Syön siis foolihappoa, oon syönyt jo reilun kuukauden, kun yritetään lasta. Tänä aamuna heräämisen jälkeen (ehkä n. 20 min.) tuli kauhean paha olo. En ole raskaana, on menkat, mistä johtuu kauhea alamahakipu. Siis oksetti todella voimakkaasti. Ei kärsinyt oikein liikkuakaan kun meinasi oksennus tulla. Pääsin kömmittyä takaisin sänkyyn ja nukahdin. Kun heräsin oli helpottanut, mutta sitten alkoi taas pahentua, ei kuitenkaan niin pahaksi. Nytkin kurkussa tuntuu sellainen paineen tunne koko ajan.
Luin siitä foolihappopurkin mukana tulleesta selosteesta, että ne voi aiheuttaa pahaa oloa, mutta ihmetyttää nyt tuo, että, miksei aikasemmin ole ollut mitään? Luulisi, että ne oireet olisi tullut heti kun aloitin sen foolihapon syömisen. Otan myös sen iltalääkkeiden yhteydessä siksi, että jos on pahaa oloa, se on helpompi sietää yöllä kuin päivällä.
Myöskään menkkaoireina mulla ei koskaan ole ollut pahoinvointia, alamahakipua kyllä. Voisiko mahdollisesti olla foolihapon ja menkkojen yhteisvaikutusta? Siis, että ne sivuoireet olisivatkin ilmenneet vasta nyt menkkojen aikaan?
Onko muilla ollut mitään vastaavaa? Kiitos!
Voiko johtua foolihaposta?
8
4063
Vastaukset
- ei aiheuta
pahoinvointia, normaaliannoksilla. Jos olet syönyt jotain pilaantunutta tai saanut mahataudin.
- Nainen1981
Eikö? Minä olin muka lukevinani, että sivuoireena oli, että voi aiheuttaa. Tosin, kun ei aiemminkaan ole ollut niin kaikki voi olla mahdollista. Toivottavasti ei mitään mahatautia..
ei pitäisi aiheuttaa mitään pahoinvointia.Oman foolihappovalmisteeni (Foliren) pakkauksessa ei ole mitään mainintaa että se saattaisi aiheuttaa pahoinvointia.
Foolihappohan on yksi B-vitamiineista joka on vesiliukoinen.En ole ikinä kuullut että mikään vesiliukoisista vitamiineista aiheuttaisi pahoinvointia mutta ehkäpä tuokin on mahdollista.Ei edes näitten vitamiinien yliannostus pitäisi olla mitenkään vaarallista koska ne poistuvat elimistöstä lähes samantien.
Onnea lapsen saamiseen.
Terveisin MLL- Entä ne
Mainitsit iltalääkkeet. Mitä lääkkeitä ne ovat ja mitkä ovat niiden sivuvaikutukset? Epäilisin aina ensin mitä tahansa lääkettä, kuin vitamiinia.
- Nainen1981
Käytän Lamictalia. Nyt ollaan purkamassa Keppraa kokonaan pois. Lamictalin annos on 50 mg x 2/vrk. Voisko olla vaikutusta myös noilla lääkemuutoksilla? Mä vielä tarkistin ja siinä mainittiin sivuoireena pahoinvointi. Foolihapon nimi on Folvite. En mä itsekään jaksa uskoa, että siitä johtuis. Tai ainakin ois ilmennyt jo ihan alkuvaiheessa, eikä kuukauden päästä aloituksesta. Oli nyt koko viikonlopunkin välillä pahaa oloa, niin ihmetyttää, kun ei aikaisemmin ole ollut tällä tavalla.
- valemenkat
Oletko varma ettet ole raskaana? Mulla ainakin on voinut tulla alussa parikin kertaa niukat menkat vaikka olen ollutkin sitten raskaana.
Kannattais varmaan tehdä raskaustesti varmuuden vuoksi =)- Nainen1981
Mä teinkin raskaustestin ihan varmuuden vuoksi ja oli negatiivinen. Kuinka tod.näk. on, että ne valehtelee? Kannattaisko tehdä uusi, ihan varmuuden vuoksi?
Nainen1981 kirjoitti:
Mä teinkin raskaustestin ihan varmuuden vuoksi ja oli negatiivinen. Kuinka tod.näk. on, että ne valehtelee? Kannattaisko tehdä uusi, ihan varmuuden vuoksi?
eivät valehtele varsinkin jos teet ne käyttöohjeiden mukaan.Aikanani (silloin kun lapsen saaminen oli palavasti mielessäni) tein testin joka näytti negatiivista,En voinut uskoa asiaa kun kuukautiset olivat jo pari viikkoa myöhässä ja menin vielä yksityiselle lääkäriasemalle ottamaan verikokeen ja tulos oli sama: en ollut raskaana.Pari päivää myöhemmin sitten alkoivatkin kuukautiset.Voi sitä surun määrää...
Oman tyttäremme aikaansaaminen kesti noin kaksi vuotta ja hänen syntyessään täytin samana vuonna 32.Aarteemme jäikin sitten ainokaiseksi ja silloin ei ollut epilepsiasta eikä sen aiheuttajasta vielä tietoakaan.
Mikäli -81 viittaa syntymävuoteesi on sinulla vielä vuosia aikaa.Toivottavasti pääset kokemaan äitiyden ilon.Lapsia ei kuitenkaan tehdä vaan ne saadaan - ja vain lainaksi.Tämä meidän kaikkien tulisi muistaa.Oma tyttäreni suunnittelee jo mihin muuttaa kun on täysi-ikäinen (nyt 14).Helsingin keskusta on tällä hetkellä ykkösenä......Terveisin MLL
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275