Blower 6-71 tms katulaillisuus?

pitää hommata

12

5963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkko!

      Ihan sama juttu kuin turboahtimessa. Joudut katsastamaan ja hakemaan luvat, jollei ole tehdasvehje.

      TSI:ssä on remmiahdin alkuperäisenä.

      • sfdsar

        TSI:sä on sekä remmi- että pakokaasu ahdin


    • toki on

      vm. 77:aan tehtynä tai vanhempaan, niin ei tule päästöjenmittauksen kanssa ongelmia.
      Ja ainoa katsastusongelma on saada systeemi nokalla tarpeeksi matalaksi, jottei katsota häiritsevän kuskin näköaloja.

      • TurbotOn

        Ainakin prätkien turbotuksessa tarvitaan päästömittaukset vuosimallista -91 eteenpäin!! Ja mittauksia ei Suomessa enää kukaan tee.Ruotsiin tarvii mennä.


      • päästöistä

    • ja tehoista...

      oliko se niin että 1.4 x moottorin teho kun ahdetaan. oli se sitten mekaaninen tai pakokaasuahdin. jenkkiautossa tietysti aika helppo homma johonkin vakiona matalatehoseen koska niistä on ollu erikseen korkeatehosempiakin versioita mihin tietysti verrataan.

      • TurbotOn

        Teho saa nousta maks.20 prosenttia.


      • katsos.......
        TurbotOn kirjoitti:

        Teho saa nousta maks.20 prosenttia.

        tuo 20% on malliston tehokkaimmasta koneesta laskettuna. eli käytännössä jos haaveilee turbosta vaikkapa taunukseen, lasketaan paljon siinä saa olla pellin alla heppoja. 114 x 1.2 = 136.8 hv. 2-litranen tuotti 98 hv. jos siihen laitetaan turbo, lasketaan se automaattisesti 40% tehokkaammaksi, eli tässätapauksessa 137,2 heppaseksi. Se olisi siis tanen pellin alle 0,4 hv liian tehokas, tosin luulen että antavat moisen tehdä kun kysäisee.


      • Glxitd
        katsos....... kirjoitti:

        tuo 20% on malliston tehokkaimmasta koneesta laskettuna. eli käytännössä jos haaveilee turbosta vaikkapa taunukseen, lasketaan paljon siinä saa olla pellin alla heppoja. 114 x 1.2 = 136.8 hv. 2-litranen tuotti 98 hv. jos siihen laitetaan turbo, lasketaan se automaattisesti 40% tehokkaammaksi, eli tässätapauksessa 137,2 heppaseksi. Se olisi siis tanen pellin alle 0,4 hv liian tehokas, tosin luulen että antavat moisen tehdä kun kysäisee.

        Niin... siis tehokkaimmasta jos alusta ja voimansiirto on sama. Mulla ei omassa projektissa voi laskea tehokkammasta koska eri alusta. Se on siis tehokkaimmasta jossa on samat jarrut ja kytkin..

        Eli jos ottaa pikkutaunuksen ja vertaa isoimpaan niin ei onnistu. Erikokoiset jarrut..


      • .............
        Glxitd kirjoitti:

        Niin... siis tehokkaimmasta jos alusta ja voimansiirto on sama. Mulla ei omassa projektissa voi laskea tehokkammasta koska eri alusta. Se on siis tehokkaimmasta jossa on samat jarrut ja kytkin..

        Eli jos ottaa pikkutaunuksen ja vertaa isoimpaan niin ei onnistu. Erikokoiset jarrut..

        vaihat sinne ne isommat jarrut. sun pitää saada se autos myös muultakin tekniikaltaan vastaavaks kuin se auto jonka moottorin tehoa verrataan. eli käytännössä voit ottaa esim. vm. '80 taunuksen ja pistää keulalla granadan 2.8 v6-koneen jossa on 135 hv. näitähän on. ahtaa jos haluaa, vaihtoehdoiksi jää joko 2.0 ohc tai 2.0 ohv V6, johon voisi sen remmin laittaa. taitaa tollanenkin olla.


      • ............
        Glxitd kirjoitti:

        Niin... siis tehokkaimmasta jos alusta ja voimansiirto on sama. Mulla ei omassa projektissa voi laskea tehokkammasta koska eri alusta. Se on siis tehokkaimmasta jossa on samat jarrut ja kytkin..

        Eli jos ottaa pikkutaunuksen ja vertaa isoimpaan niin ei onnistu. Erikokoiset jarrut..

        muutoskatsastuksen prosentit saa olla maksimissaan 35%. jos tämä ylittyy, joudut lähettämään kirjallisen hakemuksen ake:hen.

        mutta nyt en ole aivan varma, mistä tuo 35% laskettiin. oliko se siis niistä muutoksista jotka ovat erilaisia verrattuna mallisarjan tehokkaimpaan, vai 35% muutoksista kyseiseen autoon, jos se on vaikka 1.6-koneella. siihen tulee uusiksi tietysti kone, kytkin, laatikko, kardaani, taka-akseli ( jarrut), takajouset, etujarrut. prosenttejakaan en taida enää muistaa mutta taitaa tuo 35% reippaasti mennä yli. näitä on kuitenkin tehty, että asia lienee sitten niin että tuo 35% muutokset tarkoittaa esim. sitä 2.8-litrasta konetta, ei esim. niitä isompia jarruja, jotka kyseisessa mallissa oli jo vakiona. ja sitähän tässä käytetään vertailuautona. eli 1.6 tane kyllä varmaan saadaan rakentaa 2.3:sta vastaavaksi, vaikka prosentteja tulisikin yli 35.


      • Asiaa tutkinut
        ............ kirjoitti:

        muutoskatsastuksen prosentit saa olla maksimissaan 35%. jos tämä ylittyy, joudut lähettämään kirjallisen hakemuksen ake:hen.

        mutta nyt en ole aivan varma, mistä tuo 35% laskettiin. oliko se siis niistä muutoksista jotka ovat erilaisia verrattuna mallisarjan tehokkaimpaan, vai 35% muutoksista kyseiseen autoon, jos se on vaikka 1.6-koneella. siihen tulee uusiksi tietysti kone, kytkin, laatikko, kardaani, taka-akseli ( jarrut), takajouset, etujarrut. prosenttejakaan en taida enää muistaa mutta taitaa tuo 35% reippaasti mennä yli. näitä on kuitenkin tehty, että asia lienee sitten niin että tuo 35% muutokset tarkoittaa esim. sitä 2.8-litrasta konetta, ei esim. niitä isompia jarruja, jotka kyseisessa mallissa oli jo vakiona. ja sitähän tässä käytetään vertailuautona. eli 1.6 tane kyllä varmaan saadaan rakentaa 2.3:sta vastaavaksi, vaikka prosentteja tulisikin yli 35.

        Tommoisen saat asentaa lailisesti vähäpäästöiseen jos saat blowerin valmistajalta paperin että kyseinen ahdinsarja täytää CARB vaatimukset kyseisessä autossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe