http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708246500789_uu.shtml
Ikävä uutinen. Toivottavasti ei tule lisää kuolonuhreja.
kolari
83
56074
Vastaukset
- tietää !!!!
henkilöistä ja autoista mitään tuntomerkkejä ?
En ole utelias ,vaan TIEDONHALUINEN !
ja huolestunut- lehden jutusta käy ilmi
jos viitsii lukea loppuun.
- ++++
Vierailepa osoitteessa hs.fi/kotimaa, siellä kattava selostus ja video.
- ....
"En ole utelias ,vaan TIEDONHALUINEN ! "
YKSI JA SAMA ASIA! MOlemmat tarkoittaat TÄYSIN SAMAA prkl - logistics oy
Eli vanhanaikaisesti postin auto se oli.
Ikävä juttu :( - 0000
logistics oy kirjoitti:
Eli vanhanaikaisesti postin auto se oli.
Ikävä juttu :(Se oli imatralaisen kuljetusyrittäjän auto.
- no olipa
0000 kirjoitti:
Se oli imatralaisen kuljetusyrittäjän auto.
minulta sitten väärinymmärretty hieman...
- vaahteramaeneeil
.... kirjoitti:
"En ole utelias ,vaan TIEDONHALUINEN ! "
YKSI JA SAMA ASIA! MOlemmat tarkoittaat TÄYSIN SAMAA prklKetuttaa tollaset "sälekaihtimien takaa "kurkkivat" ihmiset jolle jokainen pieninkin juoru on se heroiinipiikki nistille (aliarvostamatta heitä..siis narkomaaneja). Hankkikaa elämä te pirut joilla ei ole muuta tekemistä kuin puuttua muiden ihmisten elämään ja kertoa se sitten väritettynä eteen päin..varsinkin jos kyseessä on kuolemaa tai surua!
Hyi teitä..säälittäisi jos en viitsisi sääliä tuollaisia ihmisiä. - saaraleena
no olipa kirjoitti:
minulta sitten väärinymmärretty hieman...
mitään.
- -kun-
tälläisiä sattuu. yhdistelmien ajonopeutta vois laskea vaikkapa 70-80kmh. (ei tarvii olla aina kiire) t:-rekkakuski-
- Emilia-83
tuokin...mutta siinä tulee sitten enemmän vaaratilanteita, kun muut autoilijat hermostuvat yhdistelmän "hitauteen" ja lähtevät ohi paikassa kuin paikassa. T: rekkakuskin tytär ja itsekin autoa ammatikseen ajava (Aina ei todellakaan tarvitsisi olla kiire, mutta kun se yleensä tehdään vaikka väkisin ja oletettu kiire on pahin!)
- voi niin
paljoas laskea,jos lasketaan 70-80km/t alaspäin vauhti on silloin 0-10km/t.
- Vauvapeto
vaikka nopeuksia laskisi ja tietääkseni syy ei ollut paperiauton vaan kuorma-auton joten mitä hyötyä siitä olisi jos rekkojen nopeuksia laskisi enemmän sillon vaaratilanteita syntyisi kun ei rekat nytkään kauheen lujaa aja.
Joskus voitais meitä henkilöautoilijoita kytätä enemmän me niitä vaaratilanteita aiheutetaan.
T.Rekkamiehen tytär - Nimetön
Vauvapeto kirjoitti:
vaikka nopeuksia laskisi ja tietääkseni syy ei ollut paperiauton vaan kuorma-auton joten mitä hyötyä siitä olisi jos rekkojen nopeuksia laskisi enemmän sillon vaaratilanteita syntyisi kun ei rekat nytkään kauheen lujaa aja.
Joskus voitais meitä henkilöautoilijoita kytätä enemmän me niitä vaaratilanteita aiheutetaan.
T.Rekkamiehen tytärAjan päivittäin Luumäki-LPR väliä. Harva rekka tai henkilöauto ajaa 80 km/h alueella rajoituksen mukaan. 60 km/h alueella tuskin kukaan. Yleensä rekoilla on se rajoittimen ilmeisesti sallima 90 km/h lasissa kesät talvet. Kesällä tämä ei haittaa, kun rajoitus välillä suurimmaksi osaksi 100 km/h, mutta talvella ei ole mukavaa jos ajat rajoituksen mukaan. Monesti on takapuskurissa kiinni joku "ammattiautoilija" joka kyllä osaa pitää kelivaran, kuten joku tieturvan tms mainoslause valehtelee.. Lähtevät vieläpä ohittamaan heti kun vapaata suoraa on tarjolla.
Sama pätee kyllä kaikkiin liikenteessä liikkujiin. Ilmeisesti ihmiset luottavat uusien turvavälineiden tehoon liikaa. Ja autot ovat liian turvallisen tuntuisia.
Itse olen tarkistanut paljonko mittarini näyttää liian vähän ( 5 km/h) ja ajan sen perusteella nopeusrajoitusten mukaan. Tuskin koskaan on niin kiire että ajaisin ylinopeutta.
En myöskään juuri koskaan ohita tuolla matkalla ketään (n 40 km). Ohittaminen on mielestäni täysin turhaa, koska ajassa pystyt moisella matkalla säästämään ehkä maksimissaan jokusen minuutin, vaikka ajaisit ylinopeuttakin. Rekkaliikenne on lisäksi sitä luokkaa, että jatkuva jonohan tuolla välillä alkaa melkein olla.
Ja työt yms ehtii kyllä tekemään myöhästyneenäkin, kuolleena ei. Tosin voihan se henki kolarissa lähteä rajoitusten mukaan ajamallakin, mutta mahdollisuudet selviytyä ehkä hieman paranee jos nopeus on pienempi. - ka:n vika vaan
Vauvapeto kirjoitti:
vaikka nopeuksia laskisi ja tietääkseni syy ei ollut paperiauton vaan kuorma-auton joten mitä hyötyä siitä olisi jos rekkojen nopeuksia laskisi enemmän sillon vaaratilanteita syntyisi kun ei rekat nytkään kauheen lujaa aja.
Joskus voitais meitä henkilöautoilijoita kytätä enemmän me niitä vaaratilanteita aiheutetaan.
T.Rekkamiehen tytärTarkennetaas hieman minkä kuorma-auton...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001330&posting=22000000028633469 - kelin mukaan
säätää ilman lakiakin mutta, jos yleisrajoitus on rekoilla useimmiten 80 kmt ni sitä pitäisi noudattaa.. liian alhainen rekkojen nopeus taas tekee sen että muut ihmiset hölmöilevät enemmän.
Kun kaikilla aina niin valtava kiire jolla ei voita mitään.Eniten kolareita sattuu kuitenkin risteys kohdissa ja ohitus tialnteissa.. - Nimetön
Eli Kuolemaan johtaneet onnettomuudet, joissa toisena osapuolena on ollut raskas ajoneuvo... Tämän tyyppisiä onnettomuuksia tapahtuu ja tulee tapahtumaan useasti, mutta valtaosa tämän tyyppisistä onnettomuuksista Ei Ole ammattiautoilijan syytä, vaan juurikin vastapuolen. Epävirallisten tietojen mukaan n.95% "onnettomuuksista" kohdistuen raskaaseen kalustoon, joissa on kuollut yksi tai useampi ihminen, on todennäköisesti ollut itsemurha!
Jälki on tuolloin tuhoisaa ja aina tullaan kirjoittamaan "Taas Rekka kolari - useita kuolleita!"
Tässäkin ketjussa oli mainintaa nopeuksista ja turvaväleistä, joilla raskas kalusto ajaa kesät ja talvet.
NOpeuksien pudottamisesta ei olisi sinänsä mitään vastaavaa hyötyä sillä raskaan ajoneuvon keula on silti "tiiliseinä".
Mainintana asiaan... Kuljettajia on moneen lähtöön ei käy kieltäminen, mutta suurimmat vaaratilanteet aiheuttavat silti henkilöautoilijat , jotka eivät tunnista/tiedä raskaan kaluston jarrutusmatkoja ja tiedostamattaan/tiedostaen tekevät ammattiautoilijan työpäivistä oikeasti raskaita.
Esim. henkilöautoilijoiden ohitukset raskaasta liikenteestä:
1. Raskaan ajoneuvolla on riittävä turvaväli edellä ajavaan ja/tai näkökenttä ennakoida edessä olevia/tulevia tilanteita.
2. Raskaan ajoneuvon takaa lähtee johtajasmies/nainen uutukaisen mersunsa kanssa ohi tuhatta ja sataa (todennäköisesti vielä mutkassa keltaisten viivojen ollessa voimassa)
3. vastaan tulee toinen raskas ajoneuvo
4. Väli, josta ohittava henkilöauto on lähtenyt, on mennyt, sillä takana oleva henkilöauto on ottanut imaissut itsensä raskaan kaluston puskuriin kiinni, josta tämä näkee vain ja ainoastaan raskaan ajoneuvon rekisterikilven.
5. Molemmat raskaanajoneuvon kuljettajat joutuvat painamaan jarrua, jotta ohittava henkilöauto ehtisi suorittaa ohituksensa loppuun ja palata omalle kaistalleen.
6. raskaiden ajoneuvojen takana syntyy lukuisia paniikkijarrutuksia ja vaaratilanteita
7. Mahdollisesti etusivun uutinen Iltapäiväklehtiin!
JA TÄMÄ KAIKKI YHDEN HENKILÖAUTON TAKIA!
niin ja muuten tilanne on tältä päivältä, ja toimin vastaantulevana raskaanajoneuvon kuljettajana.
En sitä tietenkään kiellä, etten itsekin olisi joskus liikenteessä "törttöillyt", mutta tarpeeksi nähtyä....
Ja pitäkää ne hemmetin valot päällä! tyypit lähtevät ohituksiin kun eivät näe mustaa autoa, mustaa asfalttia vasten, vasta kun ovat jo puoliksi ohitusta tehneet... - p.tavara
Nimetön kirjoitti:
Ajan päivittäin Luumäki-LPR väliä. Harva rekka tai henkilöauto ajaa 80 km/h alueella rajoituksen mukaan. 60 km/h alueella tuskin kukaan. Yleensä rekoilla on se rajoittimen ilmeisesti sallima 90 km/h lasissa kesät talvet. Kesällä tämä ei haittaa, kun rajoitus välillä suurimmaksi osaksi 100 km/h, mutta talvella ei ole mukavaa jos ajat rajoituksen mukaan. Monesti on takapuskurissa kiinni joku "ammattiautoilija" joka kyllä osaa pitää kelivaran, kuten joku tieturvan tms mainoslause valehtelee.. Lähtevät vieläpä ohittamaan heti kun vapaata suoraa on tarjolla.
Sama pätee kyllä kaikkiin liikenteessä liikkujiin. Ilmeisesti ihmiset luottavat uusien turvavälineiden tehoon liikaa. Ja autot ovat liian turvallisen tuntuisia.
Itse olen tarkistanut paljonko mittarini näyttää liian vähän ( 5 km/h) ja ajan sen perusteella nopeusrajoitusten mukaan. Tuskin koskaan on niin kiire että ajaisin ylinopeutta.
En myöskään juuri koskaan ohita tuolla matkalla ketään (n 40 km). Ohittaminen on mielestäni täysin turhaa, koska ajassa pystyt moisella matkalla säästämään ehkä maksimissaan jokusen minuutin, vaikka ajaisit ylinopeuttakin. Rekkaliikenne on lisäksi sitä luokkaa, että jatkuva jonohan tuolla välillä alkaa melkein olla.
Ja työt yms ehtii kyllä tekemään myöhästyneenäkin, kuolleena ei. Tosin voihan se henki kolarissa lähteä rajoitusten mukaan ajamallakin, mutta mahdollisuudet selviytyä ehkä hieman paranee jos nopeus on pienempi.Katselee tuolla tien päällä niin aikamoisia puutavarakuormia näkyy. Märkä puu painaa paljon, voisi poliisi puntaroida niitä lisää.
Ammatikseen puuta ajanut sanoi että huijaavat akselipainoissa säätelemällä ohjaamosta sopivasti paineilmapusseja. Ei varmaan muuten tarvitsisi tehdä jos kaikki olisi ok? - Tien päältä tavattua
Nimetön kirjoitti:
Ajan päivittäin Luumäki-LPR väliä. Harva rekka tai henkilöauto ajaa 80 km/h alueella rajoituksen mukaan. 60 km/h alueella tuskin kukaan. Yleensä rekoilla on se rajoittimen ilmeisesti sallima 90 km/h lasissa kesät talvet. Kesällä tämä ei haittaa, kun rajoitus välillä suurimmaksi osaksi 100 km/h, mutta talvella ei ole mukavaa jos ajat rajoituksen mukaan. Monesti on takapuskurissa kiinni joku "ammattiautoilija" joka kyllä osaa pitää kelivaran, kuten joku tieturvan tms mainoslause valehtelee.. Lähtevät vieläpä ohittamaan heti kun vapaata suoraa on tarjolla.
Sama pätee kyllä kaikkiin liikenteessä liikkujiin. Ilmeisesti ihmiset luottavat uusien turvavälineiden tehoon liikaa. Ja autot ovat liian turvallisen tuntuisia.
Itse olen tarkistanut paljonko mittarini näyttää liian vähän ( 5 km/h) ja ajan sen perusteella nopeusrajoitusten mukaan. Tuskin koskaan on niin kiire että ajaisin ylinopeutta.
En myöskään juuri koskaan ohita tuolla matkalla ketään (n 40 km). Ohittaminen on mielestäni täysin turhaa, koska ajassa pystyt moisella matkalla säästämään ehkä maksimissaan jokusen minuutin, vaikka ajaisit ylinopeuttakin. Rekkaliikenne on lisäksi sitä luokkaa, että jatkuva jonohan tuolla välillä alkaa melkein olla.
Ja työt yms ehtii kyllä tekemään myöhästyneenäkin, kuolleena ei. Tosin voihan se henki kolarissa lähteä rajoitusten mukaan ajamallakin, mutta mahdollisuudet selviytyä ehkä hieman paranee jos nopeus on pienempi.Juu.., alennetaan vaan rekkojen nopeuksia ja luetaan yhä useammin rekka kolareista.
Useimmiten rekat eivät ole syyllisiä kolareihin, vaan ne aiheutuu jostakin muusta esim. kuorman liikahtamaan pääsemisestä, tai painopisteen muuttumisesta ja ikävä kyllä.., omien kykyjen aliarvioinnista.
Yhdistelmä kuitenkin.., on aina yhdistelmä ja olisi muistettava, että kun vedät perässäsi 60 henkilöautoa, jotka painavat tonnin kappale, tai 32 henkilöautoa - saat ehkä jonkinlaisen kuvan auton kiihtyvyydestä henkilöautoon verrattuna. Ne todellakaan eivät kiihdy samalla tavalla kun henkilöautot, olkoonkin vaikka tehoja koneista tänä päivänä löytyy kyllä.
Mukaan tulevat todellakin keli olosuhteet ja sen mukanaan tuomat vaikutukset.
Ajan itse puolikkaita ja pyrin noudattamaan rajoituksia.
Olen todennut sen vain, että kanssa veljilläni on hemmetinmoinen kiire jonnekin. Tiedän paremmin kun hyvin aika taulutukset.
On vain niin, että kesäkeleillä on helpompi ajaa kun liukkailla.
Kun nyt tapaatte puolikkaan juuttuneena, ensimmäisillä liukkailla risteykseen, älkää Herran tähden ajako puskuriin kiinni, sillä se auto ei siitä inahda minnekään ilman apua! Ja kun te kuvittelette että ammattiautoilija pääsee mistä vain, tulkaapa kerran kokeilemaan itse millaista se on, kun kaiken yrität ja koko halawatun reteli luisuu ojaa kohti, tai pahimmassa tapauksessa luisuu takana tulevan päälle! Siinä tilanteessa ei kuulkaa jarruilla ole mitään käyttöä! Rekkojen renkaissa ei ole nastoja! Korkeintaan etupyörissä voi olla, mutta vetävissä niitten pitäisi olla!
Kettingit juu.., rupeepa niitä värkkäämään kärsimättömien henkilöautoilijoitten manatessa lämpimässä kopissaan.., millasia tumpeloita nuokin ovat, ku eivät tällasesta risteyksestä pääse!
Rekka on se iso ja paha hirviö, jonka syytä kaikki aina on. Käsi sydämelle - oliko kiire lähteä ohittamaan yhdistelmää, joka yrittää noudattaa nopeuksia?
Mietin tossa myös sitä, et jos rekkojen nopeuksia alennetaan 70km/h, sitten vasta lööpit kirkuvat! Pakko oli ehtiä hitaasti edellä ajavan rekan ohi tupla viivoilla, kun on ni hirvee kiire, et jos minuutin myöhästyy - siihen kaatuu koko maailma!
Paljon meitä rahtareita haukutaan, paljon me annetaan myös anteeksi. Ei se iso paha rekka oo ainoo syyllinen kuolon kolareihin. Aina sanotaan että rekka.., kuinka usein mainitaan se, ettei rekkakuskilla ollut vaihtoehtoja?
En puolusta, sillä kanssa veljissäni on myös hätähousuja, mutta se ei tätä asiaa vie eteenpäin yhtään!
Syy ei välttämättä ole kuskien, vaan aivan liian aika taulutettujen reissujen! Kesä kelillä voi ajaa rennommin, kun talvi kelillä. Kuitenkin.., pitäis ehtiä samaan aikaan...
Joten.., jos meiltä rekkakuskeilta vaaditaan 80 nopeuksia, me ei olla tien tukkona - vaan lain velvoittamina liikenteessä, TYÖTÄ tekevinä!
Laki koskee kaikkia, myös henkilö autoilijoita! - stycke
Nimetön kirjoitti:
Ajan päivittäin Luumäki-LPR väliä. Harva rekka tai henkilöauto ajaa 80 km/h alueella rajoituksen mukaan. 60 km/h alueella tuskin kukaan. Yleensä rekoilla on se rajoittimen ilmeisesti sallima 90 km/h lasissa kesät talvet. Kesällä tämä ei haittaa, kun rajoitus välillä suurimmaksi osaksi 100 km/h, mutta talvella ei ole mukavaa jos ajat rajoituksen mukaan. Monesti on takapuskurissa kiinni joku "ammattiautoilija" joka kyllä osaa pitää kelivaran, kuten joku tieturvan tms mainoslause valehtelee.. Lähtevät vieläpä ohittamaan heti kun vapaata suoraa on tarjolla.
Sama pätee kyllä kaikkiin liikenteessä liikkujiin. Ilmeisesti ihmiset luottavat uusien turvavälineiden tehoon liikaa. Ja autot ovat liian turvallisen tuntuisia.
Itse olen tarkistanut paljonko mittarini näyttää liian vähän ( 5 km/h) ja ajan sen perusteella nopeusrajoitusten mukaan. Tuskin koskaan on niin kiire että ajaisin ylinopeutta.
En myöskään juuri koskaan ohita tuolla matkalla ketään (n 40 km). Ohittaminen on mielestäni täysin turhaa, koska ajassa pystyt moisella matkalla säästämään ehkä maksimissaan jokusen minuutin, vaikka ajaisit ylinopeuttakin. Rekkaliikenne on lisäksi sitä luokkaa, että jatkuva jonohan tuolla välillä alkaa melkein olla.
Ja työt yms ehtii kyllä tekemään myöhästyneenäkin, kuolleena ei. Tosin voihan se henki kolarissa lähteä rajoitusten mukaan ajamallakin, mutta mahdollisuudet selviytyä ehkä hieman paranee jos nopeus on pienempi.Hyvä provo mutta vituiksi meni. Kyllä siellä noita tappiin nojaajia riittää, mutta väite, että kaikki raskaiden ajoneuvojen kuljettajat ajavat rajoitinta vasten, on vailla totuuspohjaa.
- Penkka
Nimetön kirjoitti:
Ajan päivittäin Luumäki-LPR väliä. Harva rekka tai henkilöauto ajaa 80 km/h alueella rajoituksen mukaan. 60 km/h alueella tuskin kukaan. Yleensä rekoilla on se rajoittimen ilmeisesti sallima 90 km/h lasissa kesät talvet. Kesällä tämä ei haittaa, kun rajoitus välillä suurimmaksi osaksi 100 km/h, mutta talvella ei ole mukavaa jos ajat rajoituksen mukaan. Monesti on takapuskurissa kiinni joku "ammattiautoilija" joka kyllä osaa pitää kelivaran, kuten joku tieturvan tms mainoslause valehtelee.. Lähtevät vieläpä ohittamaan heti kun vapaata suoraa on tarjolla.
Sama pätee kyllä kaikkiin liikenteessä liikkujiin. Ilmeisesti ihmiset luottavat uusien turvavälineiden tehoon liikaa. Ja autot ovat liian turvallisen tuntuisia.
Itse olen tarkistanut paljonko mittarini näyttää liian vähän ( 5 km/h) ja ajan sen perusteella nopeusrajoitusten mukaan. Tuskin koskaan on niin kiire että ajaisin ylinopeutta.
En myöskään juuri koskaan ohita tuolla matkalla ketään (n 40 km). Ohittaminen on mielestäni täysin turhaa, koska ajassa pystyt moisella matkalla säästämään ehkä maksimissaan jokusen minuutin, vaikka ajaisit ylinopeuttakin. Rekkaliikenne on lisäksi sitä luokkaa, että jatkuva jonohan tuolla välillä alkaa melkein olla.
Ja työt yms ehtii kyllä tekemään myöhästyneenäkin, kuolleena ei. Tosin voihan se henki kolarissa lähteä rajoitusten mukaan ajamallakin, mutta mahdollisuudet selviytyä ehkä hieman paranee jos nopeus on pienempi.Niin se on kyllä tosi hyvä juttu että meidän ihmisten autoihin ei voi tulla mitään teknistä vikaa ja sen takia lähteä hanskasta... ainahan me ajetaan liian lujaa ja holtittomasti!!! Niinhän se aikamme paras formulakuskikin teki. ja varmaan ihan tahallaan aiheutti lipeämisen.
On teillä jutut! - et noin sitä....
p.tavara kirjoitti:
Katselee tuolla tien päällä niin aikamoisia puutavarakuormia näkyy. Märkä puu painaa paljon, voisi poliisi puntaroida niitä lisää.
Ammatikseen puuta ajanut sanoi että huijaavat akselipainoissa säätelemällä ohjaamosta sopivasti paineilmapusseja. Ei varmaan muuten tarvitsisi tehdä jos kaikki olisi ok?Tuota noin,on sinua kusetettu hyvin tai sitten kirjoitat joutavii huviksesi,koska poliisi kun vaakaa ajoneuvot niin ajoneuvoseisoo vaaka "limppujen päällä"niin sillä ei ole mitään vaikutusta nostelet ilmapusseja tai kassejas.Mutta jos kuitenkin joku neropatti nostaa tai keventää akseliaan niin sen akseliparille paine kasvaa ja siten akselipainot on viturallaan ja se on paha,paha juttu.....
- huilu,.-
p.tavara kirjoitti:
Katselee tuolla tien päällä niin aikamoisia puutavarakuormia näkyy. Märkä puu painaa paljon, voisi poliisi puntaroida niitä lisää.
Ammatikseen puuta ajanut sanoi että huijaavat akselipainoissa säätelemällä ohjaamosta sopivasti paineilmapusseja. Ei varmaan muuten tarvitsisi tehdä jos kaikki olisi ok?Kyllä meitä puukuskia kuule ihan tarpeeks kytätään ja ku lp:n maija tulee vastaan niin lotto voitto on jossei voita puntarilla käyntiä, että elä kuule tuu sanoo puukuormien koosta mitään josset niistä mitään tiiä.
- wwwwwwwwwwwwwwwwww
Nimetön kirjoitti:
Eli Kuolemaan johtaneet onnettomuudet, joissa toisena osapuolena on ollut raskas ajoneuvo... Tämän tyyppisiä onnettomuuksia tapahtuu ja tulee tapahtumaan useasti, mutta valtaosa tämän tyyppisistä onnettomuuksista Ei Ole ammattiautoilijan syytä, vaan juurikin vastapuolen. Epävirallisten tietojen mukaan n.95% "onnettomuuksista" kohdistuen raskaaseen kalustoon, joissa on kuollut yksi tai useampi ihminen, on todennäköisesti ollut itsemurha!
Jälki on tuolloin tuhoisaa ja aina tullaan kirjoittamaan "Taas Rekka kolari - useita kuolleita!"
Tässäkin ketjussa oli mainintaa nopeuksista ja turvaväleistä, joilla raskas kalusto ajaa kesät ja talvet.
NOpeuksien pudottamisesta ei olisi sinänsä mitään vastaavaa hyötyä sillä raskaan ajoneuvon keula on silti "tiiliseinä".
Mainintana asiaan... Kuljettajia on moneen lähtöön ei käy kieltäminen, mutta suurimmat vaaratilanteet aiheuttavat silti henkilöautoilijat , jotka eivät tunnista/tiedä raskaan kaluston jarrutusmatkoja ja tiedostamattaan/tiedostaen tekevät ammattiautoilijan työpäivistä oikeasti raskaita.
Esim. henkilöautoilijoiden ohitukset raskaasta liikenteestä:
1. Raskaan ajoneuvolla on riittävä turvaväli edellä ajavaan ja/tai näkökenttä ennakoida edessä olevia/tulevia tilanteita.
2. Raskaan ajoneuvon takaa lähtee johtajasmies/nainen uutukaisen mersunsa kanssa ohi tuhatta ja sataa (todennäköisesti vielä mutkassa keltaisten viivojen ollessa voimassa)
3. vastaan tulee toinen raskas ajoneuvo
4. Väli, josta ohittava henkilöauto on lähtenyt, on mennyt, sillä takana oleva henkilöauto on ottanut imaissut itsensä raskaan kaluston puskuriin kiinni, josta tämä näkee vain ja ainoastaan raskaan ajoneuvon rekisterikilven.
5. Molemmat raskaanajoneuvon kuljettajat joutuvat painamaan jarrua, jotta ohittava henkilöauto ehtisi suorittaa ohituksensa loppuun ja palata omalle kaistalleen.
6. raskaiden ajoneuvojen takana syntyy lukuisia paniikkijarrutuksia ja vaaratilanteita
7. Mahdollisesti etusivun uutinen Iltapäiväklehtiin!
JA TÄMÄ KAIKKI YHDEN HENKILÖAUTON TAKIA!
niin ja muuten tilanne on tältä päivältä, ja toimin vastaantulevana raskaanajoneuvon kuljettajana.
En sitä tietenkään kiellä, etten itsekin olisi joskus liikenteessä "törttöillyt", mutta tarpeeksi nähtyä....
Ja pitäkää ne hemmetin valot päällä! tyypit lähtevät ohituksiin kun eivät näe mustaa autoa, mustaa asfalttia vasten, vasta kun ovat jo puoliksi ohitusta tehneet...Mistä tulee tuo tieto, että raskas kalusto on syypää onnettomuuksiin vain 5 - 6 % : ssa tapauksista?
Sitä ei ole missään virallisissa tilastoissa, olen yrittänyt etsiä.
Tuleeko se mahdollisesti vakuutusyhtiöiden tai SKALLIN tilastoista.
En tosin löytänyt sieltäkään selvää tietoa.
Niissäkin viitataan muihin tilastoihin, ei kuitenkaan kerrota mihin.
Alkaa epäilys herätä, että tuo 5 - 6 % ei pidäkkään paikkaansa.
- combi kuski
Minkäs firman tuo paperilastis ollut rekka on?
- syytetään
aina rekkakuskeja, kun suurin osa on muun ei ammatti liikenteessä olevien kuskien tyhmyys joka aiheuttaa kolareita, pitäisi jokainen ajokorttia ajava laittaa jo siinä vaiheessa istumaan muutamaksi tunniksi rekankyytiin. Syy taisi tässäkin tapauksessa olla toisen ammatikseen autoa ajavan mutta itellan kuskin syytä. Liekö väsymys painanut tai sade haitannut?
Kovalla sateella nyt järkikin pitäisi sanoa että aja hiukan hiljempaa oli kuskina sitten kuka hyvänsä.
Ei sitä kolaria kellekkään toivo kohdalleen sattuvan, perheen suru on kuitenkin kova kuka omaisensa menetti. otan osaa suruun!!
t yhdistelmä kuskin vaimo - -olla-
syytetään kirjoitti:
aina rekkakuskeja, kun suurin osa on muun ei ammatti liikenteessä olevien kuskien tyhmyys joka aiheuttaa kolareita, pitäisi jokainen ajokorttia ajava laittaa jo siinä vaiheessa istumaan muutamaksi tunniksi rekankyytiin. Syy taisi tässäkin tapauksessa olla toisen ammatikseen autoa ajavan mutta itellan kuskin syytä. Liekö väsymys painanut tai sade haitannut?
Kovalla sateella nyt järkikin pitäisi sanoa että aja hiukan hiljempaa oli kuskina sitten kuka hyvänsä.
Ei sitä kolaria kellekkään toivo kohdalleen sattuvan, perheen suru on kuitenkin kova kuka omaisensa menetti. otan osaa suruun!!
t yhdistelmä kuskin vaimoPerää tuossa,että väsyneenä on sattunu tuo onnettomuus. henkilö kohtaisesti koen kans, että tulee oltua "joskus" väsyneenä liikenteessä.
näille vaan ei voi mitään, vaikka kuinka valvontaa lisättäs tai nopeuksia laskettas tai nostettais. "vointeja" omaisille. t:-rekkamies- (alallalla vasta 5v.) - ???
syytetään kirjoitti:
aina rekkakuskeja, kun suurin osa on muun ei ammatti liikenteessä olevien kuskien tyhmyys joka aiheuttaa kolareita, pitäisi jokainen ajokorttia ajava laittaa jo siinä vaiheessa istumaan muutamaksi tunniksi rekankyytiin. Syy taisi tässäkin tapauksessa olla toisen ammatikseen autoa ajavan mutta itellan kuskin syytä. Liekö väsymys painanut tai sade haitannut?
Kovalla sateella nyt järkikin pitäisi sanoa että aja hiukan hiljempaa oli kuskina sitten kuka hyvänsä.
Ei sitä kolaria kellekkään toivo kohdalleen sattuvan, perheen suru on kuitenkin kova kuka omaisensa menetti. otan osaa suruun!!
t yhdistelmä kuskin vaimokukas nyt on syytelly?
- Emilia-83
syytetään kirjoitti:
aina rekkakuskeja, kun suurin osa on muun ei ammatti liikenteessä olevien kuskien tyhmyys joka aiheuttaa kolareita, pitäisi jokainen ajokorttia ajava laittaa jo siinä vaiheessa istumaan muutamaksi tunniksi rekankyytiin. Syy taisi tässäkin tapauksessa olla toisen ammatikseen autoa ajavan mutta itellan kuskin syytä. Liekö väsymys painanut tai sade haitannut?
Kovalla sateella nyt järkikin pitäisi sanoa että aja hiukan hiljempaa oli kuskina sitten kuka hyvänsä.
Ei sitä kolaria kellekkään toivo kohdalleen sattuvan, perheen suru on kuitenkin kova kuka omaisensa menetti. otan osaa suruun!!
t yhdistelmä kuskin vaimoRekkoja syytetään helposti, koska niitten massa on niin suuri että tappaa lähes 100% varmuudella, vaikka todellisuudessa ne olisivat kolaritilanteessa ns. vastaanottavana osapuolena! Kolari on väistämättä lähes aina raskaamman osapuolen syytä, vaikka ei oikeasti olisikaan!
- todella
Kovaa siihen aikaan kun kolari sattui.Olin itsekin liikkellä autolla lappeenrannassa ja jouduin pariin otteeseen pysähdyttämään auton turvalliseen paikkan.Ajonopeuteni loi noin 30 km tunnissa ja auto lähti vesiliirtoonkin muutaman kerran.olin onnellinen ,että selvisin kotiin ehjin nahoin.
- aika
ostaa uudet renkaat, jos auto lähtee 30km/h nopeudella vesiliirtoon?
- iltasanomien uusi uutinen
Ja kas kummaa, venäläinen rekkahan se onnettomuuden aiheutti, yllättävää...
- lukutaitoinen ja kuuleva
Hutoi masinist kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1427410
OTAPPA ASIOISTA SELVÄÄ ENNENKUIN TOLLASIA KIRJOITTELET.KYLLÄHÄN SE OLI SE POSTINKULJETUSAUTO JOKA SYYSTÄ TAI TOISESTA AJAUTUI REKAN KAISTALLE.
- LISÄYS
lukutaitoinen ja kuuleva kirjoitti:
OTAPPA ASIOISTA SELVÄÄ ENNENKUIN TOLLASIA KIRJOITTELET.KYLLÄHÄN SE OLI SE POSTINKULJETUSAUTO JOKA SYYSTÄ TAI TOISESTA AJAUTUI REKAN KAISTALLE.
KELI OLI TAPAUKSEN AIKAAN TÄÄLLÄ KAUHEA.VETTÄ TULI NIIN PALJON KUIN VAIN TAIVAASTA PYSTYY KERRALLAAN TULEMAAN.LUULISIN,ETTÄ TUO SADE,VESILIIRTO TMS, AIHEUTTI KOLARIN
- tappajarekassa
TAAS KERRAN NÄIN. JOTKUT VAAN EI OSAA.
- idiootti
lukutaitoinen ja kuuleva kirjoitti:
OTAPPA ASIOISTA SELVÄÄ ENNENKUIN TOLLASIA KIRJOITTELET.KYLLÄHÄN SE OLI SE POSTINKULJETUSAUTO JOKA SYYSTÄ TAI TOISESTA AJAUTUI REKAN KAISTALLE.
"Rekka ajautui vastakkaiselle kaistalle ja törmäsi ensiksi henkilöautoon ja sen jälkeen postin jakeluautoon. Törmäyksen jälkeen jakeluauto ja rekka suistuivat tieltä."
- Nimetön
idiootti kirjoitti:
"Rekka ajautui vastakkaiselle kaistalle ja törmäsi ensiksi henkilöautoon ja sen jälkeen postin jakeluautoon. Törmäyksen jälkeen jakeluauto ja rekka suistuivat tieltä."
Ensinkin:kirjoituksen kirjoittajaksi ilmottaiutui nimimerkki "idiootti".No,jokainen nimeää itsensä kuten haluaa.... :))
Ja sitten siihen asiaan.Lehdissä oli kahdenlaista tietoa ja minä onneton sitten laitoin juuri sen väärän vaihtoehdon.Vaikka ei kai siitä ole vieläkään täyttä varmuutta kun asiasta ei ole ollut enempää juttua lehdissä.Mutta eiköhän se asia selviä.Toiseksi:tappajarekka...hmm....tuskin kukaan rekan kuljettaja astuu hyttiinsä tappo mielessä.Eiköhän siinä ammatissa näe mitä hurjimpia ja hullumpia ajotyylejä henkilöautojen osalta.Todella typerää edes leikkimielessä käyttää moista sanaa(tappajarekka).Onnettomuus tapahtui ja sille ei enää mitään voi.Enemmänhän onnettomuuksia aiheuttavat henkilöautot,mopot jne..kuin nämä teiden ritarit(rekkakuskit).Rekoissa kuljetetaan meille jokaiselle tärkeitä asioita joten *hatunnosto* näille ihmisille siellä hyteissä.Itse en ole rekkakuski joten turha "idiootin " on siihen takertua.Toivotaan vaan turvallisia kilometrejä meille jokaiselle jotka siellä tien päällä joutuvat liikkumaan.
- Rekkamies on rekkamies
Rekka. Ilmankos taas ruumiita tulee.
Hälläväliä-tyyli vaan jatkuu rekkakuskeilla ja suomalaisia kuolee.- Että näin....
Hälläväli???? jopas paksuu kirjoittelet...
jos ei tietosuojaus ois näin hyvää niin syyte herjauksesta ois sulle paikallaan.aikas paksuu kirjoittelet
- uskoa |-8=
Iltalehti kertoo näkemyksensä tapahtuneesta näin:
Jakeluauto ajoi päin rekkaa
24.8.2007 13:43 (Päivitetty 24.8.2007 16:41)
Mies kuoli vakavassa liikenneonnettomuudessa Lappeenrannassa.
Lisäksi kolme ihmistä vietiin onnettomuuspaikalta sairaalaan. Yksi heistä loukkaantui vakavasti.
Onnettomuus sattui kuutostiellä perjantaina puoliltapäivin Liesharjun kohdalla. Tie oli aluksi onnettomuuspaikalla suljettu, mutta on paikalla olleen palomestari Tapio Valtosen mukaan saatu jo avattua liikenteelle.
- Yksi kaista on tällä hetkellä käytössä. Tiellä oli aluksi melkoinen sekasorto.
Onnettomuudessa kuollut mies on Itella Logistics Oy:n työntekijä. Hänen kuljettamansa jakeluauto oli jostain syystä ajautunut vastaantulevien kaistalle ja törmännyt rekkaan. Tämän jälkeen rekkaa vastaan ajanut henkilöauto törmäsi siihen.
Törmäyksen jälkeen rekka ja kuorma-auto suistuivat pientareelle.
Jakeluauton ohjaamosta ei Valtosen mukaan jäänyt paljon jäljelle. Rajusti ojaan ajaneen rekan kuljettaja selvisi tiettävästi törmäyksestä vähäisin vammoin.
Kaikki kolarista selvinneet kuljetettiin sairaalaan tarkistettavaksi.
Rankkasateet työllistivät Lappeenrannan viranomaisia koko aamupäivän. Sateella saattoi olla vaikutusta myös onnettomuuteen.
- Sademäärä oli aikamoinen. Kadut tulvivat kaupungilla ja näkyvyys oli huono, Valtonen kertoo.
PÄIVI TALJA
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708246500789_uu.shtml
*********
Iltasanomien tuoreempi uutinen on hiukka toisenmoinen:
Postimies kuoli kolarissa venäläisrekan kanssa
24.8.2007 13:14, päivitetty 24.08. 17:07
Mies kuoli ja kolme ihmistä loukkaantui liikenneonnettomuudessa Lappeenrannassa valtatie kuudella perjantaina puolilta päivin. Onnettomuudessa kolaroivat henkilöauto, postin jakeluauto ja rekka, joka oli paperilastissa.
Menehtynyt mies kuljetti postin jakeluautoa. Se ja henkilöauto olivat ajamassa peräkkäin Imatran suuntaan. Vastakkaisesta suunnasta lähestyi perävaunullinen rekka, jota kuljetti venäläissyntyinen mies.
Rekka ajautui vastakkaiselle kaistalle ja törmäsi ensiksi henkilöautoon ja sen jälkeen postin jakeluautoon. Törmäyksen jälkeen jakeluauto ja rekka suistuivat tieltä.
Varsinkin jakeluauto romuttui pahoin.
- Näkymä oli kaoottinen, kertoi onnettomuuspaikan ohi ajanut mies IS:lle.
Henkilöautossa ollut vanhempi pariskunta ja rekan kuljettaja eivät loukkaantuneet vakavasti, mutta heidät vietiin sairaalaan. Poliisi ei epäile, että alkoholilla olisi osuutta onnettomuuteen.
Poliisi ohjasi liikenteen kiertoteille lähes neljään asti iltapäivällä. Onnettomuus sattui lähellä Saimaan kanavaa Mälkiän liittymän ja Muukon välillä.
Kalle Pirhonen
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1427410 - väärää tietoa
kun rekka ajoi väärällä kaistalla ja toisaalla jakeluauto oli väärällä kaistalla kumpi totuus eri lehdet iltasanomat ja iltalehti kumpi väärin?
- etelä-saimaassa
Etelä-Saimaa lehti kirjoittaa nettisivuillaan,että rekka oli ajautunut vastaantulevien kaistalle,törmännyt henkilöautoon,joka oli työntynyt ojaan ja sitten rekka törmäsi henkilöauton takana takana tulleeseen postiautoon.
- hyvä Jyrki
Ja Suomen hallitus sanoo että tiehankkeita voidaan joutua siirtämään tulevaisuuteen koska hinnat ovat nousseet niin paljon.
Kuinka monta ihmistä VT6:lla, Vt7:lla ja VT?? (Hamina-Taavetti) pitää kuolla ennen kuin Kaakkois-Suomeen saadaan tierahoja?
Raskas liikenne on lisääntynyt todella paljon Kaakkois-Suomessa, mitä tekee hallitus? Ei hyvää päivää vaan.- kutos tai sieska....
Jos ajelette kutos tai seiskatiellä,niin laskekaapa huviksenne,montako rekkaa tulee vastaan.aika monta..sanoisin etta vain joka viides on henkilöauto aamupäivän liikenteessä.
- kuolema korjaa
kutos tai sieska.... kirjoitti:
Jos ajelette kutos tai seiskatiellä,niin laskekaapa huviksenne,montako rekkaa tulee vastaan.aika monta..sanoisin etta vain joka viides on henkilöauto aamupäivän liikenteessä.
Näin on. Jos henkilöautolla kutos- tai seiskatiellä rysäyttää nokkakolarin niin se on kuolema, sitä luokkaa on raskaan liikenteen prosenttiosuudet ko. tieosuuksilla. Kiitos Matti ja Jyrki kun huomioitte kaakonkulman tierahoissa.
- ja teille muille,,,,
kuolema korjaa kirjoitti:
Näin on. Jos henkilöautolla kutos- tai seiskatiellä rysäyttää nokkakolarin niin se on kuolema, sitä luokkaa on raskaan liikenteen prosenttiosuudet ko. tieosuuksilla. Kiitos Matti ja Jyrki kun huomioitte kaakonkulman tierahoissa.
Ottakaa aina huomioon keliolosuhteet,myös kesällä saattaa keli yllättää ( rankkasade yms)
ja muistakaa,,,,t u r v a l l i s v ä l i ! - KOTIÄITI/Mikkeli
ja teille muille,,,, kirjoitti:
Ottakaa aina huomioon keliolosuhteet,myös kesällä saattaa keli yllättää ( rankkasade yms)
ja muistakaa,,,,t u r v a l l i s v ä l i !Ikävä tapaus toi kolari.En osaa muuta sanoa kuin;Uhrin omaisille:Otan osaa suruunne,ja voimia jaksamaan päiviä eteen päin.
