Moro pitkästä aikaa!
Monikos täällä on lueskellut näitä Star Wars Expanded Universe -kirjoja? Minä olen näiden kirjojen suuri fani ja olen ostamassa kaikki mahdolliset kirjat ja omistankin niitä jo lähemmäs 30. Suurin osa englanninkielisiä, kun niitä ei ole suomennettu kuin muutama (20 ehkä).
Kirjat jatkavat ja täydentävät elokuvien tarinaa mielestäni loistavasti ja koska Lucasin kanssa on sovittu, että kirjojen täytyy ottaa huomioon elokuvissa ja muissa kirjoissa tapahtuneet asiat, on muodostunut jättimäinen tarina!
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
Olen nyt lukemassa uusinta 9-osaista Legacy Of The Force -sarjaa. Se sijoittuu 40 vuotta Episode IV:n eli Uusi Toivo -jakson jälkeen. Han Solo, Leia Organa Solo, Luke Skywalker ja kumppanit ovat vanhoja noin 60-70 -vuotiaita ja heidän lapsensa ovat aikuisia. Hanin ja Leian kaksoset Jacen ja Jaina Solo ovat 31-vuotiaita ja Luke Skywalkerin ja Mara Jade Skywalkerin poika Ben Skywalker on 13-v ja jedi oppilas. Jacen Solo on kääntymässä sithiksi.
Luin sarjan 2.osan Bloodlines ja siinä tapaamme jälleen Boba Fettin joka Lucasin luvalla tuotiin aikoja sitten jossakin kirjassa takaisin SW-maailmaan. Hän siis ei kuollut kun hän tippui Episode VI:n alussa Sarlaccin kitaan. En ole lukenut sitä kirjaa missä kerrotaan kuinka hän siitä selvisi, mutta George Lucasin luvalla hänet on tuotu SW-maailmaan takaisin siis. Boba on 71-vuotias ja kuolemassa. Hänen kloonivartalonsa on viimeinkin vanhentumassa ja hän alkaa etsimään tytärtään ja hoitokeinoa elämänsä pitkittämiseksi. Kirjassa hänen tyttärensä kuolee ennenkuin Boba löytää hänet, mutta hän tapaa tyttären tyttärensä ja alkaa liikkumaan hänen kanssaan.
Legacy Of The Force -sarjan pääjuoni on poliittinen. Galaktinen Allianssi rakoilee. Corellia (Han Solon kotiplaneetta) haluaa itsenäistyä ja on kerännyt massiivisen asevaraston itsensä puolustamiseksi. Galaktisen Allianssin säännöt sallivat vain tietyn määrän aseita allianssiin kuuluville planeetoille. Galaktinen Allianssi ryhtyy toimeen Corellian asevarustelun estämiseksi ja lopulta syttyy sota Allianssin ja Corellian välille. Tämä myös hajottaa Solojen ja Skywalkerin perheet. Han ja Leia ovat Corellian puolella ja jedit, Jacen, Jaina ja Skywalkerit perinteisesti puolustavat Galaktista Allianssia (entinen Uusi Tasavalta). Jacen saa johdettavakseen Galaktisen Alliassin turvallisuusjoukot ja alkaa pidättämään terroristeiksi epäiltyjä Correllian kansalaisia Coruscantissa. Hänen toimintametodinsa ovat häpeäksi jedineuvostolle ja monet alkavat vertaamaan häntä Darth Vaderiksi ja että Imperiumi olisi tullut takaisin. Corellia saa paljon liittolaisia ja näin on taas varsinainen katastrofi saatu aikaiseksi.
SPOILER SPOILERS POILER SPOILER SPOILER SPOILER
Sarja on mielestäni todella hyvä! Kaksi ensimmäistä kirjaa, Betrayal ja Bloodlines, ovat todella hyvää luettavaa ja varsinkin Bloodlines oli todella hyvä kirja! Nyt olen aloittamassa 3.osaa Tempest ja odotan innolla tarinan jatkumista.
Sarjasta on ilmestynyt lisäksi osat 4 ja 5 eli Exile, Sacrifices. 6 osa ilmestyy marraskuussa ja sen nimi on Inferno. Vuonna 2008 ilmestyy vielä loput 3 osaa: Fury, Revelation ja Invincible.
Muutenkin suosittelen lämpimästi Expanded Universe -kirjallisuutta. Itse olen ostanut suurimman osan kirjoista englanninkielisenä Akateemisesta kirjakaupasta.
Tuossa linkki vielä kirjaluetteloon:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Star_Wars_books#Ne w_Republic_Era
(Alaspäin Episode VI:n jälkeiset kirjat ja ylöspäin kirjat ennen elokuvia ja elokuvien välissä)
Lukemisiin!
Scifisti77
Star Wars Expanded Universe: Legacy Of The Force
Scifisti77
0
207
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828