Kyllä ottaa päähän kun lyödään vilkku päälle ja sitten tungetaan ahtaaseen rakoon keskelle jonoa.Huom,vilkun käyttö ei anna etuajooikeutta muihin jonossa ajaviin nähden, vaan täytyy odottaa että tulee riittävän pitkä tyhjä väli johon voi vaaraa aiheuttamatta siirtyä.
Röyhkeät vilkun käyttäjät
21
1712
Vastaukset
- sitä
vilkkua ei kannata käyttää. Kun vaihdan kaistaa ilman vilkkua, et ehdi ajaa hyvin autonmentävää väliä kiinni :)
kateus,kateus,kateus,kateus, eieieieieieieieieieieieieiei ja
voivoivoivoivoivoivoivoi.
Sit vielä kaahaus ja ohitus!
Suomi24=eieieieieieieieiei voivoivoivoivoivoivoi - Tupu1772
Joustamattomasta liikenteessä tinkiä tekevästä autoilijasta. Sinulta on ihan hukassa liikenteen turvallisuuden ja sujuvuuden kannalta olennainen eli joustavuus. Miksi se sinua perseeseen puraisee vaikka joku eteesi jonossa pyrkiikin?
Väitän sinun olevan joko nuori nainen tai keski-ikäinen mies. Heiltä näkee kaikista kummallisimmat tempaukset ja mielenosoitukset tienpäällä. - The Rat
Ainakin itse toimin yleensä siten, että katson ensin sopivan välin johon tähtään, laitan vilkun päälle, varmistan vielä välin ja tulen siihen.
Sopiva väli on noin auton mitta metri. Enemmän jos nopeutta on paljon, mutta silloinhan ongelmaa ei ole (turvavälit kunnossa).
Kohteliaasti kiitän vielä taaksejäänyttä ihmistä.
Kaikkein ärsyttävimpiä ovat ihmiset, jotka vilkku päällä seisovat omalla kaistallaan ja odottavat sitä 50-100 metrin väliä johon voisivat tulla Siinä pysähtyy liikenne kahdelta kaistalta.
Homma toimii myös toisin päin. Jos laitat vilkun päälle etukulmani kohdalla, nostan yleensä jalkaa kaasulta ja jätän sen 6-10 metrin välin johon voit tulla. Jos et tule, väli katoaa varsin nopeasti... Vilkutta on turha pyrkiä.
Ikinä ei ole ongelmaa ollut röyhkeiden vilkunkäyttäjien kanssa, vilkuttomat ovat useammin harmittamassa. :)- Barbeito
Muuten samoilla linjoilla kuin The Rat, mutta kyllähän niitä röyhkeitäkin on: Lykätään olemattomaan väliin eteeni kun takanani olisi reilusti tilaa. Tai ajetaan esim. Kehä II:lla oikeaa kaistaa sen matelevan jonon ohi kilometri ja sitten tempaistaan sinne vasemmalle, jotta päästään haluttuun suuntaan. Osittain noiden kiilaajien takiahan se vasen kaista mateleekin.
Mutta muutenhan oikein ruuhakaantuneessa liikenteessä on vaan pakko "tunkea" pieneenkin rakoon, jotta pääsee sinne eikä pysäytä koko liikennettä Rotan kuvaamalla tavalla. - uijokla
Barbeito kirjoitti:
Muuten samoilla linjoilla kuin The Rat, mutta kyllähän niitä röyhkeitäkin on: Lykätään olemattomaan väliin eteeni kun takanani olisi reilusti tilaa. Tai ajetaan esim. Kehä II:lla oikeaa kaistaa sen matelevan jonon ohi kilometri ja sitten tempaistaan sinne vasemmalle, jotta päästään haluttuun suuntaan. Osittain noiden kiilaajien takiahan se vasen kaista mateleekin.
