Kuka sanoikaan?

"Kun Lintonen hyökkäili viljelijöiden kimppuun, niin asiassa oli aina perusviritelmä Mpp:n tapaan talonpojan halventaminen. Lehtomäki ympäristöministerinä ja kepulaisena puhuu rakentavassa mielessä. Hän oikein sanoikin lausunta antaessaan, ettei hänen tarkoituksena oli syyllistää viljelijöitä."

Valitetavasti on nyt käynyt niin, että umpikepulaista siipeä kaikkein pahimmallaan edustava Kyösti Virrankoski Kauhavalta ei ole ehtinyt lukea Oivan (hups, sori nyt tuli vastaus otsikkoon) kirjoitusta. Ilkkaa lukeva kepulainen "sivistyneistö" on tuonut ystävällisesti tietoomme, että Paula Lehtomäki on saanut kyytiä myös omiltaan. Ettei vaan sillä Lehtomäelle sittenkin olisi myös tämä haventamismotiivi, kun Virrankoski häntä vastaan sillä lailla hyökkäilee. Kyllä siitä on aika kaukana se Oivan väittämä rakentavasta hengestä.

Virrankoski teki sen kuitenkin ensimmäisenä mitä peräänkuulutin.

10

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kepussa on meneillään perinteinen sisäinen valtataistelu. Aiemmin alkiolainen laillisuusrintama syrjäytettiin Kekkosen toimesta ja pelaava korsimon-kekkosen-linja sai vallan. Se on pitänyt valtaa näihin päiviin asti, joskin puoluejohtaja Aho oli jonkin verran eri linjoilla (kulisseissa).

      Korhosen ja Väyrysen siirtyminen kepun eturintamaan kentän tuen turvin, on saattanut olmilaiset pienoiseen paniikkiin. Etelässä ei saa kannatusta, jos seuraa Väyrystä tai Korhosta, joten liberaalien kepulaisten ainoa keino on ryhtyä harrastamaan "totuutta" globaaleissa ongelmissa.

      Vanhanen ja Kiviniemi kysyvät: "Kenen joukoissa seisot?". Lehtomäki vastasi nyt myöntävästi.

      • vanha-kapi

        >> Vanhanen ja Kiviniemi kysyvät: "Kenen joukoissa seisot?". Lehtomäki vastasi nyt myöntävästi.


      • vanha-kapi kirjoitti:

        >> Vanhanen ja Kiviniemi kysyvät: "Kenen joukoissa seisot?". Lehtomäki vastasi nyt myöntävästi.

        Metri-mauri siirtynee voittajien puolelle? Enää ei vaadita polttonesteiden verotuksen alentamista välikysymyksillä, vaan niiden korottamista väkivaltaisilla laillisilla toimenpiteillä.

        Paula-rouva on myös päättänyt siirtyä tulevaisuuteen, joten porvariyhteistyö voi hyvinkin jatkua seuraavallakin vaalikaudella. Luin myös tuon analyysin Suomen Kuvalehden (kestotilaajana) mainitsemastasi numerosta. Metri-mauri on oikea hoipertelija. mansikki-paulassa näkisin enemmän totuudella-pelaajaa.

        Käväisin noilla uusimmilla sivuillasi, mainiot ovat taas. Kehoittaisin sinua liittymään skepsiksen jäseneksi (siellä saavat olla uskonnolliset ihmisetkin). Puljun peruslatina-hokema on: Sapere aude. Se sopii sinulle, kuin gin tonic-lasi käteen.


      • vanha-kapi
        ironcurtain kirjoitti:

        Metri-mauri siirtynee voittajien puolelle? Enää ei vaadita polttonesteiden verotuksen alentamista välikysymyksillä, vaan niiden korottamista väkivaltaisilla laillisilla toimenpiteillä.

        Paula-rouva on myös päättänyt siirtyä tulevaisuuteen, joten porvariyhteistyö voi hyvinkin jatkua seuraavallakin vaalikaudella. Luin myös tuon analyysin Suomen Kuvalehden (kestotilaajana) mainitsemastasi numerosta. Metri-mauri on oikea hoipertelija. mansikki-paulassa näkisin enemmän totuudella-pelaajaa.

        Käväisin noilla uusimmilla sivuillasi, mainiot ovat taas. Kehoittaisin sinua liittymään skepsiksen jäseneksi (siellä saavat olla uskonnolliset ihmisetkin). Puljun peruslatina-hokema on: Sapere aude. Se sopii sinulle, kuin gin tonic-lasi käteen.

        ..sanoistasi ja kutsustasi Skepsikseen (olet kai sen jäsen?), mutta vaikka kohdallani "epäilys on tutkimuksen tulos parhain", en halua enää sitoutua mihinkään yhteenliittymiin, vaan määrätietoisesti irrottaudun kaikista entisistäkin. Haluan olla täysin oman itseni herra ne ajat, jotka minulle vielä annetaan.

        Tuossapa tulikin jo viitettä siitä, että johonkin myös uskon enemmän kuin epäilen sitä. Mutta siis uskon - en tiedä.

        En ole varsinaisesti latinisti, enkä ole varma tuon valistuksen ajan alkamisen tunnuslauseenkaan (sapere aude) varmasta merkityksestä; onko se enemmän rohkene tietää, vai uskalla ajatella. Viimemainittua merkitystä kai yritätn toteuttaa, mutta joskus tulee eteeni asioita, joiden tietämiseen minulta saattaa puuttua paitsi kykyä myös rohkeutta. Tuo kepulaisuuden ydinsisältö kuulunee niihin - vaikka muuten minulla ei olekaan nyktofobiaa!


      • vanha-kapi kirjoitti:

        ..sanoistasi ja kutsustasi Skepsikseen (olet kai sen jäsen?), mutta vaikka kohdallani "epäilys on tutkimuksen tulos parhain", en halua enää sitoutua mihinkään yhteenliittymiin, vaan määrätietoisesti irrottaudun kaikista entisistäkin. Haluan olla täysin oman itseni herra ne ajat, jotka minulle vielä annetaan.

        Tuossapa tulikin jo viitettä siitä, että johonkin myös uskon enemmän kuin epäilen sitä. Mutta siis uskon - en tiedä.

        En ole varsinaisesti latinisti, enkä ole varma tuon valistuksen ajan alkamisen tunnuslauseenkaan (sapere aude) varmasta merkityksestä; onko se enemmän rohkene tietää, vai uskalla ajatella. Viimemainittua merkitystä kai yritätn toteuttaa, mutta joskus tulee eteeni asioita, joiden tietämiseen minulta saattaa puuttua paitsi kykyä myös rohkeutta. Tuo kepulaisuuden ydinsisältö kuulunee niihin - vaikka muuten minulla ei olekaan nyktofobiaa!

        Otsikko on Skepsiksen ajatus. Sopii sinulle hyvin ihan ilman liittymistä (itse olen jäsen, tulee hyvä lehti.). Ennen skepsiksen peruidea oli, että uskonnot jätetään todistamattoman ulkopuolelle, mutta nykyinen ehdoton kuluttajan suoja, sen varmuuden vaatimus on vaatinut kaikkia rationalisteja skarppaaman "löysäämistään" uskontojen suhteen. Uskonnoissahan perusperiaate on, mihin synnyt sitä uskot. Toisinajattelijat siirtyvät muihin uskontoihin tai ulos uskonnoista.


    • oivahärkönen

      ... esitti ympäristötukien sääntöjen parantamiseen tähtääviä mielipiteitään hyvin rakentavasti eikä hän syyllistänyt talonpoikia noista sääntöjen puutteista. Virrankosken lausumasta en ole mitään sanonut, enkä aio sanoakaan. Mutta hänelläkin on oikeus mielipiteisiinsä. Niillä vain ei ole suurta merkitystä, sillä tuo asia on sentään sellainen, että saamme sen päättää aivan oman hallituksemme piirissä.

      Myös Lintosella ja Mpp:llä on toki oikeus lausua viljelijöitä syyllistävään sävyyn mielipiteitään maatalouden ympäristötuista, jos he uskovat sillä parantavansa ympäristöä.

      • taloustieteilijä

        Oiva Härkösen logiikalla siitä, kun joku muu kuin keskustalainen puuttuu maatalouden epäkohtiin. Kun joku keskustalainen, esim. Virrankoski tai Lehtomäki sanoo samaa, on se asiallista ja rakentavaa keskustelua...

        Oleellista on siis asian sijaan se, kenen joukoissa seisot.


      • Osmium

        sano vasta muutaman vuoden kuluttua, kutenteit Annelin valehtelun kanssa.

        Kepun 30 tulee muuttaman kepua enemmän kuin te änkyrät uskottekaan.

        Katso miten kulkee kepun juna....päättele mihin se päättyy...6% on viljelijöitä...Ei Lehtomäki ja kumppanit saa loputtomasti ääniä Helsingistä, jos ei joskus puhuta totta....änkyröistä eroon pyrkivä siipi tietää sen ja sanoo sen...kuuntele Oiva....syksy tulee...


      • oivahärkönen
        Osmium kirjoitti:

        sano vasta muutaman vuoden kuluttua, kutenteit Annelin valehtelun kanssa.

        Kepun 30 tulee muuttaman kepua enemmän kuin te änkyrät uskottekaan.

        Katso miten kulkee kepun juna....päättele mihin se päättyy...6% on viljelijöitä...Ei Lehtomäki ja kumppanit saa loputtomasti ääniä Helsingistä, jos ei joskus puhuta totta....änkyröistä eroon pyrkivä siipi tietää sen ja sanoo sen...kuuntele Oiva....syksy tulee...

        ... sanonut, että kepun kannattajista on 7-8 % enää viljelijöitä, vaikka käytännössä kaikki viljelijät ovat kepulaisia. Heitä ei näet ole tässä maassa enää kuin reilusti alle 100 tuhatta. Kokdemien taktiikka onkin aina puhua niin, että kepulaiset ovat maanviljelijöiden etujärjestö. Totuus on toisenlainen. Vähintäin 93 % kepua äänestävistä on muita kuin viljelijöitä. Kepun kannatus on kuitenkin perinteisesti ollut maakunnissa voimakkaampaa kuin suurissa kaupungeissa, mutta viime vaaleisskin puolue eteni etelän keskuksissa.

        Puolueen kannattajia ovat yhä samanhenkiset ihmiset, jotka jo perustivat puolueet sata vuotta sitten. Puolueen perustajan, Alkion, tienviitat valistus, yrittäjyys ja heikompaasi älä jätä, ovat yhä voimassa. Noiden tunnusten alle kerääntyy neljännes kansasta nykyään vaalipäivänä. Se on oikeastaan enemmän kuin takavuosikymmeninä, 60- 80-luvuilla maalaisliiton kannatus pyöri reilustui alle 20 prosentin.

        Kepun 30 on oikein tervetullut porukka. Se kertoo vain nuoren sukupolven tulosta vaikuttamaan kansanliikkeeseen nimeltään kepu. Taitaisi olla, että demarit kaipaisivat erikoisen paljon tuommoista liikettä. Siellä ollaan jämähdetty SAKlaiseen perinteeseen ammattiyhdistysjyrä Heinäluoman johdolla.


      • kannatan Sinua

        Olen aina pitänyt Sinua vastuuntuntoisena ja asiat oikein oivaltavana keskustalaisena. kommenttisi Lehtomäestä ja Virrankoskesta vahvisti, etten ole aiemmin ollut väärässä Sinun suhteesi.

        Jatka vaan asiallisella linjallasi, mutta älä kirjoittele paljoa Lipposesta tai Jäätteenmäestä, koska heidän suhteensa sinulla hiukka arvostelukyky vippaa.

        Näin on, sanoisi Jäbäkin. ;-)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe