Mistä parhaat peruukit?

Toivosta jo luopunut nainen

Ei auttanut Rogaine, spiro, sinkki, magnesium...
Yritän totutella ajatukseen peruukista..mistä saisi pääkaupunkiseudulla parhaat,mahdollisimman aidon näköiset peruukit.

15

6505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohuthiuksinen

      Minulla on aina ollut ohuet ja huonot hiukset ja nyt keski-iässä hiuksia lähtee tupottain ja olen kaljuuntumassa, vaikka olen naishenkilö.

      Haaveilin pikkutytöstä saakka pitkistä hiuksista, mutta haaveeni eivät koskaan toteutuneet. Hiukseni kasvoivat hieman yli olkapäiden ja siinä kaikki.

      Kävin vuosikausia kaikenlaisissa kalliissa tutkimuksissa js söin lisäravinteita. Ei mitään apua! Sitten luovutin.

      Kun olin 30-vuotias niin päädyin hankkimaan hiuslisäkkeen. Ja koska siihen aikaan ei ollut luonnollisen näköisiä lisäkkeitä (1980-luvun lopulla) niin päädyin... meneekö mainokseksi? Kuokkasen peruukkiliikkeeseen. En ole asunut aikoihin Hesassa, joten en edes tiedä onko mainuttu liike enää olemassa.

      Siellä joka tapauksessa teetätin eurooppalaisesta luonnonhiuksesta erittäin luonnollisen näköisen lisäkkeen, jonka kampasin omien hiusteni sekaan. Siis aika "ohut" lisäke, mutta juuri sellainen, joka näyttää luonnoliselta eikä miltään massiiviselta Sally Spectralta.

      Luonnonhiuksesta ei saa kovin pitkiä lisäkkeitä/peruukkeja (yhtä hyvin voit teetättää peruukin - en tiedä millainen sinun tilanteesi on omien hiustesi suhteen), eli maksimi on 45 cm, joka omien hiusteni sekaan lisättynä teki pituutta sen verran, että hiukset ulottuivat n. lapaluiden kohdalle.

      Muistan kun mieheni sanoi, että ei ne ongelmat tuolla häviä (olin sitä ennen ostanut keinokuitulisäkkeitä, joihin en ollut tyytyväinen). Mutta mieheni oli väärässä. Niin hullulta kuin tämä kuullostaakin ns. normaalihiuksisten ihmisten korvissa niin minä sain itsetuntoni takaisin. Häpesin sitä ennen liikkua kaupungilla ohuissa hiuksissani, juuri kesät olivat pahimpia, talvella asian pystyi pillottamaan. Ja todellakaan kukaan ei olisi ikinä voinut arvata, että minulla on hiuslisäke, koska se oli tismalleen omien hiusteni värinen.

      Hinta tuntui silloin isolta (4000 mk), mutta itsetunnosta maksettuna se oli pieni hinta.

      Olen muuttanut Hesasta pois, joten en pysty pitämään tuota lisäkettä monestakaan syystä enää. Hiusteni väri on tummennut 20:ssä vuodessa niin paljon (kullanruskeasta tummanvaaleaksi). En ole koskaan värjännyt tai permanentannut hiuksiani - ne ovat luonnostaan taipuisat (taipuisat hiukset on tietenkin helpompi kammata lisäkkeen sekaan kuin piikkisuorat.

      Nyt olen löytänyt luonnollisen näköisiä keinokuituhiuslisäkkeitä, joita käytän. Hinnatkin ovat siedettäviä. Keinokuitulisäkkeessä on se hyvä puoli, että hoitaminen on helpompaa. Luonnonhiuslisäkkeen vein kerran kuussa pestäväksi ja laitettavaksi Kuokkasen liikkeeseen.

      Tietenkään keinohius ei näytä luonnolliselta, jos sitä alkaa tarkemmin katsomaan, mutta niissäki sama systeemi, jos onnistuu löytämään juuri identtisen värin omien hiustensa kanssa niin niistäkin saa ihan hyviä vaihtoehtoja.

      Oma tilanteeni alkaa olla nyt se, että minun on seuraavana hankittava kokoperuukki, koska päälaessani on niin paljon "kaljuja" kohtia, joita lisäkkeet eivät peitä.

      Geenit määräävät hiusten paksuuden ja kasvun. Hiusten kuntoon voi vaikuttaa omilla elämäntavoillaan jonkin verran, mutta ei niin paljon kuin annetaan ymmärtää. Miten muuten olisi mahdollista, että aasialaiset, aliravitut naiset ovat juuri niitä, jotka myyvät upeita, paksuja hiuksiaan peruukkitarpeiksi!

      Aasialainen luonnonhius on huomattavasti halvempaa kuin eurooppalainen, mutta valitsin eurooppalaisen luonnonhiuslisäkkeeseeni juuri siksi, että se on ohuempaa ja samankaltaista kuin omat hiukseni.

      Stressi, vaihdevuodet ilmeisesti yksi seikka mikä minulla on viemässä hiukset kokonaan. Isoja tuppoja lähtee hiustenpesun yhteydessä ja tyyny on aamulla täynnä hiuksia. Tämä on aika uusi ilmiö minulla ja tämän kanssa on vain yritettävä elää.

      En ole Hesassa käynyt aikoihin. Onkohan siellä muita kuin Kuokkanen, joka tekee luonnonhiusperuukkeja? Ainakaan silloin aikoinaan ei ollut muita. Mutta Kuokkasen liikettä minä suosittelen.

      Toivottavasti ehdit lukemaan tämän viestin, jos tästä oli sinulle yhtään mitään apua ennen kuin tämä poistetaan sen vuoksi, että mainostan.

      • jos olet mies...

        niin suosittelen etsimään sellaisen foorumin kuin hair loss help forum, löytyy googlesta.
        Siellä on enimmäkseen jenkkejä mutta ihmisiä ympäri maailmaa, ja erittäin paljon keskustelua hair transplant leikkauksista ja peruukeista ynnä muista.

        Olen ymmärtänyt että sellaisen firman kun toplace peruukit ovat laadukkaita ja ennen kaikkea halpoja, en vain ole varma että voiko tupeeita tilata ulkomailta ilman että ne ovat valmistettu oman pään mukaan.


      • ap:lle ensimmäiselle vastannut
        jos olet mies... kirjoitti:

        niin suosittelen etsimään sellaisen foorumin kuin hair loss help forum, löytyy googlesta.
        Siellä on enimmäkseen jenkkejä mutta ihmisiä ympäri maailmaa, ja erittäin paljon keskustelua hair transplant leikkauksista ja peruukeista ynnä muista.

        Olen ymmärtänyt että sellaisen firman kun toplace peruukit ovat laadukkaita ja ennen kaikkea halpoja, en vain ole varma että voiko tupeeita tilata ulkomailta ilman että ne ovat valmistettu oman pään mukaan.

        kertoi olevansa nainen, samoin minä, joka vastasin hänelle...

        Kyllä Kuokkasella myös miehet teettävät tupeita. Satun tuntemaan pari miestä, jotka ovat saaneet sieltä "apua".

        Kiitos minullekin tuosta vinkistä. Pitää käydä katsomassa.


      • eka
        ap:lle ensimmäiselle vastannut kirjoitti:

        kertoi olevansa nainen, samoin minä, joka vastasin hänelle...

        Kyllä Kuokkasella myös miehet teettävät tupeita. Satun tuntemaan pari miestä, jotka ovat saaneet sieltä "apua".

        Kiitos minullekin tuosta vinkistä. Pitää käydä katsomassa.

        Heti kun mainitsit tuon kyseisen peruukkiliikkeen, muistin sen kyllä, sehän on toiminut jo iät ja ajat! Saahan nähdä mitä lisäkkeet ja peruukit maksavat näin euroaikana.


      • että miten

        sellainen hiuslisäke kiinnitetään päähän? Pysyykö se ilman liimaamista tai muita tököttejä?


      • Mikko*
        jos olet mies... kirjoitti:

        niin suosittelen etsimään sellaisen foorumin kuin hair loss help forum, löytyy googlesta.
        Siellä on enimmäkseen jenkkejä mutta ihmisiä ympäri maailmaa, ja erittäin paljon keskustelua hair transplant leikkauksista ja peruukeista ynnä muista.

        Olen ymmärtänyt että sellaisen firman kun toplace peruukit ovat laadukkaita ja ennen kaikkea halpoja, en vain ole varma että voiko tupeeita tilata ulkomailta ilman että ne ovat valmistettu oman pään mukaan.

        Toplace myy halpoja kiinassa mittatilauksena teetettyjä lisäkkeitä/peruukkeja, mutta sun pitää itse valmistaa lisäkkeen "sapluuna" pääsi tarpeiden mukaan esimerkiksi muovikelmua, paksua teippiä ja tussia käyttäen. Myös pelkät mitat saattaa riittää hätätapauksessa, josset jaksa sapluunaa tehdä. Tarkemmat ohjeet löytyy sivulta. Ja joudut lähettämään hiusnäytteen värimätsäystä varten. Lisäksi sun pitää opetella itse leikkaamaan, kiinnittämään ja huoltamaan lisäke, ellet halua teettää hommaa ammattilaisella Suomessa.

        Mutta itse lisäkkeet eivät maksa tuolla juuri mitään.. Jotain $100-$200 kappale. Sivuilta löytyy myös keskustelufoorumi, jolla vastataan moniin kysymyksiin.


      • Mikko*
        että miten kirjoitti:

        sellainen hiuslisäke kiinnitetään päähän? Pysyykö se ilman liimaamista tai muita tököttejä?

        Lisäke voidaan kiinnittää monella tavalla, esimerkiksi liimalla, kaksipuolisella teipillä tai "klipsuilla" omiin hiuksiin... Hiusrajalla liima on paras vaihtoehto. Muuten teippi saattaa olla ihan näppärä.

        Lisäkehän tulee luonnollisesti irrottaa ja pestä säännöllisesti. Ihan jo hygieniasyistä. Eikä se toki näillä liimoilla ja teipeillä muutenkaan kovin pitkään kestä, mutta tähän vaikuttaa liiman ja teipin lisäksi sun oman kehon kemia, joka on yksilöllistä.


      • kokemustakin
        että miten kirjoitti:

        sellainen hiuslisäke kiinnitetään päähän? Pysyykö se ilman liimaamista tai muita tököttejä?

        mittojen mukaan teetetystä lisäkkeestä, hankin sen hiusextra Heinilästä (anteeksi ilmainen mainos); se kiinnitetään klipsuilla, mutta valitettavasti itselläni on huonoja kokemuksia. Hiuslaatuni on erittäin hento ja liukas, joten lisäke liikkuu ja en siis oikein uskalla käyttää sitä. Kallis kokeilu!


      • Mikko*
        kokemustakin kirjoitti:

        mittojen mukaan teetetystä lisäkkeestä, hankin sen hiusextra Heinilästä (anteeksi ilmainen mainos); se kiinnitetään klipsuilla, mutta valitettavasti itselläni on huonoja kokemuksia. Hiuslaatuni on erittäin hento ja liukas, joten lisäke liikkuu ja en siis oikein uskalla käyttää sitä. Kallis kokeilu!

        Niin... Ethän sä siinä juuri mitään häviäkään. :)


      • tai teippi
        Mikko* kirjoitti:

        Lisäke voidaan kiinnittää monella tavalla, esimerkiksi liimalla, kaksipuolisella teipillä tai "klipsuilla" omiin hiuksiin... Hiusrajalla liima on paras vaihtoehto. Muuten teippi saattaa olla ihan näppärä.

        Lisäkehän tulee luonnollisesti irrottaa ja pestä säännöllisesti. Ihan jo hygieniasyistä. Eikä se toki näillä liimoilla ja teipeillä muutenkaan kovin pitkään kestä, mutta tähän vaikuttaa liiman ja teipin lisäksi sun oman kehon kemia, joka on yksilöllistä.

        vahingoita jäljellä olevia hiuksia, kun sen lisäkkeen irrottaa päästä? Liima varmaan tukkii hiusnystyjäkin.


      • Ohuthiuksinen
        että miten kirjoitti:

        sellainen hiuslisäke kiinnitetään päähän? Pysyykö se ilman liimaamista tai muita tököttejä?

        mistään teipeistö ja liimoista!

        Minä asettelin lisäkkeen omien hiusteni sekaan niin luontevasti istuvaksi, että Kuokkasen liikkeen henkilökuntakin ihmetteli miten "näkymätön" lisäke voikaan olla.

        Siis ihan yksinkertainen juttu. Vedän osan etuhiuksista (luonnolisestikin etuhiusten pitää olla pitkähköt, ei siis otsatukka käy) ylös ja kiinnitän lisäkkeen siinä olevalla kammalla ja kahdella hiuspinnillä lisäkkeen alle jääviin hiuksiini ja sen jälkeen kampaan ylös nostamani hiukset lisäkkeen päälle ja levittelen niitä sopivasti etteivät lisäkkeen reunat näy - ja eivätpä ne juuri näy muutenkaan vaan sulautuvat hiusteni väriin.

        En käytä hiuslakkaa, mutta tuulisilla ilmoilla voin kiinnittää etuhiukset takaraivolle jollain soljella tmv.

        Tyylini on ns. leijonanharja. Lisäke itsessään antaa kuohkeutta, jota ei siis tarvitse tupeeraamalla tai lakalla korostaa.

        Mitähän nuo liimat ja teipit oikein ovat?


      • Itselläni on
        Ohuthiuksinen kirjoitti:

        mistään teipeistö ja liimoista!

        Minä asettelin lisäkkeen omien hiusteni sekaan niin luontevasti istuvaksi, että Kuokkasen liikkeen henkilökuntakin ihmetteli miten "näkymätön" lisäke voikaan olla.

        Siis ihan yksinkertainen juttu. Vedän osan etuhiuksista (luonnolisestikin etuhiusten pitää olla pitkähköt, ei siis otsatukka käy) ylös ja kiinnitän lisäkkeen siinä olevalla kammalla ja kahdella hiuspinnillä lisäkkeen alle jääviin hiuksiini ja sen jälkeen kampaan ylös nostamani hiukset lisäkkeen päälle ja levittelen niitä sopivasti etteivät lisäkkeen reunat näy - ja eivätpä ne juuri näy muutenkaan vaan sulautuvat hiusteni väriin.

        En käytä hiuslakkaa, mutta tuulisilla ilmoilla voin kiinnittää etuhiukset takaraivolle jollain soljella tmv.

        Tyylini on ns. leijonanharja. Lisäke itsessään antaa kuohkeutta, jota ei siis tarvitse tupeeraamalla tai lakalla korostaa.

        Mitähän nuo liimat ja teipit oikein ovat?

        sen verran lähtenyt hiuksia, ettei tuollainen systeemi taitaisi sopia. Sitä tekotukkaa tarvittaisiin näet sekä etuosaan että vähän taaksekin.


      • Mikko*
        tai teippi kirjoitti:

        vahingoita jäljellä olevia hiuksia, kun sen lisäkkeen irrottaa päästä? Liima varmaan tukkii hiusnystyjäkin.

        Periaatteessahan ideaalitilanteessa sä ajat lisäkkeellä peitettävän alueen ensin kaljuksi.

        Vähät, harvat hiukset eivät alla hirveästi haittaa, ja toisaalta jos hiuksia on paljon, niin mihin silloin lisäkettä edes tarvitsee...

        Hiuksia voi hieman lähteä irti lisäkkeen poiston yhteydessä, mutta tätä voi välttää käyttämällä irrotusainetta runsaasti (isopropanolikin ajaa asian tai pirtu..).

        Mitä tulee hiusnystyjen "tukkeutumiseen", niin tämä ei ole ihan yksiselitteinen juttu... Tukkiihan se ne väliaikaisesti, mutta alkoholihan ne sitten taas avaa kun poistaa lisäkkeen ja puhdistaa päänahan. En usko, että tällainen tilapäinen tukkeutuminen kovin vakavaa on. Kädenkin kun peittää kipsillä niin karvojen kasvuhan päinvastoin kiihtyy... :) (Syystä jolle ei kai ole edes olemassa mitään kunnollista tieteellistä selitystä...?)

        Joka tapauksessa teippi on varmaan kätevämpi "epäkriittisissä" kohdissa. Liima on paras lähinnä hiusrajalla, jolloin on tärkeää että lisäke on mahdollisimman tiiviisti päänahassa kiinni, ja näin saavutetaan luonnollisimman näköinen lopputulos.


      • Mikko*
        Ohuthiuksinen kirjoitti:

        mistään teipeistö ja liimoista!

        Minä asettelin lisäkkeen omien hiusteni sekaan niin luontevasti istuvaksi, että Kuokkasen liikkeen henkilökuntakin ihmetteli miten "näkymätön" lisäke voikaan olla.

        Siis ihan yksinkertainen juttu. Vedän osan etuhiuksista (luonnolisestikin etuhiusten pitää olla pitkähköt, ei siis otsatukka käy) ylös ja kiinnitän lisäkkeen siinä olevalla kammalla ja kahdella hiuspinnillä lisäkkeen alle jääviin hiuksiini ja sen jälkeen kampaan ylös nostamani hiukset lisäkkeen päälle ja levittelen niitä sopivasti etteivät lisäkkeen reunat näy - ja eivätpä ne juuri näy muutenkaan vaan sulautuvat hiusteni väriin.

        En käytä hiuslakkaa, mutta tuulisilla ilmoilla voin kiinnittää etuhiukset takaraivolle jollain soljella tmv.

        Tyylini on ns. leijonanharja. Lisäke itsessään antaa kuohkeutta, jota ei siis tarvitse tupeeraamalla tai lakalla korostaa.

        Mitähän nuo liimat ja teipit oikein ovat?

        Sun tapauksessa toi klipsihomma on varmaan oikein toimiva ja ehkä paras kiinnitysmenetelmä.

        Mutta jos aletaan kiinnittää lisäkettä (lähes) täysin kaljuun päänahkaan laajahkolla alueella esim. hiusrajalla tai päälaella, niin ei noi klipsit silloin oikein toimi. Tai ei toimi yhtään. Mihin sä ne klipsit kiinnität kun ei ole mitään mihin kiinnittää. Lisäksi erityisesti hiusrajalla on tärkeää, että lisäke on tiukasti kiinni päänahassa, jolloin saavutetaan luonnollisimmannäköinen lopputulos.


    • Anonyymi

      Subliminaleilla voi kasvattaa omat upeat paksut hiukset .ihan minkä väriset vaan jopa aidot 24 karaatin kultahiukset .Subliminaleita on Youtubessa kuuntelen niitä itse omalta kanavaltani .supernatural beautya yms ...voihan niitä testata ..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe