy lyhentää, jolloin menettää muotonsa ja karmeen näköiset jalassa, eikä oikeen mulla ole edes sellasta ihmistä lähellä joka lyhentäs housuja...Harmillista että noin on käynyt! Olen ihmetellyt miksi lahkeisiin aina lisätään niin paljon pituutta vaatekoon kasvaessa isommaksi. Olen kuitenkin aika pitkä ja silti itsekkin joudun lahkeita melkein aina jonkin verran lyhentämään, tämä varsinkin Lindexin housuissa.
- kleopatra84
hoikistunut kirjoitti:
Orvokki, jos sä painat 125kg, on ihan turha väittää että sinä vaan pysyt lihavana vaikket syö mitenkään erityisen paljon. Siinä tapauksessa luulisi että jos vaikka kävelisit joka päivä muutaman kilometrin näin alkuun, alkaisit laihtua. Ehkä aineenvaihduntasi on hyvin heikkoa? Siihen auttaa liikunta myös, sekä säännölliset pikkuateriat, ei ole nimittäin tarkoitus että syöt vain kerran päivässä ison aterian.
Voi olla että jos syöt masennuslääkkeitä, voi se hieman ylläpitää pöhötystä.ja johonkin m-kokoon mahdun.. 36-38 koko on tavallisissa vaatteissa, hääpuku oli 38.. täysin tyytyväinen olen.. olen aina ollut alipainoinen ja lattarintainen joten parin vuoden sisään tulleet kilot olivat tervetulleita
- 178cm Nainen
Minni^ kirjoitti:
Harmillista että noin on käynyt! Olen ihmetellyt miksi lahkeisiin aina lisätään niin paljon pituutta vaatekoon kasvaessa isommaksi. Olen kuitenkin aika pitkä ja silti itsekkin joudun lahkeita melkein aina jonkin verran lyhentämään, tämä varsinkin Lindexin housuissa.
mulla ongelma toistepäin. Miksi lahkeet on 42 kokoisissa housuissa niin pirun lyhyet? En löydä mistään sopivan kokoisia farkkuja, koska jos vyötärö on sopiva on lahkeet liian lyhyet. Sama ongelma ratsastushousuissa ja kiva, kun opiskelujen vuoksi ratsastus on pakollista ja sen vuoksi tällä hetkellä 46 kokoiset housut jotka tippuu päältä ratsastaessa sekä kerran pesussa käytyään puntitkin lyheni niin, että taas nilkat näkyy. Ärsyttää suunnattomasti olla pitkäjalkainen, kumpa olisin sen kymmenen senttiä lyhyempi niin löytyisi edes farkut helpommin.
- Minni^
Minulla on painoa 160kg ja pituutta 175cm. Vaatekokoni vaihtelee 52-56 välillä. Liikkeet joista yleensä vaatteeni ostan ovat KappAhl, Lindex ja H&M. Kai kokoni pitäis olla joku xxxxxl mutta kun ei vaan ole. Enkä muuten pukeudu liian pieniin vaatteisiin. Kukaan ei koskaan usko painoani, mutta niin se vaaka vaan näyttää.. Toivottavasti ei enää kauaa.
- arvostelua!
No entäs minä sitten. Pituutta vaivaiset 163 ja painoa sellaiset 93-95 kiloa.
vaatekoko:
yläosa 42-44 tai 46-48 (riippuu vaatteesta)
alaosa 46 tai useimmin 48
Mulla on leveä takalisto, kun miettii et paita voi olla 42 mut housut 48.
Mutta onko noi muuten teidän mielestä sopivat vaatteet tän painoiselle? - Joopa joo
arvostelua! kirjoitti:
vaatekoko:
Mutta onko noi muuten teidän mielestä sopivat vaatteet tän painoiselle?Tältä palstaltako luulet saavasi vastauksen mikä koko sinulle on sopivin? Huh, huh! Kai itse tiedät onko vaatteet päälläsi sopivat, liian pienet tai suuret.
Lopettakaa jo älytön keskustelu ja vaihtakaa aihetta. - pientä
Joopa joo kirjoitti:
Tältä palstaltako luulet saavasi vastauksen mikä koko sinulle on sopivin? Huh, huh! Kai itse tiedät onko vaatteet päälläsi sopivat, liian pienet tai suuret.
Lopettakaa jo älytön keskustelu ja vaihtakaa aihetta.ärrinmurrin tosikkoa!
Mene itse muualle, jos keskustelu sua rassaa. Täähän on ihan mielenkiintoinen keskustelu ja kai tää pitää huumorilla ottaa eikä ole kuin parru perseessä!
Voi nyyh nyyh.. idari! - läskiäläskimpi
arvostelua! kirjoitti:
vaatekoko:
Mutta onko noi muuten teidän mielestä sopivat vaatteet tän painoiselle?olet mun kans saman painonen mut olen 175cm pitkä ja käytän 42-44 kokoisia musta sulla aika isoja :DDDDDDDDDDDDDDD
- 19+1
läskiäläskimpi kirjoitti:
olet mun kans saman painonen mut olen 175cm pitkä ja käytän 42-44 kokoisia musta sulla aika isoja :DDDDDDDDDDDDDDD
Aikuistu hyvä lapsi! Ne kohteliaat käytöstavat olisi hyvä palauttaa mieleen.
- on aika
selvä kehon hahmotushäiriö.
Sanotaanko vaikka, että mä painan 69 ja oon 176 cm pitkä. Mun lantionympärys on 91, vyötärönympärys 72, rinnanympärys 89 cm, reidet paksuimmasta kohdasta 55 ja haba 26, ja MUN vaatekoko on 38-40.
Eli selvästikään et hahmota, että et ole mikään hoikka vaan pyöreä. Oon sua pitempi ja painan sua vähemmän, ja jo MÄ näytän läskiltä (olen laihduttamassa). Lisäksi mun mitat on sua selvästi pienemmät ja väität mahtuvasi samoihin vaatteisiin.
Älä tuijota peiliin, se valehtelee. Pyydä jotain ottamaan susta valokuvia esim. alusvaatteissa joka puolelta, ehkä sitten hahmotat ittesi.- Isopienipossu
Just eilen pyysin kavereita arvailemaan painoani. Keskiarvoksi tuli 62kg, kukaan ei uskonut oikeaa painoani ennen kuin puntarin kanssa sen todistin. Testasivatpa jopa puntarin toiminnan ennen kuin uskoivat. Näin on näreet.
Enkä muuten väittänyt olevani hoikka, väitinkö? :D
- koko 36
Elikkäs mitat 164/57 ja yleisimmin koko 36, mutta hyvin usein takeissa ja paidoissa menee paremmin koko 34. Kirjainkoossa olen kokoa XS-S.
Alkuperäiselle: olemme melkein samanmittaisia (minä 2 cm pidempi) ja painoeroa meillä n. 20 kg....et ole mikään hoikka, etkä edes normaalipainoinenkaan, vaan lievästi lihava, "pyöreä", et siis mikään jättiläinen myöskään. Vaikea sanoa oikeasti, kun myös ruumiinrakenne vaikuttaa. Pääasia kuitenkin, että itse olet tyytyväinen, sillä elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin paino! - Laihduttaa pitäis
Pituus : 158
rinnan ympärys : 100
vyötärö 90
Lantio 113
paino : 77
Koko 42-44 joskus 46
Housuja leveälle perseelleni ja lyhyelle pituudelleni ei edes valmisteta! - näin päin
166cm ja 52kg, yläosat n. 38-40, housut ja hameet 34 tai niukasti mitoitettu 36
- minä...ss
164 cm ja 51-52 kg. Yläosat X-XS ja alaosat 34, 36 toisinaan, riippuu housuista.
- Jag.
Minä olen 162-163cm ja painan nyt n. 73 kg. Housukokoni on 40 ja paitakokoni suurimmaksi osaksi S, myös M. Vaikka kuulostan päärynältä, en ole. Rintani ovat aina olleet A kuppia, eivät ole kasvaneet lähes yhtään lihotessani 20kg, enkä ole leveälanteinen. Minulla on paksut jalat, aina ollut. Jaloissani takareidet, peppu ja etenkin sisäreidet keräävät läskin. yläkroppani on huomattavasti pienempi suhteessa alakroppaan.
Olen urheillut vuosia ja lihaksia minulla on ja sen huomaa, muttei kuitenkaan niin paljoa, etteikö ylimääräistä läskiä olisi, todellakin on. Painoin tässä jokin aikaa sitten pahimmillaan tuon 78kg kuten sinäkin, silloin paitakokoni oli M ja housut 42.
Miellä on siis sama tilanne, uskomatonta mutta totta. Olen ihmetellyt omaa tilannettani monenkin ihmisen kanssa, mutta kas meitä on muitakin. Go figure! - Itsetuntomitoitus
165cm ja 78kg, ja vaatteet kokoa 38-44, yläosa 40/42 ja alaosa 42/44. Joskin nyt äitiysvaatteita ostellessa on yllättäen 38 housut ja S-kokoiset paidat niitä oikeita, nämä on jotain itsetuntomitoituksia :D
- Kaikki erilaisia
162 cm, paino vain 54 kg (ouu jeee ;)). Olen lihaksikas naiseksi.
Housut 32-40 mallista riippuen, tuumana 28-30.
Paidat s-m, 34-38
Muut mitat alhaalta ylös: 96-65-86
Ja pidän liian kireitä vaatteita ;). - migordabella346
pituutta on 159cm ja painoo no 73kg. Vaatekoko on paidoissa yleensä m-xl tosin minulla on melko isot rinnat jonka takia vaate saattaa olla rinnoista sopiva muta mahan kohalta liian iso, riippuu mallista, housuissa se koko on 40-42 tai m-l. Löysissä housuissa koko on s-l.
Jalkani ovat lihaksikkaat koska urheilen. - rlkyjm
Täällä monikin ihminen on pyöreä EI lihava.
Mutta, itse olen 158/107
Housut kokoa 48-50 Ihan riippuen materiaalista ja mallista
Paidat on kokoa L-XXL / 44-48 Ja jälleen riippuan ihan materiaalista ja mallista - fdhdfhdhf
174cm, 68kg nainen. Rintamus on iso ja niin on lantiokin leveä, minkä takia vaatteiden löytäminen on aina vaikeaa. Olen kateellinen niille, joille kaupan paidat istuu hyvin, minulle ei.
Housuista menee L 40-42.Paidoistakin käytän L kokoa, tosin aika moni on m-kokoakin, jos on joustavaa materiaalia. Koska olen laihtunut, on paljon xl kokoisiakin vaatteita kaapissa, mutta moni niistä roikkuu päällä, tosin se on minulle ihan sama esim. liikuntavaatteiden kohdalla. - viivivaavi
olen 175cm ja 65kg.Vaatekoko m 38.
- j
olen 38cm ja painan 45kg nolointa on et kamut luulee et oon 34kg ja bestiksenikin luulee olevani hoikka
- emäntä82
pituutta 159 cm, painoa 59 kg. 92-60-85.
Vaatekoot 34-36.
Tunnen itseni pläskiksi, vaikka tiedän, että näillä mitoilla en todellakaan sellainen voi olla.... Oikeesti. Minkä kokoisia vaatteita pitäisin jos laihduttaisin vaikka 5 kiloa? Hoh! - epäilevä ÄÄ
Hmmm?
Olen 167-senttinen, painan 56 kg ja käytän yleensä kolmekutosta. Ja mitat ovat 90-65-90.
Eli jotain nyt mättää. Ja olen ihan kiinteä, todellakin lähes ammattimaisesti urheileva.
Minusta on mahdotonta, että kuudenkympin painolla ja kahdeksan sentin pituudella omaisit samat mitat suhteessa kuin minä.
Ja miten oikein mittaat vyötärösi? Kyllä minä sen vähän kiristämällä saan jopa 55-senttiseksi, mutta mittaan ohjeen mukaan pari senttiä navan yläpuolella ja vartalo rentona.- epäilevä ÄÄ
Piti olla siis kahdeksan senttiä vähemmän pituutta..
- Kiinteähkö
Mä painan n. 94 kiloa ja on mulla vaatteita kokoja S-44. Suurempia en suostu ostamaan ;) Riippuu niin valmistajasta tuo koko, mutta olen mäkin painavampi mitä on veikkailtu. En urheile älyttömästi, mutta kyllä sitä lihasta jonkin verran löytyy.
- Kiinteähkö
Niiiii ja siis 168 on senttejä..
- d**
157/54. Vaatekoko on suunnilleen 34. Tosin joistakin vaatteista myös 32 on liian suuri. Jos taas jostain vaatteesta 36 näyttäisikin paremmalta, niin lakkaan pitämästä siitä vaatteesta jo sovituskopissa, joten käytännössä kotiini ei kulkeudu 34:ää suurempia vaatteita. Lihaksia löytyy vähintään riittävästi. Sikspäkki näkyy hyvässä valossa ja oikeasta katselukulmasta :) Pohkeissa on sen verran massaa, että Nokian kumisaappaita voin käyttää vain unelmissani.
- plaaplaa........
Pituus 170cm
Paino 70 kg
Mitat: 98-70-99
Vaatekoko: 36, 38, S ja M
Kuppikoko: DD75
Urheilen todella säännöllisesti.- kolmekutonen
Vai muka vaatekoko 36, jos lantio on kuta kuinkin sata.
Minä käytän kolmekutosta ja lantio on 88 ja rinnanympärys samoin ja näin ollen ylävartalossa onkin usein 38. Virallinen mitoitus on tämä myös.
Rinnanympärys 88 vastaa vaatekokoa 38.
Vyötärön puolesta voitkin käyttää 36-38 eli sehän on suht kapea. Mutta nuo muut mitat eivät anna myöten. Hameessa tietysti voi näin olla.
- 2. kolmekutonen
Samaa mieltä ton ensimmäisen kolmekutosen kaa. Ite käytän kanss 36:sta ja lantio on 87, rinnanympärys mulla tosin on ton 88cm. =) Silti yläosan vaatteissa kokoni on sama 36, koska 38:t on liian avonaisia näin nuorelle(13v.). =D
Kolmekutonen, mitkä ovat pituus ja painosi? Olis kiva tietää, et ollaanko muuten saman kokosia. =D - Minääääääää
Olen 168 ja 65kg (mielestäni liikaa, koska normipainoni on 55-58kg).
Tällä hetkellä housut on pienet mallit 38, isot mallit 36.
Tai 29. Joskus tosi harvoin menee koko 28, koko 30 on yleensä liian iso.
Paidoissa S, tietysti jos ihan teltoista puhutaan niin XS.
Minulla on pitkä yläosa (lantiosta hartioihin) joten minun pitää käyttää ei-niin-lyhyitä paitoja. Lantion alapuolelle tai polviin meneviä paitoja/mekkoja en kuitenkaan voi juuri käyttää koska ne korostaa liian leveätä lantiota.
Pillifarkut (siis ihan pillit, ei kapealahkeiset) olisi ihanat, mutta kun pohkeet on niin isot! Kengänkoko taas on pieni, 37. Näyttää vähän hassulta.
Voit olla tietysti lihaksikas ja leveämmän mallinen ihminen, mutta tuntuu oudolta kun painat yli 10kg enemmän kuin minä ja olet lyhyempi, vaikka minullekin 168cm pitkälle tämä paino on jo liikaa. - Tötterö82
Mää oon 172cm pitkä ja painan n. 110kg. Käytän vaatteissa kokoja 46 ja 50 väliltä. Tykkään, että vaatteet on ennemmin vähän löysiä kuin tiukkoja niin ei ihan jokainen makkara näy...
- exfat
Paino 62kg, pituus 179cm. Houset 28" tai 29" tuumaa lantiolta ja lahje pituus 32".
Paidat s tai xs, jotta vatsalihakset erottuvat. Vielä vuosi sitten painoin 75 kg, mutta päätin että nyt lähtee paskavartalo pois ja tilalle tulee keho, joka on kuin suoraan anatomian kirjasta. Onnistuin. Tosin lähtökohdathan eivät olleet vielä kovin pahoja, mutta kymmenisen vuotta odottelua niin olisi ollut tekemätön paikka. Olen 27 vuotias mies. Tätä palstaa tulee luettua vanhasta muistista kun aloitin silloin kun aloin treenaamaan. - sininen helistin
165cm/67kg
vaatekoko vaihtelee 38-40, tosin välillä ostan tarkotuksella koon 42 vaatteita kun tykkään vähän löysemmistä. - Nainen vm. 1972
Vaatekoko ei kerro koko totuutta, hyvät palstalaiset. Olette vaatekoosta riippumatta aivan ainutlaatuisia ihmisiä, ja olipa kokonne mikä hyvänsä, ei se iso koko tee ketään toistaan huonommaksi.
Tietysti jos gallupina haluatte todeta kokoja......
Tsemppiä alkavaan syksyyn! - ....................
172cm/88 kg
Vaatekoko 44/46 XL
Kesäloman aikana oli tullut mukavat 6kg lisää :( - enlihomillään
olen 33v, 175cm,67kg,b-c kuppi, farkkukoko 30/34, vaatekoko 38-40 m.Olen mielestäni täydellinen vartaloltani ja myös mieheni on tätä mieltä.
Minun on erittäin helppo löytää istuvia vaatteita.Vartalon malli X eli tiimalasi.
Ry=99
Vy=72
Ly=102 - Laihun
25v nainen
Pituus 174
Paino 92
Bmi 30.4
Housut/alaosat koko 42
Paidat/yläosat koko 38
Laihdutus jo hyvässä vauhdissa kylläkin. :)
Onneksi. - Jennnynynynyyn
Nainen 170/86
Farkut kokoa 44, paidat 42/44. - suukkis
165 cm ja 80 kg
vaatteet 38-40
Treenin takia pohkeet ja käsivarret kanittaa nykymuodissa. Kapea lantio, mutta pyöreä peppu eli vaikea löytää istuvia farkkuja.
Turha täällä muiden kyseenalaistaa toisten mittoja tai vaatekokoja. Jokainen on rakenteeltaan omanlaisensa.- totuus julki
Justiinsa juu ja lehmät lentää....
38-kokoisiin vaatteisiin mahtuu sinua noin 20 kg kevyempi samanpituinen. Vaikka kuinka olisi "kiinteä", niin ei se massa mihinkään häviä.
Muutenkin koko keskustelu on aivan tyhjänpäiväinen. Mittataulukoista näkee, mitä esim. koko 38 tarkoittaa vartalon sentteinä. 80-kiloinen ei niihin mahdu eli rinta 88-90 cm, vyötärö 72-74 ja lantio 94-96 vähän valmistajasta riippuen.
Näihin raameihin et mahdu.
Itselläni on valitettavan epäsuhtainen kroppa eli rinta on lähes sata, vyötärö 80 ja lantio 95. Lantiomallisista housuista käy 38, koska reidetkin ovat suhteessa kapeat, mutta ylävartaloon kyllä 42 vähintään.
Ja pituutta on sama, painoa 67 kg. Painat 13 kg enemmän ja se tarkoittaa lihaksinakin tilavuutta 14-15 litraa. Läskinä lähes 20 litraa.
Siispä valehtelet tai olet sekaisin. - 3+15
totuus julki kirjoitti:
Justiinsa juu ja lehmät lentää....
38-kokoisiin vaatteisiin mahtuu sinua noin 20 kg kevyempi samanpituinen. Vaikka kuinka olisi "kiinteä", niin ei se massa mihinkään häviä.
Muutenkin koko keskustelu on aivan tyhjänpäiväinen. Mittataulukoista näkee, mitä esim. koko 38 tarkoittaa vartalon sentteinä. 80-kiloinen ei niihin mahdu eli rinta 88-90 cm, vyötärö 72-74 ja lantio 94-96 vähän valmistajasta riippuen.
Näihin raameihin et mahdu.
Itselläni on valitettavan epäsuhtainen kroppa eli rinta on lähes sata, vyötärö 80 ja lantio 95. Lantiomallisista housuista käy 38, koska reidetkin ovat suhteessa kapeat, mutta ylävartaloon kyllä 42 vähintään.
Ja pituutta on sama, painoa 67 kg. Painat 13 kg enemmän ja se tarkoittaa lihaksinakin tilavuutta 14-15 litraa. Läskinä lähes 20 litraa.
Siispä valehtelet tai olet sekaisin.Öhöm, älä luokittele painona sitä mihin kukin mahtuu. 80kg, kun sattuu olemaan toisille täysin normaali paino. Itselläni lantion ympärys 107cm ja käytän 42 kokoisia housuja, mutta paino ''tätärätää'' on 93kg. Eli enköhän minä 80 kiloisena maihtuisi ihan mainiosti niihin 38 housuihin. Tosin ongelma ei olisi se lantio vaan ne lahkeet, kun lahkeiden pituus alkaa olemaan jo turhan lyhyt 42 kokoisissa housuissa. Tosin ei se yhtään auta vaikka käyttäisin 44 tai 46, kun lahkeiden pituus suurinpiirteen se sama ja housut tippuu jalasta. Rinnan ympärys taisi olla samaa luokka lantion kanssa ja käytän M/L kokoisia vaatteita riippuen kuinka rinnat paitaan mahtuu. Ja tosiaan itse voi sanoa, että opiskelujen ja koirien takia sitä liikuntaa tulee valehtelematta harrastettu joka päivä vähintään se 2h yleensä kuitenkin 3-6h riippuen mitä tunteja meillä on koulussa.
- -Beetle-
Vaatekoko 38-40 (joskus S )
Pituus 165 cm
Paino n.55 kg - xxxxxyyyyy...
Painan 64,5kg, pituus 163,5 ja vaatekokoni on 38, tosin nykyiset koot ovat tainneet suurentua, koska usein jopa tuo 38 on iso, ja 36 sopii joissain malleissa . Esim Nanson paidat S-koko, muissa M.
Kuntoilen paljon, kerran viikossa vesijumppa, 2xkuntosali , kerran venyttely. Myös lenkkeilen nkolme kertaa viikossa. - 1815
Minulla on lähes sama tilanne. Pitutta on tosin pari senttiä vähemmän ja painoa on ehkä sitten pari kiloa vähemmän (eli about. 160cm/75-76kg). Vaatekokoni on 38-42, kirjaimissa m-l, kuppikoko on DD. Ei kuulemma uskoisi että minulta löytyy se noin. 15-17kg ylimääräistä. Näytän enemmän muodokkaalta kuin lihavalta.
älkää uskoko jos ette tahdo. - KommentoinNyt...
Vaatekoko housuissa noin 40, joissain 38 tai 42 housuista riippuen. En ole varma paitakoosta, kun viihdyn löysähköissä perus-T-paidoissa, pari hupparia taisin ostaa koolla 36, mutta en sitten tiedä, kyseinen oli urheilukaupasta jossa koot tuntuvat heittävän reilusti isompaan tai pienempään kuin perusvaatekaupoissa.
Olen 170 cm ja päivästä riippuen 62-64 kg, normaalipainoinen siis.
Mittani otin kilon tai pari painavampana, joten ne voivat olla hieman pienemmät kuin nämä:
Rinnanympärystä en ole mitannut, pienehkö A rintaliiveissä
Vyötärö mittauskerrasta riippuen 72-74 cm
Lantiosta en ole varma, ehkä 95 cm, vähän päälle, muttei yli 97 cm. - diz
En nyt ole kaikkea lukenut, mutta ajattelin, että ainakin tämän ketjun aloittajaa (neljä vuotta sitten, tiedän) saattaisi kiinnostaa tämä sivu:
http://www.mybodygallery.com/
Sivuilla voi hakea kuvia ihmisistä esim. painon ja pituuden, vaatekoon ja vartalonmallin mukaan. Jos tuntuu, että on hankaluuksia käsittää oman kehon kokoa ja/tai mittasuhteita, niin tältä sivulta voi nähdä kuvia aika tarkkaan samankokoisista ihmisistä. - pullukka
No jaetaas nyt mitat sitten kun mullekkin aina sanotaan ettei uskois minkä verran painan :)
eli oon 163cm pitkä, painan 95kg
rinnanympärys 108
vyötärö 87
lantio 113
Yleensä käytän kokoja 42-44 mutta jos on pieni mitoitus niin sitten 46. XL osaston vaatteet on hirveitä telttoja eikä sovi yhtään vartalolle. - loveit
162cm, 48kg, vaatekoko 34
- . . .
Pituus 183cm.. Paino 65kg. Ja vaatekoko 38.. Eli eiköhän tämä mee jokaisen ruumiin rakenteen mukaan. Ei voi aina kattoa puntarista onko lihava vai ei..
Kaikkien tekstejä tosin en jaksanu lukee.. - bikinikammoinen
Pituus 172, paino n. 94kg, vaatekoko vaihtelee 42-44 välillä. Painoindeksi sanoo mua merkittävän lihavaks, mutta siihen en ihan usko koska lihasta mulla kuitenki sen verran on uintitaustani ansiosta ja ne lihakset on jääny. Rasva on kertyny käsiin alleiks ja reisiin. Onko kiinteytysvinkkejä, mitkä toimis ees jotenkin puolessa vuodessa?
- Pallero
Pituus 159 cm, paino 90 kg, käytän koon 44-46 vaatteita. Olen pudottanut nyt 10 kg painoa ja ajatus olisi rutistaa vielä ainakin toinen 10 kg pois. Massaa siis löytyy, mutta koen silti olevani naisellinen ja läskit ovat mielestäni jakautuneet kropassani mukavasti tiimalasivartalon mukaan. Toivon pääseväni jonnekin 70 - 80 kg välille, jotta saisin upean varteni vähän paremmin täältä massan seasta esiin :) Tietty täytyy ajatella sitä, että miten pärjään tällaisen painon kanssa, kun ikää tulee lisää. Siksi pyrin tekemään asialle jotakin nyt alle 30-v., että on sitten parempi ja mukavampi olla vanhempana.
- Apinaorkesteri___
164,5 cm
Noin 57 kg
Vaatekoko 34 - 36 - Pulla..aa
Xxs-s
Paino on sellaset 59-62kg
Pituutta löytyy 155cm
Olemme kaikki erillaisia vaatekooltamme ja osilla rasva vain kertyy eripaikkoihin..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310081Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523365Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493123- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032169- 1152126
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221356Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346