Käärmeen ruokaa

Tomppa

Mistäs kannattaa ostaa käärmeelle ruokaa?
Siis rottia. Mitä maksaa missäkin kaupungissa ja liikkeessä?

Olisin lähinnä kiinnostunut hinnoista Helsinki, Tampere ja Hämeenlinna.

10

2315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Hämeenlinnan Trooppisesta eläintalosta myydään kaikenkokoisia ruokaeläimiä pakasteina, jumborotta muistaakseni 3,50€ ja pienemmät tietenkin vähemmän.
      Tampereen Reporangassa myydään myös pakastejyrsijöitä, mutta se on kovin kallis paikka ja saatavuus vähän niin ja näin...
      Hesan suunnalla Faunattaret ja Paratiisilintu ainakin myyvät.

• Käärmeelle ruokaa

Kasvata ruoka ite, niinkuin varmaan suurin osa meistä käärmiden harrastajista tekee.

• tyhmäkö?
        Käärmeelle ruokaa kirjoitti:

Kasvata ruoka ite, niinkuin varmaan suurin osa meistä käärmiden harrastajista tekee.

niin eli nyt tyhmänä olisin kysynyt miten hiirenne/rottanne kasvatatte? Tai lähinnä, hiirihän on helppo saada lisääntymään, mutta miten tapatte nämä ruokaeläimet? Ja laitatteko kiertoon että teetätte vähän kaikilla poikasia, vai onko jotkut tietyt yksilöt vain tehtailemassa näitä poikasia? Itse olen aloitteleva käärmeiden kasvattaja, enkä voi allergian vuoksi ottaa hiiriä kotiini, mutta mielenkiinnosta... älyttömän hyvä idea, valitettavasti ei toimi meillä tuon allergian takia.

• minä
        tyhmäkö? kirjoitti:

niin eli nyt tyhmänä olisin kysynyt miten hiirenne/rottanne kasvatatte? Tai lähinnä, hiirihän on helppo saada lisääntymään, mutta miten tapatte nämä ruokaeläimet? Ja laitatteko kiertoon että teetätte vähän kaikilla poikasia, vai onko jotkut tietyt yksilöt vain tehtailemassa näitä poikasia? Itse olen aloitteleva käärmeiden kasvattaja, enkä voi allergian vuoksi ottaa hiiriä kotiini, mutta mielenkiinnosta... älyttömän hyvä idea, valitettavasti ei toimi meillä tuon allergian takia.

kasvatuksesta sen verran että jos sulla on joku esim.sauna tai lämmin varastotila niin eläimet voisi pitää siellä.ruokaeläimet listitään hiilidioksidilla.

• Tomppa

Kiitoksia tiedoista. Niistä oli apua.

• kasvatatja
        tyhmäkö? kirjoitti:

Niinkuin täällä joku jo sanoi, hiiret tapetaan hiilidioksidilla. Hiiriä ja rottia on myös kasvatettava niiden oikean hoidon puitteissa, etteivät ne sairastu. Sairastuneesta ruuasta sairastuu myös käärme. Ja hiirillä ei voi teettää poiaksia joka kuukausi.
        Tässä on hyvä linkki jyrsijöiden kasvatuksesta ruokakäyttöön http://www.herppi.net/phpBB2/viewtopic.php?t=4806

• hukka
        kasvatatja kirjoitti:

Niinkuin täällä joku jo sanoi, hiiret tapetaan hiilidioksidilla. Hiiriä ja rottia on myös kasvatettava niiden oikean hoidon puitteissa, etteivät ne sairastu. Sairastuneesta ruuasta sairastuu myös käärme. Ja hiirillä ei voi teettää poiaksia joka kuukausi.
        Tässä on hyvä linkki jyrsijöiden kasvatuksesta ruokakäyttöön http://www.herppi.net/phpBB2/viewtopic.php?t=4806

elikkäs?Mistä tuota hiilidioksidia sitten saa,miten sitä käytännössä käytetään,yms yms....

• kfkfkfflfkfk
        hukka kirjoitti:

elikkäs?Mistä tuota hiilidioksidia sitten saa,miten sitä käytännössä käytetään,yms yms....

Kyllä hiirellä voi teettää poikueita jatkuvasti kun se on 2kk ikäinen silloin aloitetaan.Hiiri lopetetaan kun tuottavuus laskee eli yleensä vuoden ikäisenä
        .Siihen mennessä se on ehtinyt saamaan noin 10 poikuetta.

• zyk

Hämeenlinnan trooppisesta eläintalosta voi ostaa
      käärmeen ruokaa eli rottia,hiiriä ja pinkkeja jne
      ja myös liskon ruokaa tuossa saitti mistä löydät tiedot että hinnat niistä http://www.tropicario.com/frame.htm

• tomppa

Ja pask... ei siellä mitään hintoja ole!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      52
      3430
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      20
      2292
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      134
      1930
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1438
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1187
    6. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      55
      1072
    7. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1042
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      59
      863
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      72
      797
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      33
      793
    Aihe