Kyselisin siis onko kyseisestä kuorma-autosta jotain pahaa sanottavaa? Olen ostamassa käytettynä ja en haluaisi riesakseni tienposkeen hajoavaa romua. Kuullut olen että joissain mersuissa on ollut jonkinnäköistä vikaa mutta enpä muista missä. Auto on siis vm. 1999.
Mercedes-Benz Atego 1828 tyyppivikoja?
5
6334
Vastaukset
- EkaJaViimeinen
En tiedä niinkään sen ikäisestä mutta itsellä vm.2005 1528 atego nyt mittarissa 321tkm ja rapiat.siis uutena hankittu ja vikaa on ollut mm jarruissa,kytkin ja vaihdelaatikko uusittu. ajotietokone ja monta monituista anturia ja johtosarjaa on mennyt uusiksi. polttoaine putkisto uusittiin jo eka talvena.ja nyt viimeisimmäksi turbo ja cooleri. siinä suurimmat viat. ja vuotaa vettä sisään toisinaan,kuopion merkkihuollossa takuuseen tutkineet vesivuotoa monesti mutta ei kuulma ole vikaa. ensikeväänä menee vaihtoon oli sen verran tyyris kokeilu tätä "laatuautoa"
- liikenteessä
Tuolloin nuo ategot tuli markkinoille ja udehkona ollessaan olivat enemmän korjaamolla kun ajossa.
Esim. suurin virhehankintani on ollut 1827 mersu vm. 1995 jossa oli vanhan mallin kori, mutta jo uudempien tekniikkaa. Kun auton (1v) takuu alkoi loppumaan aloin sitä myymään, yksikään muu merkki ei ottanut vaihdossa, kahden vuoden jälkeen löytyi ostaja jolla aina ollut vain mersuja.
N. kolme neljä vuotta sitten näin auton romuksi hylättynä vaikka kolarista ei näkynyt merkkejä.- HÖPÖTÄT??
Vanha 1827 ei oo atego, vaan ns. SK-hyttinen. Ja vanhalla kunnon OM401/441LA moottorilla(riippuen onko ns Euro1 vai 2) jne. Vasta Ategoissa laatu muuttuu! On tommonen 6-sylinterinen sentään hieman parempi kuin ne onnettomat nelisylinteriset!
- siis en väittänyt
HÖPÖTÄT?? kirjoitti:
Vanha 1827 ei oo atego, vaan ns. SK-hyttinen. Ja vanhalla kunnon OM401/441LA moottorilla(riippuen onko ns Euro1 vai 2) jne. Vasta Ategoissa laatu muuttuu! On tommonen 6-sylinterinen sentään hieman parempi kuin ne onnettomat nelisylinteriset!
Siis en väittänyt omaa ongelma-autoani Atego'ksi.
Kyseessä vaan sama merkki ja vastaava tilanne oli hankittu todellinen ongelma auto.
Actros tullessaan markkinoille oli tunnetusti susi.
Kun Atego tuli markkinoille pari vuotta Actroksen jälkeen en itse sortunut enään merkkiin, mutta monet kollegat kokivat kovia autojensa kanssa.
Autoni oli juuri tuollainen Euro 2 auto jonka tyypin mainitsit. Siinä oli jo paljon samoja komponentteja mitä Actroksessa, mutta runko, ohjaamo ja perus moottori oli vanhaa.
Omani Ei kyllä ollut paljon enempi rikki kun ongelma-autot yleensä, mutta sen ajo ominaisuudet oli täysin kelvottomat.
Autossa (säätyvän tehostajan ykkös versio yhdistettynä vanhan aikaiseen etu ripustukseen), useat kuljettajani kieltäytyivät ajamasta ko. autoa.
Polttoaineen kultus n. 20.30% yli muiden merkkien sen aikaisen kulutuksen.
18 ton nupin kulutus kevyellä kuormalla pitkän matkan ajossa n. 32 l/100km. tuollin muut merkit 24-27l/100km.
Nykyään pääsen vastaavilla autoilla n. 22 l /100 km.
Jos puhutaan uusista autoista on mersulla ollut aikaa hoitaa ongelmnat kuntoon ja on minullakin ollut vm. 2001 pikku atego jossa ei mainittavia ongelmia.
- hoocee
tiiän 1828 Ategoa mistä oli vauhtipyörä haljennut. Toinen oli työpaikan kalustoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 123179
- 181811
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191692En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321575- 731563
- 231511
- 281360
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91344Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111284Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui341262