Mitä tarkoittaa vakituiset tulot?

KiittiVastauksesta

Mitä tarkoittaa vakituiset tulot?Voiko saada lainaa esim.jos on äityispäivärahalla ja saa about bruttona 1400 käteen vai pitääkö lainan saamiseen olla vakituiset tulot esim.Lainaan 10.000-18.000?Kertokaa minkälaisia ehtoja lainan saantiin on pankeilla ilman vakuuksia vai laskeeko ne tuloiksi muuta kuin palkan?

11

5508

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ole hyvä!

      Vakituisilla tuloilla tarkoitetaan kaikkea tilillesi räpsähtävää toistuvaa tuloa, mutta lainan myönnön ehtona on toki se, että tulosi riittävät kattamaan elämisen kulusi (jotka pankit arvioivat omien laskelmiensa mukaisesti) ja hakemasi lainan lyhennyksen. Vaikka esim. opintotuki onkin vakituista tuloa, ei sillä useinkaan voi maksaa lainaa, sillä kuten tiedämme se ei riitä edes elämisen perusmenoihin... Vakuudetonta lainaa on todella vaikea saada noin suurta summaa kuin mainitsit. Vakuudettomat luotot ovat aina kalliimpia kuin vakuudelliset, joten varaudu suurempiin korkokustannuksiin! Sanoisin, että yli 10 000 euroa on hirvittävän vaikea saada vakuudetta, kokeile hieman pienempää summaa.

    • pankkikohtainen

      Minun kohdallani Ellos eväsi lainan viitaten työttömyyskorvaukseeni jota eivät pitäneet vakituisena tulona.

      "Normaalit", suuret liikepankit eivät nikotelleet yhtään!

      • Mitä?

        Sait muka lainaa pankista, vaikka olit (olet) työttömyyskorvauksella? Uskomatonta.
        Mitenkäs onnistui. Täällä on ollut paljon juttuja, kun pankit ovat evänneet lainan, jos on ollut pätkätöissä, ja sinä olet saanut lainaa työttömyyskorvauksellä.

        Kaytännössä pankit tarkoittavat säännöllisillä tuloilla sitä, että ole vakituisessa työsuhteessa, ja vieläpä niin, että työsuhde on jatkunut jo jonkin aikaa.


      • säännön

        Itse en saanut 20k euroa lainaa, vaikka on vakituinen työ, tulut >3k/kk ja oma asunto. Olisi kuulemma tarvinut vielä takaajan. No, eipä silti en sitä rahaa olis välttämättä tarvinnut. Kyseessä oli tunnustelu toisen pankin suuntaan millainen lainakulttuuri siellä on. Olisin lainalla yhdistänyt erinäisiä luottoja. Opiskeluaikana sain omasta pankistani 30k mk:n luoton melko helposti, kun kerroin mihin tarkoitukseen se tulisi. Eipä sen takaisinmaksun kanssa juuri ongelmia tullut, tosin olin itse etukäteen suunnitellut miten sen toteutan ja sitä noudatin.


      • pankkikohtainen
        Mitä? kirjoitti:

        Sait muka lainaa pankista, vaikka olit (olet) työttömyyskorvauksella? Uskomatonta.
        Mitenkäs onnistui. Täällä on ollut paljon juttuja, kun pankit ovat evänneet lainan, jos on ollut pätkätöissä, ja sinä olet saanut lainaa työttömyyskorvauksellä.

        Kaytännössä pankit tarkoittavat säännöllisillä tuloilla sitä, että ole vakituisessa työsuhteessa, ja vieläpä niin, että työsuhde on jatkunut jo jonkin aikaa.

        Olin 59-vuotias, pitkäaikaistyötön.

        Pankissa, josta otin lainan ( 45000E ) minulla oli hyvin pitkäaikainen, häiriötön pankkisuhde.
        Ei tarvinnut neuvotella. Sovimme ehdot kertakeskustelulla.

        Toisessa pohjoismaisessa pankkissa josta olisin saanut lainan, pankkihenkilö oli tuttu edellämainitun pankin konttorista.

        Eikös työttömyyskorvaus ja jatkona tuleva työttömyyseläke ole säännöllistä tuloa?


      • työssä käyvä
        Mitä? kirjoitti:

        Sait muka lainaa pankista, vaikka olit (olet) työttömyyskorvauksella? Uskomatonta.
        Mitenkäs onnistui. Täällä on ollut paljon juttuja, kun pankit ovat evänneet lainan, jos on ollut pätkätöissä, ja sinä olet saanut lainaa työttömyyskorvauksellä.

        Kaytännössä pankit tarkoittavat säännöllisillä tuloilla sitä, että ole vakituisessa työsuhteessa, ja vieläpä niin, että työsuhde on jatkunut jo jonkin aikaa.

        Mun mielestä tossa ei ole hirveästi ristiriitaa. Harva tulo tässä maassa on niin vakaata ja varmaa kuin työttömyyskorvaus. Työt voivat loppua nopeastikin, mutta työttömyyskorvauksen muutoskin vaatisi lakimuutoksia, joten pankin näkökulmasta mikään ei ole niin säännöllistä ja varmaa tuloa kuin valtion maksamat tuet.


      • maxy
        työssä käyvä kirjoitti:

        Mun mielestä tossa ei ole hirveästi ristiriitaa. Harva tulo tässä maassa on niin vakaata ja varmaa kuin työttömyyskorvaus. Työt voivat loppua nopeastikin, mutta työttömyyskorvauksen muutoskin vaatisi lakimuutoksia, joten pankin näkökulmasta mikään ei ole niin säännöllistä ja varmaa tuloa kuin valtion maksamat tuet.

        ei ole niin vakaata kuin esin. asiotyöstä saatu palkka.
        työttömyyskorvaus voi katketa äkkiäkin jos et ota jostain syytä työtä vastaan tai mene kurssille ja monia muitakin syitä löytyy


      • pankkikohtainen
        maxy kirjoitti:

        ei ole niin vakaata kuin esin. asiotyöstä saatu palkka.
        työttömyyskorvaus voi katketa äkkiäkin jos et ota jostain syytä työtä vastaan tai mene kurssille ja monia muitakin syitä löytyy

        Käytäntö osoitti minun olleen 59-vuotisena täysin suojassa korvauksen jatkuvuusuhkilta.

        Nuoremmat joutuisivat ehkä varomaan?


      • pankkikohtainen kirjoitti:

        Käytäntö osoitti minun olleen 59-vuotisena täysin suojassa korvauksen jatkuvuusuhkilta.

        Nuoremmat joutuisivat ehkä varomaan?

        lainanhakijan tulot ovat ulosottokelpoisia. Pelkästä työttömän peruspäivärahasta tai työmarkkinatuesta ei ulosmitata, joten näiden etuuksien ns. nauttijoita karsastetaan lainanottajina. Arvelen pelkän kansaneläkkeen varassa elävien olevan samassa jamassa kuin minimietuutta työttömyyden perusteella saavien henkilöiden. Aikanaan sama sääntö on koskenut työeläkkeenkin saajia - ainakaan osamaksusopijoiksi heitä ei huolittu.
        Ihmettelen, jos ei pientäkään vippiä myönnetä minimtuloiselle, joka kuitenkin pystyisi hoitamaan lainaansa kympin, pari kuukaudessa. Kunnallisella sosiaalitoimellakaan ei näet mitään vippikassoja ole.


    • ilman vakuuksia

      Bruttona 1400 käteen? siis saatko bruttona 1400 vai käteen (=nettona) 1400?

      Pankista on vaikeaa saada lainaa, vieläpä 10.000 - 18.000 € ilman vakuuksia. Hanki vakuudet, niin ehkä onnistuu.

      Osuuspankista voit saada (jos olet jäsen) jäsenluottovakuudella korkeintaan 10.000 €.

    • nasu_knaape

      Vakituinen = satunnaisen vastakohta, eli tietyin väliajoin toistuva

      Tulo= menon vastakohta, eli sinullepäin tulee rahaa, eikä lähde sinulta poispäin.

      Nämä kun yhdistää, saadaan "vakituinen tulo".
      Sen monikkomuoto on "vakituiset tulot" mutta se tarkoittaa käytännössä samaa asiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      190
      1853
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1280
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1043
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      148
      924
    5. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      80
      912
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      46
      898
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      798
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      78
      750
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      719
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      688
    Aihe