Katsastus lähestyy ja sinnehän on turha mennä mittauttamaan päästöjä.
Kysynkin missä Helsingistä löytyy paikka jossa asian voi hoitaa kuntoon. Mitä se maksaa.
Kiitos vastaajille etukäteen.
Päästömittaus
42
18749
Vastaukset
- wäsäilijä
Miten niin turha mennä katsastukseen mittauttamaan?
Jos tusina-auto ei mene mittauksesta läpi niin siinä on jotain niin vialla että asia pitää korjata.Harrasteautot ovat eri juttu.
Jos mittaus tehdään paikassa joka tarkoituksella ottaa oikealla hetkellä arvot paperille,niin kysy ainakin arvio viasta ja sen mahdollinen vaikutus moottorille ja polttoaineenkulutukselle.
Itsensä pettäminen on ainoa petoksen muoto jossa ei koskaan saa todellista hyötyä. - Repe 44
Et tainut ymmärtää kysymystäni. Ei ole tarkoitus pettää ketään, vähiten itseään.Jos päästöt ei ole kohdallaan katsastusmies ei säädä mitään, vaan edessä on uusintakäynti, sen juuri haluaisin välttää. Laakista läpi.
- vieläkö riittää
Kuka onneton paukapää mittauttaa päästöjä katsastuksessa ? Halvemmalla, helpommalla ja nopeammalla Reiska ne mittaa korjaamolla.
Puhumattakaan periaatteesta.
Saa tarvittaessa sen säädön "kaupan päälle" ja paljon halvemmalla sen lappusen.
Ja parempi nekin rahat antaa korjaamolle, niitä tarvitaan aina, toisin kuin näitä "kuntoarvioitsijoita".
On muuten uusintakatsastuksella pikkasen höpöä hinnassa. - Kallevillejalmari
Itse en tarkastuttaisi päästöjä etukäteen, ellen olisi lähes varma, että ne eivät ole hyväksyttävissä rajoissa. Etukäteismittaus aiheuttaa turhaa juoksemista ja usein myös rahan kulua. Usein vielä käy niin, että korjaamot ei säädä päästöjä, jos ne ovat sallituissa rajoissa, mutta kuitenkin täysin pielessä. Se on typerää.
Usein on sellaisia tapauksia, että asiakas tulee sellainen päästölappu kädessä, että arvot tai muut lapun tiedot (tai niiden puute) aiheuttaa hylkäyksen. - pölhökustaatauno
Kallevillejalmari kirjoitti:
Itse en tarkastuttaisi päästöjä etukäteen, ellen olisi lähes varma, että ne eivät ole hyväksyttävissä rajoissa. Etukäteismittaus aiheuttaa turhaa juoksemista ja usein myös rahan kulua. Usein vielä käy niin, että korjaamot ei säädä päästöjä, jos ne ovat sallituissa rajoissa, mutta kuitenkin täysin pielessä. Se on typerää.
Usein on sellaisia tapauksia, että asiakas tulee sellainen päästölappu kädessä, että arvot tai muut lapun tiedot (tai niiden puute) aiheuttaa hylkäyksen.Ei mitään turhaa juoksemista, drive-in menetelmällä onnistuu, melkein aina. Ammattimies laittaa kuntoon ja halvemmalla, kuin pelkkä mittaus katsastuksessa.
Mites ne siellä katsastuksesa säädetään, ei kai ne voi olla täysin pielessä, jos ovat sallituissa rajoissa ? Typerää on mitata, ja jättää säätämättä, siis katsastuksessa.
Jos asiakkaan lappu ei kelpaa, olisiko kelvannut katsastuksen mittaus ? Älytöntä potaskaa.
Jos katsastuksen mittauksessa huomataan, että päästöt eivät mene läpi, lähdet ammattimiehelle säädättämään. Turhaa juoksemista, huomaatko.
Maksat kahteen kertaan, mittauksen ja säätämisen. Turhaa maksamista, huomaatko.
Äijä puhuu potaskaa omaan pussiin. - Kallevillejalmari
pölhökustaatauno kirjoitti:
Ei mitään turhaa juoksemista, drive-in menetelmällä onnistuu, melkein aina. Ammattimies laittaa kuntoon ja halvemmalla, kuin pelkkä mittaus katsastuksessa.
Mites ne siellä katsastuksesa säädetään, ei kai ne voi olla täysin pielessä, jos ovat sallituissa rajoissa ? Typerää on mitata, ja jättää säätämättä, siis katsastuksessa.
Jos asiakkaan lappu ei kelpaa, olisiko kelvannut katsastuksen mittaus ? Älytöntä potaskaa.
Jos katsastuksen mittauksessa huomataan, että päästöt eivät mene läpi, lähdet ammattimiehelle säädättämään. Turhaa juoksemista, huomaatko.
Maksat kahteen kertaan, mittauksen ja säätämisen. Turhaa maksamista, huomaatko.
Äijä puhuu potaskaa omaan pussiin.Katsos joku kerta, kuinka kauan kestää se päästölapun haku matkoineen kaikkineen.
Ei katsastuksessa säädetäkään. Sallituissa rajoissa olevat päästöt voivat mm. osoittaa moottorin käyvän liian laihalla seoksella.
Toisinaan on niin, että lapun mittaus on esim. suoritettu väärällä kierrosluvulla -> hylky. Katsastuksessa mitataan oikealla kierrosluvulla -> hyväksytty.
Lapusta puuttuu mittaajan tiedot tai päiväys (tai se ei ole tehty (ainakaan lapun mukaan)oikeaan aikaan) -> hylky.
Katsastusmies huomaa tuntuman perusteella, että mitta-arvot eivät pidä paikkaansa -> kontrollimittaus -> hylky.
jne.
Uudelleen korjaamolle hakemaan lappua ja takaisin katsastukseen tai käytetään katsastuksen mittausta hyväksi -> kustannuksia. - ja säästöä syntyy
Kallevillejalmari kirjoitti:
Katsos joku kerta, kuinka kauan kestää se päästölapun haku matkoineen kaikkineen.
Ei katsastuksessa säädetäkään. Sallituissa rajoissa olevat päästöt voivat mm. osoittaa moottorin käyvän liian laihalla seoksella.
Toisinaan on niin, että lapun mittaus on esim. suoritettu väärällä kierrosluvulla -> hylky. Katsastuksessa mitataan oikealla kierrosluvulla -> hyväksytty.
Lapusta puuttuu mittaajan tiedot tai päiväys (tai se ei ole tehty (ainakaan lapun mukaan)oikeaan aikaan) -> hylky.
Katsastusmies huomaa tuntuman perusteella, että mitta-arvot eivät pidä paikkaansa -> kontrollimittaus -> hylky.
jne.
Uudelleen korjaamolle hakemaan lappua ja takaisin katsastukseen tai käytetään katsastuksen mittausta hyväksi -> kustannuksia.Tupakin kerkiää nopiasti polttaa siinä ajassa kun lappu tuodaan käteen. Matkan varrella on useampi korjaamo, jos sattuisi kiireitä olemaan.
Kyllä siinä ihan hyville "tuntipalkoille" pääseee.
Korjaamolla ne päästöt myös säädetään, jos ovat laihalla.
Ei ole koskaan lappua korjaamolta hylätty, ei niin tumpeloa korjaamoa olekaan.
On kai se teoriassa mahdollista, että lappuun virhe tulee, varmaankin sen korjaavat ilmaiseksi.
Kontrollimittaus, hylky, ilmaiseksi saa uudelleensäädön, korjaamo halunnee pitää asiakkaansa.
Käsittääkseni sitä juoksemista tulee silloin kun konttorilla hylätään, lähdet korjaamolle ja taas takaisin katsastukseen, ja aina maksat. Kustannuksia aivan turhasta. - Kallevillejalmari
ja säästöä syntyy kirjoitti:
Tupakin kerkiää nopiasti polttaa siinä ajassa kun lappu tuodaan käteen. Matkan varrella on useampi korjaamo, jos sattuisi kiireitä olemaan.
Kyllä siinä ihan hyville "tuntipalkoille" pääseee.
Korjaamolla ne päästöt myös säädetään, jos ovat laihalla.
Ei ole koskaan lappua korjaamolta hylätty, ei niin tumpeloa korjaamoa olekaan.
On kai se teoriassa mahdollista, että lappuun virhe tulee, varmaankin sen korjaavat ilmaiseksi.
Kontrollimittaus, hylky, ilmaiseksi saa uudelleensäädön, korjaamo halunnee pitää asiakkaansa.
Käsittääkseni sitä juoksemista tulee silloin kun konttorilla hylätään, lähdet korjaamolle ja taas takaisin katsastukseen, ja aina maksat. Kustannuksia aivan turhasta.Aikaa tuossa korjaamolla käydessä menee paljon muuhunkin kuin vain siihen mittaamiseen. Tuota et näytä ymmärtävän.
Usein korjaamot eivät säädä seoksia, vaikka olisivatkin kovin laihalla.
Niin tumpeloita korjaamoita on, että lappuja on hylätty. Joiltain jopa niin monta, että ovat menettäneet oikeuden tehdä lappuja.
Autosi on 80-luvulta, sinulla on paljon aikaa mutta vähän rahaa. Sinun tapauksessasi tuo saattaa kannattaa, mutta suurimmalla osalla porukkaa ei.
Mulle on aivan sama missä päästösi mittautat. Olen nähnyt näitä hommia niin paljon, että tiedän mistä kirjoitan. - Katsuri
ja säästöä syntyy kirjoitti:
Tupakin kerkiää nopiasti polttaa siinä ajassa kun lappu tuodaan käteen. Matkan varrella on useampi korjaamo, jos sattuisi kiireitä olemaan.
Kyllä siinä ihan hyville "tuntipalkoille" pääseee.
Korjaamolla ne päästöt myös säädetään, jos ovat laihalla.
Ei ole koskaan lappua korjaamolta hylätty, ei niin tumpeloa korjaamoa olekaan.
On kai se teoriassa mahdollista, että lappuun virhe tulee, varmaankin sen korjaavat ilmaiseksi.
Kontrollimittaus, hylky, ilmaiseksi saa uudelleensäädön, korjaamo halunnee pitää asiakkaansa.
Käsittääkseni sitä juoksemista tulee silloin kun konttorilla hylätään, lähdet korjaamolle ja taas takaisin katsastukseen, ja aina maksat. Kustannuksia aivan turhasta....niitä virheellisiä pakokaasumittaustodistuksia korjaamoilta, jopa päivittäin ja merkkikorjaamoiltakin. Esim. kierrokset on virheelliset, arvot ovat yli raja-arvojen, puuttuu päiväys tai auton tunnistetiedot tai mittaajan nimi ja allekirjoitus. Sekin näkyy lapusta, että onko mittari kunnossa tai onko printti otettu oikeaan aikaan (printtauksessa on kyl hieman pelivaraa, joten sillä pystyy huijaamaan päästöt kohdilleen).
- tuo arpa kohdalleni
Kallevillejalmari kirjoitti:
Aikaa tuossa korjaamolla käydessä menee paljon muuhunkin kuin vain siihen mittaamiseen. Tuota et näytä ymmärtävän.
Usein korjaamot eivät säädä seoksia, vaikka olisivatkin kovin laihalla.
Niin tumpeloita korjaamoita on, että lappuja on hylätty. Joiltain jopa niin monta, että ovat menettäneet oikeuden tehdä lappuja.
Autosi on 80-luvulta, sinulla on paljon aikaa mutta vähän rahaa. Sinun tapauksessasi tuo saattaa kannattaa, mutta suurimmalla osalla porukkaa ei.
Mulle on aivan sama missä päästösi mittautat. Olen nähnyt näitä hommia niin paljon, että tiedän mistä kirjoitan.Tottakai ymmärrän mihin aika menee, se menee siihen kun ajan 30 km katsastusasemalle. Korjaamo on kivenheiton päässä ja matkanvarrella 4 lisää.
Mitä ymmärtämistä tuossa nyt on. Pöljää olisi ajaa 30 km katsastuksesta korjaamolle, ja taas 30 km katsastukseen. Harva niin tyhmä sentään on.
No missäs niitä laihoja seoksia sitten säädetään ?
Usein ? Ainakin riittävän usein minulle, aina jos tarvetta on ollut. Kyllä niistä lapuista ymmärtää ilman katsastusinsinöörin koulutusta.
No jos niin tumpeloita on, niin hyvä, että oikeudet menee, homma siis tältä osin toimii.
Aikaa ei ole koskaan liikaa ja rahaa vielä vähemmän. Tämä on helppoa rahaa nopeasti.
Minä olen niinpaljon autoja katsastuttanut ja päästöjä säädätyttänyt ja mittauttanut, että asiasta ei ole pienintäkään epäselvyyttä.
Ihmisten kannattaa miettiä asioita ihan itse, eikä niellä kaikkea aivan pureksimatta. Kauppiaalla on aina oma etu kyseessä. - suomipoika hoitaa
tuo arpa kohdalleni kirjoitti:
Tottakai ymmärrän mihin aika menee, se menee siihen kun ajan 30 km katsastusasemalle. Korjaamo on kivenheiton päässä ja matkanvarrella 4 lisää.
Mitä ymmärtämistä tuossa nyt on. Pöljää olisi ajaa 30 km katsastuksesta korjaamolle, ja taas 30 km katsastukseen. Harva niin tyhmä sentään on.
No missäs niitä laihoja seoksia sitten säädetään ?
Usein ? Ainakin riittävän usein minulle, aina jos tarvetta on ollut. Kyllä niistä lapuista ymmärtää ilman katsastusinsinöörin koulutusta.
No jos niin tumpeloita on, niin hyvä, että oikeudet menee, homma siis tältä osin toimii.
Aikaa ei ole koskaan liikaa ja rahaa vielä vähemmän. Tämä on helppoa rahaa nopeasti.
Minä olen niinpaljon autoja katsastuttanut ja päästöjä säädätyttänyt ja mittauttanut, että asiasta ei ole pienintäkään epäselvyyttä.
Ihmisten kannattaa miettiä asioita ihan itse, eikä niellä kaikkea aivan pureksimatta. Kauppiaalla on aina oma etu kyseessä.Tosi on.
Kannattaa ostajan miettiä mihin rahansa vie ja mitä palveluja haluaa. Se, että ostaa mittauspalvelun lähikorjaamolta, työllistää ja antaa leivän yhdelle palveluammattilaiselle. Joka tarvittaessa korjaa autosi, palvelu joka on hyvä olla saatavilla. Käyttämällä lähikorjaamoasi omalta osaltasi varmistat ko. toiminnan jatkuvuuden, joka on siis sinunkin oma etusi.
Vietkö rahasi paikalliselle yrittäjälle joka auttaa muussakin auton huollossa vai epsanjalaiselle konsernille joka kuorii kermat päältä. Ei ole vaikea kysmys... - vaan USA
suomipoika hoitaa kirjoitti:
Tosi on.
Kannattaa ostajan miettiä mihin rahansa vie ja mitä palveluja haluaa. Se, että ostaa mittauspalvelun lähikorjaamolta, työllistää ja antaa leivän yhdelle palveluammattilaiselle. Joka tarvittaessa korjaa autosi, palvelu joka on hyvä olla saatavilla. Käyttämällä lähikorjaamoasi omalta osaltasi varmistat ko. toiminnan jatkuvuuden, joka on siis sinunkin oma etusi.
Vietkö rahasi paikalliselle yrittäjälle joka auttaa muussakin auton huollossa vai epsanjalaiselle konsernille joka kuorii kermat päältä. Ei ole vaikea kysmys..."K1:n omistava espanjalainen Applus on myyty yhdysvaltalaiselle pääomasijoittajalle Carlyle Group:lle."
- Syödäänkö sun eväitä
Kallevillejalmari kirjoitti:
Katsos joku kerta, kuinka kauan kestää se päästölapun haku matkoineen kaikkineen.
Ei katsastuksessa säädetäkään. Sallituissa rajoissa olevat päästöt voivat mm. osoittaa moottorin käyvän liian laihalla seoksella.
Toisinaan on niin, että lapun mittaus on esim. suoritettu väärällä kierrosluvulla -> hylky. Katsastuksessa mitataan oikealla kierrosluvulla -> hyväksytty.
Lapusta puuttuu mittaajan tiedot tai päiväys (tai se ei ole tehty (ainakaan lapun mukaan)oikeaan aikaan) -> hylky.
Katsastusmies huomaa tuntuman perusteella, että mitta-arvot eivät pidä paikkaansa -> kontrollimittaus -> hylky.
jne.
Uudelleen korjaamolle hakemaan lappua ja takaisin katsastukseen tai käytetään katsastuksen mittausta hyväksi -> kustannuksia.Eiköhän olisi parempi, että saataisiin tämäkin kartellisoitua pelkästään katsastusasemille.
Olisi helppoa ja varmaa rahantuloa, hinnatkin saataisiin suolattua sopiviksi.
Sitten sitä edestakaisin ajeltaisiinkin.
Kyllä on mukava kuulla, että joku ajattelee asiakkaankin etua ja ajankäyttöä.
On ne melkoisia macgyvereitä. - Kallevillejalmari
Syödäänkö sun eväitä kirjoitti:
Eiköhän olisi parempi, että saataisiin tämäkin kartellisoitua pelkästään katsastusasemille.
Olisi helppoa ja varmaa rahantuloa, hinnatkin saataisiin suolattua sopiviksi.
Sitten sitä edestakaisin ajeltaisiinkin.
Kyllä on mukava kuulla, että joku ajattelee asiakkaankin etua ja ajankäyttöä.
On ne melkoisia macgyvereitä.Minun puolestani korjaamot voivat aivan hyvin jatkaa päästölappujen tekoa. On vain aika harvinaista nykyään, että kunnossa olevan tuntuisen auton päästömittauksen läpäisy vaatisi muuta säätöä tai remonttia kuin pakoputken paikkausta/vaihtoa. Useimmiten auton vienti erikseen korjaamolle päästöjen mittausta varten on ajan ja rahan hukkausta.
Toisaalta on hellyttävää katsella ja kuunnella kuinka paljon asiakkaat ovat valmiita uhraamaan aikaa ja rahaa pyrkiessään varmistamaan katsastuksen läpäisyn ensimmäisellä kerralla. Aika usein se kyllä onnistuu. - fgfg
Kallevillejalmari kirjoitti:
Minun puolestani korjaamot voivat aivan hyvin jatkaa päästölappujen tekoa. On vain aika harvinaista nykyään, että kunnossa olevan tuntuisen auton päästömittauksen läpäisy vaatisi muuta säätöä tai remonttia kuin pakoputken paikkausta/vaihtoa. Useimmiten auton vienti erikseen korjaamolle päästöjen mittausta varten on ajan ja rahan hukkausta.
Toisaalta on hellyttävää katsella ja kuunnella kuinka paljon asiakkaat ovat valmiita uhraamaan aikaa ja rahaa pyrkiessään varmistamaan katsastuksen läpäisyn ensimmäisellä kerralla. Aika usein se kyllä onnistuu.Yleensähän päästövikaisessa autossa on monta muutakin 2-vikaa. Näiden havaitsemisessa korjaamoilla ei ole kovin vahvoja näyttöjä(mm. merkkikorjaamojen "katsastustarkastukset"). Jokatapauksessa 10€-20€:n jälkitarkastukset tulevat paljon halvemmiksi kuin päästömittaus katstustarkastus jossain korjaamolla.
- maksaa turhasta
fgfg kirjoitti:
Yleensähän päästövikaisessa autossa on monta muutakin 2-vikaa. Näiden havaitsemisessa korjaamoilla ei ole kovin vahvoja näyttöjä(mm. merkkikorjaamojen "katsastustarkastukset"). Jokatapauksessa 10€-20€:n jälkitarkastukset tulevat paljon halvemmiksi kuin päästömittaus katstustarkastus jossain korjaamolla.
Kukin tyylillään.
Katsastustarkastus on vapaaehtoinen ja turha.
Päästömittauksessa korjaamolla yksistään voi säästää enemmän kuin katsastuksen hintaero eri katsastusasemilla on. - karppa
maksaa turhasta kirjoitti:
Kukin tyylillään.
Katsastustarkastus on vapaaehtoinen ja turha.
Päästömittauksessa korjaamolla yksistään voi säästää enemmän kuin katsastuksen hintaero eri katsastusasemilla on.Tilastollisesti 5% autoista hylätään pakokaasupäästöistä. Erittäin harvinaista siis. Näistä pelkällä säätötoimenpiteellä korjaantuu ehkä samaiset 5%. Kannattaako siis todella tuhlata aikaa korjaamolla juoksemiseen, vaikka siinä säästäisi 2€? Mutta kukin tyylillään.
Toisekseen kyllä korjaamonkin päästömittaukselle tulee äkkiä lisähintaa, jos arvot eivät mene heti kohdilleen. Katsastuksessa taas moni katsastaja tekee kaikkensa saadakseen arvot alle rajojen, huudattaa konetta vaikka 10 min. Minä en tätä tee koska rajat ovat niin väljät, että auto joka menee läpi rimaa hipoen saastuttaa huomattavasti enemmän kuin sen pitäisi. - katselu vai säätö
karppa kirjoitti:
Tilastollisesti 5% autoista hylätään pakokaasupäästöistä. Erittäin harvinaista siis. Näistä pelkällä säätötoimenpiteellä korjaantuu ehkä samaiset 5%. Kannattaako siis todella tuhlata aikaa korjaamolla juoksemiseen, vaikka siinä säästäisi 2€? Mutta kukin tyylillään.
Toisekseen kyllä korjaamonkin päästömittaukselle tulee äkkiä lisähintaa, jos arvot eivät mene heti kohdilleen. Katsastuksessa taas moni katsastaja tekee kaikkensa saadakseen arvot alle rajojen, huudattaa konetta vaikka 10 min. Minä en tätä tee koska rajat ovat niin väljät, että auto joka menee läpi rimaa hipoen saastuttaa huomattavasti enemmän kuin sen pitäisi.Ehkä ne on säädetty korjaamolla kohdalleen.
Kukin tyylillään.
Miten korjaamolla tulee lisähintaa ? - Kallevillejalmari
katselu vai säätö kirjoitti:
Ehkä ne on säädetty korjaamolla kohdalleen.
Kukin tyylillään.
Miten korjaamolla tulee lisähintaa ?Kustannuksia kertyy yleensä ainakin ylimääräisestä ajelusta ja ylimääräisestä ajankulusta.
- polipää
vaan USA kirjoitti:
"K1:n omistava espanjalainen Applus on myyty yhdysvaltalaiselle pääomasijoittajalle Carlyle Group:lle."
p.stä
- pulipää
katselu vai säätö kirjoitti:
Ehkä ne on säädetty korjaamolla kohdalleen.
Kukin tyylillään.
Miten korjaamolla tulee lisähintaa ?kusetetaan
- einarillekkaan
Kallevillejalmari kirjoitti:
Kustannuksia kertyy yleensä ainakin ylimääräisestä ajelusta ja ylimääräisestä ajankulusta.
Ei välttämättä, pikemminkin päinvastoin.
Valitse lyhyempi:
Koti - korjaamo - katsastus - koti
Koti - katsastus - korjaamo - katsastus - koti
Käsittääkseni aikaa mittaukseen kuluu myös katsastuksessa.
Mutta kukin tavallaan. - kallevillejalmari
einarillekkaan kirjoitti:
Ei välttämättä, pikemminkin päinvastoin.
Valitse lyhyempi:
Koti - korjaamo - katsastus - koti
Koti - katsastus - korjaamo - katsastus - koti
Käsittääkseni aikaa mittaukseen kuluu myös katsastuksessa.
Mutta kukin tavallaan.Oma valintani olisi:
Koti - katsastus - koti.
Tiedät siis autosi päästöjen olevan pielessä. Kuinka monta kertaa vuodessa säädätät/korjautat ne kohdalleen? - sitten tietää
kallevillejalmari kirjoitti:
Oma valintani olisi:
Koti - katsastus - koti.
Tiedät siis autosi päästöjen olevan pielessä. Kuinka monta kertaa vuodessa säädätät/korjautat ne kohdalleen?Mistä niin päättelet ?
Kerran vuodessa ssädetään/tarkastetaan, juuri katsastusta varten.
Hyvä kysymys, montako kertaa vuodessa auto pitäisi katsastaa, jotta sillä olisi merkitystä ? - oploi
kallevillejalmari kirjoitti:
Oma valintani olisi:
Koti - katsastus - koti.
Tiedät siis autosi päästöjen olevan pielessä. Kuinka monta kertaa vuodessa säädätät/korjautat ne kohdalleen?viiden vuoden välein lada vm-86 hyvin pyyhkii.
- Kallevillejalmari
sitten tietää kirjoitti:
Mistä niin päättelet ?
Kerran vuodessa ssädetään/tarkastetaan, juuri katsastusta varten.
Hyvä kysymys, montako kertaa vuodessa auto pitäisi katsastaa, jotta sillä olisi merkitystä ?Et kai sinä mene korjaamolle säädättämään päästöjä, ellet tiedä niiden olevan epäkunnossa?
Itse en suostuisi ajamaan päästöjenkään suhteen epäkuntoisella autolla tietoisesti. - Einari Setä
Kallevillejalmari kirjoitti:
Et kai sinä mene korjaamolle säädättämään päästöjä, ellet tiedä niiden olevan epäkunnossa?
Itse en suostuisi ajamaan päästöjenkään suhteen epäkuntoisella autolla tietoisesti.Tiedän siis ajavani epäkuntoisella autolla koska katsastan autoni ? Sama logiikka ?
Katsos kun se on pakollinen. Päästömittauskin.
Kyllä esittämäsi logiikka pettää pahemman kerran päästömittauksista puhuttaessa. Kovasti kauppaat kuitenkin katsastuksessa mittaamista, syy ja seuraus, kenties ;)))
Kukin myy mistä elää ;)) vai ? - Kallevillejalmari
Einari Setä kirjoitti:
Tiedän siis ajavani epäkuntoisella autolla koska katsastan autoni ? Sama logiikka ?
Katsos kun se on pakollinen. Päästömittauskin.
Kyllä esittämäsi logiikka pettää pahemman kerran päästömittauksista puhuttaessa. Kovasti kauppaat kuitenkin katsastuksessa mittaamista, syy ja seuraus, kenties ;)))
Kukin myy mistä elää ;)) vai ?Logiikka on eri. Lue aikaisemmat viestit.
- ruoho vihreää
Kallevillejalmari kirjoitti:
Logiikka on eri. Lue aikaisemmat viestit.
Taitaa riippua sitten mistä katsoo.
Jos on korjaamista, helpointa on suorittaa korjaus mittauksen yhteydessä.
Säästyy aikaa ja rahaa. - Piki0102
Kallevillejalmari kirjoitti:
Katsos joku kerta, kuinka kauan kestää se päästölapun haku matkoineen kaikkineen.
Ei katsastuksessa säädetäkään. Sallituissa rajoissa olevat päästöt voivat mm. osoittaa moottorin käyvän liian laihalla seoksella.
Toisinaan on niin, että lapun mittaus on esim. suoritettu väärällä kierrosluvulla -> hylky. Katsastuksessa mitataan oikealla kierrosluvulla -> hyväksytty.
Lapusta puuttuu mittaajan tiedot tai päiväys (tai se ei ole tehty (ainakaan lapun mukaan)oikeaan aikaan) -> hylky.
Katsastusmies huomaa tuntuman perusteella, että mitta-arvot eivät pidä paikkaansa -> kontrollimittaus -> hylky.
jne.
Uudelleen korjaamolle hakemaan lappua ja takaisin katsastukseen tai käytetään katsastuksen mittausta hyväksi -> kustannuksia.hoh hoh. aikamoista.
- Vie autonsa asiansaosaavalle korjaamolle, joka laittaa päivämäärät/merkin&mallin/rek.nron./kuittaukset/mittaa oikeilla kierrosluvuilla.
- Eikös ne päästömittaukset olisi helpompi korjaamolla ottaa, jos kerran sitä autoaan käyttää siellä? ei maksa vaivaa. Lappu on kuitenkin 3kk voimassa, eli lähimmän määräaikaishuollon yhteydessä moinen onnistuu tod hyvin.
-Ja ihminen itse asettaa kiireensä, eli jos sulla ei ole sen vertaa aikaa, niin kulje bussilla stana. - Wilhelm1
Piki0102 kirjoitti:
hoh hoh. aikamoista.
- Vie autonsa asiansaosaavalle korjaamolle, joka laittaa päivämäärät/merkin&mallin/rek.nron./kuittaukset/mittaa oikeilla kierrosluvuilla.
- Eikös ne päästömittaukset olisi helpompi korjaamolla ottaa, jos kerran sitä autoaan käyttää siellä? ei maksa vaivaa. Lappu on kuitenkin 3kk voimassa, eli lähimmän määräaikaishuollon yhteydessä moinen onnistuu tod hyvin.
-Ja ihminen itse asettaa kiireensä, eli jos sulla ei ole sen vertaa aikaa, niin kulje bussilla stana.mikäli asuu maaseudulla, josta lähimpään katsastuskonttoriin on matkaa 50-60 kilometriä. sit kun tää katsastusapina hylkää auton päästöjen takia, täytyy auto jättää viereiseen merkkikorjaamoon viikoksi. Odotella bussia muutama tunti, busseja nimittäin kulkee yksi tai kaksi päivässä. Milläs meet viikon töihin kun auto seisoo päästöjen takia korjaamolla, tarvii vuokrata auto ja kustannuksia syntyy lisää. Miten suuren taloudellisen vahingon päästömittaus voikaan aiheuttaa autoilijalle?
- Kesä-Auto
Kallevillejalmari kirjoitti:
Katsos joku kerta, kuinka kauan kestää se päästölapun haku matkoineen kaikkineen.
Ei katsastuksessa säädetäkään. Sallituissa rajoissa olevat päästöt voivat mm. osoittaa moottorin käyvän liian laihalla seoksella.
Toisinaan on niin, että lapun mittaus on esim. suoritettu väärällä kierrosluvulla -> hylky. Katsastuksessa mitataan oikealla kierrosluvulla -> hyväksytty.
Lapusta puuttuu mittaajan tiedot tai päiväys (tai se ei ole tehty (ainakaan lapun mukaan)oikeaan aikaan) -> hylky.
Katsastusmies huomaa tuntuman perusteella, että mitta-arvot eivät pidä paikkaansa -> kontrollimittaus -> hylky.
jne.
Uudelleen korjaamolle hakemaan lappua ja takaisin katsastukseen tai käytetään katsastuksen mittausta hyväksi -> kustannuksia.Helsingissä ei tartte paljon juosta kun herttoniemessä on kaksikin autokorjaamoa suoraan katsastuskonttoria vastapäätä, mutta hinnassa ei taida mitään säästää, näkyvät perivän saman kuin katsastuskonttori - tosin säädön voit sitten saada samalla hintaa korjaamolla mukaan.
Onko hintatietoja antaa Helsingistä mistä päästömittaus halvalla plus ne säädöt ? - Tobyas
Kesä-Auto kirjoitti:
Helsingissä ei tartte paljon juosta kun herttoniemessä on kaksikin autokorjaamoa suoraan katsastuskonttoria vastapäätä, mutta hinnassa ei taida mitään säästää, näkyvät perivän saman kuin katsastuskonttori - tosin säädön voit sitten saada samalla hintaa korjaamolla mukaan.
Onko hintatietoja antaa Helsingistä mistä päästömittaus halvalla plus ne säädöt ?Samaa tiedustelisin minäkin.
Aika hurjat hinnat katsastuskonttoroiden mittauksissa, nopeasti katsottuna 25-36€/ mitttaus.
Hommaan kuluu aikaa kuitenkin n.3-5 min, joten luulisi korjaamoiden hiukan kilpailevan hinnalla. - --Vinkkarit_rutuss
Tobyas kirjoitti:
Samaa tiedustelisin minäkin.
Aika hurjat hinnat katsastuskonttoroiden mittauksissa, nopeasti katsottuna 25-36€/ mitttaus.
Hommaan kuluu aikaa kuitenkin n.3-5 min, joten luulisi korjaamoiden hiukan kilpailevan hinnalla.Itse maksoin pakokaasutestistä 20 € kesämökkimatkan varrella. Korjaamo on 60 km Helsingistä aivan ohikulkutien varrella, helppo poiketa. Moottorikin on varmasti tarpeeksi lämmin testiin. Viileänä alkukesän aamuna katsastusasema testasi ilman lämmitystä pakokaasut. Ei mennyt läpi, koska auto oli seissyt sitä ennen yli 1/2 tuntia ja ajomatkanikin asemalle oli alle 1 km. Kylmä kone. Nykyään on aina mennyt läpi erinomaisin päästöarvoin, kun haen lapun niin, että kone on varmasti lämmin! Auto on 90-luvun alun mallia.
- vinkujat vituttaa
--Vinkkarit_rutuss kirjoitti:
Itse maksoin pakokaasutestistä 20 € kesämökkimatkan varrella. Korjaamo on 60 km Helsingistä aivan ohikulkutien varrella, helppo poiketa. Moottorikin on varmasti tarpeeksi lämmin testiin. Viileänä alkukesän aamuna katsastusasema testasi ilman lämmitystä pakokaasut. Ei mennyt läpi, koska auto oli seissyt sitä ennen yli 1/2 tuntia ja ajomatkanikin asemalle oli alle 1 km. Kylmä kone. Nykyään on aina mennyt läpi erinomaisin päästöarvoin, kun haen lapun niin, että kone on varmasti lämmin! Auto on 90-luvun alun mallia.
Tavan tohelo. Kun tiesit asian niin miksi et ihan itse lämmittänyt moottoria? Ethän mene hammaslääkärillekkään pesemättömin hampain tai urologillesi käymättä suihkussa?
- klfkdkff
Kallevillejalmari kirjoitti:
Itse en tarkastuttaisi päästöjä etukäteen, ellen olisi lähes varma, että ne eivät ole hyväksyttävissä rajoissa. Etukäteismittaus aiheuttaa turhaa juoksemista ja usein myös rahan kulua. Usein vielä käy niin, että korjaamot ei säädä päästöjä, jos ne ovat sallituissa rajoissa, mutta kuitenkin täysin pielessä. Se on typerää.
Usein on sellaisia tapauksia, että asiakas tulee sellainen päästölappu kädessä, että arvot tai muut lapun tiedot (tai niiden puute) aiheuttaa hylkäyksen."Usein käy niin että asiakas" - Olitko siis suikkapää vai katsastukseen viejä?
- Tietäjä
Niinhän sitä luulisi. Mutta ei. Miksi kukaan ilmaiseksi tekee yhtään mitään? Tiedätkö yhtään mitä esim. päästömittarit/testerit maksavat?!
- Anonyymi
katsastus testerit maksavat noin 1100-1600 euroa.
- Anonyymi
Jaa no joo, aina on mennyt päästöt läpi suoraan katsastuksessa, ei ole tarvinnut säädellä korjaamolla, vaikka vanhoja ja paljon ajettuja on autot olleet, esim. nyt 21 vuotias 350 tuhatta ajettu pösö, kerralla läpi päästöt ja kaikki muutkin tarkistukset. Miten paskoja autoja teillä oikein on, että joudutte niitä joka vuosi säädättämään korjaamolla?
- Anonyymi
Aloitus on 14 vuoden takaa ja silloin oli vielä kaasutinautoja aika runsaasti. Niitä joutui säätelemään, nykyautot pysyy säädöissään jos moottori on kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus on 14 vuoden takaa ja silloin oli vielä kaasutinautoja aika runsaasti. Niitä joutui säätelemään, nykyautot pysyy säädöissään jos moottori on kunnossa.
Joo oli mullakin 3 ensimmäistä autoa kaasarikoneella.
- Anonyymi
Teetän pakokaasu ja opt testi ammattikoululla. Ilmaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384148- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151991Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581618Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741236
- 981151
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070