Hello! Mulla on lievä krooninen ruokatorven tulehdus ja siinä komplikaatio eli tulehduksesta vuotaa verta (ollu varmaa jotain 5 - 10.v jo) ja tahtoisin kysellä, että onko teillä liikunta auttanut närästysoireisiin mitenkään?
Itse syön terveellisesti ja liikun 30-60min päiväs ,niin et hiki lentää. Omat oireet tulevat iltasyömisestä, suklaasta ja rasvaisesta ruuasta.
Mulla liikunta on lievittänyt oireita todella paljon, mutta silti kuulemma
elämäntapamuutokset eivät riitä parantamaan jo mahdollisesti syntynyttä ruokatorven tulehdusta.
Se on harmi!
Omalla faijalla oli aikoinaan aivan samat oireet, tuli verta ja oli tulehdusta, mut sitten hän söi kuulemma kovan närästyskuurin, aloitti liikunnan ja terveelliset elämäntavat ja nyt terve kuin pukki.
http://vatsaonline.fi/ncmprintchapter.aspx?type=article¶m=503310
LIIKUNTA ja ruokatorven tulehdus
5
786
Vastaukset
- hetki pieni
Kohta saat neuvoja noista Maitohappobakteereista, niistä kalleimmista, ne kuulemma auttaa vaivaan kuin vaivaan.
- Jaska______________
DC nimisiä olen vetäny ja ne makso aikas paljon, jotain 30 euroa kuukaudessa. Ei ne mulla auttanu kun joskus mahavaivoihin. En mä niitä enää syö, eikä ne auta mihinkään refluksijuttuihin. Gefiluspiimää vedän litran päiväs ja se saa riittää.
- Ne autakkaan
Jaska______________ kirjoitti:
DC nimisiä olen vetäny ja ne makso aikas paljon, jotain 30 euroa kuukaudessa. Ei ne mulla auttanu kun joskus mahavaivoihin. En mä niitä enää syö, eikä ne auta mihinkään refluksijuttuihin. Gefiluspiimää vedän litran päiväs ja se saa riittää.
Mutta pää-asia onkin että huijarit saavat rahansa xD
- se on...
Siis ruokatorven akuutin osan tulehduksesta minulla paransi lääke, mutta krooniseksi jäi-ei haavaiseksi.
Liikunnasta en tiedä sen kohdistumisesta juuri ruokatorveen tai refluksiin, mutta kun liikkuu,niin ei ainakaan silloin syö niitä oireita aiheuttavia ruokia.
Jos itsekin tietää, mistä oireet tulevat,sitä kannattaa välttää. - AK-71
Itselläni on ollut jo vuosia refluksisairaus , sen jälkeen tuli palleatyrä ja nyt keväällä todettiin lievä krooninen ruokatorven tulehdus. Olen vuosi syönyt mahalääkkeittä, jotka auttaa ja ei auta. Lisäksi syön tarvittaessa kipukohtauksiin litalgiinia , joka auttaa. Yksi asia mikä helpottaa, ruokailun kanssa täytyy olla tarkka, iltaruoka kevyt, suklaa pois, ei paistettua, maustettua ja rasvasta ruokaa. Välillä täytyy pitää 2 viikon kuuri, neutraali ruokaa ja herkkuja ei saisi syödä ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823193
- 922905
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191344
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141317Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351275