Kerrohan miksi ajat

Alfa-Romeolla

sen sijaan, että ajaisit Toyotalla? Toyota tulee halvemmaksi, se on paljon halvempi ostaa ja jälleenmyyntiarvo on parempi.

Itsekin harkitsen Alfan ostoa ja haluaisin molemmilta osapuolilta kommentteja. Nyt ajan sellaisella "välimallin" ranskalaisella, ihan normi autolla, hiukan paremmin varustellulla ja lasikatolla vaan.

P.S. tämä ei ole provo.

55

7866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tojotalla tietysti

      ja suurinta herkkua on hk:n sininen. Enkä vaihda tuulipukua mihinkään. Muuten mä erottuisin massasta. Mukava olla huomaamaton harmaavarpunen. Joka suhteessa.

    • en omista

      tojoa enkä alfaa.Mutta voisin veikata että alfa miesten ja naisten vastaus on se perus cliche että haluaa ajaa autolla joka erottuu massasta.OK mikäs siinä.Autohan merkistä riippumatta ei ikinä ole hyvä sijoitus kohde.Arvo alenee kaikissa merkeissä,joissain muita enemmän ja nopeammin kuin muissa.Alfan osto on mun mielestä jonkinlainen "protesti".Näitä ihmisiä ei kiinnosta muiden mielipiteet tai se että alfa ei pärjää laatuvertailuissa.Ja se on hyvä asia!Mun mielestä jokainen ajokoon sillä merkillä mikä parhaalta tuntuu!

    • sjjj

      kerrohan itse miksi ajat ranskalaisella.....

      • Aloittaja

        ajan ranskalaisella koska se oli minusta paras valinta ostaessani sen. Harkitsin oston melko tarkkaan. Sain edes hiukan ihan tuiki tavallista autoa persoonallisemman. Hyvä auto ajaa, pidän sen ulkonäöstä ja lähes kaikesta. Oikeastaan Pösö "aukaisi silmäni" miten hauskaa autoilukin voi olla. Aikaisempi autoni oli Toyota, ostin sen käytettynä kun sattui kohdalle sopivaan hintaan.

        Nyt tuntuu, että olisi taas aika ottaa askel uuteen suuntaan. Kovin epävarma kuitenkin olen vielä, on tuossa pari muutakin vaihtoehtoa.


    • Seiska5mma

      Minulla oli 1.3-litrainen Toyota, johon sai mahtavasti tavaraa kaukaakin heittämällä, ja jota ei saanut ajamalla rikki. Mutta eihän sellaisella tarvikkeella voi ajaa loputtomiin, jos on automiehiä: äijiä, jotka tietävät, miltä tuntuu sladi kuivalla asvaltilla satasessa, vaikka eivät ole kokeilleet sitä märälläkään kävelyvauhdissa. Alkoi kerta kaikkiaan vituttamaan ajella vehkellä, joka oli tehty palvelemaan kaikkia ja kaikkia tarkoituksia. Helvetin kompromissi, jossa rajat tulivat vastaan heti kun edes ajatteli jotain muuta kuin mahdollisimman kokonaishyödyllistä tapaa päästä paikasta A paikkaan B.

      Niinpä aukaisin netin ja päätin, että alle kolmelitraista autoa ei katsota. Löysin jonkun helvetin ruman, vanhan Alfan, jota en tiennyt edes olevan olemassa. Tekniikka oli yhtä hässäkkää edestä taakse. Kiittelin ei, tuollaista paskaa ei osteta riesaksi. Myyjä kuitenkin soitti vielä kerran, että koeaja edes. Venyin paikalle ja hyppäsin puikkoihin. Ostin auton samalla hetkellä kun sain kakkosen silmään.

      Mutta olenkin täysin erilainen, katson ravintolassakin kaikista tulisinta ja hankalinta naista. En sitä, joka voisi olla hyvä äiti tuleville lapsilleni. Paskaako sellaisella tekee jos haluaa nauttia tässä ja nyt.

      • lapalie

        Minä katson ravintolassa tulisinta ruokaa.


    • 147

      Parin ranskalaisten autojen ratissa vietetyn vuoden jälkeen "erehdyin" koeajamaan 156:sta, jonka jälkeen paluuta ei enää ollut. Alfa vaan jotenkin tuntui oikealta. Kai se on epätoivoinen yritykseni toitottaa yksilöllisyyttäni...

      Ja "järkisyin" perusteltuna; Alfa menettää Suomessa arvoaan nopeasti, joten käytettyjen hinnat ovat mielestäni hyvinkin kohtuullisia. Ja näin puolentoista vuoden kokemuksien perusteella voin sanoa, että Alfojen maine epäluotettavina vikapesinä on, ainakin nykyalfojen, osalta liioiteltu. Kyllä tuolla pääsee paikasta A paikkaan B.

    • dsadas

      mutta haluaisin kyllä. Jotenkin en vaan luota niihin, vaikka ovatkin mahtavia ajaa. Joku noissa vaan viehättää.

    • Blosari

      Alfa 156 TS onb muotovalioita ja kun pääsin rattiin ei ollut enää paluuta vanhaan.
      Siä katsellessakin tulee jo hyvälle mielelle.
      160tkm takana ja ainoa isompi murhe jakopään hihna.

    • 156 V6

      No, Toyota on varmasti luotettava ja hyvä auto mutta minä en kuitenkaan sellaista halua vaan ajan Alfalla.En osaa oikein oikein tarkasti selittää sitä mutta Alfa vaan tuntuu niin pirun hyvältä.Sen ajettavuus on just mun makuun. Se istuu kuin mulle tehty hanska mun kourassa.

      Kaunis muotoilu ja kyllä siinä on vielä sitä persoonallisuutta mitä EI TODELLAKAAN LÖYDY tästä toyovolvonissanopel-massasta.

      Toki Alfassa on omat puutteensa ja pikku ongelmansa, mutta ainakin minulle auto antaa paljon enemmän positiivisia pointteja että nämä murheet tuntuu pieniltä.
      Kenelle toyotakuskille muuten morjestelee muutkin kuin naapurin Erkki liikenteessä?
      Kun toisen Alfan kohtaa niin morjestaminen saa aina hyvälle tuulelle ja jos satutaan samaan aikaan tankkaamaan siinä saattaa äkkiä mennä puolituntia :)

      Ja joka kerta kun tuon kutosen laittaa käyntiin niin pakko sitä murinaa on kuunnella hetki ennenkuin laittaa radion päälle ja joskus saa radio olla kokonaan kiinni.

      Alfa synnnyttää aina takuuvarmasti keskustelua liikut sitten missä vaan näin ei käy Toyotalla.

      Tässä pari syytä että minä ajan Alfalla.
      On varmasti paljon parempia ja luotettavampia autoja olemassa, mutta harva antaa yhtähyvän "fiiliksen" kuin Alfa-romeo!

      • Heikki

        "Kenelle toyotakuskille muuten morjestelee muutkin kuin naapurin Erkki liikenteessä?"

        Prius-kuljettajat ainakin moikkaavat toisiaan.


      • make
        Heikki kirjoitti:

        "Kenelle toyotakuskille muuten morjestelee muutkin kuin naapurin Erkki liikenteessä?"

        Prius-kuljettajat ainakin moikkaavat toisiaan.

        prius!

        priuksen muistan taannoisesta parkcom -keskustelusta


    • r1150r

      Toista vuotta ´04 156:n puikoissa, johon siirryin seitseman Lancia Dedra-vuoden jälkeen. Alfa oli luonnollinen siirtymä uudempaan italialaiseen kyseisen kokoluokan autoon eikä ollut mitään syytä olla päätymättä siihen.

      Alfa on kaunis ja helppo katsella myös kotipihassa eikä sitä tarvitse kätkeä tallin uumeniin. Ulkonäkö korostuu varsinkin paikallisen S-marketin pihassa.
      Ajettavuus varsinkin nopean ohjauksen tiimoilta on mukavaa ja se houkuttaa monasti hieman formula-tyylisiin otteisiin. Lisäksi varustelu on nykymittapuunkin mukaan ihan kohdillaan. Polttoaineenkulutus on ilahduttanut kun vie keskimäärin vain hieman yli 8 litraa. Pari litraa vähemmän kuin samankokoisella koneella ollut Dedra.

      Myönnetään, ettei arvo säily kuten parhailla mutta se reslisoituu kuitenkin vasta autoa myytäessä tai vaihdettaessa johonkin vieraaseen merkkiin. Huoltaminenkin voisi olla edullisempaa ja alustan osia voisi kulua vähemmän.
      Alfa on kuitenkin mielestäni siihen menevien eurojen väärti.

      Kun Toyota on verrokkina niin käsitykseni mukaan kukaan itseään automiehenä pitävä ei ostaisi Toyotaa mutta itsekin suosittelen Toyotaa henkilölle, jolle ei ole väliä millä ajaa ja joka tarvitsee vain kokonaistaloudellisen ja varmatoimisen auton.

    • Tyylibiili

      Perheellämme on A-R 156 2.0 TS sen vuoksi, että se on otsikkoni mukaisesti hauskojen fiilisten auto!

      Porukkamme ja tavaramme mahtuvat siihen mukavasti, auto on todella kaunis katsella, ihana ajettava eikä sitä ole tehty nykyaikaisten trendi-premium -merkkien tapaan jäykän/laadukkaan/totisenharmaaksi, vaan se on omalla italialaisella tavallaan hauska ja rento ajokki, hieman kieli poskessa tehty mutta hienosti niin!

      Sen ei tarvitse voittaa mitään testejä, ei miellyttää suuria massoja, ei olla monikäyttöinen eikä vallankaan mikään itsetunnon kohottaja, vaan oma tyylikäs ja hauska itsensä!!

      Kasassa se on pysynyt kiitettävällä tavalla ja moottori puristen vienyt meitä mukavasti eteenpäin perille asti. Mitä muuta ajokilta voi toivoa?

      Mutta sen verran arvostelukykyä itsensä suhteen Alfaa harkitsevalla täytyy olla, ettei osta sitä "kokeillakseen sitä jonkun muun merkin vaihtoehtona".

      Tällainen "volvonissantoyotavolkswagen" -tyyppi tulee pettymään karvaasti, sillä Alfa ei vastaa/korvaa mitään edellä luetelluista harmaavarpusista.

      Miksikö ei?

      Siksi, että se on Alfa Romeo!

    • jokumuu

      Ajoin Alfoilla kymmenen vuotta, tällä hetkellä suhaan Peugeotilla.

      Ajoin, koska ne olivat hintaluokissaan eniten omistamisen halua herättäviä autoja. Niistä voi eritellä sellaisia vahvuuksia kuin ulkonäkö, ajettavuus, suorituskyky, persoonallisuus jne. mutta lopulta ainoa merkitsevä asia on, että halusin Alfan ja pystyin sellaisen hankkimaan.

      Syyt halpaan käytettyyn Pösöön siirtymiseen olivat toisaalta talous, toisaalta halu kurkkia, josko ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Ei tunnu olevan. Ominaisuuksiltaan ihan kelpo auto mutta Alfaan verrattuna jotenkin laimea; Ei vedä mutkatiellä suuta hymyyn, ei pistä sulkemaan radiota ja kuuntelemaan moottoria, ei laita vilkaisemaan vielä kerran parkkipaikalle jätettyä autoa.

      On vähän sellainen kutina, että joudun palaamaan takaisin tuttuun merkkiin. Alfan voi ottaa mieheltä pois, muttei Alfaa miehestä.

      • jokumuu

        ...tässähän kysyttiinkin miksen aja nimenomaan Toyotalla, ei millätahansamuullaautolla.

        Äitimuorilla on ollut pari käytettyä Corollaa, hyvin ja luotettavasti ovat asiansa ajaneet. Hitsaamista on tosin saanut harjoitella mutta on autoilla ollut jo ikääkin, ja epäilemättä ovat olleet tuohon käyttöön samanikäisiä Alfoja parempi ratkaisu.

        Uusiakin Toyotia on tullut ajettua, yllättävän hiljaisia ovat sekä Corolla että Avensis ja ajettavuuskin alkaa olla kohdallaan.

        Miksikö en sitten ole halukas hankkimaan omaa Toyotaa? En vain ole halukas sijoittamaan suurta summaa rahaa johonkin, joka ei _tunnu_ oikein miltään.


    • irwin.

      Voiks sillä muka ajaakin?

      • Minkäs teet!

        Tätä keskustelua oli ilo seurata, keskustelun taso pysyi hyvänä, kritiikkiäkin tuli omaa valintaa kohtaan, vaan löysihän tämän viimeinkin joku Tojotaapero. Käykääpäs katsomassa sama keskustelu Toyota-palstalla!


      • q~werty
        Minkäs teet! kirjoitti:

        Tätä keskustelua oli ilo seurata, keskustelun taso pysyi hyvänä, kritiikkiäkin tuli omaa valintaa kohtaan, vaan löysihän tämän viimeinkin joku Tojotaapero. Käykääpäs katsomassa sama keskustelu Toyota-palstalla!

        ...kuin Tojoa haukutaan ja Alfaa kehutaan?

        Ja heti kun menee päinvastoin, alkaa huumorintaju pettää, "keskustelun taso laskea" ja kommentit kohdistua autojen sijasta kirjoittajien henkilöön.


      • bbbb
        q~werty kirjoitti:

        ...kuin Tojoa haukutaan ja Alfaa kehutaan?

        Ja heti kun menee päinvastoin, alkaa huumorintaju pettää, "keskustelun taso laskea" ja kommentit kohdistua autojen sijasta kirjoittajien henkilöön.

        Jaa, minusta täällä on kovin harva haukkunut toyotaa!?
        Kyllä tuolla Toyotan palstalla on paljon härskimpi meno...


      • Usko.V.
        Minkäs teet! kirjoitti:

        Tätä keskustelua oli ilo seurata, keskustelun taso pysyi hyvänä, kritiikkiäkin tuli omaa valintaa kohtaan, vaan löysihän tämän viimeinkin joku Tojotaapero. Käykääpäs katsomassa sama keskustelu Toyota-palstalla!

        http://www.hs.fi/kuva/1135228066879


      • muistaa
        Usko.V. kirjoitti:

        http://www.hs.fi/kuva/1135228066879

        Tosiaan kannattaa kyllä muistaa että jos autoa tarvitsee oikeasti päivittäin niin Alfa ei varsinaisesti ole vaihtoehto. Paremmin se sopii kakkosautoksi jolla ajetaan silloin kun autoa ei välttämättä tarvita. Minulle ei ole vielä yhtään laadukasta tai luotettavaa Alfaa osunut mutta enpä ole yhtään autoa vielä uutena ostanutkaan.


      • Tojotaa
        muistaa kirjoitti:

        Tosiaan kannattaa kyllä muistaa että jos autoa tarvitsee oikeasti päivittäin niin Alfa ei varsinaisesti ole vaihtoehto. Paremmin se sopii kakkosautoksi jolla ajetaan silloin kun autoa ei välttämättä tarvita. Minulle ei ole vielä yhtään laadukasta tai luotettavaa Alfaa osunut mutta enpä ole yhtään autoa vielä uutena ostanutkaan.

        vielä kohdalleni vaikka olen ostanut uutenakin. Syynä vienee se, ettei sellaisia tehdä.


      • muistaja
        muistaa kirjoitti:

        Tosiaan kannattaa kyllä muistaa että jos autoa tarvitsee oikeasti päivittäin niin Alfa ei varsinaisesti ole vaihtoehto. Paremmin se sopii kakkosautoksi jolla ajetaan silloin kun autoa ei välttämättä tarvita. Minulle ei ole vielä yhtään laadukasta tai luotettavaa Alfaa osunut mutta enpä ole yhtään autoa vielä uutena ostanutkaan.

        15 vuotta Alfalla joka päivä töihin, mistä ihmeestä näitä riittää... sulle ei ole varmaan osunut vielä yhtään autoa jutuista päätellen ei ole edes ajokorttia


    • Ajoa...

      Miksi ajan Alfalla?
      No se vaan on niin pirun hauskaa. Meillä koko perhe pitää Alfasta 6v poikaa myöten. Ja mitä tulee tuohon luotettavuuteen niin ei meitin Romeo ole ollut yhtään sen vikaisempi kuin tässä tuttujen muut euro/japsiautot. Kovasti niitä murheita tuntuu joskus näissä ns.luotettavissakin olevan.

      Mutta hymyä huuleen ajat sitten Toyolla tai Romeolla. Sitä tarvitaan aina liikenteessä :)

      Ja jos olet autoa ostamassa, osta se mikä mielyttää juuri sinua eniten. Itsellesihän auton hankit et naapureille...

    • Big Jim

      Toyota ei olla sopiva malli minulle. Olla kokeillut moni Toyta eika yksikan ole mielluttanut. Corolla Verso ja ilman Verso. Yaris Verso ja ilman verso. Ei huva. Minulla ollut Alfa GTV, Alfa GTA ja Alfa GT. Kaikki musta kuten minakin ja musta nahka verhoulu kuten minakin. Tykka niilla ajaa ja sopia minun tyyli. Ei mikan Ayogo tai Aurius sopia minun tyyli. Olla niilla niin hassu nimikin. Mutta osta, kuka tykkä.

    • Petrol Head

      Jeremy Clarkson kiteytti asian taannoin osuvasti Top Gearissa.

      Testasivat siinä muistaakseni Breraa, ja Clarkson totesi jotain siihen suuntaan, että "A person who has never owned an Alfa does not qualify as a proper Petrol Head". Eli Alfa on yksi niistä merkeistä joilla se arkinen liikkuminen muodostuu normaalia kiinnostavammaksi ja nautittavammaksi.

      Jos autoilu sinänsä ei kiinnosta, niin liikkumisen tarvehan toki hoituu millä kinnerillä tahansa.

      • 147

        ^
        Itse asiassa testissä oli 166. Tuo mainio pätkä:

        www.youtube.com/watch?v=jgG1wF7OZn4


    • Clark Kent

      Jos halvalla pitää päästä, niin on ostettava tonnin rysä ja ajeltava sillä. Pääomakulut pitävät huolen siitä, että uudella tojolla ajaminenkin on kallista.

      Onhan ne tojot luotettavia, eivät vaan "haise" eivätkä "maistu" miltään. Ihan hyviä pelejä, "jos ei oikein autoa mihinkään tarvitse".

      Itse ole ajellut Alfa 156:lla, ensimmäisellä Alfallani pian neljä vuotta, enkä tiedä mihin sen vaihtaisin. Jos haluaisin itselleni mieluisemman auton täytyisi rahaa olla melkoisesti lisää, joten jatkan ajamista tällä nykyisellä, hinta/laatu-suhde on kohdallaan. Itse miellyin ulkonäköön ja ajettavuuteen. Vaihtoehtona oli BMW, joita kaksi Alfaa edeltävää autoani olivat. Alfa vaan kaihersi mielessä ja kokeiltuani Alfaa tuntui BMW vähän "luonteettomalta".

      Auton luotettavuus on yllättänyt positiivisesti, ei mitään ihmeempiä vikoja, mittarissa nyt n.120tkm. Hieman kalliimpia ylläpitokuluja en ole surrut, autohan on osa imagoa ja minulle jopa jonkinlainen harrastus.

      Alfa on hieno ajaa, herättää kanssaihmisissä tunteita puolesta ja vastaan... ja on kaiken ikäisten naisten mieleen ;)

      Isä Mitro, joka myös ajaa 156:lla on kiteyttänyt asian jotenkin näin: "Jos välttämättömyydestä voi tehdä nautinnon, niin miksi ei tekisi?".

      • täällä

        Sama juttu minullakin. Vaihtoehtoina oli aikoinaan BMW 2,5 ja Alfa 156 V6 ja kyllä vaaka kallistui selvästi Alfan puolelle. Bemari oli jotenkin "raskas" ajaa ja muutenkin aika pettymys.Nahkapenkeillä ei meinannut pysyä kun vähän kovempaa kaarteeseen meni.
        Alfalla ajo sen sijaan oli pelkkää riemua. Tarkka ohjaus, tanakka alusta, kierrosherkkä kone ja ne murinat(oli vielä meinaan Novitecin putkisto)....YES!

        Meitsi oli myyty!


      • GT 06
        täällä kirjoitti:

        Sama juttu minullakin. Vaihtoehtoina oli aikoinaan BMW 2,5 ja Alfa 156 V6 ja kyllä vaaka kallistui selvästi Alfan puolelle. Bemari oli jotenkin "raskas" ajaa ja muutenkin aika pettymys.Nahkapenkeillä ei meinannut pysyä kun vähän kovempaa kaarteeseen meni.
        Alfalla ajo sen sijaan oli pelkkää riemua. Tarkka ohjaus, tanakka alusta, kierrosherkkä kone ja ne murinat(oli vielä meinaan Novitecin putkisto)....YES!

        Meitsi oli myyty!

        Sen jälkeen tiedät miten valitset. Toyota on varmasti oikein fiksu valinta autoksi. Osta se, jos valitset autosi järjellä. Valitset Alfan jos ostat auton tunteella. Itse ostin GT:n vaikka joka toisella tuntui olevan mielipide siitä mites paska Alfa on Suomen talveen, vikoja riittää jne. Se riitti että kerran istuin GT:n kyytiin, en edes ajanut itse sillä kertaa.

        Alfassa on tyyliä, jota ei löydy kovin monista autoista. Se on täydellinen paketti. Jos olisin ollut järkevä ostaja, olisin varmasti valinnut aoton, joka kuluttaa vähän bensaa ja minkä arvo säilyy pitkään. Nuo asiat eivät käyneet edes mielessä kauppoja tehdessä.

        Veikkaan että jos päädyt Toyotaan, et hymyile joka kerran kun parkkipaikalla kävelet autosi luokse. En myöskään usko, että ihmiset tulevat sanomaan Toyotasta että onpas sulla mahtavan näköinen auto. Jos mahdollista niin valitse se Alfa.

        Ja ihan kaikkien Alfaa haukkujien harmiksi omassa autossani ei ole ollut tähän asti yhtään mitään vikaa, se ei ole seissyt huolossa päivääkään, se lämpenee talvella huomattavasti nopeammin kuin edellinen ranskalainen autoni, se lähtee ekalla käyntiin talvella ilman minkäänlaisia lämmityslaitteita ja se on aivan mahtava auto ajaa. Ainut miinus Alfan omistamisessa on ollut se, että markettien parkkipaikalla tulee huoletta ovea kylkeen (tätä ei käynyt ikinä edellisellä "perus"autolla) ja että tietyn automerkin omistajille Alfa tuntuu olevan punainen vaate. Siitä on päästävä ohi hinnalla millä hyvänsä, paikasta välittämättä.


      • tojopeelo
        GT 06 kirjoitti:

        Sen jälkeen tiedät miten valitset. Toyota on varmasti oikein fiksu valinta autoksi. Osta se, jos valitset autosi järjellä. Valitset Alfan jos ostat auton tunteella. Itse ostin GT:n vaikka joka toisella tuntui olevan mielipide siitä mites paska Alfa on Suomen talveen, vikoja riittää jne. Se riitti että kerran istuin GT:n kyytiin, en edes ajanut itse sillä kertaa.

        Alfassa on tyyliä, jota ei löydy kovin monista autoista. Se on täydellinen paketti. Jos olisin ollut järkevä ostaja, olisin varmasti valinnut aoton, joka kuluttaa vähän bensaa ja minkä arvo säilyy pitkään. Nuo asiat eivät käyneet edes mielessä kauppoja tehdessä.

        Veikkaan että jos päädyt Toyotaan, et hymyile joka kerran kun parkkipaikalla kävelet autosi luokse. En myöskään usko, että ihmiset tulevat sanomaan Toyotasta että onpas sulla mahtavan näköinen auto. Jos mahdollista niin valitse se Alfa.

        Ja ihan kaikkien Alfaa haukkujien harmiksi omassa autossani ei ole ollut tähän asti yhtään mitään vikaa, se ei ole seissyt huolossa päivääkään, se lämpenee talvella huomattavasti nopeammin kuin edellinen ranskalainen autoni, se lähtee ekalla käyntiin talvella ilman minkäänlaisia lämmityslaitteita ja se on aivan mahtava auto ajaa. Ainut miinus Alfan omistamisessa on ollut se, että markettien parkkipaikalla tulee huoletta ovea kylkeen (tätä ei käynyt ikinä edellisellä "perus"autolla) ja että tietyn automerkin omistajille Alfa tuntuu olevan punainen vaate. Siitä on päästävä ohi hinnalla millä hyvänsä, paikasta välittämättä.

        "Veikkaan että jos päädyt Toyotaan, et hymyile joka kerran kun parkkipaikalla kävelet autosi luokse"

        Tuskin hymyilyttää Alfankaan kanssa talvella.


      • hoh hoijaa
        tojopeelo kirjoitti:

        "Veikkaan että jos päädyt Toyotaan, et hymyile joka kerran kun parkkipaikalla kävelet autosi luokse"

        Tuskin hymyilyttää Alfankaan kanssa talvella.

        lukea viestin loppuun ennenkuin vastasit


      • tojopeelo
        hoh hoijaa kirjoitti:

        lukea viestin loppuun ennenkuin vastasit

        ..."ja lehmät lentää" -kappaleen?


      • Marxgf
        tojopeelo kirjoitti:

        "Veikkaan että jos päädyt Toyotaan, et hymyile joka kerran kun parkkipaikalla kävelet autosi luokse"

        Tuskin hymyilyttää Alfankaan kanssa talvella.

        Miksei alfistia hymyilyttäisi talvella? On ne hyviä ajaa myös talvikelilä.


      • talvikylmällä
        tojopeelo kirjoitti:

        "Veikkaan että jos päädyt Toyotaan, et hymyile joka kerran kun parkkipaikalla kävelet autosi luokse"

        Tuskin hymyilyttää Alfankaan kanssa talvella.

        ja juuri kun edellinen oli kehunut auton talviominaisuuksia...


    • Tour De Milan

      Minäkin ihastuin aikoinaan Alfan ajettavuuteen, soundiin ja yksilöllisyyteen. Ajelin uutena ostetulla Alfallani noin sata tuhatta kilometriä.
      Ajo oli nautittavaa, silloin kun auto toimi. Valitettavasti allani ollut yksilö vain oli sellainen vikapesä, että ajamisen nautinto hukkui jatkuviin ongelmiin ja vikoihin. Kuitenkin se tällä palstalla esille tuotu "Alfafiilis" jäi johonkin takaraivoon kaivertamaan, eli ehkä vielä joskus...Vetäytyin siis nuolemaan haavojani muiden, varsin laadukkainakin pidettyjen automerkien pariin. Noin vuosi sitten koin kuitenkin uuden "autoiluherätyksen". Koeajoin auton joka palautti mieleeni kuinka kivaa autoilu voi olla. Jälleen löytynyt ajamisen ilo, kutosbokserin ruudikkuus ja muhkea sointi, nelivedon ja alustan loistava yhteistoiminta....nämä kaikki tekivät lähtemättömän vaikutuksen. Nyt nautin autoilusta yhdellä maailman luotettavimmista automerkeistä ja kaikilla näillä mausteilla, eikä näitäkään tule vastaan sen useammin kuin Alfojakaan. Ai se merkkikö, tutkikaa.....

      • dah9

        jos ajelet subarulla niin ei sekään ihan ongelmaton ole, erinäisissä tilastoissa jos siihen tulee vikaa se viettää eniten aikaa/vika korjaamolla ja kaupan päälle vielä erittäin kalliisti. Subarulla on vielä sellainen juttu että nuo mainitsemasi herkut löytyy vain huippumallissa (vrx) muut ovat aika peruskauraa.. uusin Legacy alkaa olemaan jo aika auton oloinen, muut ovat aika aneemisia muotoilun ja sisustan osalta, toki se erottuu liikenteen seasta


      • Tour De Milan
        dah9 kirjoitti:

        jos ajelet subarulla niin ei sekään ihan ongelmaton ole, erinäisissä tilastoissa jos siihen tulee vikaa se viettää eniten aikaa/vika korjaamolla ja kaupan päälle vielä erittäin kalliisti. Subarulla on vielä sellainen juttu että nuo mainitsemasi herkut löytyy vain huippumallissa (vrx) muut ovat aika peruskauraa.. uusin Legacy alkaa olemaan jo aika auton oloinen, muut ovat aika aneemisia muotoilun ja sisustan osalta, toki se erottuu liikenteen seasta

        Hyvä arvaus, olet selvästi perehtynyt asiaan. Kutosboksereita ei ole kun Legasyssa, Outbackissa ja Tribecassa, allani on kolmelitrainen Outback. Mielestäni kaksilitrainen perus Legacy ei ole sen enempää peruskaamaa kun samamkokoisella moottorilla oleva Alfakaan. enemmän siinä Subarussa on persoonallisisa ratkaisuja koneesta lähtien. Myös ajo-ominaisuudet ovat varsin dynaamiset. Siis samaa ajamisen iloa löytyy molemmista merkeistä, mutta elämä Suben kanssa on kokemukseni mukaan paljon huolettomampaa ja perille pääsy varmempaa.


    • Vittuile valinnallasi.

      Vastaavat BMW ja Jaguar ovat minulle liian kalliita ja Maserati aivan liian kallis. Tyvärr. Täytyy sitten tyytyä ajamaan tällä. Ja mikäs on tyytyessä. Todella toimiva paketti, miellyttävä auto ajaa, hyvät istuimet, hiljainen, hyvin varusteltu, kompaktin kokoinen ja loistava talviauto ja kaikki tämä vain neljänneksen kalliimmalla kuin Avensis! Kyllä sen verran kannattaa lisää maksaa. Ja kaupanpäälle saan vielä sen, että monia muita minun valintani harmittaa niin, etteivät meinaa nahoissaan pysyä.

    • jarppa . . . . . .

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=581&posting=22000000028801712


      miksi muuten ette osta Alfa Romeota?

      Alfa Romeohan on hyvin päinvastainen auto kuin Toyota. Se on kaunis, tyylikäs, mahtava ajaa, arvostettu, nopea, kadehdittu, hyvä talviauto, kallis, epäluotettava ja menettää arvonsa nopeasti.

      Jotain samaakin löytyy, molemmilla ajetaan vuosittain vähän ja pellit ovat huonot.

      Nyt kun kuitenkaan luotettavudessa ei ole enää suuria eroja eri merkkien kesken, kiinnostaisi tietää miksi ette vaihda Alfa Romeoon? Onko tuo suurempi hankintahinta ja arvon nopeampi aleneminen suurin syy? Jos asiaa miettii ihan kuukausitasolla ei se Alfa Romeon omistaminen aivan hirvittävästi kalliimmaksi tule.

      Toivon asiallisia vastauksia niin samalla varmasti selviää miksi moni ei vaihda Toyotaa ns. välimallin autoon joka on noiden kahden väliltä. Itsekin nääs harkitsen Alfa Romeota ja haluaisin erilaisia näkökohtia asiaan.

      P.S. Tämä ei ole provo vaikka siltä saattaa vaikuttaakin.

      • K.Ä.

        Mitä minä olen seurannut, Alfoissa on hyvät pellit eikä omani ollut edes epäluotettava.

        Mutta ei mennä tuonne Tojota-palstalle vinkumaan.


      • Alfailija

        Hyvä, ettei tuo: "toyotavolvovolkswagennissanmazda" -porukka ole kiinnostunut Alfoista!

        Ajatelkaa nyt, mitä siitäkin tulisi......

        Jättäkää Alfat niistä pitäville ja niitä arvostaville.....


      • Spyderi
        Alfailija kirjoitti:

        Hyvä, ettei tuo: "toyotavolvovolkswagennissanmazda" -porukka ole kiinnostunut Alfoista!

        Ajatelkaa nyt, mitä siitäkin tulisi......

        Jättäkää Alfat niistä pitäville ja niitä arvostaville.....

        etenkin tuo Tojoilla ajava lenkkareihin ja tuulipukuihin sonnustautuva porukka pysykööt niissä leluissaan.


      • irwin.
        Alfailija kirjoitti:

        Hyvä, ettei tuo: "toyotavolvovolkswagennissanmazda" -porukka ole kiinnostunut Alfoista!

        Ajatelkaa nyt, mitä siitäkin tulisi......

        Jättäkää Alfat niistä pitäville ja niitä arvostaville.....

        kumpi lienee paksumpi opus, biafralainen keittokirja vai alfoista pitävien ja niitä arvostavien matrikkeli....


      • Pierrot Le Fou
        irwin. kirjoitti:

        kumpi lienee paksumpi opus, biafralainen keittokirja vai alfoista pitävien ja niitä arvostavien matrikkeli....

        höpönassu kuin Usko.V. Lienetkö ihan samassa ruumiissa? No mutta tuohon kysymykseesi palatakseni niin Biafralaisesta keittokirjasta en ole kuullutkaan, mutta Alfasta on vuosikymmenien aikana kirjoitettu useampia teoksia, ihan fanipohjalta(-kin). Kannattaa kysyä vaikkapa Alfameristä.


      • J..
        irwin. kirjoitti:

        kumpi lienee paksumpi opus, biafralainen keittokirja vai alfoista pitävien ja niitä arvostavien matrikkeli....

        ...en ole afrikkalaiseen keittiöön juuri tutustunut, mutta kirjahyllyssäni on varsin monta Alfa Romeosta kirjoitettua kirjaa. Niitä kirjoitetaan joka maassa, jossa Alfa Romeota myydään tai on joskus myyty. Vertailun vuoksi esimerkiksi Toyotasta ei ole kirjoitettu kuin Alfamerin korjausopas.

        Suomalaisia matrikkeleita voi kysellä täältä:
        http://www.carf.fi/
        tai täältä:
        http://www.aref.fi/index.html
        Liittymällä jäseneksi, pääset itsekin tarkastelemaan jäsentietoja.

        300 alfoista pitävää ja niitä arvostavaa naista ja miestä löydät tämän linkin takaa:
        http://www.alfabbs.fi/album_personal_index.php

        Kerrotko nyt siitä biafralaisesta keittokirjasta.


    • stede

      "Olen kyllä sitä mieltä,että Alfoista puhuminen sellaisten ihmisten kanssa,jotka eivät ole koskaan sellaisella edes ajaneet on aivan sama kuin puhua homojen kanssa naisista. "

      Pitää hyvin paikkaansa!

      • Ennakkoluuloja?

        Ei kaikkilla homoilla ole edes ajokorttia!


      • romeo 156
        Ennakkoluuloja? kirjoitti:

        Ei kaikkilla homoilla ole edes ajokorttia!

        No heitämpä oman selitykseni tähän että miksi ajan alfalla (156) No ihan ensiksi se on yksi hiennoimmista autoista markkinoilla, ja se olo kun lähtee ajelemaan ja näkee kun joku katsoo ihaillen autoa.. :) no ymmärrän, eihän kukaan toyota kuski sitä voi tietää kun eihän tojotaa kukaan katso :) minusta on tyhmä maksaa autosta yli 15 000e joka on tylsä, liian perus, ruma.. ei mitään järkeä. ja ne jotka alfaa sanoo epälotettavaks.. hei mites mersut ja uudet volkkarit ja eikös uusia corolloja ole kans aika paljon takuuseen viety.. :) se joka viattoman auton löytää niin sanokoon sen tänne. itse saan kuulla jatkuvasti puheita autoni epäluotettavuudesta, hyvillä mielin voi sanoa että "kappas, eipä oo mun kohdalle osunu" ja jatkaa sitten et joko sait sen sun avensiksen sieltä huoltamolta.


      • romeo 156 kirjoitti:

        No heitämpä oman selitykseni tähän että miksi ajan alfalla (156) No ihan ensiksi se on yksi hiennoimmista autoista markkinoilla, ja se olo kun lähtee ajelemaan ja näkee kun joku katsoo ihaillen autoa.. :) no ymmärrän, eihän kukaan toyota kuski sitä voi tietää kun eihän tojotaa kukaan katso :) minusta on tyhmä maksaa autosta yli 15 000e joka on tylsä, liian perus, ruma.. ei mitään järkeä. ja ne jotka alfaa sanoo epälotettavaks.. hei mites mersut ja uudet volkkarit ja eikös uusia corolloja ole kans aika paljon takuuseen viety.. :) se joka viattoman auton löytää niin sanokoon sen tänne. itse saan kuulla jatkuvasti puheita autoni epäluotettavuudesta, hyvillä mielin voi sanoa että "kappas, eipä oo mun kohdalle osunu" ja jatkaa sitten et joko sait sen sun avensiksen sieltä huoltamolta.

        viatonta autoa, ei nyt sentään ihan mutta lähelle. Minä ikuinen Alfa-hemmo olen joutunut jo usean vuoden ajamaan muilla, nyt alla Seat Leon. Liki kolme vuotta ja ainoa vika on ollut etukynttilä. Moni ei vieläkään pidä Alfaa autona, kuten ei Seattiakaan, joten ne kummatkin sopi siis sen puolesta minulle.....vielä joskus saan sen viidennen Alfani.


      • paikkansa

        Paska maistuu pahalta, en ole maistanut mutta voisin helposti näin olettaa.


    • stede!

      Ekaksi ajon ranskanpatongilla ja sitten parilla japsiräpsyllä ja nyt makaroonilla..

      Sellasta se elämä on!

    • Alfa gtv 3.0 v6

      Hei, eikös se ole niin, että elämänkumppaninkin valintaan vaikuttaa suurelti sen ulkonäkö ja ajettavuus=)Ei kait tähän muuta perustelua tarvitse=)

    • ,Kaikki autot on hyviä mutta ei kaikki kuski hyviä,Hei kuski aja auto itselle ,,Mulla on hyvä auto se on ihan sama naiset katsovat mun auto tai ei .Ihan sama auto on komea tai ei ,Sinä ostat auto itselle ei toiselle,Sinä maksat Benz ja Diseil,olla aikuninen ,,Viva Alfa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2415
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      79
      2010
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      243
      1970
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1757
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1639
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1544
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe