Mitä laki sanoo työmaa vaunun siirrosta yleensä ?
Mikä on nopeusrajoitus ?
Tarvitseeko katsastaa tai/ja rekisteröidä ?
Tarvitaanko siirtokilpiä ?
Vaikuttaako esim. lämmityslaite tai kalusteet mitenkään asiaan ?
ja
Onko niissä yleensä jarruja ?
Kiitos pikaisista vastauksista
Asiantuntija apua kaivataan !
12
9229
Vastaukset
- kiiski
Kilpiä ei tarvita mutta siin on muistaakseni 40 km rajotus ja painokin ratkaisee.
Parhaan vastauksen saat kun katsot ARK n sivuilta- ON ARK
Tarkoittanet varmaankin ajoneuvohallintakeskusta eli
AKE. www.ake.fi
- mitään
edellä mainituista. laitat vaan hitaanajoneuvon
kolmion perään ja lähdet vetään. nopeusrajoitus max80. jos vahinkoja sattuu, auto (veturi) korvaa ne.- _totanoin_
sitä hitaanajoneuvon kolmiota käytetään max 40km/h kulkevissa vehkeissä: mopoautot,traktoriperävaunut.
Jos sellainen on perässä niin se maximi sitten todellakin on 40 km/h eikä todellakaan 80km/h.
- fgmghk,g
hinattava laite. Ei tarvi rekisteröidä, mutta varustevaatimukset samat, kuin perävaunussa: valot, heijastimet jne. Hinattavassa laitteessa ei saa kuljettaa tavaraa!!! Paitsi sellaisia välineitä, mitkä kuuluvat kysisen laitteen käyttöön, esim. kompressorivaunun mukana saa olla paineilmaletkuja.
Nopeusrajoitukset samat kuin perävaunuillakin. Jos jousittamaton, niin 60 km/h (tai 50. en ole varma kumpi).- tuota,
Ollaankos täällä ihan varmoja, että rekisteröimätöntä hinattavaa laitetta saa vetää henkilö autolla ? Jos saa, niin mikäs estäisi hinaamasta muitakin rekisteröimättömiä, esim. traktoriperävaunuja ja sitten kutsumasta niitä mahd. ratsiassa hinattavaksi laitteeksi ?
Se on kyllä selvä, että rekisteröityä hinattavaa laitetta, kaapeli- tai kompressori-kärryä saa hinata, jos rekisteriotteessa niin lukee. - tuota,
Ollaankos täällä ihan varmoja, että rekisteröimätöntä hinattavaa laitetta saa vetää henkilö autolla ? Jos saa, niin mikäs estäisi hinaamasta muitakin rekisteröimättömiä, esim. traktoriperävaunuja ja sitten kutsumasta niitä mahd. ratsiassa hinattavaksi laitteeksi ?
Se on kyllä selvä, että rekisteröityä hinattavaa laitetta, kaapeli- tai kompressori-kärryä saa hinata, jos rekisteriotteessa niin lukee. Samoin traktoreilla saa hinata melkeinpä mitä vaan rekisteröimätöntä, ainakin käytännössä. Henkilöauton kohdalla, kannattaisi tiedustella liikkuvalta poliisilta jo etukäteen, niin ei tule kalliita yllätyksiä. Kysyminen on aina sallittua ja laillista, ei ne pure... - rt7utyktiuku
tuota, kirjoitti:
Se on kyllä selvä, että rekisteröityä hinattavaa laitetta, kaapeli- tai kompressori-kärryä saa hinata, jos rekisteriotteessa niin lukee. Samoin traktoreilla saa hinata melkeinpä mitä vaan rekisteröimätöntä, ainakin käytännössä. Henkilöauton kohdalla, kannattaisi tiedustella liikkuvalta poliisilta jo etukäteen, niin ei tule kalliita yllätyksiä. Kysyminen on aina sallittua ja laillista, ei ne pure...varustettu konstaapeli näkee onko perävaunu (esim. traktorin pv) tarkoitettu tavaran kuljetukseen, eikä näin voi olla hinattava laite. Hinattava laite ei ole tarkoitettu tavaran kuljetukseen esim. taukotupa (ei matkailuperävaunu), kompessorivaunu, hiekkapuhallusvaunu, tai hinattava henkilönostin jne.
Hinattavassa laitteessa ei ole rekisteriotetta, koska ne eivät ole rekisterissä.
- finnbulli
on 60 km tunnissa, pitää myös olla kuudenkympin kilpi perässä tiellä.
- Koppimestari
Käy kattomaan sinne nettisivulle:
http://www.biomaja.fi
Tuosta työmaakoppi-kärry saa ajaa 80 km/h! - Katsastuskonttorilla
Omaa Kafin työmaa vaunua saa vetää 80km/h.
Ei tarvitse katsastaa tai kilpiä tai vakuutuksia.
Tässä on kumivääntö jousitus ja paino 640kg.- hyvä tieto
Itsellä on myös Kafi ja olen kyllä varman päälle
ajellut lähempänä 60 poliisien lähettyvillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848