Istumapaikat lentokoneessa

finnmatkoilla

Mihin kannattaa varata istumapaikat että saa sylilapsen nukkumaan jalkoihin (kyseessä siis tuiflynordicin jumbojet)?
Saako vauvankorin alle 11kg lapselle, vaikka olisikin yli puolivuotias?

19

3413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinne finnmatkoihin

      josta oot matkasi varannut. Siellä osaavat neuvoa. Täällä saadut ohjeet ovat usein sellaista arpapelihommaa...

    • pitäisi mielestäni

      sijopittaa ruumaan pilaamasta maksaneiden asiakkaiden matkaa. Tai vaihtoehtoisesti siivelle.

      • Pientä rajaa...

        Pienet vauva- ja lapsimatkustajat eivät lomalennoilla ole ikinä minun rauhaani häirinneet. Kuten näilläkin palstoilla on moneen kertaan todettu, suurempi riesa on itsensä jurriin juovista aikuisista, keskenään tappelevista pariskunnista, penkkinsä takana istuvan kiusaksi kaatavista öykkäreistä jne.

        Tykkään kovasti siitä pikkukansasta, joka koneen etuosassa pääasiassa majailee. Siinä tulee vessajonossa usein niiden kanssa leikittyä. Ihan mahtavaa sakkia. Kaikki sympatiat vanhemmille, jotka noita törkyviestejä joudutte lukemaan. Matkaan vaan ja mukavaa perhelomaa!


      • pientä rajaa
        Pientä rajaa... kirjoitti:

        Pienet vauva- ja lapsimatkustajat eivät lomalennoilla ole ikinä minun rauhaani häirinneet. Kuten näilläkin palstoilla on moneen kertaan todettu, suurempi riesa on itsensä jurriin juovista aikuisista, keskenään tappelevista pariskunnista, penkkinsä takana istuvan kiusaksi kaatavista öykkäreistä jne.

        Tykkään kovasti siitä pikkukansasta, joka koneen etuosassa pääasiassa majailee. Siinä tulee vessajonossa usein niiden kanssa leikittyä. Ihan mahtavaa sakkia. Kaikki sympatiat vanhemmille, jotka noita törkyviestejä joudutte lukemaan. Matkaan vaan ja mukavaa perhelomaa!

        Itse lennän väh. 4-5 kertaa vuodessa enkä kyllä vielä tähän mennessä ole yhtäkään kännissä olevaa häirikköä lentokoneessa tavannut. Ärsyttäviä kakaroita kylläkin, ei onneksi usein koska lennän vain reittilennoilla ja Kanariat on poissuljettu. Kysyisin muuten, miksi penkkinsä taaksepäin kallistava on mielestäsi öykkäri? Jos minulla 12 tuntia kestävä suora lento niin kyllä varmaan kallistan sen penkin jos haluan nukkua ja miksei lyhyemmälläkin lennolla, paitsi ruokailun aikana. Niin, kyllä sinuakin häiritsee oudot jutut koneessa..


      • huomioit
        pientä rajaa kirjoitti:

        Itse lennän väh. 4-5 kertaa vuodessa enkä kyllä vielä tähän mennessä ole yhtäkään kännissä olevaa häirikköä lentokoneessa tavannut. Ärsyttäviä kakaroita kylläkin, ei onneksi usein koska lennän vain reittilennoilla ja Kanariat on poissuljettu. Kysyisin muuten, miksi penkkinsä taaksepäin kallistava on mielestäsi öykkäri? Jos minulla 12 tuntia kestävä suora lento niin kyllä varmaan kallistan sen penkin jos haluan nukkua ja miksei lyhyemmälläkin lennolla, paitsi ruokailun aikana. Niin, kyllä sinuakin häiritsee oudot jutut koneessa..

        koneessa olevat lapset, niin ihan kiva olisi jos et edessäni kallistaisi selkänojaasi; se tila minkä itse saat on pois minulta. Ja paljon ärsyttävämpää kuin ohikulkeva pieni ihminen. (Tosin ei se selkänojan kallistus onnistu, pidän kyllä säätövaiheessa nojaa paikallaan, tai rynkytän kostoksi vessaan mennessäni istuintasi ja otan hiuksistasi tukea, ja vessassa käyn usein).


    • Sunny

      Viime vuonna tyttäremme oli 9 kk kun olimme reissussa ja saimme vauvakopan.Tosin matkustimme Finnairilla.Rajat ovat 11 kg ja 70 cm.Kyllä luulen että saat lapsellesi vauvakorin.Otappa yhteyttä Finnmatkoihin.Paikat kannatta varata kyllä ihan edestä ja ensimmäisen penkkirivin seinäänhän se vauvakori tulee (ainakin Finnairilla).Voi olla että tuohon jumbojettiin saa muuallekin vauvakopan.Exit paikoillehan et voi varata paikkoja koska niissä ei saa matkustaa alle 12 vuotiaata lapset ja on niihin paikkoihin muitakin rajoituksia.

    • kokemusta tuostakin

      varmaa ettei jalkatilaan vauvaa mahdu ja nuo korit ovat aika kysyttyjä ja muistaakseni karvalakki puolella oli 2 kpl.Jospa jätätte sen vauvan kotiin tai odotatte että ikää tulee väh. 2 vuotta että saa oman istuimen.

      • äly hoi!!

        En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi sun kaltaiset idiootit jaksaa pyöriä tällä palstalla...


      • miksi ei
        äly hoi!! kirjoitti:

        En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi sun kaltaiset idiootit jaksaa pyöriä tällä palstalla...

        miksi vauvaa ei voi jättää kotiin esim. äidin luokse tai siskon jne. Paljon parempi tuon ikäiselle olla kotona kuin jossain Thaimaassa ja ei alle vuoden ikäinen osaa edes ikävöidä vielä. Kukahan tässä idiootti on jos raahaat muutaman kuukauden ikäistä joka maailman kolkkaan kyselen onko ruokaa, onko milloin mitäkin. Vietiinkö sinut 1 vuoden ikäisenä Intiaan? Ei varmaan viety ja silti tuli noin tyhmä?


      • just joo
        miksi ei kirjoitti:

        miksi vauvaa ei voi jättää kotiin esim. äidin luokse tai siskon jne. Paljon parempi tuon ikäiselle olla kotona kuin jossain Thaimaassa ja ei alle vuoden ikäinen osaa edes ikävöidä vielä. Kukahan tässä idiootti on jos raahaat muutaman kuukauden ikäistä joka maailman kolkkaan kyselen onko ruokaa, onko milloin mitäkin. Vietiinkö sinut 1 vuoden ikäisenä Intiaan? Ei varmaan viety ja silti tuli noin tyhmä?

        hohhoijaa näitä idiootteja täällä palstalla. ei oo itellä lapsia tai ex muijat vieneet lapset kauas ettei saa tavata.


        kyllä minä ainakin olin amerikassa 7kuukautiaana.
        nyt lähdemme vuoden vanhan kanssa etelään. mun lapsi tulee ainakin näkemään maailmaa paljon .

        ja miksi jättää lapsi kotiin. me ainakin ajattelimme että lähdemme juuri lapsen takia. ihanaa matkustaa koko perhe.

        elkää kuunnelko noita joilla ei ole mitään sanottavaa.
        toivotttavasti teillä tulee huippureissu.


      • osaa ikävöidä??
        miksi ei kirjoitti:

        miksi vauvaa ei voi jättää kotiin esim. äidin luokse tai siskon jne. Paljon parempi tuon ikäiselle olla kotona kuin jossain Thaimaassa ja ei alle vuoden ikäinen osaa edes ikävöidä vielä. Kukahan tässä idiootti on jos raahaat muutaman kuukauden ikäistä joka maailman kolkkaan kyselen onko ruokaa, onko milloin mitäkin. Vietiinkö sinut 1 vuoden ikäisenä Intiaan? Ei varmaan viety ja silti tuli noin tyhmä?

        olikos sulla niitä lapsia? Osaako muka alle 1vuotias kertoa onko sillä ikävä vai ei? Millä perustelet sen ettei alle vuoden ikäinen ikävöi? Olis kyllä tosi kiva tietää...

        Kyllä lapsella on aina paras olla siellä missä vanhemmillakin on mukavaa... Itsellä 2pientä (1v ja 2,5v)ja aina mukana reissuilla. Jos vanhemmat ottaa rennosti niin kyllä ne lapsetkin...


      • hyvin pyyhkii lapsetta
        just joo kirjoitti:

        hohhoijaa näitä idiootteja täällä palstalla. ei oo itellä lapsia tai ex muijat vieneet lapset kauas ettei saa tavata.


        kyllä minä ainakin olin amerikassa 7kuukautiaana.
        nyt lähdemme vuoden vanhan kanssa etelään. mun lapsi tulee ainakin näkemään maailmaa paljon .

        ja miksi jättää lapsi kotiin. me ainakin ajattelimme että lähdemme juuri lapsen takia. ihanaa matkustaa koko perhe.

        elkää kuunnelko noita joilla ei ole mitään sanottavaa.
        toivotttavasti teillä tulee huippureissu.

        Jäikö koulut kesken, kun et ole oppinut vielä edes isäksi tullessasi isoja alkukirjaimia lauseista?

        Olit ihan amerikassa ja 7kuukautiaana (suomennos: 7 kuukauden ikäisenä!)?

        Jättä lapsi kotiin siksi, että vanhemmatkin saavat joskus lomaa räkänokastaan ja pystyvät nauttimaan elämästä kahden. Sinun lapsi tuskin tulee näkemään muuta kuin moukan faijan.


      • babybombom
        hyvin pyyhkii lapsetta kirjoitti:

        Jäikö koulut kesken, kun et ole oppinut vielä edes isäksi tullessasi isoja alkukirjaimia lauseista?

        Olit ihan amerikassa ja 7kuukautiaana (suomennos: 7 kuukauden ikäisenä!)?

        Jättä lapsi kotiin siksi, että vanhemmatkin saavat joskus lomaa räkänokastaan ja pystyvät nauttimaan elämästä kahden. Sinun lapsi tuskin tulee näkemään muuta kuin moukan faijan.

        Ilmeisesti itse lapseton..

        Itse odotan innolla tulevaa Espanjan matkaa puolivuotiaan vauvamme kanssa :)


      • bullerox
        miksi ei kirjoitti:

        miksi vauvaa ei voi jättää kotiin esim. äidin luokse tai siskon jne. Paljon parempi tuon ikäiselle olla kotona kuin jossain Thaimaassa ja ei alle vuoden ikäinen osaa edes ikävöidä vielä. Kukahan tässä idiootti on jos raahaat muutaman kuukauden ikäistä joka maailman kolkkaan kyselen onko ruokaa, onko milloin mitäkin. Vietiinkö sinut 1 vuoden ikäisenä Intiaan? Ei varmaan viety ja silti tuli noin tyhmä?

        Ja alle vuoden ikäinen just osaa ikävöidä.. noin puolen vuoden ikäinen lapsi alkaa kokemaan jo eroahdistusta ja muistaa elämäänsä jopa pari viikkoa taakse päin. Just suositukset ovat että tuona eroahdistusaikana vanhemmat viettäisivät mahdollisimman paljon aikaa pienen kanssa, jotta eroahdistuskausi menisi mukavammin.

        Ja kyllä me vaan matkustetaan pienten kanssa nyt ja tulevaisuudessa..
        Itseäni kanssa ärsyttää miljoona kertaa enemmän nuo matkustajat, jotka jaksaa valittaa..mitä te oikein matkustatte, jos matkaseura ei miellytä??? Lapsia on maailmassa ja tulee aina olemaan, joten kannattaisi varmaan sopeutua tai pysyä kotona.


      • baby notnot
        babybombom kirjoitti:

        Ilmeisesti itse lapseton..

        Itse odotan innolla tulevaa Espanjan matkaa puolivuotiaan vauvamme kanssa :)

        Sääliksi käy lasta joka raahataan kuumuuten, vain ja ainoastaan siksi, kun itsekkäät vanhemmat niin haluavat............pitää taas näyttää naapurille kuinka velkarahalla matkustetaan........ähä ähä.


      • näin meillä
        baby notnot kirjoitti:

        Sääliksi käy lasta joka raahataan kuumuuten, vain ja ainoastaan siksi, kun itsekkäät vanhemmat niin haluavat............pitää taas näyttää naapurille kuinka velkarahalla matkustetaan........ähä ähä.

        kiva nähdä että tää pässikin on hereillä pisteviivoineen. Et sitten itse varmaan tiedä muuta tapaa matkustaa kuin velkarahalla? Ja naapureille näyttäminen lienee viimeisin motiivi, miksi matkalle lähdetään.

