Onko uskonto tarpeellinen? Kyllähän se on nähty monet kerrat että elää voi erittäin mainiosti ateistinakin? Millä perusteella pitää uskoa ja hyödyttääkös se mitään?
Tarvitaanko uskontoa?
8
351
Vastaukset
- ^¨^¨===
Tarvitaan. Kansanjoukkojen hallitsemiseen. Pelon lietsomiseen. Oman aseman pönkittämiseen. Rahan keruuseen. (itselle) Ja jos ei muuhun, niin mummojen itkettämiseen.
Usko taas on eri asia ja se on jokaisen henkilökohtainen juttu. Se on maailmankatsomus. Ateistikin uskoo. Hän uskoo siihen ,että mitään jumalaa ei ole olemassa. Minun mielestä nämä asiat selkiintyvät ihan omin voimin kunhan ei lähde lahkoilemaan suuntaan eikä toiseen. Manipuloijia riittää kyllä, ovat suorastaan tyrkyllä. Ehkäpä saavat siten jonkinlaista sairaalloista tyydytystä itselleen? - -------
Jeesus ei ollut kristitty.
Jeesus ei ollut uskossa.
Jeesus osoitta ristillä ettei kaste ja uskokaan pelasta.
Usko tarvii saatanaa jumalanaan palvelevat. Heidät harhautetaan uskomaan saatanaan jumalana.
Taivaassa ei ole usovaisia.
Taivaassa on ne joilla on sieluissaan Jumalan ja Jeesuksen tahdon tietous, kuten ristillä Jeesus todisti, ei kastettu eikä uskossa oleva ryöväri on taivaassa. - Darwinisti
Yksilö voi tulla toimeen ilman uskontoa, yhteiskunta ei. Uskonto ei suinkaan ole mikään yksityisasia, vaan juuri se voima joka pitää yhteiskunnan koossa. Kun uskonto häviää, häviää myös yhteiskunta. Näin on parhaillaan käymässä Euroopassa. Mutta uskonnollinen tyhjiö ei säily kauan. Tilalle tulee islam. Se on evoluutiota.
- l-h
Kyllähän se on nähty monet kerrat että elää voi erittäin mainiosti ateistinakin?/// voit ihan mainiosti elaa attena.............mutta kuolla attena...onkin ,kuten kipling sanoi,jo kokonaan toinen juttu....
- näköjään .. ja pahasti
Kipling on yhtä tyhmä kuin sinä tosin et sinäkään ole vielä kuollut ateisti . mutta ... kohta olet !
- tyhma??
näköjään .. ja pahasti kirjoitti:
Kipling on yhtä tyhmä kuin sinä tosin et sinäkään ole vielä kuollut ateisti . mutta ... kohta olet !
kipling on historiaa...ja valitettavasti erehdyt toisessakin asiassa-- olen uskossa Jeesukseen.l-h
- Trubaduuri
Ihminen kyllä saa kaikki kykynsä ja ikioman uskonsa syntymänsä muassa lahjana, mutta vaan jotkut, valitettavasti suurin osa tätä erittäin kekseliästä ihmiskuntaa tekee siitä yhden todella huvittavan taiteenlajin, meinaan huijaamisen. Mutta ei sekään oikein uskovan ihmisen uskoa kykene murentamaan, sekään.
joku "viisaampi" on sanonut.Uskonnot ovat olemassa koska täällä kuollaan...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181057- 130940
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten297755Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504