Windows98 turvallinen netissä?

ihmettelijä~~

Onko totta, että windows 98 olisi XP:tä turvallisempi netissä. Elisan "helpdesk" oli vanhemmalle ihmiselle näin väittänyt.

5

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika...

      .... mutta on se täysin mahdollista. Kaikkein vaarallisimmat haittaohjelmat on suunniteltu ysikasin jälkeen ja aikanaan ysikasille tehtyjä haittaohjelmia ei liene enää juurikaan liikkeellä, koska noin vanhoja järjestelmiä alkaa olemaan sen verran harvassa ja siihen on kehitetty paikkaukset jo sen kaikille tunnetuille aukoille eikä kukaan taida siitä viitsiä uusia aukkoja etsiä kun ei sitä juurikaan tapaa.
      Kaikkein hupaisinta on, että näin hiljattain 98SE:n eräässä vanhassa koneessa ja se toimi paljon nopeammin kuin tämän päivän tehotyöasemat. Olen tosin kuullut (vaikken itse enää muistakaan) että jopa -80 luvulla tietokoneet suoriutuivat omista rutiineistaan nykyisiä tehokkaammin (ohjelmat oli niin kevyitä).
      Kyllä joku vanha kone ollessaan ehjä on varmasti ihan hyvä peli kun siinä käyttää sen ajan ohjelmistoja jolloin se kone on tehty. Ongelmahan on tietysti laiteyhteensopivuus nykyisille laitteille (ainakin jossain määrin) ja sitten nettiyhteensopivuus (vanhoissa selaimissa ei välttämättä ole enää tukea kaikille nykyisin netissä käytettäville aktiviteeteille (kuten videot, pelit, etc.). Ihan perus hötömölöä ne kuitenkin osaa lukea).

      • suuresti totta

        "Olen tosin kuullut (vaikken itse enää muistakaan) että jopa -80 luvulla tietokoneet suoriutuivat omista rutiineistaan nykyisiä tehokkaammin (ohjelmat oli niin kevyitä)."

        Ostin ensimmäisen kotikoneeni, RadioShack TRS2, vuonna 1979.
        Koko käyttis (joku ExtendedBasic) oli poltettu ROM-piirille ja kun koneeseen laittoi sähköt, se oli käyttövalmis parissa sekunnissa, nopeammin kun näyttö ehti kirkastua.
        Vaatimaton laite muuten, mutta tuossa nopeudessa kehitys on kyllä mennyt taaksepäin.


      • lataa

        "(vanhoissa selaimissa ei välttämättä ole enää tukea kaikille nykyisin netissä käytettäville aktiviteeteille (kuten videot, pelit, etc.). Ihan perus hötömölöä ne kuitenkin osaa lukea)."

        Uusin versio Firefoxin selaimesta koneelle, ja kaikki pelaa kympillä.


      • Veppeli

        Minulla on 98SE, koska jotkin ohjelmat eivät toimi uudemmissa, vaimo pelaa ME:llä ja käy netissä (tuleepi joskus pöpöjä). Käyttökoneessa on XP, joka silloin tällöin lähtee bittien taivaaseen. Ja olen huomannut, että 98 normaalina nettikoneena on nopeampi kuin XP, vaikkakin 98 jauhaa 330Mhz ja Xp 4,2 gigasena. Ei tuolla 98:lla mitään videoita katsella, mutta mese toimii hienosti ilman kuvaa.


    • Hyppösen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe