Mihin Jaguarin "glamour" perustuu?

ToYotaPremium

Ajo-ominaisuudet,ergonomia, tekninen laatu, suorituskyky, turvallisuus ja jälleenmyyntiarvo ovat suomalaiseen autokantaan verrattuna varsin keskinkertaisia.

Lisäksi huolto/varaosa/korjaamopuoli on sitäkin heikommin järjestty.

Mihin siis perustuu Jaguarissa näkemänne "glamour"?

139

13750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkin.

      ihmettelen, sillä laadultaan se on ihan paska vehje.

      • minä:)

        Kateellisten kirjoittelua kun rahkeet ei riitä Jaguarin pitämiseen


      • PereLa
        minä:) kirjoitti:

        Kateellisten kirjoittelua kun rahkeet ei riitä Jaguarin pitämiseen

        Jaguarin luomukset ovat tunnetusti kovin haavoittuvaa tekniikkaa. Ja korjaamopäiviä piisaa!


      • päätynyt
        PereLa kirjoitti:

        Jaguarin luomukset ovat tunnetusti kovin haavoittuvaa tekniikkaa. Ja korjaamopäiviä piisaa!

        tuollaiseen johtopäätökseen? Kokemuksesta 120 tkm ajetulla autolla ei mitään ongelmia.Onko sinulla omakohtaisia koemuksia?


      • tuumailen

        miten suomalainen voi arvostella toisen maan tuotteen laatua. eihän meillä ole ollenkaan omaa henkilöauton suunnittelua ja tuotantoa. mitä nyt joku kuorma-auto valmistuu silloin tällöin. henkilöautopuolella taitaa olla suurin tekninen suunnittelusaavutus petrosaab.
        Sitä glamouria on toisissa merkeissä ja toisiin sitä ei saa rahallakaan. Vai mitä mieltä olet E-type Jaggesta?


    • Tyylikäs ajaja

      Ymmärrän kyllä jos et ymmärrä.

      • näkymättömät vaatteet"

        Tulee jotenkin vaan mieleeni.

        Mutta jos sinusta vanhanaikainen Jaguaari on tyylikäs, niin kaikin mokomin vaan.

        Olet siinä oikeassa, minä en sitä todellakaan ymmärrä!


      • paranee sitä mukaa,
        näkymättömät vaatteet" kirjoitti:

        Tulee jotenkin vaan mieleeni.

        Mutta jos sinusta vanhanaikainen Jaguaari on tyylikäs, niin kaikin mokomin vaan.

        Olet siinä oikeassa, minä en sitä todellakaan ymmärrä!

        kun iän myötä korvantauksesi kuivuvat.


      • on kalustoa
        paranee sitä mukaa, kirjoitti:

        kun iän myötä korvantauksesi kuivuvat.

        joka lähtöön. Myös kaksi kallista saksalaista.

        Englantilainen auto! Siinä on valitettavasti aina sellainen paradoksin maku!


      • omistat kaksi Saksalaista.
        on kalustoa kirjoitti:

        joka lähtöön. Myös kaksi kallista saksalaista.

        Englantilainen auto! Siinä on valitettavasti aina sellainen paradoksin maku!

        Onnittelen. sinulla on varmasti kaki hyvää autoa.
        Englantilaisissa sitävastoin on sitä jotain, eli glamoir, jos nyt osasin oikeinkirjoittaa. Mitä kukin arvostaa glamouria vai tekniikkaa, siitä on turha kiistellä.


      • Tyylikäs kuitenkin
        omistat kaksi Saksalaista. kirjoitti:

        Onnittelen. sinulla on varmasti kaki hyvää autoa.
        Englantilaisissa sitävastoin on sitä jotain, eli glamoir, jos nyt osasin oikeinkirjoittaa. Mitä kukin arvostaa glamouria vai tekniikkaa, siitä on turha kiistellä.

