mitä pitäis tehdä?

konnanystävä

Konnani on vähän niinkuin laiharilla koska sillä on lievää pyramidikasvua. Nyt se on ruvennut syömään purua (ei salaatin mukana vaan ihan tarkoituksellisesti) Kun huomaan asian, sille on pakko antaa ruokaa jotta se söisi sitä eikä purua, ja se taas on haitaksi dieetille! Mitä pitäis tehdä?

8

1075

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna2

      Eipä se pyramidikasvu ylensyönnistä johdu ,vaan vääränlaisesta ravinnosta. "Ruokavalio" kuntoon ,niin asia korjaantuu. Ei siinä mitään laihdutuskuureja tarvita.

      • Kattikonna

        Joo, ei tarvitse laihkaria ei.. Mutta onko kyse jonkinlaisesta pohjamateriaalista, josta puhuit? Maakonnille ei sovellu sahanpurut pohjamateriaaliksi, vaan mieluiten turve-hiekkaseos.. Purut pölisevät liikaa ja konna voi saada siitä hengitystieoireita.


      • konnanystävä
        Kattikonna kirjoitti:

        Joo, ei tarvitse laihkaria ei.. Mutta onko kyse jonkinlaisesta pohjamateriaalista, josta puhuit? Maakonnille ei sovellu sahanpurut pohjamateriaaliksi, vaan mieluiten turve-hiekkaseos.. Purut pölisevät liikaa ja konna voi saada siitä hengitystieoireita.

        Purut on niinkuin pieniä lastuja... ei olla löydetty mistään sitä turve-seosta ollan kyllä etsiskelty, eikös sen pitäny olla lannoittamaton tai jotain?


      • turvetta
        konnanystävä kirjoitti:

        Purut on niinkuin pieniä lastuja... ei olla löydetty mistään sitä turve-seosta ollan kyllä etsiskelty, eikös sen pitäny olla lannoittamaton tai jotain?

        juu.Ootkos kysyny rautakaupasta?


      • konnanystävä
        turvetta kirjoitti:

        juu.Ootkos kysyny rautakaupasta?

        En oo vielä, pitäs varmaan, kiitti vinkistä ;)


      • en ole lääkäri...

        enkä ravintospesialisti! Tapasin kans konnan jonka kuori oli erikoinen... Olisko syynä liika kalkki? Kuulemma hyväs hoidos, ehkä liiankin! Oma konna ei ole koskaan kasvanut silmin nähden liiaksi korkeutta. Konnan hoitajan alkeissa vain muistan vaikeuden syöttää oikeaa kalkkimäärää, teki mieli varmistaa saatavuus lisäannoksella jos vaikka ruuat jäi sillä kertaa puoliksi syödyksi...

        Hyvin on voinut, vaikka en sitten asiaa varmistellut!!


    • kkilppari

      Meidän konna (nelivarvas)on kyllä varsin kranttu mitä suuhunsa laittaa... Itseasiassa olen miettinyt kuinka saada tämän varsin ahnaan viherherkkujen popsijan syömään kaupan tavaraa... Monta kertaa olen kokeillut (omasta mielestä varsin pitkäjännitteisesti piilottanut sitä salaatin sekaan), mutta ei!Olen luopunut yrityksestä, vaikka tuntuis että nuo kaupan herkut olis muuhun verrattavissa helpommin toteutettavissa. Jos jollain on vinkki mikä ruoka se maistuis parhaimmalta?!

      Lipesin nyt pahemman kerran aiheesta... Toisin sanoen, meillä ei syödä purua, ei paperia yms... Itselleni parhaimmaksi pohjamateriaaliksi olen katsonut sanomalehden (halpa ja helppo siivota, lehden alla on jotain solumuovin tapaista, äitiyspakkauksista, äänen vaimennukseksi ja kulun helpottamiseksi). Konnaa katsoen mun mielestä se ei ole pirun pätkää piitannut millä tallustaa... (Olen kokeillut jos minkä maailman viritystä). Jonkin näköisen kaivuukoppelon olen nyt kuitenkin ajatellut tehdä. Sitä kuinka sen toteutan on auki. Ideoita?

      • Kattikonna

        Kyllä tuota turvetta myydään joka paikassa, mitkä vaan myyvät minkäänkin laista puutarha- ja pihatavaraa. On siis olemassa lannoittamatonta ja lannoitettua. Ja lannoittamatonta sen olla pitää. Hiekka pitää tietty ostaa erikseen, ei valmiita seoksia myydä missään.

        Meidän konna syö nykyisin lähes kaikkea, koska olen jo aikoja sitten alkanut pilkkomaan ruuan ihan pieneksi, joskus jopa melkein "puuromaiseksi" sörsseliksi. Tästä ei konnakaan kovin helpolla plokkaile mieluisiaan erilleen, vaan syö mössön sellaisenaan. Ja nokan kasvuun tällainen ei juuri vaikuta; nokan liikakasvuun on olemassa ihan muita syitä, joista yksi syy voi olla huono kalsiumtasapaino, tai muu imeytymishäiriö. Toki luonnossa konnat syövät niinkin kovaa ja hiekkaan sotkeutunutta ruokaa että pakostakin se vähän leukapieliä kuluttaa sekin. No, sivusinpas minäkin aiheesta pikkuisen ;0)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe