Käärmeen ruokaa

Tomppa

Mistäs kannattaa ostaa käärmeelle ruokaa?
Siis rottia. Mitä maksaa missäkin kaupungissa ja liikkeessä?

Olisin lähinnä kiinnostunut hinnoista Helsinki, Tampere ja Hämeenlinna.

10

2219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Hämeenlinnan Trooppisesta eläintalosta myydään kaikenkokoisia ruokaeläimiä pakasteina, jumborotta muistaakseni 3,50€ ja pienemmät tietenkin vähemmän.
      Tampereen Reporangassa myydään myös pakastejyrsijöitä, mutta se on kovin kallis paikka ja saatavuus vähän niin ja näin...
      Hesan suunnalla Faunattaret ja Paratiisilintu ainakin myyvät.

• Käärmeelle ruokaa

Kasvata ruoka ite, niinkuin varmaan suurin osa meistä käärmiden harrastajista tekee.

• tyhmäkö?
        Käärmeelle ruokaa kirjoitti:

Kasvata ruoka ite, niinkuin varmaan suurin osa meistä käärmiden harrastajista tekee.

niin eli nyt tyhmänä olisin kysynyt miten hiirenne/rottanne kasvatatte? Tai lähinnä, hiirihän on helppo saada lisääntymään, mutta miten tapatte nämä ruokaeläimet? Ja laitatteko kiertoon että teetätte vähän kaikilla poikasia, vai onko jotkut tietyt yksilöt vain tehtailemassa näitä poikasia? Itse olen aloitteleva käärmeiden kasvattaja, enkä voi allergian vuoksi ottaa hiiriä kotiini, mutta mielenkiinnosta... älyttömän hyvä idea, valitettavasti ei toimi meillä tuon allergian takia.

• minä
        tyhmäkö? kirjoitti:

niin eli nyt tyhmänä olisin kysynyt miten hiirenne/rottanne kasvatatte? Tai lähinnä, hiirihän on helppo saada lisääntymään, mutta miten tapatte nämä ruokaeläimet? Ja laitatteko kiertoon että teetätte vähän kaikilla poikasia, vai onko jotkut tietyt yksilöt vain tehtailemassa näitä poikasia? Itse olen aloitteleva käärmeiden kasvattaja, enkä voi allergian vuoksi ottaa hiiriä kotiini, mutta mielenkiinnosta... älyttömän hyvä idea, valitettavasti ei toimi meillä tuon allergian takia.

kasvatuksesta sen verran että jos sulla on joku esim.sauna tai lämmin varastotila niin eläimet voisi pitää siellä.ruokaeläimet listitään hiilidioksidilla.

• Tomppa

Kiitoksia tiedoista. Niistä oli apua.

• kasvatatja
        tyhmäkö? kirjoitti:

Niinkuin täällä joku jo sanoi, hiiret tapetaan hiilidioksidilla. Hiiriä ja rottia on myös kasvatettava niiden oikean hoidon puitteissa, etteivät ne sairastu. Sairastuneesta ruuasta sairastuu myös käärme. Ja hiirillä ei voi teettää poiaksia joka kuukausi.
        Tässä on hyvä linkki jyrsijöiden kasvatuksesta ruokakäyttöön http://www.herppi.net/phpBB2/viewtopic.php?t=4806

• hukka
        kasvatatja kirjoitti:

Niinkuin täällä joku jo sanoi, hiiret tapetaan hiilidioksidilla. Hiiriä ja rottia on myös kasvatettava niiden oikean hoidon puitteissa, etteivät ne sairastu. Sairastuneesta ruuasta sairastuu myös käärme. Ja hiirillä ei voi teettää poiaksia joka kuukausi.
        Tässä on hyvä linkki jyrsijöiden kasvatuksesta ruokakäyttöön http://www.herppi.net/phpBB2/viewtopic.php?t=4806

elikkäs?Mistä tuota hiilidioksidia sitten saa,miten sitä käytännössä käytetään,yms yms....

• kfkfkfflfkfk
        hukka kirjoitti:

elikkäs?Mistä tuota hiilidioksidia sitten saa,miten sitä käytännössä käytetään,yms yms....

Kyllä hiirellä voi teettää poikueita jatkuvasti kun se on 2kk ikäinen silloin aloitetaan.Hiiri lopetetaan kun tuottavuus laskee eli yleensä vuoden ikäisenä
        .Siihen mennessä se on ehtinyt saamaan noin 10 poikuetta.

• zyk

Hämeenlinnan trooppisesta eläintalosta voi ostaa
      käärmeen ruokaa eli rottia,hiiriä ja pinkkeja jne
      ja myös liskon ruokaa tuossa saitti mistä löydät tiedot että hinnat niistä http://www.tropicario.com/frame.htm

• tomppa

Ja pask... ei siellä mitään hintoja ole!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      56
      3857
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2261
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2144
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1731
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1562
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      80
      1457
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1186
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1153
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1125
    Aihe