Keventäminen...

Anzku

Moi
Onko ravatessa pakko keventää??... ku en osaa keventää ja miten sen oppis??? ja onko pakko laukata ku sitäkään en uskalla..

7

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppahullu

      ...ei oo pakko keventää,mutta siinä vaan pomppii enemmän jos ei kevennä.Keventäminen on ihan helppoo nouse satulasta vähän ylös hepan joka toisella askeleella.Ja ei oo pakko laukatakkaan jos ei haluu, ei ketään voi pakottaa... ONNEE YRITYKSELLE!!

      • tiin@

        sanoisin tuohon että mene yksituistunnille vaikka ne maksaakin enemmän mutta silloin saat opettajan "keskittymään pelkästään suhun" mutta kuten sanottu se on tosi helppoa!!!=)


    • ope

      moips ravissa ei ole tosiaankaan pakko keventää mutta jos keventää niin satulassa on selvästi mukavempi olla.
      kevennys on todella helppoa esim kun ratsastat kentällä niin aina kun hevosen uloimmainen etu jalka nousee ilmaan niin samalla sinä nouset satulasta kevennys asentoon niin jatkat aina vällillä tarkistat hevosen ulko jalasta oletko viellä kevennys rytmissä jos et ole niin menet harjoitusraviin ja aloitat kevennyksen taas uudelleen. ajan myötä kevennys rytmi jää päähäsi eikä sinun tarvitse katsoa hevosen jalkaa aina välillä vaan tunnet sen liikkeistä onko rytmi väärä.

      laukata ei ole pakko mutta se kannattaa edes kokeilla koska se on ratsastuksen kohokohta. se on uskomattoman kivaa.
      minä putosin kerran laukassa hevosen selästä enkä meinannut enää laukata lopetin harrastukseni melkein siihen mutta jostain sain vuoden tauon jälkeen uutta puhtia ja vuokrasin hepan päiväksi ja laukkasin oikein antaumuksella silloin tajusin että laukkaamista on turha pelätä. tietty laukkaamiseen ja yleensäkin ratsastamiseen liittyy monia riskejä mutta niin liittyy riskejä myös esim jääkiekkoon. luisteluun. lasketteluun.koripalloo.taitovoimisteluun ja muihin harrastuksiin. eli suosittelen että menet hevosen selkään vaan ja harjoittelet ensin kevennyksen ja sitten laukkaat ensin se voi pomputtaa sinua vaikka kuinka paljon mutta ajan myötä opit myös istumaan syvälle satulaan etkä enää pompi jos sinulla on viellä muita kysymyksiä niin mailaa mulle osoitteeseen [email protected] onnea ja menestysta =)

      • tiku

        Tohon äskeseen vielä lisäisin, et jos tuntuu hankalalta kahtoo, et millon sen hevosen ulommainen jalka on ilmassa, ni kannattaa tehä voltti. Siinä näkee parhaiten, miten ne hevosen jalat menee... Ja vielä ku siinä voltissa katot sisimmäistä jalkaa, et millon se on maassa ja sillon kevennät... Toki ei oo ihan alussa pakko niitä jalkoja katella, kunhan vaan kevennät joka toisella... Alat vaan sit vähän myöhemmin, ku osaat jo keventää, ni kahtomaan niitä jalkoja... Tosin jotkut hepat saattaa olla herkkiä tän suhteen, ja voi olla, et niillä täytyy keventää "oikeen" (eli sillon ku sisimmäinen jalka on maassa), mut tällasella hepalla ei sit kannata alotella kevennysharjotuksia. Mut onnee vaan yritykselle! Meilläki oli kerran koulus liikuntatunnilla ratsastusta ja yks n. 27 vuotias mies oppi heti ensimmäisellä kerralla keventämään, eikä se ollu sitä ennen ratsastanu kertaakaan! Et jos tollanen "ukko" oppii keventämään, ni oon aivan varma et nii säkin!=)


      • Niksu

        Ratsastin vuoden yhdellä tallilla eikä siellä opetettu kertaakaan laukkaamaan.Siellä oli myös koko ajan taluttaja!


    • Huli84

      Keventäminen ei ole pakollista (mm. kouluradalla kevennetään melkoisen harvoin, vaikka paljon ravataankin). Se on kuitenkin varsinkin verryttelyssä paljon mukavampaa sekä hevoselle että ratsastajalle.

      Keventämään minä opin aikoinani niin, että vieressä juoski taluttaja, joka hoki hevosen tahdissa ylös-ylös-ylös... Siis hän katsoi hevosen jalkoja puolestani. Tuolloin sai aika helposti kiinni rytmistä ja keventämisen oppiminen kävi helpommin.

      Jos sinua pelottaa laukata kannattaa siitä kertoa opettajalle, jotta hän voi antaa sinulle rauhallisen hevosen. Lisäksi voit pyytää taluttajaa viereesi, jottei hevonen varmasti "poistu paikalta". Jos et uskalla vielä laukata niin kyllä se aika tulee, kun nostat ensimmäisen kerran laukan.

    • Vieras76

      Mäkää en osaa keventää tai usklla laukata ;_; Meidän tallilla ope päättää hepan/ponin jolla menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe