Olen jonkun aikaa seurannut tämän palstan kirjoittelua, ja en tiedä itkeäkö vai nauraa !
Muutamat nimimerkit (en mainitse) tuhoavat keskustelut alkuunsa, huumorilla, halveksunnalla, kapeakatseisuudella,kateudelloa katkeruudella ja kohdistavat kommentit "juuri heille" tarkoitetuiksi.
Harvoin aloituksissa on edes keskustelun aihetta, ja jos on, se lyödään matalaksi ja yksilöistetään.
Luulisi että tällä palstalla on sen verran elämääkokeneita henkilöitä, että he pystyvät keskustelemaan asioista niiden oikeilla nimillä, vetämättä niitä heti omaan elämäänsä.
mutta ei. Palstalla 17 on samanlaista höpinää, parisuhteista, tisseistä, liikakiloista,
Ja minä tyhmä löin vetoa, että täällä on järkeviä aikuisia ihmisiä, jotka osaavat asiallisesti keskustella. Hävisin vedon.
Hyviä höpinähetkiä
uusi murrosikä 50 +
20
1536
Vastaukset
- kuningas'
Juuri noin! Lyöttäydytään me yhteen! Huumori sitä minä vihaan, niinkuin ilmeisesti sinäkin. Elämä on vakava asia eikä sen kanssa passaa leikkiä!
Odotan yhteystietojasi!- aloittaja
Osoinko naulankantaan ? Kukaan näistä nimimerkeistä joita mainitsin ns. keskustelun pilaajiksi eiole ottanut kantaa aloitukseeni !!!
Se puhuu jo puolestaan, eli olin oikeassa, nämä nimimerkit lyhyine kyynisine kommentteineen..,.
tiedätte kyllä keistä puhun.
ja on sääli että pari,kolme henkilöä pystyy terorisoimaan hyvåänkin keskustelun alun. ks. isa.elise, miksi kaunistella jne... - isa.elise
Huumori on elämän suola, mutta tällä palstalla sitäkäytetään vesittämään hyvin alkanut vakava ja syvällinen keskustelu.
määrätyt nimimerkit lyhyine viesteineen ja hymiöineen, ovat kuin kärpäsiä keitossa.
Miten heidät voisi sulkea pois keskustelusta josta he eivät ymmärrä mitään
isa - namisuku
isa.elise kirjoitti:
Huumori on elämän suola, mutta tällä palstalla sitäkäytetään vesittämään hyvin alkanut vakava ja syvällinen keskustelu.
määrätyt nimimerkit lyhyine viesteineen ja hymiöineen, ovat kuin kärpäsiä keitossa.
Miten heidät voisi sulkea pois keskustelusta josta he eivät ymmärrä mitään
isaon nytkin tullut uusia, jotka ei varmasti yllä keskustelusi korkea tasolle:( Ole Heille armollinen, syö heti älä kiusaa. Pliiiiide!
- turkinpippuri vieköön
namisuku kirjoitti:
on nytkin tullut uusia, jotka ei varmasti yllä keskustelusi korkea tasolle:( Ole Heille armollinen, syö heti älä kiusaa. Pliiiiide!
tuo on yllytystä... hyi... hyi..
- namisuku
turkinpippuri vieköön kirjoitti:
tuo on yllytystä... hyi... hyi..
että Elise on "yllytyshjullu"..heh.
kommentoin välillä tätä palstaa.
En nyt lähtisi moittimaan ja täällä on mielestäni suurin osa kivoja huumorintajuisia fiksuja erilaisia persoonia. Varmaan sorrun itsekin ylilyönteihin ja fiksummat ohittavat ne kommentoimatta.
En tiedä, mutta kivahan se on, kun naisetkin eläytyy hulluttelemaan Mettiksen kanssa, vaikka tisseistä ja mitäpä tässä niuhottamaan enää tässä iässä, sillä tarviiko meidän näytellä ja miksi ei voida olla sitä mitä olemme:))- t.l.
Olikohan se torstaina, kun meidän kerroksen kolme naista kohtas pihassa. Kuinka ollakkaan puhe kääntyi ikään. Hän on pikkusen yli kuusikymppiä, joka totesi, ettei se ikä tunnu ollenkaan "mielessä" eli ei ollenkaan tunnista itsessään kertyneitä vuosia. Joo, on se niin, en kyllä ole yhtään viisastunut sitten kahdeksannentoista syntymäpäiväni jälkeen. Ainoastaan elämänkokemukset ovat lisääntyneet :(
- isa.elise
Hulluttelu on ihan hyvästä. Mutta olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että myöskin vakavat ja keskustelun arvoiset asiat lyödään leikiksi.
Minusta olisi hyvä jos nämä tissi ja pippeli jutuista pitävät eivät pilaisi hyviä keskustelun aloituksia omilla alapään, ja parisuhde jutuillaan.
Vyötärön alapuoliset jutut ovat eri asia kuin kaulan päässä olevat jutut. - te yhtään mittään?
isa.elise kirjoitti:
Hulluttelu on ihan hyvästä. Mutta olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että myöskin vakavat ja keskustelun arvoiset asiat lyödään leikiksi.
Minusta olisi hyvä jos nämä tissi ja pippeli jutuista pitävät eivät pilaisi hyviä keskustelun aloituksia omilla alapään, ja parisuhde jutuillaan.
Vyötärön alapuoliset jutut ovat eri asia kuin kaulan päässä olevat jutut.tuosta lauseesta eri asia kuin kaulan päässä olevat jutut olen kyllä erimieltä ja oikeassa. oletko huomannut että olet kokonaisuus. ylä ja alapää pelaa yhdessä. olisi tosi kurjaa jos yläpää ei tietäisi mitä alapää tekee ja päinvastoin. mieti ite
- lokeroittain
on aihealueita joissa voi ilman omakohtaista kokemusta lykätä jutunjuurta jonkun jo kertalleen sanomin sanoin , osoittaa suurta luetunymmärtämiskykyä muistamalla lukemansa ulkoa ja kertoa kuultua ja tuntea paremmuutta taitamalla keskustelua joka on sielutonta juuri omakohtaisen kokemuksen puuttumisen vuoksi.
Kun on täälä omana itsenään ja omaa elämäänsä kosketuspinnan, silloin voi puhua asioista niiden omalla nimellä joutumatta alttiiksi plagiointi- tai parjaussyytöksille.
Ja miksi ei olisi murrosikä, uusi . Juuri sitä tämä on . Murros elämässä juuri tässä iässä koskettaa useita.
Mene sinä muualle, täälä eletään tässä ja nyt , iloja ja suruja - elämää.- aloittaja
Tahdot minut muualle, koska puhun asdiaa, ja asia on liian tuskallista sinulle, tahdot elää unikuvamaailmassasi, suon sen sinulle ja toivon ettei herääminen todellisuuteen ole liian raaka.
Parasta olisi jos säilyttäisit unikuvan hautaasi saakka. - .....
aloittaja kirjoitti:
Tahdot minut muualle, koska puhun asdiaa, ja asia on liian tuskallista sinulle, tahdot elää unikuvamaailmassasi, suon sen sinulle ja toivon ettei herääminen todellisuuteen ole liian raaka.
Parasta olisi jos säilyttäisit unikuvan hautaasi saakka....pystyvät keskustelemaan asioista niiden oikeilla nimillä, vetämättä niitä omaan elämäänsä...
Asian voi ilmaista passiivimuodossa: on sanottu...uskotaan ..luullaan ,tiedetään
tai uskon, luulen, mielestäni..minä , minulle , minusta ,minua..
käsitin vain siten väärin että luulin omakohtaisiksi mainitut olevan sinulle myrkkyä ja kaipaamasi hyvä keskustelu kulkisi siten tuollaisena persoonattomana passiivimuotoisena.
mutta että näen unikuvia...
oli minulla tissit tahi pippeli niistä en täälä kerro. - Juniperus
aloittaja kirjoitti:
Parasta olisi jos säilyttäisit unikuvan hautaasi saakka."Tahdot minut muualle, koska puhun asdiaa, ja asia on liian tuskallista sinulle, tahdot elää unikuvamaailmassasi, suon sen sinulle ja toivon ettei herääminen todellisuuteen ole liian raaka.
Parasta olisi jos säilyttäisit unikuvan hautaasi saakka."
Tässäkö malli asiallisesta, rakentavasta, yksilöön menemättömästä puheenvuorosta? Juniperus kirjoitti:
"Tahdot minut muualle, koska puhun asdiaa, ja asia on liian tuskallista sinulle, tahdot elää unikuvamaailmassasi, suon sen sinulle ja toivon ettei herääminen todellisuuteen ole liian raaka.
Parasta olisi jos säilyttäisit unikuvan hautaasi saakka."
Tässäkö malli asiallisesta, rakentavasta, yksilöön menemättömästä puheenvuorosta?kaikkivoipaisen, ja jopa uhkailevan tuntuinen puheenvuoro malliin "(sallin) suon sen sinulle, jne.. "..mikä ihmeen sallija ja suoja muka..?
Huomenta päivääsi :)
- haluttavan
ymmärtää sanomaasi. Et minun käsittääkseni ollut poistamassa täältä huumoria, vaan puhut muiden halveksunnasta??
- varmaan myötähäpeästä
jos tällä keskusteltaisiin emättimen limakalvon kuivuudesta ja tämppoonin käytön ongelmallisuudesta?
Tissi eli rintarauhanen naisellla on maidontuotantoon erikoistunut hikirauhanen. Mitää haittaa jos siitä jutuustellaan?
Kaljuunkin kasvaisi karvat jos uskaltaisi puhua miehen kotikateroinnista esim. eturauhasen liikasvun yhteydessä. Olisi pöyristyttävää puhua millä tartt miehen elimeen silloin ja minkälaisia niksejä käyttää.
Aiheet ovat asiallisia, mutta pelko omakohtaisuudesta kirvoitta hurttiuden puskuriksi. Mitä pahaa siinä on?
Subjektiivsuus ja rentous ovat keskustelumuotona parempia.
Jos haluaa asiallisen, normitetun, yhdennäkökulman keskustelua omaa egoa pönkittämään, voi sen ilmaista heti aloituksessa. Nikillisessä aloituksessa. - mies_vm56
ihmisiä olemme kuin olimme 17-vuotiaina. Mihinkäs ne höpinätkään siitä muuttuisi.
Joillain vain tuntuu olevan tarvetta korostaa omaa paremmuuttaan "vähemmän järkeviä" ja "asiallista keskustelua taitamattomia" mollaamalla. Mutta kai sitten meitä "ylemmillä" on siihen oikeus.
Löysää pipoa, tuo asenne korkeintaan on haitaksi itsellesi. - sana johtaa harhaan
Ihmisellä on murroksia läpi elämän. Milloin ihmis-suhteissa,taloudellisesti,sairastumisen kautta. Pietari sanoi , tuokaa kaikki ristinne kirkon mäelle ja valitkaa sieltä sopiva itsellenne. Ei mennyt monta päivää kun vähitellen jokainen halusi vaihtaa omaansa, kellä hierti kellä painoi liikaa toisen risti. Ollaan nyt ihan vaan omia itseämme eikämitään massaa mihin meidät yritetään muokata. Eläkää.
Minun mies nauraa myös joskus kun luen näitä juttuja täältä ja se sanoo hyväntahtoisesti hymähdellen, ettei kyllä uskois viiskymppisten palstaksi, ovat kuin teinejä.
Mutta siis korostan vielä, ettei se ole pilkkaa vaan hyväntahtoista naurua ja mies on itsekin kuin pikkupenikka välillä, vaikka on viiskytviisi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad911487- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että384877- 156859
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51668
- 57641
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76632