        Meidän 8 kk poika viihtyi lentokoneessa hyvin, saatiin menomatkalle vauvakori ja mukavasti meni matka. Poika tykkäsi, kun vessajonon sedät ja tädit juttelivat ja hymyilivät. Lapsi ei itkenyt edes nousuissa ja laskuissa. Kuuden tunnin lennolla hän otti parit pitkät päikkärit ja loppuaika meni uutta ympäristöä ihmetellessä. Meidän vanhempien ruokailukin sujui ennakkopeloista huolimatta hienosti vuorotellen ja lento oli kaiken kaikkiaan erittäin positiivinen kokemus.


    • Barida

      Taas tämä vanha - taustalla on totaalisen toopet vanhemmat, jotka eivät kertakaikkiaan saa lasta käyttäytymään: on tehty piltti ja se on jonkinlainen saavutus. Ennen tehtiin vaikka joka vuosi ja myös pidettiin kurissa. Tai koko yhteisö piti.
      Ja nyt vedetään suolakurkku nenään jos joku kehtää valittaa siitä.
      , että koko loma-,työ- tms.lento on parkuvan lapsen takia mennyt pieleen. Minä en kertakaikkiaan siedä näitä superhyper pullamussuvanhempia. Oppikaa kasvattamaan...

    • gthtejwrj

      nämä vauvaperheen vanhemmat ovat sellaisia ällöjä lässyjä, jotka ajatelevat että muiden ihmisten pitäis myötätunnolla ja kateudella katsoa heidän pientä kullannuppua. Että HEIDÄN kullannuppu olisi maailman ihanin KAIKKIEN mielestä. He ajattelevat muiden ihmisten olevan idiootteja, jos ei pidä tai tykkää heidän vauvastaan. Heidän mielestä ihminen ei ole ihminen, jos ei pidä vauvoista. He ajattelee, että kaikkien koko lentokoneen väen pitäis tulla kertomaan kuinka ihana HEIDÄN pieni kullannuppu on, sillä onhan se kuitenki vauva. Niin ihmeellinen pieni olento.voi voi, tätä äityden huumaa. Se itku, paskanhaju ja rääkyminenki on nii ihanaa, että muiden ihmisten pitäs tulla säälipisteitä antamaa ja lohduttamaa tätä heidän maailman-napaansa joka on vihdoinkin päässyt matkalle. Heidän maailman napa ja keskipiste on lentokoneessa, jossa muut ihmiset saavat normaali-ihmisen tittelin, kun tulevat lepertelemään tälle ihanalle lapselle.

      Just tollasia ne vauvaperheen äidit ovat. AIka omissa maailmoissaan elävät. Mikä helvetin propaganda paskaa toi on, että kaikkien vauvat ovat söpöjä. Ihan ku muiden ihmisten pitäs jotenki alistua heidän vauvoilleen ja mennä heidän maailman keskipiste ajatteluun mukaan.
      Nämä vauvaperheen äidit ajattelevat juuri itseään ja heidän vauvaansa, muista ihmisistä viis veisaavat. Vihaavat, jos ei muilta ihmisiltä tule kiinnostusta heidän sontakoneeseensa. Esim. junien lemmikkivaunuissa toisten lemmikit on taas sit eri juttu, ne on niin ihania ja me aina lemmikkien omistajina vaihdetaa kuulumisia, ja ihmiset tykkää, mutta onhan se ny iha eriasia joku rääkyvä itsekäs vauva, ku ihana sulonen pieni tuhiseva koiranpentu :)

      tässä ihan faktoja äideille, pudotkaa sieltä pilvilinnoista jo.
      Kunnioitukset äideille, jotka ovat toisia ihmisiä kunnioittavia ja hyviä lasten kasvattajia, joissa ajatellaan myös muita ihmisiä.

      • hgrrs

        Veit just sanat suustani.
        Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin törpöt vanhemmat jotka ehdoin tahdoin raahavat pilttiään muiden kiusaksi ympäri maailmaa..........lapsen paras??? mikä se on ??????
        Viis siitä että koneellinen muita ihmisiä kärsii kyseistä terroristista.......ehei, se on HÄNEN oikeutensa! Entäs muiden????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe