olen raskausviikolla 5. pelottaa kuitenkin jatkuuko raskaus normaalisti. jos raskaus menee kesken näin varhaisessa vaiheessa niin tuleeko veristä vuotoa tms? mistä tietää että se onkin vain tuulimuna?
pelottaa keskenmenon mahd.
9
1222
Vastaukset
- vain pahentaa
oloasi ja nostaa riskiä keskenmenolle.ei sille kuitenkaan voi mitään jos on tullakseen.kuitenkin on normaalia että (varsinkin esikoista odottavat) tuollaiset pelot on.kyllä keskenmeno jo tulisi verenä ulos! tuulimuna yleensä keskeytyy itsestän ennen rv 12.ja sen voi mahdollisesti todeta ultralla jo rv 8 eteenpäin.
ota ihan rennosti vaan ja koita nauttia raskaudestasi!
yleensä pelko laantuu kun näkee pikku möykyn ekaa kertaa ultrassa ja sitten kun saa kuulla sydänäänet neuvolassa.vaikka siihen onkin vielä aikaa,koita jaksaa=) varmasti kaikki on hyvin!- keskenmeno
aina itsestään sieltä tule, ja keskeytynyt keskenmeno on normaalia ja yleistäkin.
mulla oli keskenmeno viikolla 6 ja huomattiin vasta viikolla 11 ja sit siitä viikkoa myöhemmin lääkkeillä koitettiin tyhjentää ja siitä viikkoa myöhemmin siitten kaavinnalla. - tavallisesti
keskenmeno kirjoitti:
aina itsestään sieltä tule, ja keskeytynyt keskenmeno on normaalia ja yleistäkin.
mulla oli keskenmeno viikolla 6 ja huomattiin vasta viikolla 11 ja sit siitä viikkoa myöhemmin lääkkeillä koitettiin tyhjentää ja siitä viikkoa myöhemmin siitten kaavinnalla.kyllä tulee verenä ulos.koitin nyt vain "lohduttaa" ja rauhoittaa ap kirjoittajaa,että kyllä se verenä tulisi ulos.ja ei keskeytyneet keskenmenot ole yleisiä,vaikka niitä valitettavasti sattuu.ekan kerran neuvolassa puhuttiin siitä ja hoitaja kertoi prosenttimäärän,että kuinka usein keksenmeno on keskeytynyt,en musita lukua,mutta kovin pieni oli prosentti!
- keskenmeno
palstalle taikka lukee vanhempia keskusteluja tai googlettaa.
noin perus tietoa,
-et voi itse asialle mitään noilla viikoilla vielä tehdä.
-50-60% raskauksista menee kesken
-yleensä huomataan verisenä vuotona, joka vaatii aina lääkärissä käyntiä
-voi myös olla keskeytynyt keskenmeno joka yleensä havaitaan joko ekalla lääkärikäynnillä tai ekassa ultrassa, riippuu kumpi ensin.
-monesti tehdään kaavinta tai lääkkeellinen tyhjennys - pelottaa
ei kannata tulla tällasille palstoille kyselemään,siis ihan ystävällisesti tätä nyt tarkoitan.melkein jokaisessa paikassa koitetaan saada odottavat välttämään tällasia palstoja,sillä usein jotktu vaan pelottelee täällä ja saa odottajan entistä enemmän stressaantuneeksi ja hätäiseksi.kun odotin esikoistani neuvolassa sanottiin että älä vain mene noille keskustelupalstoille,ja nyt ymmärrän miksi.vaikka ikävä kyllä joillekkin sattuu ikäviä asioita,jotkut saavat sen kuulostaman siltä kun jokaien raskaus/raskausoire on todella vaarallista tai sitä lukee että "mulla oli sama ja vauva kuoli".joten ihan itsesi takia kannattaa mieluumin puhua noista peloistasi vaikkapa omien ystviesi/äidin terkkarin kanssa.varmasti osaavat paremmin auttaa.ja sen voin sanoa että keskenmenon pelko on jokaisella odottavalla jossain vaheessa raskautta,ja se on ihan normaalia.useimmiten raskaudet menee hyvin ja jos on keskenmeno tullakseen (kuten joku kirjoitti et 50-60% menee kesken) niin yleensä menevät jo niin aikaisin ettei ole edes tiennyt olevansa raskaana,sen kokee lähes jokainen nainen tietämättä! joten ota ihan rauhassa vaan,äläkä kuuntele "peloitustarinoita"!
kaikkea hyvää kaikille..tämä viesti saa varmaan just näitä mitä kuvailin kimppuunsa.mutta tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut loukata ketään!- kiupeli
Kiitos kaikille ystävällisille ihmisille jotka antavat meille "uusille tuoreille" odottajille tietoa ja rohkaisua. =)
- ei nyt
ole tarkoitus pelotella todellakaan mutta jos kysytään keskenmenosta niin kai sillon voi kertoa siitä?
Toivottavasti kaikki menee hyvin, luulen että kaikki kirjottajat sitä vilpittömästi toivoo. Itse olen keskenmenon kokenut ja en sitä kenellekkään toivo!
Alta 12 viikon ne on vaan valitettavan yleisiä ja myöskin nuo ns. keskeytyneet keskenmenot, ja se on minusta hyvä tietää myös jos on itse raskaana. Osaa asiaa varautua mutta normaalilla ihmisellä siitä ei pitäisi, eikä saisi tulla elämää hallitseva asia. - Rainora
kiupeli kirjoitti:
Kiitos kaikille ystävällisille ihmisille jotka antavat meille "uusille tuoreille" odottajille tietoa ja rohkaisua. =)
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66
Tuossa prosentuaalisia riskejä raskauden keskenmenoihin raskauden keston mukaan katsottuna. Kuten noista näkee, riski pienenee jatkuvasti ja jo reilusti ennen rv 12:ta riski on jo hyvin pieni. - kiupeli
Rainora kirjoitti:
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66
Tuossa prosentuaalisia riskejä raskauden keskenmenoihin raskauden keston mukaan katsottuna. Kuten noista näkee, riski pienenee jatkuvasti ja jo reilusti ennen rv 12:ta riski on jo hyvin pieni.Kiitos tuo linkki helpotti jo mukavasti =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767