Mutta muutenhan oikein ruuhakaantuneessa liikenteessä on vaan pakko "tunkea" pieneenkin rakoon, jotta pääsee sinne eikä pysäytä koko liikennettä Rotan kuvaamalla tavalla.Minä olen juuri sellainen "röyhkeä kiilaaja", joka yrittää niihin kilometrin jonoihin tulla etuillen. On vähän pakko, kun Hämeessä asuvana ei ole jatkuvasti päivittyvää kokemusta kehäteiltä. En minä tiedä, missä päin liittymät milloinkin ruuhkautuvat, jolloin pitäisi varautua jo kilometriä ennen liittymää sille oikealle kaistalle, vaikka opasteet eivät ole vielä liittymän lähestymisestä kertoneet.
- kaasujalkakeke
Barbeito kirjoitti:
Muuten samoilla linjoilla kuin The Rat, mutta kyllähän niitä röyhkeitäkin on: Lykätään olemattomaan väliin eteeni kun takanani olisi reilusti tilaa. Tai ajetaan esim. Kehä II:lla oikeaa kaistaa sen matelevan jonon ohi kilometri ja sitten tempaistaan sinne vasemmalle, jotta päästään haluttuun suuntaan. Osittain noiden kiilaajien takiahan se vasen kaista mateleekin.
Mutta muutenhan oikein ruuhakaantuneessa liikenteessä on vaan pakko "tunkea" pieneenkin rakoon, jotta pääsee sinne eikä pysäytä koko liikennettä Rotan kuvaamalla tavalla.Miksi vitussa pitää ajaa yhtä kaistaa jos tielle on niitä kaksi rakennettu? Molempia saa käyttää ja jos toinen kaista päättyy, toimii "vetoketju".
Ei suomessa! Suomessa todelliset kiilaajat ajavat siinä jonossa ja tukkivat kaistat. Vilkku päälle ja latua niin homma toimii.
Suomessa vaan näitten nysvärirutkuttajien mielestä "kiilataan ja kaahataan". Nysvätään sormi perseessä ja valitetaan, vaikka vika moneen asiaan oman auton penkin ja ratin välissä. - Barbeito
kaasujalkakeke kirjoitti:
Miksi vitussa pitää ajaa yhtä kaistaa jos tielle on niitä kaksi rakennettu? Molempia saa käyttää ja jos toinen kaista päättyy, toimii "vetoketju".
Ei suomessa! Suomessa todelliset kiilaajat ajavat siinä jonossa ja tukkivat kaistat. Vilkku päälle ja latua niin homma toimii.
Suomessa vaan näitten nysvärirutkuttajien mielestä "kiilataan ja kaahataan". Nysvätään sormi perseessä ja valitetaan, vaikka vika moneen asiaan oman auton penkin ja ratin välissä.ratin ja penkin välissä se vika. Edellinen kirjoittaja todistaa asian elävästi. Kehäteitä tuntemattomalle sanoisin, että sen aika hyvin näkee ns. nenän asennosta, onko kyse tosiaan siitä, että outo kulkija huomaa olevansa väärällä kaistalla vai onko tapaus tuo edellisen kirjoittajan kaltainen itsekäs, röyhkeä mulkku.
Vetoketjuperiaatteen käyttötapa ei ihan ole kolahtanut oikealla tavalla kirjoittajaan. - uijokla
Barbeito kirjoitti:
ratin ja penkin välissä se vika. Edellinen kirjoittaja todistaa asian elävästi. Kehäteitä tuntemattomalle sanoisin, että sen aika hyvin näkee ns. nenän asennosta, onko kyse tosiaan siitä, että outo kulkija huomaa olevansa väärällä kaistalla vai onko tapaus tuo edellisen kirjoittajan kaltainen itsekäs, röyhkeä mulkku.
Vetoketjuperiaatteen käyttötapa ei ihan ole kolahtanut oikealla tavalla kirjoittajaan.Barbeito taitaakin olla sellainen keittiöpsykologi, joka kyllä tietää kaikki asiat "naisen vaistolla". Muiden on ihan turha väittää vastaan.
Hassua muuten, kuinka tuon tuostakin raportoidaan toisten kuljettajien kasvonilmeistä ja käsimerkeistä. Ei minulla ole liikenteessä yleensä aikaa katsella autoihin sisälle ja seurata näin vähämerkityksellisiä asioita. - The Rat
kaasujalkakeke kirjoitti:
Miksi vitussa pitää ajaa yhtä kaistaa jos tielle on niitä kaksi rakennettu? Molempia saa käyttää ja jos toinen kaista päättyy, toimii "vetoketju".
Ei suomessa! Suomessa todelliset kiilaajat ajavat siinä jonossa ja tukkivat kaistat. Vilkku päälle ja latua niin homma toimii.
Suomessa vaan näitten nysvärirutkuttajien mielestä "kiilataan ja kaahataan". Nysvätään sormi perseessä ja valitetaan, vaikka vika moneen asiaan oman auton penkin ja ratin välissä.Silloin kun kaksi kaistaa on tarkoitettu samaan suuntaan meneville autoille ja syystä tai toisesta toinen loppuu (tietyö, onnettomuus, pysyvä järjestelmä), tulee toki molemmat hyödyntää maksimaalisesti.
Ymmärsin kuitenkin, että tässä nyt häiritsi enemmän se, että käytetään esimerkiksi bussikaistaa jonon ohittamiseen, tms. Tuolloinhan kyse on aika yksinkertaisesti siitä, että koetaan oma kiire tärkeämmäksi kuin toisen (ja joskus näin voi ollakin, mutta tuskin ihan niin usein ollaan synnyttämään kaahaamassa kuin tuota käytöstä näkee). Toisaalta, joku saattaa tulla siitä edellisestä risteyksestä aivan oikein bussikaistalle ja ajaa sitä mahdollisimman pitkälle (korkeintaan seuraavaan risteykseen asti), ennen siirtymistään jonoon mukaan...
Noo, kyllä mulkun tuolla liikenteessä tunnistaa aika hyvin. :) - Barbeito
The Rat kirjoitti:
Silloin kun kaksi kaistaa on tarkoitettu samaan suuntaan meneville autoille ja syystä tai toisesta toinen loppuu (tietyö, onnettomuus, pysyvä järjestelmä), tulee toki molemmat hyödyntää maksimaalisesti.
Ymmärsin kuitenkin, että tässä nyt häiritsi enemmän se, että käytetään esimerkiksi bussikaistaa jonon ohittamiseen, tms. Tuolloinhan kyse on aika yksinkertaisesti siitä, että koetaan oma kiire tärkeämmäksi kuin toisen (ja joskus näin voi ollakin, mutta tuskin ihan niin usein ollaan synnyttämään kaahaamassa kuin tuota käytöstä näkee). Toisaalta, joku saattaa tulla siitä edellisestä risteyksestä aivan oikein bussikaistalle ja ajaa sitä mahdollisimman pitkälle (korkeintaan seuraavaan risteykseen asti), ennen siirtymistään jonoon mukaan...
Noo, kyllä mulkun tuolla liikenteessä tunnistaa aika hyvin. :)Kehä II:lla pohjoiseen tilanne on juuri se, että vasen kaista johtaa kohti vanhaa Turun tietä ja motarille Turun suuntaan, oikeaa pääsee motarille Helsingin suuntaan ja Kiloon. Vasen kaista on aina paljon ruuhkaisempi vilkkaamman liikenteen aikaan. Ihan satavarmasti ylivoimaisesti suurin osa porukasta, jotka tunkevat vasemmalle vasta aivan viime tingassa, on tasan tarkkaan tiennyt, mihin mikin kaista vie. Välillä oikeakin puoli tekee melko tiukkojakin jarrutuksia, kun tuollainen kiilari sitten alkaa tunkea vasemmalle kaistalle ja väli on ehkä niin pieni, että sinne ei enää isolla nopeudella livahdeta.
Ja todellakin, sen kiilarin ja outoon paikkaan joutuneen erottaa aika helposti. Monasti riittää kun katselee peileihinsä. Sieltä kymmenen auton päästä takaa joku lähteekin naapurikaistalle ja tekee paluun jonnekin saman matkan päähän eteesi. Ei todellakaan ole harvinaista. Ilmeisesti suurin osa autoilijoista ei kuitenkaan huomioi ympäristöään ja niin tällaiset puikkelehtijat palaavat takaisin ihan sujuvasti. Heillä kun oli se suurempi kiire ja oikeus ohittaa muut.
