pysyvä haitta - kahdessa yhtiössä?

Tietoa vailla...

Osaisiko joku valaista...

Kohdalleni sattui tapaturma viime joulukuussa, jonka johdosta aiheutui pysyvä haitta. Työnantajan ottamasta vapaaehtoisesta vapaa-ajan vakuutuksesta (Pohjola) olen saanut korvaukset kaikesta mahdollisesta ja lisäksi pysyvän haitan varalta.

Nyt kuitenkin myös liitto on vakuuttanut minut (Turva) pelkästään pysyvän haitan varalta.

Kysymys kuuluukin, että olenko oikeutettu saamaan molemmista yhtiöistä pysyvästä haitasta korvausta vai kumoaako toisesta saatu toista... vai miten tuo menee?

Olisi mukava tietää jotain etukäteen.. en ole vielä ollut ko. asian johdosta yhteydessä yhtiöihin sillä vuosi tulee täyteen vasta joulukuussa.

7

4389

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoa vailla...

En siis ole saanut pysyvästä haitasta mitään korvauksia kummastakaan yhtiöstä, kuten vahingossa ilmaisin. Ainoastaan tapaturmasta aiheutuneet kulut on tähän mennessä korvattu.

• että menee näin

En ole asiasta aivan varma, mutta luulisin että hoitokulut korvataan vain toisesta yhtiöstä, mutta haittakorvauksen saat kummastakin.

• misterifi

Pysyvän haitan korvaukset eivät poissulje toisiaan. Saat korvauksen molemmista vakuutuksista, jollei vakuutusyhtiöllä ole jotain nokankoputtamista. Korvaushakemus sisään, kun on lääkärin lausunto pysyvästä haitasta ja haittaluokan tulee olla vähintään 2. Toiset maksaa 1 luokasta sormi ja silmä vammoja, muttei kaikki. Tuu sit kertomaan miten kävi.

• Tietoa vailla...

Näin minä järkeilin itsekin. Kyseessä on silmävamma ja useiden operaatioiden jälkeen näköä ei toiseen silmään enää saada. Haittaluokka tulee ilmeisesti olemaan 4 tai 5.

Pohjola tuskin ainakaan pistää vastaan, sillä sieltä olen päätökset saanut jo muista korvauksista ja asia on hyvin selvä. Pysyvän haitan korvaus on kuitenkin puolet pienempi kuin Turvassa. Omasta mielestäni kaikki kriteerit täyttyvät myös Turvan vakuutuksen osalta, mutta ikinähän näistä ei tiedä.

Kiitoksia vain vastaajille.

• tapahtui kohdallani
        Tietoa vailla... kirjoitti:

Näin minä järkeilin itsekin. Kyseessä on silmävamma ja useiden operaatioiden jälkeen näköä ei toiseen silmään enää saada. Haittaluokka tulee ilmeisesti olemaan 4 tai 5.

Pohjola tuskin ainakaan pistää vastaan, sillä sieltä olen päätökset saanut jo muista korvauksista ja asia on hyvin selvä. Pysyvän haitan korvaus on kuitenkin puolet pienempi kuin Turvassa. Omasta mielestäni kaikki kriteerit täyttyvät myös Turvan vakuutuksen osalta, mutta ikinähän näistä ei tiedä.

Kiitoksia vain vastaajille.

Myös kyseiseen valitettavaan tilanteeseen.Kuten jo
        totesit,näköä ei toiseen silmään saada,niin sinulla
        on mahdollisuus hakea myös kertakorvausta kysei-
        sestä tapahtumasta.
        Itse nimittäin myös olen paininut vastaavanlaisen jutun kanssa.(operaatioita ja operaatioita.)
        Minun lukemani asia oli suurinpiirtein seuraava:
        silmänpoisto tai täydellinen näönmenetys on
        luokiteltu vanhassa rahassa(markoissa)30 0000mk.
        (muistaakseni)jonka sen aikainen ministeri Matti Puhakka vuonna 1986 "siunannut."
        Joten itsekseni voin todeta,että ei kyllä olisi pahitteeksi tarkistaa hintaa tälle vuosituhannellle.
        Toivotan sinulle voimia ja jaksamista kyseisen asian tiimoilta.Sillä emme menetä toivoa missään
        muodossa!!!!!!!

• Tietoa vailla...
        tapahtui kohdallani kirjoitti:

Myös kyseiseen valitettavaan tilanteeseen.Kuten jo
        totesit,näköä ei toiseen silmään saada,niin sinulla
        on mahdollisuus hakea myös kertakorvausta kysei-
        sestä tapahtumasta.
        Itse nimittäin myös olen paininut vastaavanlaisen jutun kanssa.(operaatioita ja operaatioita.)
        Minun lukemani asia oli suurinpiirtein seuraava:
        silmänpoisto tai täydellinen näönmenetys on
        luokiteltu vanhassa rahassa(markoissa)30 0000mk.
        (muistaakseni)jonka sen aikainen ministeri Matti Puhakka vuonna 1986 "siunannut."
        Joten itsekseni voin todeta,että ei kyllä olisi pahitteeksi tarkistaa hintaa tälle vuosituhannellle.
        Toivotan sinulle voimia ja jaksamista kyseisen asian tiimoilta.Sillä emme menetä toivoa missään
        muodossa!!!!!!!

Niin.. sehän on selvä, että mikään rahasumma ei tuo näköä takaisin. Voisin vaikka itse maksaa maltaita ja ottaa velkaa jos se yhtään auttaisi.:)

On pitänyt opetella asian kanssa elämään. Onni, että ihmisellä on kaksi silmää, sillä molempien menetys olisi karmaisevan rankkaa (jos yhdenkin on ikävää). Jäljelle jääneessä on onneksi erinomainen näkö.

Ei sikäli, kyllä tässä on matkan varrella on mielialat vaihdelleet laidasta laitaan kun välillä on annettu toivoa ja sitten taas matto vedetty jalkojen alta.

Omalla kohdallani korvaussummat menevät todennäköisesti haittaluokka 5:n mukaan, eli 4250 e (Pohjola) ja 7450 e (Turva). Halpa on silmän menetys, mutta toisaalta en itse ole varsinaisesti vakuuttanut mitään... joten sikäli ok ja kaikki mikä tulee on plussaa. Viimeistään nyt teen henk. koht. vapaa-ajan vakuutuksen. :)

• misterifi
        Tietoa vailla... kirjoitti:

Niin.. sehän on selvä, että mikään rahasumma ei tuo näköä takaisin. Voisin vaikka itse maksaa maltaita ja ottaa velkaa jos se yhtään auttaisi.:)

On pitänyt opetella asian kanssa elämään. Onni, että ihmisellä on kaksi silmää, sillä molempien menetys olisi karmaisevan rankkaa (jos yhdenkin on ikävää). Jäljelle jääneessä on onneksi erinomainen näkö.

Ei sikäli, kyllä tässä on matkan varrella on mielialat vaihdelleet laidasta laitaan kun välillä on annettu toivoa ja sitten taas matto vedetty jalkojen alta.

Omalla kohdallani korvaussummat menevät todennäköisesti haittaluokka 5:n mukaan, eli 4250 e (Pohjola) ja 7450 e (Turva). Halpa on silmän menetys, mutta toisaalta en itse ole varsinaisesti vakuuttanut mitään... joten sikäli ok ja kaikki mikä tulee on plussaa. Viimeistään nyt teen henk. koht. vapaa-ajan vakuutuksen. :)

En halua lisätä tuskaa, vaikka sinulla kaikki tosiaan on kotiin päin, kun vapaaehtoista et ole ottanut.
        Tapaturma vakuutus maksaa 10-100 jos siinä on tapaturman hoitokulut, pysyvä haitta ja kuolemantapaus. Riippuu iästä ja korvaussummista.
        100 000€ pysyvä haitta ei ole mikään äly kallis ja mahtuu kyllä antamaani hinta skaalaan.
        Tässä tapauksessa 100 000 vapaaehtoisesta olisi kerta korvaus ollut haittaluokka 5:ssa 25000 euroa.
        On se vaan vissi ero. Siihen työnantajan 4250€ päälle. Toivottavasti jotain pisti ajattelemaan.

Harmi et sinulle kävi näin et näkö lähti. Jaksamista! ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6798
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1011
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe