Kertokaa hyvät kanssasisaret ,miten kummassa saatte aikanne riittämään ?
Nyt syyskesästä varsinkin, vadelmat, mustikat, sienet herukat tillit, persiljat, kurpitsat, kurkut, maustekasvitkukat, nurmikonhuolto, omenat... ja viel äi9säksi aterioiden laitto 2- 3 kertaa päivässä kavit 2-3 kertaa päivässä..
Syysdlannoitgus uja kääntö tuppaa päälle...
Miten nihmeessä te ehditte kirjoitella tänne aamusta, päivästä, ja illasta.
Juuri vapauduin päivänj töistä, ja päätin rentoutua katselemalla kommetteja.
samat nimimerkit, ei aihetta, pelkkää huuhaata.
tulee mieleen kysymys, onko heillä omaa elämää
miten aika riittää, auttakaa
57
2888
Vastaukset
- Suttura
Asun vuokralla. En kynnä, en kylvä en satoa korjaa....toinen laittaa ruuat ja keittää kahvit..
Töitä teen täyden työpäivän.
Silti aikaa jää huvitteluunkin.- vuokralla, ...
Kai vuokralainen(pullahiiri) marjasta ja sienestää talven varalle ?
Loppuvuoden voinkin nauttia ilmaisia elintarvikkeita, asuinkustannuksin n. 80e/kk ja ruokakustannuksin n. 100e/kk.
ja huvituksiin jää aikaa ja rahaa.
Enkä ole työssä 8h/pv ?
kuka on viisas, kuka tyhmä.
Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä - Suttura
vuokralla, ... kirjoitti:
Kai vuokralainen(pullahiiri) marjasta ja sienestää talven varalle ?
Loppuvuoden voinkin nauttia ilmaisia elintarvikkeita, asuinkustannuksin n. 80e/kk ja ruokakustannuksin n. 100e/kk.
ja huvituksiin jää aikaa ja rahaa.
Enkä ole työssä 8h/pv ?
kuka on viisas, kuka tyhmä.
Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmälläJokainen käyttää aikansa niin kuin tahtoo.
Muutamat tyhmät tekevät paljon töitä, ei kaikki ole viisaita jotka pääsevät vähemmällä. :)
- aivan selvästi
et sinä mikään emäntä ole,reiska sä oot.
Kirjoituksesta päätellen oot taas käynyt halkoliiterin pullolla.- susa51
Ihminen ehtii kaikkea sitä, mitä haluaa. Minä ainakin ehdin työn lisäksi käydä metsässä ja säilöä. Onneksi toinen voi käydä vaikka kasvimaalla, jollen itse ehdi. Ennen oli omenien laitot ja pihamarjojen, nyt ei ole niitä. Kaikkea ei ehdi tehdä yhdessä, vaan erikseen. Luulenpa että kaikilla on omat mieltymyksensä.
- aloittaja
No voi helevetti soikoon, jos vähän sormet lipsuu on heti halkoliiteri mielessä, minä olen nainen, joten minun ei tarvitse piilotella juomiani halkopinoon kuten mies-raukkojen
- tammikuun likka
Ei ole enää näitä puutarhahommia ja metsään en yksin mene, lisäksi kaukana ovat.
Kotini on hoidettu ja sukankudin korissa. Kudon lapsille sukkia aikani kuluksi. Ruokaa laitan kahdelle ja sunnuntaisin isommalle porukalle, riippuen vierailijoista. Työs olen päivisin enkä konetta näe.
Tänään olen flunssan kourissa tai siis olen ollut pari päivää. Mukava olla kiireettömästi kotona ja kirjoitella välillä. Eihän tämä aikaa vie, eikä täs koko päivää istuta. Tähän kerrostaloelämään alkaa sopeutua. Entinen elämä olikin työtä täynnä aamusta maatemenoon asti. Silloin ei vielä konetta ollut...onneksi :) - todellakin
ahkera ihminen. Ajattelepa myöskin kiittäen Luojaa, että paljoon vielä pystyt. Älä kuitenkaan väsytä vallan itseäsi, ajattele myös omaa terveyttäsi.
Asuinpaikkasikaan ei liene keskikaupunki, josta moni on kateellinen, vaikka työtähän se tuottaa, kuten kirjoitat. - henri.2
sienet tillit ja muut kasvikset, että miksi ne tressaa. Harrastustahan se vaan on, saa kaupasta valmiina.
Hella tekee ruuan ja keitin keittää kahvin. Nurmikot on ajeltu loppuun, aika tulee pitkäksi. Jos työ ahistaa laitan viereen maate.mitä järkeä siinä olisi jos juoksisin suu vaahdossa etsimässä jotain tatteja metsästä kun kaupassa on niin ihania metsäherkkusieniä, kantarelleja shiitake-sieniä, kanttarelleja...omenoita? Ihmiset laittaa omenakoppia jalkakäytäville kun vain joku tulisi korjaamaan. Mehujen tekoja? Yhdelle aikuiselle ihmiselle?
Työtä tekevä yksinasuja saa huushollinsa kuntoon alle tunnin viikossa ja pyykkejä pestään joka toinen viikko ja kaupassa käydään kun on tarvis ja vielä jää aikaa vaikka kuinka paljon käydä lasten luona ja paapoa lapsenlasta ja kirjoitella keskustelupalstoilla tuntitolkulla, olla mesessä ja pelata agea kaikki illat. Ai niin unohtu mainita jokapäiväinen tunnin treeni.
Kuivatella sitä sataa grammaa tilliä mitä tarvitsen talven aikana?
Kaksi purkkia mustikkahilloa?
Kurpitsaa saa kaupasta.
Siis?
T.
Paloma- aloittaja
mistä olet löytänyt hellaN joka tekee ruuan ????
minä tahdon sellaisen ! ohjataanko se kaukosäätimellä?ja jos sinulla on asiat noin tulen heti viereesi makaamaan.
lasketaan taivaan lampaita yhdessä, ja työt hoituu itsestään ....? - naurattaa, anteeksi
Paloma.se.co kirjoitti:
mitä järkeä siinä olisi jos juoksisin suu vaahdossa etsimässä jotain tatteja metsästä kun kaupassa on niin ihania metsäherkkusieniä, kantarelleja shiitake-sieniä, kanttarelleja...omenoita? Ihmiset laittaa omenakoppia jalkakäytäville kun vain joku tulisi korjaamaan. Mehujen tekoja? Yhdelle aikuiselle ihmiselle?
Työtä tekevä yksinasuja saa huushollinsa kuntoon alle tunnin viikossa ja pyykkejä pestään joka toinen viikko ja kaupassa käydään kun on tarvis ja vielä jää aikaa vaikka kuinka paljon käydä lasten luona ja paapoa lapsenlasta ja kirjoitella keskustelupalstoilla tuntitolkulla, olla mesessä ja pelata agea kaikki illat. Ai niin unohtu mainita jokapäiväinen tunnin treeni.
Kurpitsaa saa kaupasta.
Siis?
T.
PalomaVäität asuvasi ulkomailla, tuskin siellä on kurpitsasäilykkeitä !
olet kyllä tämän palstan paras vitsi, aikoihin.! naurattaa, anteeksi kirjoitti:
Väität asuvasi ulkomailla, tuskin siellä on kurpitsasäilykkeitä !
olet kyllä tämän palstan paras vitsi, aikoihin.!miksi ei olisi?
Sanoin "kurpitsaa saa kaupasta". Missä kohtaa puhuin säilykekurpitsasta?
Tähän aikaan vuodesta saa tuoretta kurpitsaa kaikista pohjoismaisista kaupoista. Kesäkurpitsaa (zucchini) saa vuoden ympäri.
Olen kai kertonut jo tarpeeksi monta kertaa että asun nykyisin Ruotsissa. En katso sitä välttämättä "ulkomaaksi".
Ja nyt voit vetää henkeä syvään ja miettiä mitä oikein tarkoitit.
T.
Paloma- isa.elise
Paloma.se.co kirjoitti:
mitä järkeä siinä olisi jos juoksisin suu vaahdossa etsimässä jotain tatteja metsästä kun kaupassa on niin ihania metsäherkkusieniä, kantarelleja shiitake-sieniä, kanttarelleja...omenoita? Ihmiset laittaa omenakoppia jalkakäytäville kun vain joku tulisi korjaamaan. Mehujen tekoja? Yhdelle aikuiselle ihmiselle?
Kurpitsaa saa kaupasta.
Siis?
T.
Palomajos olet noin aktiivinen ja onnellinen, tuskin viettäisit aikaasi täällä. Missä maassa myydään kurpitsasäilykkeitä ??? suomen lisäksi?
Tuskin asut suomen ulkopuolella, se on käynyt useista kirjoituksistasi ilmi.
olisit rehellinen. isa.elise kirjoitti:
jos olet noin aktiivinen ja onnellinen, tuskin viettäisit aikaasi täällä. Missä maassa myydään kurpitsasäilykkeitä ??? suomen lisäksi?
Tuskin asut suomen ulkopuolella, se on käynyt useista kirjoituksistasi ilmi.
olisit rehellinen.tuo edellinen viestini.
Siinä lukee "kurpitsaa saa kaupasta". Ei siis säilykettä, vaan kurpitsaa.
Please käytä aina rekattua nimimerkkiäsi kun osoitat viestisi minulle.
T.
Paloma- henri.2
aloittaja kirjoitti:
mistä olet löytänyt hellaN joka tekee ruuan ????
minä tahdon sellaisen ! ohjataanko se kaukosäätimellä?ja jos sinulla on asiat noin tulen heti viereesi makaamaan.
lasketaan taivaan lampaita yhdessä, ja työt hoituu itsestään ....?lähes puolivalmiit einekset uuniin. Ruuan valmistusta odolellessa meinaa tulla pitkäkarvisiin täihin kun ei ole mitään tekemistä.
Siinä sitä vasta aikaa menee, jos makaamalla hautoo eväät kypsiksi.
- niin!
Mutta moni asuu kerrostalossa yksin
ei ole puutarhaa eikä tarvitse huolehtia varmaan muistakaan
kun on yksin on aikaa kirjotella tänne
kyllä. samat nikit on "äänessä"täällä.
se on nähty.onkoha heillä sitä oikeaa live-elämää sitten ollenkaan koneen ulkopuolella.kysynpähän vaan.nimimerkki kummastunut akka- t.l.
Tämä on kuitenkin parempi ajankulu, kun television ääressä vahtaaminen näkemättä mitään, vaikka tarkoitus olisikin kattella jotakin.
Tulee näitä kommentteja ja jonkinlaista vuorovaikutusta, nääs. Ei paha juttu ollenkaan. Ei kait sitä nyt ihan alvariinsa täälläkään kukaan jaksa olla? Luulen niin. - niinpäniin!
t.l. kirjoitti:
Tämä on kuitenkin parempi ajankulu, kun television ääressä vahtaaminen näkemättä mitään, vaikka tarkoitus olisikin kattella jotakin.
Tulee näitä kommentteja ja jonkinlaista vuorovaikutusta, nääs. Ei paha juttu ollenkaan. Ei kait sitä nyt ihan alvariinsa täälläkään kukaan jaksa olla? Luulen niin.jaksavan-jotku
- t.l.
niinpäniin! kirjoitti:
jaksavan-jotku
Kyllä oikeastaan väsyttää jo ;)) en mä nyt millään pahalla, anteeksi.
- ei tilaa, ei elämää
Minusta tuntuu, ettei tämän palstan vakituisilla kirjoittelijoilla ole elämää. todellista elämää, eräretkineen, kalastusmatkoineen. muutaman päivän kestävine marjastus-sieni retkineen hyvässä seurassa, metsän keskellä, teltassa asuen.
luulen että suurin osa näistäkin ihmisistä haluaisi mukaan, mutta ei uskalla sanoa toiveitaan ääneen. - t.l.
ei tilaa, ei elämää kirjoitti:
Minusta tuntuu, ettei tämän palstan vakituisilla kirjoittelijoilla ole elämää. todellista elämää, eräretkineen, kalastusmatkoineen. muutaman päivän kestävine marjastus-sieni retkineen hyvässä seurassa, metsän keskellä, teltassa asuen.
luulen että suurin osa näistäkin ihmisistä haluaisi mukaan, mutta ei uskalla sanoa toiveitaan ääneen.Juuri tuon tapaisiin reissuihin. Entises elämäs niitä oli ollessani nuori rouva....Sitä en osaa sanoa kuinka hyvässä kunnossa olisin taivaltamaan pitkin metsiä. Pianhan se kunto nousee, kun alottaa. Sieniä en keräisi, marjoja kylläkin. Todellinen elämä on olemassa siitä huolimatta, vaikka retket puuttuukin.
- mies_vm56
luulen että suurin osa näistäkin ihmisistä haluaisi mukaan, mutta ei uskalla sanoa toiveitaan ääneen.vaikeaa ymmärtää, että elämää on monenlaista. Kaikkien elämään ei mahdu samat asiat kuin sinun elämääsi ja sinun elämääsi ei mahdu samat asiat kuin monen muun elämään ja silti kaikki voivat elää täyttä ja rikasta elämää siitä huolimatta, että kirjoittelevat Suomi 24:n keskustelupalstalle.
- omastasi
mies_vm56 kirjoitti:
vaikeaa ymmärtää, että elämää on monenlaista. Kaikkien elämään ei mahdu samat asiat kuin sinun elämääsi ja sinun elämääsi ei mahdu samat asiat kuin monen muun elämään ja silti kaikki voivat elää täyttä ja rikasta elämää siitä huolimatta, että kirjoittelevat Suomi 24:n keskustelupalstalle.
kun...
- isa.elise
luulen että suurin osa näistäkin ihmisistä haluaisi mukaan, mutta ei uskalla sanoa toiveitaan ääneen.jäin miettimään ko. kirjoitusta ja huomasin yllätyksekseni, että ystäväni jotka asuvat maalla, marjastavat, sienestävät, viljelevät säilövät talven varalle, ovat aktiivisempia, terveempiä, iloisempia, liikunnallisempia, ahkerqampia kuin kaupunki tuttavani.
- mies_vm56
omastasi kirjoitti:
kun...
vaan ymmärrän ja suvaitsen muunkinlaista elämää kuin omani on.
- hilukka
Miksi ihmeessä se sinua noin kiinnostaa,mitä muut tekee?
Se on vaan järjestely kysymys. - mies_vm56
Oletko kenties kateellinen jostain olemattomasta.
"samat nimimerkit, ei aihetta, pelkkää huuhaata.
tulee mieleen kysymys, onko heillä omaa elämää"
Tämä voi olla joillekkin viihdettä. Ne samat nimimerkit voivat tehdä ihan ne samat työt kuin sinäkin mutta työ kuin työ vaatii omat taukonsa, ne pienet rentoutumishetket, ja silloin voi käväistä vaikka täällä eikä sen tarvitse tarkoittaa sitä, että täällä päivystetään jatkuvasti.
Sitä paitsi kaikilla ei edes ole mahdollisuutta kaikkiin mainitsemiisi töihin vaikka halua olisikin ja jotkut eivät edes kykene niihin vähäisempiinkään töihin vaan joku muu ne tekee.
Tarpeetonta huolehtia toisten tekemisistä, jokaisella on kyllä ihan oma elämä kaikilla se vaan ei ole samanlainen. - Angel of The Morning
Minä olen varmaan yksi laiskimmista kirjoittajista kun en saa laitettua ruokaa edes yhtä kertaa päivässä. "ihmemies" on jo laittanut ruuan sillä aikaa kun minä vielä mietin; pitäisköhän tehdä jotain ruokaa. Sieniä kerätään mökillä aamulenkillä ja rakuuna ruukusta. Yhden huoneen remontti on jäänyt "kesätauolle" ja sen huonekalut lojuu pitkin kämppää. Olen kova kalastamaan, mutta vain siksi, että se on minusta kivaa. Tekemistä riittää silti niin paljon, etten ole kirjoittelemassa täällä pävittäin. Nurmikko pitäis leikata mutta ei just nyt, tänään.......
- Angel of The Morning
Meidän jokapäiväinen ruoka on; noin neljää erilaista salaattia revittynä, sekavihannespussi, kurkkua, tomaattia, rakuunaa, viinirypäleitä ja keitettyä 7 sortin riisiä tai ohra-riisiä. Lisäksi kanaa tai kalaa ja keitettyjä porkkanoita. Alkuruuaksi vihannessosekeittoa ja Ryvitaa.
Ei tarvitse juurikaan miettiä mitä kaupasta ostaisi. - manjaana
Hieno kuvaus rennosta otteesta!
Kiireettömyydestä, laiskottelusta.
Yritän samaan!
Minulla on myös kiirettä pidellyt. En poimi marjoja en sienestä enkä edes hoida kukkamaata, mutta en ehdi nykyään tänne nettiin, kuin näin joskus aamutuimaan.
Käyn töissä pyöräillen ja koska on kuumat ilmat kulutan vähintään kaksi vaatekertaa päivässä, ja siksi pesen pyykkiä lähes päivittäin. Laitan itselle ja miehelle ruokaa, koska pidän kotiruuasta. Viikonloppuisin olen kesämökkityömaalla miehen seurana, ja siellä ei ole nettiä.
Pari tv- sarjaa seuraan aktiivisesti ja tapailen ystäviäni. Niin ja mies tarvitsee aktiivista seuraa muutenkin, kuin työn merkeissä, myöskin aina pari kertaa viikossa. hih hih.
Niinpä, hyvin vähän ehdin nettiin nykyisin. Kesällälomalla olin täällä lähes päivittäin, paitsi en silloin kun oli sitä rakennusprojektia.- Anskuliini
Mulla on iän myötä tahti hidastunut, enkä tavallisen työpäivän lisäksi ennätä paljon täällä viettämään aikaa.
Olen tämän kesän ollut sairaslomalla, olen edelleen ja elämäni on ollut rajoitettua, joten täällä olevat ihmiset on useana päivänä olleet ainoat joiden kanssa olen kommunikoinut.
Silloin kun lapset oli pieniä ja kotona, mulla oli sinun laillasi työn touhua, onneksi silloin ei ollut nettiä, mutta miksi ihmeessä enää rasittaisin itseäni tuolla työmäärällä.
Asun nyt osakkeessa ja se aika minkä nuorena vietin kasvimaalla kitkien, marjoja poimien ja säilöen, kuluu nyt etupäässä käsitöiden, kirjojen ja parin iäkkään vanhuksen auttamiseen.
Ja vähän täälläkin, mutta en tunne mitään syyllisyyttä siitä, etten enää ole tehokas. - t.l.
Pakko lisätä juuri tuonlaisesta omasta ajasta elämässäni.
24 vuotta oli puutarhan hoitoa, talvella ison piha-alueen lumityöt. Lumitöitä teimme vuorollamme lasteni isän kanssa. Siivousta ja pyykkiä joka päivä, silti koti oli aina sen näköinen kuin ei olisi siivonnut ollenkaan. Kumma juttu ja "emäntä" aina kiukkunen epäjärjestykseen.
Keväällä alkoivat ison pihan työt ja sitä kesti koko kesäajan, jotta oli hyvän näkönen piha muittenkin kattella. Marjastuksen alkaessa olimme metsässä ja puutarhahommat olivat minun. Perunannosto ja kylvö oli lasteni isällä ja lapsilla, nehän viljeltiin eri paikassa.