Tyylikkäin yritys oli kun taksi koukkasi Havis Amandan patsaan kohdalla siihen levikkeelle ja kolme autoa ohitettuaan yritti takaisin. Joutui poika tyytymään kahden poimintaan, koska osasi myös lukea ilmeeni eteeni pyrkiessään...
- ihme käsityksiä..
Mutta joskus taas niin että miksi pitää ajaa motarillakin useamman auton niin lähellä toisiaan että sinne väliin ei juuri mielellään viitsisi tunkea? Ei ole muuten kovin harvinaista tälläinen!
Liittymästä vilkkaampaan aikaan tulee koko ajan autoja niin jos tälläisten perseissä roikkujien takia motarilla pitää liittymässä jonkun alkaa huomattavasti hiljentämään niin se vaikuttaa äkkiä moniin muihin takana oleviin liittymästä tuleviin.
Vastaavasti myös toistepäin että liittymästä tullaan isona jonona 5 väleillä toisiin niin miten se jono voi mahtua kerralla motarilla jos sielläkin on ahdasta? Suomalaiset ei osaa ajaa, siksi täällä liikenne ruuhkautuu ja aina ruuhkissa kolaroidaan, en tiedä miten on muissa maissa. - toisia odottamaan...
ohituksissa, kaistanvaihdossa, kiertoliittymässä, rampeilla, jne... odottamaan heitä??? Täysiä idiootteja...nyt minä menen hei hei...
- Volvokuski-
älä inise. Mulla on volvo ja mä ajan miten huvittaa.
- röyhkeää!
Sillä tavalla tunkevat siihen jonoon, sinun paikallesi! Miksi Hannu Karpo ei tee mitään, vaikka eläkeläisellä olisi aikaakin?
- ajaaaaaaaaa
aina perseessä kiinni.Mun auto on nelisen metriä pitkä,jos siinä on yli 5m väli niin kyllä se siihen mahtuu.
- Anna, niin saat...
"cde3" on sitä mieltä, että tiukassa jonossa pitäisi odottaa riittävän pitkää väliä voidakseen vaihtaa kaistaa "cde3"-etenijöitä vähääkään häiritsemättä. Niinpä! Eniten taitaa raivostuttaa syystä tai toisesta kaistanvaihtotarpeessa olevan vilkun käyttö, johon "cde3":laiset eivät koskaan ja missään tilanteessa alentuisi.
"Cde-3" ehkä epähuomiossa omaa kehittymättömyyttään tilittäen osui liikenneongelmien erääseen keskeiseen syy-ytimeen, cde3-asennevammaan. - Marxgf
Kohtelias autoilija antaa toisillekin tilaa jollei siitä ole haittaa muulle liikenteelle. Näin vaikka tieliikenneasetus ei siihen eritysesti velvoittaisikaan tai vaikka olisi ollut oikeus olla antamatta tilaa.
- Anonyymi
Kaikki eivät halua olla kohteliaita esim. sääntörikkojille ja ymmärrän tämän asian. Fiksu on varmasti kohtelias fiksuille, mutta ei välttämättä örveltäjille.
- Anonyymi
Jumalauta.Sä olet niitä peräkontissa kiinni ajajia.Et ymmärrä turvavälistä mitää.Et vilkun käytöstä ja varmaan kun ohitat niin tulet ohituksen jälkeen ihan eteen..Ota selvää pönttö turvaväleistä.Esim. 40km ajettaessa turvallinen väli n.20m,60km n.40m,80km n.80m100km n.100m.Ja vilkku riittävän ajoissa eikä silloin kun renkaat on jo kääntyneet.Sun tekstin perusteella kuulut joukkoon jotka ei ymmärrä liikenne turvallisuudesta mitään.
- Anonyymi
Jos joku mokaa ja ajaa edellä olevan perässä kiinni, niin sellainen on sitten vielä tyhmempi, joka yrittää ängetä siihen väliin.
- Anonyymi
hyvä että aloittajaa ottaa päähän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa7017843Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465611HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3043000Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki472809- 1812563
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t92180- 252015
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121872Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1411762Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111658