Autoni on jagge Sovereign (HE 5,3 V12) -86, Series 3. Vikana on käyntihäiriö eli käyntiin lähtee hyvin, mutta savuttaa paljon ja tyhjäkäyntiä ei jaksa oikein käydä kun kierrokset tippuvat melko alas n. 500 rpm. ja kun kaasuttelee niin hakee kyllä kierroksia, mutta helpolla kaasu "hirttää" kiinni siihen n. 2000 rpm tuntumaan eikä laske siitä helpolla, mutta kun taas painaa kaasua niin kyllä kierrokset kuitenkin nousevat normaalisti ja laskevat sitten taas siihen n. 2000 rpm ja joskus normaaliin. lisäksi kone vähän "röpöttää" ja tosiaan savuttaa (välillä sinertävää). Kaasun potentiometri on vaihdettu. Ajattelin, että olisiko vika ECU:ssa eli Fuel Control Unit:ssa(peräkontissa olevassa boxissa). Vai mistähän kannattaisi tälläista hankalaa ja monimutkaista vikaa etsiä???
Kiitos ASIALLISISTA vastauksista jo etukäteen! ;)
Jagge 5,3 v12 -86
4
1051
Vastaukset
- DD6 -97
Kun ei näytä vastauksia tulevan, niin laitapa sama kysymys Kissakulmaan. Siellä ne asiantuntijat ovat, voi olla jollekin tuttu vaiva.
- JagV12
Voisi olla imuvuoto?Kannattaa tarkistaa letku/putki imusarjasta ECUlle,onko se ehjä.
Onko savu valkoista?Jos kone imee jarrunestettä jarrutehostimelta,niin se on valkoista.
Tuo kaasun "hirttäminen" kuulostaisi imuvuodolta,mutta kannattanee myös katsoa kaasuvaijereiden/läppien kunto/likaisuus.
Wanhemmissa V12:sta,kaasarikoneissahan tuo karstottuminen kaupunkiajossa aiheuttaa käyntihäiriöitä,josta pääsee eroon,kun käy motarilla polkemassa("italialainen huolto")...- Käyntihäiriö
Imuvuoto on kyllä yksi todella mahdollinen vika, tänään tarkastelin koneesta lähtevän letkun ja ECU:lle tulevan, mutta voisitko sanoa missä ne letkut kulkee muuten? Meneekö ne jossain kynnyskotelon sisällä? Että pystyis ne tarkastamaan kokomatkalta. Savu on kyllä vähän VÄLILLÄ valkeaakin kieltämättä, mutta en ole havainnut taas jarrunesteen vähentyvän. Tänään käyttäessäni sitä, niin nyt jostain syystä se ei edes paljon hakenut kierroksia vaan tukehtui helposti, ja sit sai sahata käymään kun ilmeiseti kasteli sit tulpat. Eli vika on käyminen liian rikkaalla.
- JagV12
Käyntihäiriö kirjoitti:
Imuvuoto on kyllä yksi todella mahdollinen vika, tänään tarkastelin koneesta lähtevän letkun ja ECU:lle tulevan, mutta voisitko sanoa missä ne letkut kulkee muuten? Meneekö ne jossain kynnyskotelon sisällä? Että pystyis ne tarkastamaan kokomatkalta. Savu on kyllä vähän VÄLILLÄ valkeaakin kieltämättä, mutta en ole havainnut taas jarrunesteen vähentyvän. Tänään käyttäessäni sitä, niin nyt jostain syystä se ei edes paljon hakenut kierroksia vaan tukehtui helposti, ja sit sai sahata käymään kun ilmeiseti kasteli sit tulpat. Eli vika on käyminen liian rikkaalla.
Katsos kaikki liitokset siinä ilmanputsarikotelon lähellä aina läppärunkoihin asti,sielläkin voi olla jotain vuotoja(esim.niitä kaikenmaailman yhdysputkia tms).
En kyllä tiedä missä se menee,ehkä kynnyskotelo/tai pohjaa pitkin?
Yksi konsti etsiä imuvuotoja on starttisprayn kanssa,tosin kannattaa varata sammutin lähelle,ettei pala koko kone(nim.parta meinasi palaa)...
Yksi mikä kanssa kannattaa tarkistaa on polttoaineen paine,eli toimiiko paineensäätäjä.Liian suuri paine aiheuttaa melkoista rikkaalla käymistä.Sen pitäisi onnistua irto painemittarille,minkä liittää huolellisesti polttoainetukkiin letkulla ja klemmareilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017393
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?784913- 794809
- 1324218
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82998- 522639
- 402541
- 462186
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102181Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211810