Aamulla ennen ACE-estäjän ottamista verenpaine hiukan korkeampi, jotain 130/80, syke noin 50. Puoli tuntia myöhemmin, kun lääke ja aamupala on syöty, verenpaine onkin 115/70. Syke saattaa olla vähän korkeampi.
Onko ACE-estäjän vaikutusaika niin lyhyt, että että ennen lääkkeen ottamista verenpaine on korkeampi? Annos on vain 10 mg, joten ei kai se kauhean paljon vaikuta. Mittasin useana päivänä samalla tavalla ja aivan säännönmukaisesti tuntuí laskevan aamun korkeammasta arvosta.
Miksi verenpain näin vaihtelee
2
1178
Vastaukset 2
- siis että mitä
Ennen lääkkeen ottoa verenpaine on siis korkeampi ja laskee lääkkeen oton jälkeen. Lääkkeesi siis alentaa verenpainetta. Jos tarkoituksesi on nostaa verenpainetta koska et halua ,että se laskee lääkkeenoton jälkeen, niin pahasti epäilen, että sinulla on kyllä nyt väärä lääke.
- vp koholla normalista
Niin, en ota kantaa sun tilanteeseen, mutta toteanpahan vain, että itselläni ainakin aamuisin heti ylösnousun jälkeen on verenpaine vähän korkeammalla kuin vaikkapa tunnin päästä, jolloin normaalit aamutoimet on tehty (ja vp-lääkityskin otettu).
Itselleni lääkäri sanoi olevan melko yleistä, että juuri aamulla ylösnousun aikoihin verenpaine nousee yön matalammista arvoista, kun keho alkaa tuottamaan kaikenlaisia "heräämishormoneja" ja toisaalta laskee itsestäänkin jonkinverran melko nopeasti ylösnousun jälkeen.
Mulla muuten beta-salpaaja oli se, joka aiheutti todella isojakin tiputuksia paineisiin noin tunti ottamisesta. ACE-estäjiä en ole käyttänyt niistä saamieni sivuvaikutusten vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521013Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll17906Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501810- 46737
- 42674
- 37629
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30606Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE166553Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37540Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan57528