nyt tahtoisin tietää löytyykö väkeä, joilla olis kokemusta asumisesta berliinissä. ite olen mahdollisesti lähössä nyt puolen vuoden sisällä vaihtoon berliiniin. olis tosi kiva kuulla miltä kaupungissa tuntuu viettää aikaa enemmänki ku viikko.
kulkuyhteydet on mietityttäny jonki verran. bussit, metrot ja junat ilmeisesti toimii suht hyvin. mutta onko olemassa jotain korttia, joka on tyyliin kuukauden aina voimassa ja käy joka kulkuvälineessä.
ihmiset. onko paikalliset ystävällisiä vai nokkavia kuten suuremmissa eurooppalaisissa kaupungeissa (esim. pariisi) tuntuu olevan? berliinistä ilmeisesti löytyy paljon eri kulttuurien edustajia, jotka varmasti elävöittää kaupunkia niin hyvässä kuin pahassakin.
kertokaahan kaikkia asioita mitä jaksaa kirjotella. tykkäisin kovasti tiedoista.
Nyt kokemuksia kehiin
2
1036
Vastaukset
- nainen hki
Berliinissä asuneena voin jotain kertoa sieltä. Meidän asuinaluella pohjois-berliinissä oli ystävällisiä ihmisiä, varsinkin naapurit keskustelevat keskenään. toki populaa on niin paljon että kaikenlaisia tyyppeja tietysti löytyy. olisi hyvä osata vähän saksaa, se helpottaa kaikessa kanssakäymisessä. Varsinkin virastot ja laitokset ovat vielä aika jälkijunassa verrattuna suomeen. siellä saksankielen taito on ehdoton. julkinen liikenne toimii hyvin. kuukausilippuja löytyy. nähtävää ja koettavaa löytyy berliinistä valtavasti joten aika ei varmasti tule pitkäksi. laita tarkempia kysymyksiä jos haluat jotain erityistä tietoa. asuminen on kylllä siellä mahtava kokemus ja meille jäi hyvät muistot.
- adenauer
Kysymyksiä on sinulla varmaan paljon, sen ymmärtää ,uusi paikka on aina uusi paikka. Yleisellä tasolla voisi karkeasti sanoa, että jokainen kaupunginosa on melkein kuin "oma kirkonkylä",sillä ainakaan arkisin varmaan suurin osa ihmisistä suosii oman kaupunginosansa liikkeitä.Ihmiset ovat oikeastaan sellaisia kuinka itse heihin suhtaudut.Saksankielen ihan hitusenkin osaaminen kyllä helpottaa kummasti.
Oletan, että olet nuori, koska olet vaihtoon tulossa, siispä suosittelen, että otat yhteyttä suomalaisiin opiskelijoihin. Heihin saat yhteyttä lähettämällä meilin: [email protected]; puheenjohtaja on Ulla Keränen. Luulen, että sitä kautta pääset nopeammin "sisälle" nuorten maailmaan. Kivaa aikaa Beliinissä sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059