Veikka siirtää voiton maksut tapahtuvaksi veikkau-kortin kautta syksyn aikana. Jos haluat rahat omalle taikka veikkauksen pelitilille, kortti on oltava. Ei tuossa mitään, mutta miksi kortin saadakseen on Veikkaukselle kerrottava kaikki itsestään? Henkilötunnusta myöden?
Veikkaus perustelee sotu-tunnuksen kysymistä, sillä että näin varmistetaan pelaajan olevan Suomen kansalainen ja 18 vuotta täyttänyt. Käykö siis Veikkauskortti virallisesta henkilöllisyystodistuksesta? Miksei veikkauselle kelpaa oikeat viralliset todistukset pelaajan pelikelpoisuuden todistamikseksi?
Mihin näitä tietoja oikeasti käytetään?
Veikkaus-kortti
5
1167
Vastaukset
- Itsekin haluaisin, mutta..
> Veikkaus perustelee sotu-tunnuksen kysymistä, sillä että näin varmistetaan pelaajan olevan Suomen kansalainen ja 18 vuotta täyttänyt.
Ei, vaan näin varmistetaan että pelaaja on henkilö jolla on VAKINAINEN ASUINPAIKKA SUOMESSA. Siis myös muiden maiden kuin Suomen kansalaiset voivat totta kai saada tuollaisen kortin.
Juuri tänä kesänä kolmisen viikkoa sitten törmäsin ikäväkseni ekaa kertaa tähän Veikkaus-korttiin, josta en ollut aiemmin kuullut. Olen asunut jo yli 10 vuotta ulkomailla, mutta edelleen tykkään pelata lottoa myös Suomessa. Joitakin vuosia sitten homma hoitui kätevästi netin kautta, kunnes alkoivat todella noudattaa sitä sääntöä että pitää asua Suomessa, ja pistivät pelitilini kiinni. Uuden tilin avaaminen ei onnistu, koska pitää antaa henkilötunnus, ja tarkistavat välittömästi tilanteen ja näkevät että en asu Suomessa.
Olen siis lottoillut kesä- ja joululomilla, 10 viikon kestoloton kerrallaan, ja koska en ikinä muista mitään kuponkeja tarkistella, olen käyttänyt sitä erillistä pikku kuponkia jolla voi ilmoittaa tilinumeron. Vaan nytpä ei maaseutupaikan R-kioskilla enää niitä kuponkeja ollutkaan, ja myyjä antoi minulle Veikkaus-kortin hakukaavakkeen. Sitä korttia en tietystikään voi saada. Myyjä suostui ottamaan tilinumeroni suoraan minun kertomanani ja näppäilemään sen koneeseen, mutta tiedä sitten miten kauan tuokaan systeemi toimii.
> Miksei veikkauselle kelpaa oikeat viralliset todistukset pelaajan pelikelpoisuuden todistamikseksi?
Siksi että ihmisellä voi olla "oikea virallinen henkilöllisyystodistus" kuten passi, suomalainen ajokortti, tai suomalainen henkilökortti, vaikka ei olisi asunut Suomessa kymmeniin vuosiin. Pelkällä nimellä ei ihmisiä voi yksilöidä tarpeeksi, koska voi olla useita saman nimisiä. Siksi Veikkauksen on saatava myös henkilötunnus, jotta henkilön oikea kotipaikka voidaan väestörekisteristä tarkistaa.
Kokonaan toinen asia on sitten se, miksi Veikkaukselle on niin tärkeä estää ulkomailla asuvan Suomen kansalaisen osallistuminen lottoon. Henkilökohtaisesti pidän heidän politiikkaansa aivan järjettömänä, mutta kai heilläkin joku mielestään hyvä syy on.- Nimetön
voitoista tieto verottajalle ja samalla ehkäistään rahanpesua
- päivämyynti nolla
Nimetön kirjoitti:
voitoista tieto verottajalle ja samalla ehkäistään rahanpesua
Menisivät ratsaamaan keskustan pikkupuljuja, joiden hyllyissä vuodesta toiseen samat yli kymmenen vuotta vanhat myyntiartikkelit..
päivämyynti nolla kirjoitti:
Menisivät ratsaamaan keskustan pikkupuljuja, joiden hyllyissä vuodesta toiseen samat yli kymmenen vuotta vanhat myyntiartikkelit..
voittoa hakemaan, jos Veikkauksesta ei syystä tai toisesta suostuta sinänsä laillisin keinoin hankitun pelitositteen kohdalle osunutta voittosummaa maksamaan?
Miten suuren summan saa pelaaja nykyään käteisenä mistä tahansa pelipaikasta?- sivubisnes
päivämyynti nolla kirjoitti:
Kaupungilla on kyllä todella monia kauppoja, jotka eivät taatusti elä eivätkä elätä päivittäismyyntituotoillaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733