Tässäpä pieni tarina minusta: mies, 23v vakityössä käyvästä köyhästä.
Peliriippuvuuteni on saanut ehkäpä alkunsa jo pikkupoikana... olisinkohan silloin noin 10v. Isä veikkas, setä veikkas jne. Yleensä sain tehdä pitkänvedon 5mk:lla ja vakion 8 mk:lla. Isä tai setä maksoi sen, aluksi veikkasin vain lauantaisin ja sitten pikku hiljaa veikkailin arkenakin. Joskus sain jopa muutaman kympin voittoja ja se oli hauskaa, kaikkihan se tuntui voitolta, kun minun ei itse tarvinu laittaa olleskaan alkurahaa. Ja se voittaminen tuntui hyvältä.
Varhaisimpia muistikuvia veikkauksesta minulla on joskus ala-asteen 5-6 luokalta. Mulla oli koulussa monesti lappuja mukana joita esittelin kavereille. Muistan jopa yhden voiton, joka oli 4 kohteen nhl pitkäveto. Voitin 110mk, hehkutin sitä monta viikkoa. Jos olisin lopettanu jo tuohon, olisin voitolla 15000-20000€. Pelit vei kuiten mukanaan.
Hieman kun tuli vuosia lisää niin viikkorahat kasvoi,pelien summat kasvoi myös. Alkujaan eniten rahaa uppos hedelmäpeleihin. Lompakosta oli pakko pelata kaikki käteinen pois. Olin tyhmä pikku poika... olispa joku ottanut niskasta kiinni ja puhunut hieman järkeä. Peleihin saattoi huveta 100 mk päivässä, pitkävedon panoksetkin saattoi olla jo 20mk, pikku pojalle isoja summia. Piilottelin aina laput. Olin jo riippuvainen.
Viimeinen niitti peliongelmiin taisi olla se,kun sain oman säästötilin käyttöön. Pelasin kaiken... äiti ja isä olivat keränneet sinne hyvällä tahdolla rahaa, jotta voisin ostella kaikkea. Jäin kiinni, mutta minua ei sen kummemmin siitä tuhlailusta toruttu. Taisin valehdella rahojen käyttötarkoituksen. Olisin nyt kiitollinen, jos olisin joutunut kunnon puhutteluun. Aloin olla tähän aikaan jotain 14-15v, kävin myös töissä ja palkkoineen pelasin parissa kk:ssa noin 8000mk.
Hieman, kun ikää tuli lisää niin panokset kasvoi entisestään. Yleistä oli myös se,että yritin aina isommalla rahalla saada menetetyn rahan takaisin... ja sehän ei onnistu. Olen tajunnut sen viimein.
Viime aikoina olen onnistunut lopettamaan hedelmäpelit ja veikkauksen lähes kokonaan, mutta tilalle on tullut nettipokeri. Sinne on uponnut rahaa melkoisesti, olen pelannut sitä joskus jopa humalassa ja pataan on tullut.
Pari päivää sitten havahduin, että mulla ei mene taloudellisesti hyvin. Visa lasku on tapissa (2000E), master on tapissa ( 1000E), ja tilillä 100E kahdelle viikolle. Aloin miettimään ratkaisuja rahaongelmaan ja peliriippuvuuteen. Ei ole kiva, kun kaverit pyytää työssäkäyvää miestä parille kaljalle jolla ei ole rahaa. Yleensä on ollut ja ne on ihmeissään kun en lähde. Tuntuu pahalta. Mielessä kävi kovan koron nettilainat, txt vipit jne. Melkein jopa otin. Onneksi en erehtynyt niihin, varmaan kohta olis luottotiedot menny hetken päästä. Ja se ei ole hyvä asia nyky elämässsä. Keksin ratkaisuksi luotettavan ja joustavan ihan normi pankin, sain sieltä lainaa 2000€ koska sieltä on jo yks hyvin hoidettu laina.
Hieman helpotti tuska kun kerroin pankkineidolle rahantarpeen syyn.
Olen päättänyt selviytyä, yksin. Olen miettinyt jo monen päivän ajan, että mitä elämältä haluan. jne.
Pelaaminen voi olla hauskaa kunhan se pysyy hallinnassa, olen laittanut pelitilille kk rajoituksen. Aion myöntää ittelleni tappiot.
Ei kait kukaan nainen/mies halua itselleen miestä/naista, jolla on luottotiedot menny ja elämä pyörii pelien ympärillä??
Miettikää elämää, tulevaisuutta... pyytäkää apua ja tunnustakaa peliriippuvuus.
toiv. entinen riippuvainen
7
1934
Vastaukset
- ainut keino
olla pelaamatta lainkaan.Eikö niille rahoille olisi järkevämpääkin käyttöä.Ajattele jos 50 v,olet kaikki rahasi pelannut?
- pair of aces
täys pelaamattomuus olis paras, mutta siihen ei voi ihan heti alkaa noin vain.
- heti pelaaminen
pair of aces kirjoitti:
täys pelaamattomuus olis paras, mutta siihen ei voi ihan heti alkaa noin vain.
Pääset kokonaan, jos tahdot. Joka kerta, kun et pelaa, voitat. Ei sinulla vielä ole mitään hätää. Nyt pääset kuiville helposti. Ala säästää omaan asuntoon!
- -----------
heti pelaaminen kirjoitti:
Pääset kokonaan, jos tahdot. Joka kerta, kun et pelaa, voitat. Ei sinulla vielä ole mitään hätää. Nyt pääset kuiville helposti. Ala säästää omaan asuntoon!
Älä käytä pelitileillä kuukausirajoitteita, vaan sulje ne kokonaan! Näillä diagnooseilla ei oo mitään asiaa pelaamaan.
Jos sulla ei työn puolesta (esim. ulkomaanmatkat) tarvii olla luottokorttia, luovu visasta, tai ensimmäisenä hätäratkasuna aseta luottoraja mahdollisimman alas.
Kun saat luotot maksettua, säännöllisillä tuloilla kannattaa tehä pankin kanssa säästösopimus (kysy eri vaihtoehtoja). Mulla on kulujen suhteen 'kalliiksi' haukuttu eläkevakuutus mutta rahan kartuttaminen sillä tulee taatusti halvemmaksi ku tilin pelaaminen nollille!!! Kolme tonnia oon saanut kokoon.
Vakuutussäästö on siitä hyvä että rahat pysyy tallessa, ei tu yhtä helppoja kiusauksia kuin tilien kanssa.
Olen sua 8 v vanhempi, joten jos lopetat nyt, sulla on tuloista riippuen 15 - 30 000 euroa säästössä kolmekymppisenä. siihen ei tartte tinkiä elintasosta yhtään. Etsit vaan uudet harrasteet ja paremman seuran pelien tilalle. - On ratkaisu.
----------- kirjoitti:
Älä käytä pelitileillä kuukausirajoitteita, vaan sulje ne kokonaan! Näillä diagnooseilla ei oo mitään asiaa pelaamaan.
Jos sulla ei työn puolesta (esim. ulkomaanmatkat) tarvii olla luottokorttia, luovu visasta, tai ensimmäisenä hätäratkasuna aseta luottoraja mahdollisimman alas.
Kun saat luotot maksettua, säännöllisillä tuloilla kannattaa tehä pankin kanssa säästösopimus (kysy eri vaihtoehtoja). Mulla on kulujen suhteen 'kalliiksi' haukuttu eläkevakuutus mutta rahan kartuttaminen sillä tulee taatusti halvemmaksi ku tilin pelaaminen nollille!!! Kolme tonnia oon saanut kokoon.
Vakuutussäästö on siitä hyvä että rahat pysyy tallessa, ei tu yhtä helppoja kiusauksia kuin tilien kanssa.
Olen sua 8 v vanhempi, joten jos lopetat nyt, sulla on tuloista riippuen 15 - 30 000 euroa säästössä kolmekymppisenä. siihen ei tartte tinkiä elintasosta yhtään. Etsit vaan uudet harrasteet ja paremman seuran pelien tilalle.Itse Jeesus auttoi ja yli 10 vuotta pelaamatta ja velatkin on kohta kaikki maksettu!
Ajattele 10 vuotta kun pelivelat on maksettu!
Ei kai kukaan nainen/mies ota miestä/naista joka kuitenkin pelaa!!!!
Peliriippuvaisuudesta et koskaan PÄÄSE OMIN VOIMIN IRTI!!!!
KOKEMUSTA ON YLI 20 VUODEN PELAAMISESTA!!!
Ja JOS JEESUS ASUU SYDÄMESSÄ, JA VAIKKA OLISI LUOTTOTIEDOT MENNYTKIN, SILLÄ MIEHELLÄ JA NAISELLA ON HYVIN ASIAT!!!!!
- Gamblerrrrr
Itselläni on melko samanlainen tarina. Aloitin Veikkauksen joskus 14 vuotiaana, ja kun voitin enoni kanssa mäkihypystä 250 markkaa, pelit veivät mennessään. Pari vuotta sitten voitin ensimmäisen ison voittoni, n.400e V75:sta. Sen jälkeen pelasin kaikki rahani, voitin välillä tonnin ja hävisin sen parin kuukauden kuluessa. Viime jouluna voitin ensin 540e ja seuraavalla viikolla 980e. Tunnelma oli upea. Mutta, helmikuun loppuun mennessä olin hävinnyt taas kaiken. Siitä alkoi kaamea kuiva putki, en ole voittanut sen jälkeen satasta enempää. Samoin kuin sinä, minäkin olin aloittanut nettipokerin. Mutta päinvastoin itse pärjään siinä. Kesällä voitin euron freerollista, jonka olen nyt kasvattanut reiluun 500 euroon. Kesätyö rahojenkin toinen osa tuli lähiaikoina, joten nyt kulkee. Oon nyt 18v lukiolainen. Vaikka kaikki veikkaus voitot on menneet, niin en ole lopettamassa enkä ikinä vaihtaisi niitä kokemuksia pois, joita veikkaaminen on antanut. Myös hedelmäpeli-riippuvuus nuorempana oli, mutta kun tajusin, että sijoittamalla vitosen pelikoneisiin, voin voittaa hyvällä tuurilla ehkä korkeintaan satasen, mutta viiden euron pitkävedolla monia satoja, lopetin niiden pelaamisen. Nyt koitan palata veikkauksen pariin, kun vihdoin on rahaa, mutta koitan pitää pelaamisen kurissa, ja pelata korkeintaan 50e viikossa. Viime jouluna siis tosiaan meni 1500e eli 9000 markkaa parissa kuukaudessa. Se ei saa toistua. Ja viimeaikoina olen alkanut haaveilla pokeriammattilaisuudesta. "We cant run from what we are. Our destiny chooses us".
- pokerinpelaaja
Tuo pokeriammattilaisuus juttu kuulostaa pahalta. T: 16v lukiolainen pokerinpelaaja, jolla ei mitään ongelmia pelaamisen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897179- 353801
- 453370
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402532- 412302
- 2072282
- 1222202
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292119Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241868- 401779