Kuuluuko tuo kohdunsuu olla sormelle auki jo tässä vaiheessa? Entä kun pääkin tuntui jo lääkärin sormelle...
Pitäisköhän tässä jo varautua lähtöön......
ja vauvakin on jo n. 3,5 kg.
kohdunsuu sormelle auki
4
6403
Vastaukset
- rv 32
ja kohdunsuu auki sormelle, kuulemma ihan normia tässä vaiheessa uudelleensynnyttäjälle. Ekalta olin auki sormelle myös viikolla 36 ja lapsi syntyi viikolla 42... joten voi olla vielä pitkä odotus sullakin edessä! Mutta kannattaahan tuo laukku pakata ellet oo jo pakannu, eihän näistä koskaan tiedä millon päättävät alkaa syntymään =)
- kahden äippä
Olin lääkärineuvolassa viikolla 36,ei mitään erikoista. Sit rv 37 5 olin synnytystapa arvioinnissa ja kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki. Vauva syntyi kaksi päivää myöhemmin. Kuulostele tuntemuksia ja kannattaa varautua,vaikka voi olla,että aikaa vielä meneekin. Niin ja tämä oli minun esikoinen ja tunnetustihan kakkoset tulee nopeemmin.
- 4. raskaus
elikkäs eka syntyi rv 37 ja kohdunkaula oli kiinni vielä viikolla 35
Toinen meinasi syntyä jo viikolla 32 ja kohdunsuu ehti aueta 2 cm mutta synnytys onnistuttiin pysäyttämään sairaalassa, lopulta tyttö syntyi viikolla 41 5 vaikka lääkäritkin veikkasi sen tulevan viim. laskettuna aikana. Joutuivat kääntämäänkin tytön viikolla 39 kun ei sitä suostunut itse tekemään ja sanoivat että kääntäminen usein saattaa käynnistää synnytyksen... oli todella rasittavaa odotella kun niin paljon oli viitteitä ennenaikaiseen synnytykseen. No kolmas syntyi sitten viikolla 39 5 ja kohdun suu oli viimeisellä käynnillä pehmentynyt mutta kiinni. Nyt viikkoja 30 ja myöskin pehmentynyt mutta kiinni. ..että koskaan ei voi tietää.. - emmili
Eli mulla tänään ton verran viikkoja ja tänä aamuna olin synnytystapa-arviossa (vauva perätilassa, ollut koko ajan). Lääkäri sanoi, että on kohdunsuu sormelle auki ja pystyi tuntemaan vauvan pepun. Paino-arvio oli tasan kolme kiloa, mutta nehän voi heittää. Olen ensisynnyttäjä.
Mieheni lähtee koko ensi viikoksi työmatkalle (tai työhön liittyvälle kurssille, pakollinen homma) ja kysyttiin sitten, että kuinka iso on mahdollisuus, että synnytys alkaa ensi viikon aikana. Siihen lääkäri omana mielipiteenään sanoi, että 10% mahdollisuus. Eli ei tuo aukeaminen välttämättä näköjään tarkoita sitä, että vauva ois pullahtamassa saman tien ulos! :)
Silti on kyllä kiva tietää, että sairaalakassi on pakattuna ja sairaala nurkan takana.......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726293- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢32879Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97856Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41759