Muistan joskus harmitelleeni, että, kun olen pihahommissa niin se on jostakin toisesta pois eli sisätöistä. Miksi? Eihän sitä kerinny jokapaikkaan palkkatyön lisäksi. Työhön kului aikaa matkoineen 5.40 - 17.45. Päivät olivat täynnä. Työttömyysaika kahden uuden pienen lapsen kanssa oli "juhlaa". Töitä riitti isossa perheessä. Työttömyysajan jälkeen tuli opiskelu uuteen ammattiin työn ohessa.
Joskus teki mieli laittaa lasteni isälle ja itselleni aamukahvi ja tee kuistin pienelle pöydälle kesäaamuisin. Kertaakaan sitä ei tullut tehtyä, aina oli olevinaan kiirutta.
Lasteni isällä oli paljon harrastuksia poikiensa kanssa, joten kotityöt kaikkineen jäivät sitten minulle.
Olenkin ajatellut, että tuo kaikenaikainen liika työmäärä oli varmasti suurin syy sille, yhteiselämme alkoi rakoilla ja etäännyimme toisistamme korjaamattomaan tilaan. Tilanne toi sitten mukanaan sellaista, mitä ei itselleen ollut "tilannut". Hyvä elämä perheenä alkoi vuosia sitten olemaan muisto. Unelmat taisivat mennä juuri tuon liian rehkimisen kautta jorpakkoon, yhteisille hetkille ei ollut jaksamista.
Pitäisi osata valita elämän tärkeimpien asioitten välillä, mistä tinkii ja mihin antaa aikaa.- t.l.
Työhön kului aikaa 5.40 - 16.45, eli lukihäiriö tuli merkinnässä.
- elämääsi
useinkin?
ketä varten.
miksi? - t.l.
elämääsi kirjoitti:
useinkin?
ketä varten.
miksi?..tekstin "tilittämiseksi" niin sen ymmärsit sitten niin.
Ketä varten? Enpä sitä ajatellut sen kummemmin, kunhan "otin kantaa" tällä tavalla.
Eikös me kirjoittajat hyvinkin usein "tilitetä" jotakin?
- ei ole nii ei ole
voisitko lainata vähän. Tuota nimitetään omahyväiseksi katkeruudeksi aivan kuin olisit maailman tarkein ihminen. vain sinä teet "työtä".Sinun tapasi hahmottaa maailmaa. Kuitenkaan et kaikkea valmiiksi saa. Keskity olennaiseen.
- osataan
jo pistää asiat tärkeysjärjestykseen. Tehdään se mikä on tehtävä ja muuten ollan kuin ellun kanat...
- ibiza
että aika on jokin "määre" jota annetaan elämän eri aikoina erilaisin annoksin. Nuoruudessa rakensin talon, mökin, puutarhan, pihapiirin jne.. Melkein kaikki vapaa-aikamme vietimme lapissa kultavaltauksellamme ja silti aikaa tuntui olevan määrättömästi muihinkin harrastuksiin...
Nyt eläköityessäni tuntuu että aika ei riitä mihinkään. Hyvä jos puutarhan saa pidettyä kunnossa ja huollettua aikaansaamani rakennukset. No muuttuneet harrastukset tietenkin vievät osansa vai onko myönnettävä että se askel on lyhentynyt. Pitäisiköhän luopua tästä kaikesta minkä on haalinut ja elää kuin "taivaan lintu" ilman huolia maallisesta mammonasta????????- olisin käynyt ei aikaa
Kuule aika monta hienoa taloa jonka joku arkkitehti peräti suunnitellut on purettu. hyvä että sinunlaisiaskin on mutta et saa maatamme valmiiksi norjan vuonoista puhumattakaan. näin se vaan kulkee. jos mua ei tulla komentelee jokainen saa olla niinkuin haluu paitsi poikkeus mun avomies. sille pitäis joku roti saada.
- lentää
Tuntuu kuin aika kuluisi nopeammin kuin ennen. Omakotitalo teettää töitä ja puutarha ja ne on pakko pitää kunnossa, sillä minusta ei ole kerrostaloon. Luulen, että niuhoittaisin joka asiasta siellä ja olisin varsinainen naaapurien riesa.
Lastenlasten hoito vie muutaman tunnin ja siihen päälle jälkien siivous. Ruoanlaitto ei ole kummoista yksin asuvalla, mutta usein on kuitenkin useampi henki pöydässa ja silloin tehtävä kunnon ruokaa. Ruonlaitossa pääsee vähemmällä kun tekee ison annoksen ja pakastaa, ei joka päivä tarvitse miettiä mitä laittaa. Eineksiä en suostu syömää ja leivät ja pullat teen itse.
Tv.stä ei tule mitään, mitä en olisi jo nähnyt. Kaikesta huolimatta aikaa saisi olla muutama tunti vuorokausessa lisää. - ibiza
lentää kirjoitti:
Tuntuu kuin aika kuluisi nopeammin kuin ennen. Omakotitalo teettää töitä ja puutarha ja ne on pakko pitää kunnossa, sillä minusta ei ole kerrostaloon. Luulen, että niuhoittaisin joka asiasta siellä ja olisin varsinainen naaapurien riesa.
Lastenlasten hoito vie muutaman tunnin ja siihen päälle jälkien siivous. Ruoanlaitto ei ole kummoista yksin asuvalla, mutta usein on kuitenkin useampi henki pöydässa ja silloin tehtävä kunnon ruokaa. Ruonlaitossa pääsee vähemmällä kun tekee ison annoksen ja pakastaa, ei joka päivä tarvitse miettiä mitä laittaa. Eineksiä en suostu syömää ja leivät ja pullat teen itse.
Tv.stä ei tule mitään, mitä en olisi jo nähnyt. Kaikesta huolimatta aikaa saisi olla muutama tunti vuorokausessa lisää.On ilman muuta mukavaa että ei tarvitse miettiä mitä tekee. Kyllä puutarha minullakin on täydessä tuotossa ja "kaupunkilaislapseni" saavat tuoreet tuotteet käydessään. Marjastanut olen lastenikin tarpeiksi. Omakotitalossa on hyvä olla. Kyllä kaupungin kerrostaloasunto tukahduttaisi minut hetkessä. Lastenlapset minulla ovat jo niin isoja että käyvät auttamassa (tienaamassa) minua tarpeen tullen. Onneksi olen elämäni aikana oppinut kaikki kotihommelit siivouksineen ja pyykinpesuineen ja ruoanlaitto on minulle haaste ja taiteen laji. Tosi on että yksineläjänä ei tule sitä ruokaa laitettua, mutta kun pöytään tulee enemmän väkeä panostan siihen tosi paljon. Minä myös teen ison määrän eri ruokia ja pakastan ne mikron kestäviin rasioihin. Sitten vaan edellisenä päivänä katselen mitä syön. No lapset ja "harmooniset" kurkkivat pakastimeen tullessaan mitä herkkuja sieltä löytyy. Tv:tä katselen vain silloin kun ei tosiaankaan ole mitään "järkevää" tekemistä. Onneksi minulla on tuo "puutyöverstas" pihapiirissä jossa voin pitkän talven aikana puuhastella ja toteuttaa itseäni.....
toistaiseksi on ollut...
Sienimettään oisi lähettävä, - josko ruokailun jälkeen piipahtaisi tuossa lähimaastossa.- namisuku
töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä;)
Nytkin olen ongella, kun delegoin lannoittamisen poitsulle, heleijaa taas syö...- namisuku
Pirrejuupas kirjoitti:
Onko sinulla kannettava veneessä mukana, vai siinä rannalla kiven päällä :)))?
vähän "miten ja missä" sattuu ja tapahtuu. Nykyajan teknologia mahdollistaa todella tämänkin, että veneessä voi tehdä muutakin kuin onkia. Eihän kala koko ajan ole syönnillä, jää luppoaikaa=D
namisuku kirjoitti:
vähän "miten ja missä" sattuu ja tapahtuu. Nykyajan teknologia mahdollistaa todella tämänkin, että veneessä voi tehdä muutakin kuin onkia. Eihän kala koko ajan ole syönnillä, jää luppoaikaa=D
Elä vain puota järveen sitä konettasi, - liian kallis kalareissu tulleepi :)
- namisuku
Pirrejuupas kirjoitti:
Elä vain puota järveen sitä konettasi, - liian kallis kalareissu tulleepi :)
En pudottanu..heh. Känny on joskun pudonnut veteen
laiturilta.
Sain muuten pienen kalakukollisen verran kaloja. Pikkuahvenia enimmäkseen=) - siehän se vasta
namisuku kirjoitti:
En pudottanu..heh. Känny on joskun pudonnut veteen
laiturilta.
Sain muuten pienen kalakukollisen verran kaloja. Pikkuahvenia enimmäkseen=)ihme narraamiskone oot? sulla on omat atmösfäärit millä planeetalla elätja jos vielä luulet että joku uskoo sun juttujas niin sinähän elät omassa todellisuudessa vaikka mitä se mulle kuuluu.
- namisuku
siehän se vasta kirjoitti:
ihme narraamiskone oot? sulla on omat atmösfäärit millä planeetalla elätja jos vielä luulet että joku uskoo sun juttujas niin sinähän elät omassa todellisuudessa vaikka mitä se mulle kuuluu.
Moro Sinullekkin! Ei nämä minun juttuni mitään uskonasioita olekkaan, ihan normaaleita arkipäivän tapahtumia.
(vaikka Sunnuntai onkin)
Aprillipäiväkin on vasta ensi vuonna:(
- vuorokaudessa kuin meillä
muillakin. ihmettelen miten joillekin ei aika riitä. intiaani ihmetteli kelloa ja sanoi että pitääkö valkoisenmiehen ostaa aikaa. osta kello siinä on aikaa.
- tuolta
Isa.Eliseltä.
Jos uskallat, hän on raivotar tuulella.
Monessa hahmossa.- Akaton mies
Kyllä tuas Hellanmaas on sitte käteviä akkoja. Ykskin emäntä leikkas ohoraa kakskymmentä kyylää touhujensa väliis. Ja Tuppi-Antti oli Kakolan linnaas opin saanu suutari, kysyi myös suutarintöitä tekevältä pojaltaan notta: Pystykös sä tekemähän näin hyvän kengän?
Tähän poika vastasi jotta: Jos poika oliis aina paree ku isänsä, niin mä vaan ihimettelen, kuinka hyviä ihimiset loppujen lopuuksi oliiskaa.
Tulikoos taas kissinhäntä nostettua pohojanmaalla,hih? terv. seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä meiltä vaan.
- a.mazon
Maatalon emäntänä minun äitini teki pitkiä työpäiviä. Hoiti karjaa, laittoi ruokaa, parsi, paikkasi ja ompeli. Marjasti,mehusti...työtä riitti. Hoiti viittä lasta.
Rentoutui kutomalla sukkia, lapasia y.m.
Puhui huuhaata jos oli joku jolle jutella...
Menepä sanomaan hänelle että hänellä ei ollut omaa elämää... - aika kulkee,,,,,,
Kyllä sitä vaan ehtii olla täälläkin.
Marjat on mehustettu, sipulit nostettu maasta,
siivottu kotia joka viikko,leivotaan joka-viikko, ruokaa laitetaan kaksikertaa päivässä, kahvia siinä valissä,
pyykkiä pestään, kylässä käydään (nytkin tulimme reilun 200km matkalta)
sukkia on kudottu tälle kesälle reilu 20 paria, nyt aloitin kaulaliinaa, metsässä samoillaan marjojen ja sienien perässä.
Se on itsestä kiinni, jos tuppuroi yhden asian kanssa liian kauan ei kerkeä, ei etes maitokauppaan, mutta kun iso remmi pyörii ni jo vain sitä ehtii.
Huomenna alkaa sitten mieheni kanssa puusouvi, toinen sahaa pieniksi ja toinen halkoo ne koneella.
Huom. en lukenut toisten kommentteja mitä on vastattu sinulle, mutta me kyllä keretään. :) - mikhaildenisov
sit riittää ainaki jotenkuten..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 50959
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että368791- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän121684- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594