Konnani on vähän niinkuin laiharilla koska sillä on lievää pyramidikasvua. Nyt se on ruvennut syömään purua (ei salaatin mukana vaan ihan tarkoituksellisesti) Kun huomaan asian, sille on pakko antaa ruokaa jotta se söisi sitä eikä purua, ja se taas on haitaksi dieetille! Mitä pitäis tehdä?
mitä pitäis tehdä?
8
1084
Vastaukset
- konna2
Eipä se pyramidikasvu ylensyönnistä johdu ,vaan vääränlaisesta ravinnosta. "Ruokavalio" kuntoon ,niin asia korjaantuu. Ei siinä mitään laihdutuskuureja tarvita.
- Kattikonna
Joo, ei tarvitse laihkaria ei.. Mutta onko kyse jonkinlaisesta pohjamateriaalista, josta puhuit? Maakonnille ei sovellu sahanpurut pohjamateriaaliksi, vaan mieluiten turve-hiekkaseos.. Purut pölisevät liikaa ja konna voi saada siitä hengitystieoireita.
- konnanystävä
Kattikonna kirjoitti:
Joo, ei tarvitse laihkaria ei.. Mutta onko kyse jonkinlaisesta pohjamateriaalista, josta puhuit? Maakonnille ei sovellu sahanpurut pohjamateriaaliksi, vaan mieluiten turve-hiekkaseos.. Purut pölisevät liikaa ja konna voi saada siitä hengitystieoireita.
Purut on niinkuin pieniä lastuja... ei olla löydetty mistään sitä turve-seosta ollan kyllä etsiskelty, eikös sen pitäny olla lannoittamaton tai jotain?
- turvetta
konnanystävä kirjoitti:
Purut on niinkuin pieniä lastuja... ei olla löydetty mistään sitä turve-seosta ollan kyllä etsiskelty, eikös sen pitäny olla lannoittamaton tai jotain?
juu.Ootkos kysyny rautakaupasta?
- konnanystävä
turvetta kirjoitti:
juu.Ootkos kysyny rautakaupasta?
En oo vielä, pitäs varmaan, kiitti vinkistä ;)
- en ole lääkäri...
enkä ravintospesialisti! Tapasin kans konnan jonka kuori oli erikoinen... Olisko syynä liika kalkki? Kuulemma hyväs hoidos, ehkä liiankin! Oma konna ei ole koskaan kasvanut silmin nähden liiaksi korkeutta. Konnan hoitajan alkeissa vain muistan vaikeuden syöttää oikeaa kalkkimäärää, teki mieli varmistaa saatavuus lisäannoksella jos vaikka ruuat jäi sillä kertaa puoliksi syödyksi...
Hyvin on voinut, vaikka en sitten asiaa varmistellut!!
- kkilppari
Meidän konna (nelivarvas)on kyllä varsin kranttu mitä suuhunsa laittaa... Itseasiassa olen miettinyt kuinka saada tämän varsin ahnaan viherherkkujen popsijan syömään kaupan tavaraa... Monta kertaa olen kokeillut (omasta mielestä varsin pitkäjännitteisesti piilottanut sitä salaatin sekaan), mutta ei!Olen luopunut yrityksestä, vaikka tuntuis että nuo kaupan herkut olis muuhun verrattavissa helpommin toteutettavissa. Jos jollain on vinkki mikä ruoka se maistuis parhaimmalta?!
Lipesin nyt pahemman kerran aiheesta... Toisin sanoen, meillä ei syödä purua, ei paperia yms... Itselleni parhaimmaksi pohjamateriaaliksi olen katsonut sanomalehden (halpa ja helppo siivota, lehden alla on jotain solumuovin tapaista, äitiyspakkauksista, äänen vaimennukseksi ja kulun helpottamiseksi). Konnaa katsoen mun mielestä se ei ole pirun pätkää piitannut millä tallustaa... (Olen kokeillut jos minkä maailman viritystä). Jonkin näköisen kaivuukoppelon olen nyt kuitenkin ajatellut tehdä. Sitä kuinka sen toteutan on auki. Ideoita?- Kattikonna
Kyllä tuota turvetta myydään joka paikassa, mitkä vaan myyvät minkäänkin laista puutarha- ja pihatavaraa. On siis olemassa lannoittamatonta ja lannoitettua. Ja lannoittamatonta sen olla pitää. Hiekka pitää tietty ostaa erikseen, ei valmiita seoksia myydä missään.
Meidän konna syö nykyisin lähes kaikkea, koska olen jo aikoja sitten alkanut pilkkomaan ruuan ihan pieneksi, joskus jopa melkein "puuromaiseksi" sörsseliksi. Tästä ei konnakaan kovin helpolla plokkaile mieluisiaan erilleen, vaan syö mössön sellaisenaan. Ja nokan kasvuun tällainen ei juuri vaikuta; nokan liikakasvuun on olemassa ihan muita syitä, joista yksi syy voi olla huono kalsiumtasapaino, tai muu imeytymishäiriö. Toki luonnossa konnat syövät niinkin kovaa ja hiekkaan sotkeutunutta ruokaa että pakostakin se vähän leukapieliä kuluttaa sekin. No, sivusinpas minäkin aiheesta pikkuisen ;0)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124220MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822141Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511687Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331068Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868- 171864