Autoni on jagge Sovereign (HE 5,3 V12) -86, Series 3. Vikana on käyntihäiriö eli käyntiin lähtee hyvin, mutta savuttaa paljon ja tyhjäkäyntiä ei jaksa oikein käydä kun kierrokset tippuvat melko alas n. 500 rpm. ja kun kaasuttelee niin hakee kyllä kierroksia, mutta helpolla kaasu "hirttää" kiinni siihen n. 2000 rpm tuntumaan eikä laske siitä helpolla, mutta kun taas painaa kaasua niin kyllä kierrokset kuitenkin nousevat normaalisti ja laskevat sitten taas siihen n. 2000 rpm ja joskus normaaliin. lisäksi kone vähän "röpöttää" ja tosiaan savuttaa (välillä sinertävää). Kaasun potentiometri on vaihdettu. Ajattelin, että olisiko vika ECU:ssa eli Fuel Control Unit:ssa(peräkontissa olevassa boxissa). Vai mistähän kannattaisi tälläista hankalaa ja monimutkaista vikaa etsiä???
Kiitos ASIALLISISTA vastauksista jo etukäteen! ;)
Jagge 5,3 v12 -86
4
1064
Vastaukset
- DD6 -97
Kun ei näytä vastauksia tulevan, niin laitapa sama kysymys Kissakulmaan. Siellä ne asiantuntijat ovat, voi olla jollekin tuttu vaiva.
- JagV12
Voisi olla imuvuoto?Kannattaa tarkistaa letku/putki imusarjasta ECUlle,onko se ehjä.
Onko savu valkoista?Jos kone imee jarrunestettä jarrutehostimelta,niin se on valkoista.
Tuo kaasun "hirttäminen" kuulostaisi imuvuodolta,mutta kannattanee myös katsoa kaasuvaijereiden/läppien kunto/likaisuus.
Wanhemmissa V12:sta,kaasarikoneissahan tuo karstottuminen kaupunkiajossa aiheuttaa käyntihäiriöitä,josta pääsee eroon,kun käy motarilla polkemassa("italialainen huolto")...- Käyntihäiriö
Imuvuoto on kyllä yksi todella mahdollinen vika, tänään tarkastelin koneesta lähtevän letkun ja ECU:lle tulevan, mutta voisitko sanoa missä ne letkut kulkee muuten? Meneekö ne jossain kynnyskotelon sisällä? Että pystyis ne tarkastamaan kokomatkalta. Savu on kyllä vähän VÄLILLÄ valkeaakin kieltämättä, mutta en ole havainnut taas jarrunesteen vähentyvän. Tänään käyttäessäni sitä, niin nyt jostain syystä se ei edes paljon hakenut kierroksia vaan tukehtui helposti, ja sit sai sahata käymään kun ilmeiseti kasteli sit tulpat. Eli vika on käyminen liian rikkaalla.
- JagV12
Käyntihäiriö kirjoitti:
Imuvuoto on kyllä yksi todella mahdollinen vika, tänään tarkastelin koneesta lähtevän letkun ja ECU:lle tulevan, mutta voisitko sanoa missä ne letkut kulkee muuten? Meneekö ne jossain kynnyskotelon sisällä? Että pystyis ne tarkastamaan kokomatkalta. Savu on kyllä vähän VÄLILLÄ valkeaakin kieltämättä, mutta en ole havainnut taas jarrunesteen vähentyvän. Tänään käyttäessäni sitä, niin nyt jostain syystä se ei edes paljon hakenut kierroksia vaan tukehtui helposti, ja sit sai sahata käymään kun ilmeiseti kasteli sit tulpat. Eli vika on käyminen liian rikkaalla.
Katsos kaikki liitokset siinä ilmanputsarikotelon lähellä aina läppärunkoihin asti,sielläkin voi olla jotain vuotoja(esim.niitä kaikenmaailman yhdysputkia tms).
En kyllä tiedä missä se menee,ehkä kynnyskotelo/tai pohjaa pitkin?
Yksi konsti etsiä imuvuotoja on starttisprayn kanssa,tosin kannattaa varata sammutin lähelle,ettei pala koko kone(nim.parta meinasi palaa)...
Yksi mikä kanssa kannattaa tarkistaa on polttoaineen paine,eli toimiiko paineensäätäjä.Liian suuri paine aiheuttaa melkoista rikkaalla käymistä.Sen pitäisi onnistua irto painemittarille,minkä liittää huolellisesti polttoainetukkiin letkulla ja klemmareilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423404- 362004
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301739- 161527
- 231508
- 91391
- 241387
- 141237
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781145- 221102