Veikkaus-kortti = viraallinen henkilöllisyystodistuskortti?

ei kai nyt sentään???

Veikkaus siirtää voiton maksut tapahtuvaksi veikkaus-kortin kautta syksyn aikana. Jos haluat rahat omalle taikka veikkauksen pelitilille, kortti on oltava. Ei tuossa mitään, mutta miksi kortin saadakseen on Veikkaukselle kerrottava kaikki itsestään? Henkilötunnusta myöden?

Veikkaus perustelee sotu-tunnuksen kysymistä, sillä että näin varmistetaan pelaajan olevan Suomen kansalainen ja 18 vuotta täyttänyt.

Käykö siis Veikkauskortti jatkossa virallisesta henkilöllisyystodistuksesta? Miksei veikkauselle kelpaa oikeat viralliset todistukset pelaajan pelikelpoisuuden todistamikseksi?

Mihin näitä henkilötietoja oikeasti käytetään?

15

12340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selitystä

      > Veikkaus perustelee sotu-tunnuksen kysymistä, sillä että näin varmistetaan pelaajan olevan Suomen kansalainen ja 18 vuotta täyttänyt.

      Ei, vaan näin varmistetaan että pelaaja on henkilö jolla on VAKINAINEN ASUINPAIKKA SUOMESSA. Siis myös muiden maiden kuin Suomen kansalaiset voivat totta kai saada tuollaisen kortin.

      Juuri tänä kesänä kolmisen viikkoa sitten törmäsin ikäväkseni ekaa kertaa tähän Veikkaus-korttiin, josta en ollut aiemmin kuullut. Olen asunut jo yli 10 vuotta ulkomailla, mutta edelleen tykkään pelata lottoa myös Suomessa. Joitakin vuosia sitten homma hoitui kätevästi netin kautta, kunnes alkoivat todella noudattaa sitä sääntöä että pitää asua Suomessa, ja pistivät pelitilini kiinni. Uuden tilin avaaminen ei onnistu, koska pitää antaa henkilötunnus, ja tarkistavat välittömästi tilanteen ja näkevät että en asu Suomessa.

      Olen siis lottoillut kesä- ja joululomilla, 10 viikon kestoloton kerrallaan, ja koska en ikinä muista mitään kuponkeja tarkistella, olen käyttänyt sitä erillistä pikku kuponkia jolla voi ilmoittaa tilinumeron. Vaan nytpä ei maaseutupaikan R-kioskilla enää niitä kuponkeja ollutkaan, ja myyjä antoi minulle Veikkaus-kortin hakukaavakkeen. Sitä korttia en tietystikään voi saada. Myyjä suostui ottamaan tilinumeroni suoraan minun kertomanani ja näppäilemään sen koneeseen, mutta tiedä sitten miten kauan tuokaan systeemi toimii.

      > Käykö siis Veikkauskortti jatkossa virallisesta henkilöllisyystodistuksesta?

      Ei, koska itse korttiin ei käsittääkseni tule asiakkaan henkilötunnusta näkyville.

      > Miksei veikkauselle kelpaa oikeat viralliset todistukset pelaajan pelikelpoisuuden todistamikseksi?

      Siksi että ihmisellä voi olla "oikea virallinen henkilöllisyystodistus" kuten passi, suomalainen ajokortti, tai suomalainen henkilökortti, vaikka ei olisi asunut Suomessa kymmeniin vuosiin. Pelkällä nimellä ei ihmisiä voi yksilöidä tarpeeksi, koska voi olla useita saman nimisiä. Siksi Veikkauksen on saatava myös henkilötunnus, jotta henkilön oikea kotipaikka voidaan väestörekisteristä tarkistaa.

      Kokonaan toinen asia on sitten se, miksi Veikkaukselle on niin tärkeä estää ulkomailla asuvan Suomen kansalaisen osallistuminen lottoon. Henkilökohtaisesti pidän heidän politiikkaansa aivan järjettömänä, mutta kai heilläkin joku mielestään hyvä syy on.

      • mitä haittaa???

        Miksei ulkomaalaiset saisi pelata?

        Jaettava pottihan siitä vaan kasvaisi. Pelätäänkö muka, että voitot valuisivat ulkomaille? Hah, lottovoitot ovat hyttysen p.. kaiken muun joukossa rahallisesti!


    • pelaamista!

      Ja sehän on kai tarkoituskin? Olen pelannut pieniä pitkä- ja tulosvetoja lastenlasteni tileille siten, että jos voitto tulee, niin kaikki saavat voiton tililleen. Jos pappa ei osannut, niin pappa kärsii tappiot. Nyt menee sekin peli-ilo.

    • sosiaalipummi

      Onkohan Veikkaus ja Kela/Sossu jotenkin yhteistyössä tässä hankkeessa?

      • rahankäytöstä

        Kun menet hakemaan sossusta rahaa lasten talvisaappaisiin, täti katsoo koneelta ja toteaa sinun veikannee viimekin viikolla vitosella ja samoin koko vuoden ajan. Ylimääräistä rahaa siis on! Ja tuolla veikkaukseen tuhlatulla summallahan ostaisi jo saappaiden lisäksi takin ja piponkin. Ja jos voittoja on tullut, ei rahapulaa voi olla.


    • olz

      Ne tahtoo vaan tutkia pelikäyttäytymistä. Esim sopupeliepäillyissä ne näkee kuka on panostanut minkäkin rahan. Estää kans rahanpesua varmaan jollain tavalla.

    • Anonyymi

      Onko lainmukakaista kieltää suomen kansalaiselta veikkauskortin saaminen jos hän saa eläkkeen suomesta joka menee suomen pankkitilile,omistaa kiinteistön suomessa mutta asuu ulkomailla ja viettää suurimman osasta kesästä suomessa?

    • Anonyymi

      Kylläpä on taas idiootin tekemä aloitus hölmö avaus.

      • Anonyymi

        No minkäs hölmön avauksen sinä idiootti nyt taas olet mennyt tekemään?


        🤣🤣😅😂😅


    • Anonyymi

      Kävin Salon Citymarketissa viemässä vaimon lottoamaa lappua vaimon veikkauskortilla myyjä ilmoitti että ei toisen korttia saa käyttää , onko näin veikkauskortin kohdalla voitothan siiftyvät kortin omistavan henkilön tilille perheen sisällä olisi joustavampaa esim kun sairaan puolison puolesta käyn asioilla ?

      • Anonyymi

        "Etuasiakkuuden käyttämiseen oikeuttavaa Veikkaus-korttia ja mobiileja tunnistautumismenetelmiä tai -välineitä ei saa edes tilapäisesti luovuttaa toisen henkilön käyttöön."

        https://www.veikkaus.fi/fi/sopimusehdot

        2. VEIKKAUS-KORTTI JA MOBIILIT TUNNISTAUTUMISMENETELMÄT JA -VÄLINEET


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Etuasiakkuuden käyttämiseen oikeuttavaa Veikkaus-korttia ja mobiileja tunnistautumismenetelmiä tai -välineitä ei saa edes tilapäisesti luovuttaa toisen henkilön käyttöön."

        https://www.veikkaus.fi/fi/sopimusehdot

        2. VEIKKAUS-KORTTI JA MOBIILIT TUNNISTAUTUMISMENETELMÄT JA -VÄLINEET

        Jos olisin vienyt miesasiakkaana vaikka veljeni loton hänen kortillaan niin olisi mennyt läpi ei henkkareita kysellä, mutta tunnisti se myyjä sentään oikein sukupuoleni !


    • Anonyymi

      Ja Varkaudesta ei saa korttia mistään jos ei oo nettiä!

    • Anonyymi

      tietosuojaa rikotaan koska joudut antamaan kortin myyjälle ja kortissa lukee koko nimesi.

      ei sirä pankkikorttiakaan kassalla saa antaa eikä myyjä saa pyytäkään korttia vaan itse höyläät sen.

      miksi se pitää antaa mukamas myyjälle kyn siinä on viivakoodikin ja miksi siinä pitää lukea koko nimi.

      eihän myyjäjkään minulle kerro kuka hän on enkä minäkään saa hänen nimeä tietoonsa.

      hämärää touhua

    • Anonyymi

      Ihmisten kyttäämiseen näitä tietoja käytetään

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe