Muinaistulien Yötä vietetään ensiviikonloppuna. Mikä paikka Turun saaristossa olisi hyvä tapahtuman kannalta? Vai tapahtuuko missään mitään aiheeseen liittyen?
Muinaistulien Yö
16
5650
Vastaukset
- juuso
Velkuan Teersalossa
- Terveisiä Selkämereltä
Muistelkaa te vaan muinaistulia, fiksummat viettävät Venetsialaisia.
- ainakaan tarvitse viettää
mitään vitun venetsialaisia...
- ja pyh
Missään kaupungin tapahtumakalenterissa tai vaikka kaupungin nettisivuilla ei mainita tästä tapahtumasta mitään. En ainakaan löytäny. Mutta ei se mitään, tähän on alkanut jo tottua. Jos Turkussa tapahtuu jotain niin turkulaiset ei kerro siitä kenellekään yhtään mitään. Saatanan nuivaa sakkia. Huh, onneksi täältä pääsee pois.
- aa
ja pyh kirjoitti:
Missään kaupungin tapahtumakalenterissa tai vaikka kaupungin nettisivuilla ei mainita tästä tapahtumasta mitään. En ainakaan löytäny. Mutta ei se mitään, tähän on alkanut jo tottua. Jos Turkussa tapahtuu jotain niin turkulaiset ei kerro siitä kenellekään yhtään mitään. Saatanan nuivaa sakkia. Huh, onneksi täältä pääsee pois.
ei kai moisesta tapahtumasta mitään kaupungin sivuilla tai ties missä tapahtumakalentereissa ole kun ei sitä oikeastaan kaupungissa vietetä..Saaristossapäin muinaistulia poltellaan ja jossa länsirannikolla (pohjanmaa ym.) vietetään niitä venetsialaisia...En ole 41 elinvuoteni aikana jotka olen täällä Turussa viettänyt moisista tapahtumista kuullutkaan ennen muutamaa viime vuotta...Niin että se siitä sisäänlämpiävyydestä..
Ja minä olen born in Heideken joten taatusti Turkulainen ja "sisäpiirissä" siten siis syntymästäni asti. - venetsialaiset TTPS
ainakaan tarvitse viettää kirjoitti:
mitään vitun venetsialaisia...
Venetsialaiset 28.8.2009 klo 20.00 alkaen
ovelta 10 € sisään
Kyllä löytyy paikkakin missä Venetsialaisia vietetään rapusyömisten ja musiikin kera. Paikka Turussa / Hirvensalo /Maanpää / Pitkäkari
os. Pitkäkari , Maanpää
TTPS - purjehdusseura
- kokemusta sain
Olin purjehtimassa ko. yönä reitillä Velkua-Teersalo-Nauvo-Airisto. Mitään tulia ei näkynyt, paitsi taivaalla tähdet ja kuu. Koko matkalla näin kaksi perämoottorivenettä ja yhden purjeveneen. Joten siinä oli muinaistulet saaristossa.
- auki vaan
Itse olin Airistolla Ruissalossa ja pystyin pelkästään rannalta eteläänpäin katsoen bongaamaan ainakin 4 isoa kokkoa. Taisit olla itse virtuaali matkalla ;-)
- se öljytankkerin
auki vaan kirjoitti:
Itse olin Airistolla Ruissalossa ja pystyin pelkästään rannalta eteläänpäin katsoen bongaamaan ainakin 4 isoa kokkoa. Taisit olla itse virtuaali matkalla ;-)
siinä Rajakarin vieressä ankkurissa ja tietenkin Naantalin oljynjalostamon liekki näkyi. Mutta tisestapäästä Airistoa tähystettäessä ei näkynyt muuta (Seilin kalliolta) mutta komea kuutamo oli ja kirjas tähtitaivas.
- Padva
vinkkinä ensi kesäksi: Bromarvissa Padvan niemen kärjessä Skatafèssä. www.bromarv.fi.
- uusi tapahtuma
Olen syntyjään saaristolainen, suku on Velkualta ja Iniöstä. Meille tuollainen muinaistulien yö on aika uusi ilmiö. Samoin venetsialaiset... tosin raumalaisten venetsialaisista kuultiin ennen muinaistulia.
Jos tuollaisia tulia haluaa nähdä, kannattaa siis könytä Turusta ylöspäin, eli kohti Uuttakaupunkia.- hitauden takia....
...kun vastailet muutaman vuoden takaisiin viesteihin!
- hahaah
hitauden takia.... kirjoitti:
...kun vastailet muutaman vuoden takaisiin viesteihin!
niin näköjään sinäkin!!
- Venetsialaiset
Venetsialaisia on vietetty jo iät ajat Kokkolan ja Pietarsaaren alueella.
Venetsialaiset ovat mökkikauden päättäjäiset.
Kannattaa käydä kauempaakin katselemassa, ja jos veneellä on liikkeellä, saa siitä kaiken irti, rannat ovat soihduista, kokoista, lyhdyistä ja muista tulista yhtenä valomerenä.
Kokkolassa on kaupungissakin paljon ohjelmaa venetsialaisten aikaan.
Venetsialaiset ovat merimiehien tuoma tapa, jonka ovat saaneet matkaan, yhden teorian mukaan eteläameriikasta, toisen mukaan juuri venetsiasta.
Samoin toivat nuo merimiehet Pidro nimisen korttipelin, jota pelaillaa alueella paljon, järjestetään jopa mm-kisoja.
Se on ainakin tullut varmuudella Brasiliasta, jossa se tunnetaan nimellä Piedro, Pidro on siitä matkan ja ajan myötä pikkaisen muuntunut versio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1514489Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1983959Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi342689Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102462100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es342209Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51790Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1131558Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491444Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241321- 341305