- kelillä korkeintaan 10km
ja teille muille,,,, kirjoitti:
Ottakaa aina huomioon keliolosuhteet,myös kesällä saattaa keli yllättää ( rankkasade yms)
ja muistakaa,,,,t u r v a l l i s v ä l i !korkeintaan 10km tunnissa tuollaisella kelillä.yksikin autoilija sanoi ettei nähnyt mitään, silloin pitää pysähtyä!KAIKKIEN!jos nopeus olisi ollut kelin mukainen onnettomuusuutista EI olisi.
- oli taas
kyl SUOMEN teiltä pitäis saada KAIKKI itärajan takaa tulevat POIS. Ovat riski
- ^^kaakonkulman asukas^^
Vittu, mitä ne liikeninestirit oikee tekee?Katsovatko He ruusunpunaisilla laseilla tätä Itä-Rekkarallia????Kukas tämän kaiken maksaa? Minäkö pini eläkeläinen. Ihmiset kuolee. Mitään ei tehdä teiden kunnoille. Jumalauta, Venäläiset kuluttaa teitä MAKSAKOOT SIITÄ. EN MINÄ OLE RASISTI.Harmittaa noi Hölmöt päättäjät. Mitä me saame tästä rahana? Nappula Vänrikki????
- keuhkoa lisää
vähän takkuaa toi ulosanti.. liikeninestirit???
- ,,,,,,,,,,,,
Kysymyksessä oli Suomalainen rekka jota ajoi Venäläinen kuski.
Syy oli Venäläisen, yhdistelmä lähti niinsanotusti lapasesta vesiliirron takia.
Se on mahdollista myös rekalle.
Syy, että Venäläiset ajavat niin paljon Suomalaisia rekkoja on hyvin yksinkertainen.
Raha!
Suomalainen kuski on niin kallis, että jos on mahdollisuus palkata Venäläinen niin se myös tehdään.
Heidän ammattitaitonsa ei ole pääasia.
Ammattiliitot ovat tähän suurimpia syypäitä.
Jos Suomalaisen kuskin palkka lähentelee täysin kouluttamattomallakin kuskilla insinöörin palkkaa niin jossain on menty todella pahasti metsään.
Pitäisikö liittojen ruveta maksamaan korvauksia rekkojen surmaamien omaisille? - 1500e kk
,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Kysymyksessä oli Suomalainen rekka jota ajoi Venäläinen kuski.
Syy oli Venäläisen, yhdistelmä lähti niinsanotusti lapasesta vesiliirron takia.
Se on mahdollista myös rekalle.
Syy, että Venäläiset ajavat niin paljon Suomalaisia rekkoja on hyvin yksinkertainen.
Raha!
Suomalainen kuski on niin kallis, että jos on mahdollisuus palkata Venäläinen niin se myös tehdään.
Heidän ammattitaitonsa ei ole pääasia.
Ammattiliitot ovat tähän suurimpia syypäitä.
Jos Suomalaisen kuskin palkka lähentelee täysin kouluttamattomallakin kuskilla insinöörin palkkaa niin jossain on menty todella pahasti metsään.
Pitäisikö liittojen ruveta maksamaan korvauksia rekkojen surmaamien omaisille?11e tunti. lähempänä 20e. jos sen sais rekan ratis, ei insinöörejä edes olis, ku kaikki ajais vaan.
- teemu1234
kolari oli paha toivvottavasti ei tule lisää
- Kyllästynyt asukas
Kuikaka monta ihmistä täälä täytyy kuolla enne kuin tuo Liikenneministeri herää. On se vaan kumma, ettei puolueella ole väliä mikä ääliö siellä liikenneministeriötä johtaa. Toivottavasti hänen lähipiirissä joku kuolee täällä kaakonkulmalla(kauhe toivomus),että Hän huomaa, että täällä jokin on pahasti pielessä.Maksattakaa kulu heillä jotka tietä käyttää. Ne rikaat Venäläiset, heillä on rahaa. Minä en ole rasisti! Venäläiset on ihan Ok. Heillä on fyrkkaa maksaa palveluista. Me Suomalaiset olemme TYHMIÄ. Niinhän sanoi Stlinkin aikoinaan, tyhmää kansaa.
- venäläiset kuskit
ajavat miten sattuu. Jatkuvasti saa pelätä esim. Lappeenranta-Joutseno välillä näitä naapurimaan "vatasia". Ajan väliä useamman kerran viikossa. Nämä "vataset" tekevät todella törkeitä ohituksia ja ajavat puskurissa kiinni, vaikka ajan rajoitusten mukaan. Vasta muutama viikko sitten, joku venäläinen ajoi törkeästi Joutsenon kaksikaistaisella ohitseni juuri kun keltainen viivoitus alkaa (siis keltaisen viivoituksen ylitse!) ja kaksikaistainen loppuu. Vauhtia oli reilusti yli 100 km/h. Ja heti ohituskaistan loputtua rajoitus vaihtuu 80 km/h:ssa. Venäläisen kuljettama auto ei taatusti siihen hiljentänyt,vaan jatkoi tuhatta ja sataa matkaansa kohti Imatraa. Yleensä ajan väliä lasteni kanssa ja toivon joka kerran, että jälleen pääsisimme turvallisesti perille.
Näitä tilanteita näkee usein tällä välillä, kuten myös Lappeenranta-Mikkeli välillä, josta myös minulla omakohtaisia kokemuksia.
Enemmän valvontaa teille!
Osanottoni kolarin uhrien omaisille! - muistutus!
venäläiset kuskit kirjoitti:
ajavat miten sattuu. Jatkuvasti saa pelätä esim. Lappeenranta-Joutseno välillä näitä naapurimaan "vatasia". Ajan väliä useamman kerran viikossa. Nämä "vataset" tekevät todella törkeitä ohituksia ja ajavat puskurissa kiinni, vaikka ajan rajoitusten mukaan. Vasta muutama viikko sitten, joku venäläinen ajoi törkeästi Joutsenon kaksikaistaisella ohitseni juuri kun keltainen viivoitus alkaa (siis keltaisen viivoituksen ylitse!) ja kaksikaistainen loppuu. Vauhtia oli reilusti yli 100 km/h. Ja heti ohituskaistan loputtua rajoitus vaihtuu 80 km/h:ssa. Venäläisen kuljettama auto ei taatusti siihen hiljentänyt,vaan jatkoi tuhatta ja sataa matkaansa kohti Imatraa. Yleensä ajan väliä lasteni kanssa ja toivon joka kerran, että jälleen pääsisimme turvallisesti perille.
Näitä tilanteita näkee usein tällä välillä, kuten myös Lappeenranta-Mikkeli välillä, josta myös minulla omakohtaisia kokemuksia.
Enemmän valvontaa teille!
Osanottoni kolarin uhrien omaisille!http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1428034
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1426998 - en ymmärtänyt
muistutus! kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1428034
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1426998asiayhteyttä, mitä linkkien takaa paljastui?????????
- combi kuski
Nii, turhaa täällä on syyllistä hakea kolarille. On jo kahta tietoa miksi se sattui. Toises sanotaa et posti auto olis ajautunut rekan eteen, ja toises sit taas et rekka oli ajautunut kuorma-auton eteen. Mut yks mikä on varma niin täällä syyllistäminen ei ikinä tuo menehtyneitä takaisin. Voimia kaikille ketä on menettänyt lähemmäisensä onnettomuudessa! Ja toivottavasti täällä alkaa jo pikku hiljaa alkaa loppua meidän ammattikuskien syyttely! ei se vika meissä aina ole. vaikka se on helppo aina pistää meidän syyksi! Turvallissia kilometrejä syksyksi ja talveksi kaikkille tiellä liikkujille tasapuolisesti!
- nuo venäläiset
kuskit on saaneet paljon tuhoa aikaan kaakkois-suomessa.Utissa jyräs venäläinen kuljettaja henkilöauton pahoin seurauksin,yks kippas pölliauton nuri mikkelintien risteyksessä tuhoisin seurauksin ja näitähän riittää...
- yxvaanN
Rekkamiehiä syytetään aina...se on kyllä väärin... katsotaan nyt vaan ketkä tuolla tienpäällä kaahaa...eikös rekoissa oo rajottimetkin,ettei niillä edes pääse ylittää nopeutta (vai oonko väärässä?) Monet henkilöautoilijat tekee niin paljon niin sanottuja "itsemurha" ohituksia... kauhulla katselee väliin kun pakko päästä ohi... kun kaikki ajaisivat silleen ko rekkamiehet ja ammattiautoilijat ,niin se ois ok.
- ammattikuskeistakin
yxvaanN kirjoitti:
Rekkamiehiä syytetään aina...se on kyllä väärin... katsotaan nyt vaan ketkä tuolla tienpäällä kaahaa...eikös rekoissa oo rajottimetkin,ettei niillä edes pääse ylittää nopeutta (vai oonko väärässä?) Monet henkilöautoilijat tekee niin paljon niin sanottuja "itsemurha" ohituksia... kauhulla katselee väliin kun pakko päästä ohi... kun kaikki ajaisivat silleen ko rekkamiehet ja ammattiautoilijat ,niin se ois ok.
"Kun kaikki ajaisivat silleen ko rekkamiehet ja ammattiautoilijat"
Jos ajat rajoitusten mukaan (myös mittarivirhe huomioituna) niin kyllä niitä sankareita vaan siihen puskuriin tulee, oli rajoitus 80km/h, 60km/h tms.
Turvavälejä ei osata jättää, järjen köyhyyttä ajaa lähes rekka rekassa kiinni. Vaikeuttaa ohituksia puhumattakaan jos sen etummaisen pitäisi tehdä äkkijarrutus, ei ole fysiikan lait hallussa monella kuskilla.
Kiire on monella tien päällä liikkuvalla ainaista, univajetta ja liikoja työtunteja. Kyllä listaa piisaa.
Onneksi muut tiellä liikkujat huomioon ottaviakin ammattikuljettajia näkee. - pällejä löytyy!!
ammattikuskeistakin kirjoitti:
"Kun kaikki ajaisivat silleen ko rekkamiehet ja ammattiautoilijat"
Jos ajat rajoitusten mukaan (myös mittarivirhe huomioituna) niin kyllä niitä sankareita vaan siihen puskuriin tulee, oli rajoitus 80km/h, 60km/h tms.
Turvavälejä ei osata jättää, järjen köyhyyttä ajaa lähes rekka rekassa kiinni. Vaikeuttaa ohituksia puhumattakaan jos sen etummaisen pitäisi tehdä äkkijarrutus, ei ole fysiikan lait hallussa monella kuskilla.
Kiire on monella tien päällä liikkuvalla ainaista, univajetta ja liikoja työtunteja. Kyllä listaa piisaa.
Onneksi muut tiellä liikkujat huomioon ottaviakin ammattikuljettajia näkee.''vaikeuttaa ohituksia'' se olisi sinunkin viisainta vaan ajella kiltisti jonossa.ei sulla oo sen enempää tarve koheltaa liikenteessä kuin muillakaan.ohituksillas et voita yhtään enempää aikaa.
- itella kuskin kaveri
täältä löytyy postiauton takana ajaneen kertomus tapahtuneesta,josta käy selväksi kuka ajautui ja mihin.Teksti myötäilee hyvin tarkasti etelä-saimaan kirjoitusta.Joten luotan paikan päällä olleen kertomukseen.Otan osaa suruun ja toivon Esan omaisille voimia..Elämä jatkuu kumminkin.
- lähtee vasta
maanantaina, se sisältää arvokasta tavaraa ja olisi sääli jos se olisi tuhoutunut kolarissa
- kuskin työtoveri
olisitpa jättänyt tuonkin laittamati. Funtsaahan loppu pelissä kumpahan se on tai oli tärkeämpi arvokkaampi tavara sun pakettis vai ihmisen henki.
Turvallisia kilometrejä vaan kaikille ja voimia omaisille. - ihmeessä
näitä älynjättiläisiä sikiää??????????
- KIRJOITTELU,,,,,
osoittaa kirjoittajan sivistystason !
Tuonkaltaisia typeryyksiä on vieläkin keskuudessamme,vaikka kansakoululaitos on toiminut n,140 vuotta. - Snuffe
Viestisi persusteella ajattelet vain pakettisi. Minä ajattelen Itellan kuljettaja, ja hänen omaisia. Voimia niille.
- TAPAUS !
Snuffe kirjoitti:
Viestisi persusteella ajattelet vain pakettisi. Minä ajattelen Itellan kuljettaja, ja hänen omaisia. Voimia niille.
VOIMIA OMAISILLE JA ASIANOSAISILLE !
JUMALA TEITÄ AUTTAKOON ! - miepä
Siis ajatteletko yhtään mitä kirjoitat? Vaikka tuo kolari ei sua kosketakkaan niin vois vähän ajatella mitä kirjoittaa...Idiootti!!!
- haim
pakettisi hajoaa,ja suret sitten sen menetystä...me muut suremme postiautonkuljettajaa
- asia
luulis et tulis äkkii talvi ,ni rauhoittuus tää ikävyys ??
- Päivitettyy tietoo.....
...siitä miten tapahtumat on ehkä menneet painoa sanalle ehkä... surullista kuitenkin =(
- joku vaan
nopeudenko laskekeminen? ei todellakaan,vaan ihmistesten heräämininen todellisuuteen
- vaksi
Olen surullinen tapahtuneesta,postiautonkuljettaja oli minun kaveri,toivon että onnettomuuden tutkinta suoritetaan hyvin.Perheelle ja lapsille toivon että on voimia jaksaa ja surra rauhassa suurta menetystä.Olen pahoillani teidän puolesta. Otan osaa.
- Asennevammaisia!
- uutinen.
Näitä on liikaa.
- vaunuyhdistelmä
se mahtoi olla? Niiralan rajaasemalta se oli yli tullut.Suomen kilvissä.Oiskohan kontupohjasta ottanut kuorman päälle ja rantaanhan(satamaan) tuo oli menossa.
- Minä vain
vaunuyhdistelmä kirjoitti:
se mahtoi olla? Niiralan rajaasemalta se oli yli tullut.Suomen kilvissä.Oiskohan kontupohjasta ottanut kuorman päälle ja rantaanhan(satamaan) tuo oli menossa.
Axline Oy:n
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835