        ... eikös hän muistelmissaan kirjoittanut, että Jaggea voi pitää joko olemalla autonasentaja tai miljonääri, niin helskutin kalliiksi se käy.


      • Alf-393
        on kalustoa kirjoitti:

        joka lähtöön. Myös kaksi kallista saksalaista.

        Englantilainen auto! Siinä on valitettavasti aina sellainen paradoksin maku!

        Olisi upeaa omistaa 5 jaggea ja 2 kuutoskoneella 68-73 mallit


      • Paipai..
        näkymättömät vaatteet" kirjoitti:

        Tulee jotenkin vaan mieleeni.

        Mutta jos sinusta vanhanaikainen Jaguaari on tyylikäs, niin kaikin mokomin vaan.

        Olet siinä oikeassa, minä en sitä todellakaan ymmärrä!

        "Olet siinä oikeassa, minä en sitä todellakaan ymmärrä!"

        Tojotero tunnustaa: ei ymmärrä!


    • JagV12

      Ajo-ominaisuuksiin,tekniseen laatuun,suorituskykyyn ja turvallisuuteen.
      Bonuksena vielä se "menneen maailman kolonialistinen charmi".
      Korjaamopuolesta en tiedä,kun ei juuri tarvi vierailla niillä,tojopuolella ilmeisesti niin yleistä,että tiedät tilanteen?

    • XJ6

      Se on sitä miltä se tuntuu. Minun suussani sana "Jaguar" maistuu aivan toiselta kuin sana "Toyota". En sano, että toinen on toistaan huonompi tai parempi. Ennen lumia tallissani on Jaguar, mutta en hanki sitä esim. talviajo-ominaisuuksien, tai ajoergonomian vuoksi, hankin sen siksi, että se on Jaguar. Itse miellän Jaguarin harrasteautoksi vikoineen päivineen. Ainakin minulta ohitse lipuva Jaguar saa hieman pidemmän katseen kuin Toyota Corolla mallia amis. Jaguaria ei muuten tarvi tuunaillakaan kuten Corollaa, koska se on jo valmis. Toki Corollakin on hyvä auto, en sitä sano, mutta jos ei käsitä Jaguarin päälle, niin sitten ei. Toinen tykkää pojista ja toinen leideistä ja Jaguar on sitä, koristelematta upea. Onhan noissa naisen askelluksissakin eroja. Ehkä on niin, että Jaguar-mies sen huomaa, Toyota-miehelle ei niin väliksi vaikka hieman ontuisi. Aasinsiltana ja ontuvana vertauksena; kumman vierestä on mukavampi "ajon" jälkeen herätä? '
      Tämmöstä löylyä kiukaalle ja vinkkinä; älä osta Jaggea jos siltä tuntuu, ei ole pakko jos ei taho.

      • laatumerkki!

        Mutta käyttöautoksi siitä ei nykytietämyksen mukaan ole!


      • epäilet?
        laatumerkki! kirjoitti:

        Mutta käyttöautoksi siitä ei nykytietämyksen mukaan ole!

        Olen ajellut Jaguarilla kohta vaatimattomat 50 tkm, ja aikaisempi omistaja 70 tkm, ei mitään ongelmia. En hyvästä tahdostakaan siunaa ajatuksiasi. Olen ajellut ikämiehenä useita automerkkejä, Jaguar on tähän saakka yllättänyt positiivisesti.


      • nykytietämys
        laatumerkki! kirjoitti:

        Mutta käyttöautoksi siitä ei nykytietämyksen mukaan ole!

        Taas puhuu joku jolla ei ole mitään hajua autoista.Suomi on täynnä näitä ääliöitä jotka puhuvat vaikka eivät mistään mitään tiedä.Itsellä kohta 100tkm Jagge eikä mitään vikaa, auto pelaa kuin kello... koputtaisin päätäsi jos voisin.


    • merkonomiauto

      Jaggen glamour perustuu tietenkin 1960-luvun klassikoihin kuten E-typeen ja Suomessa vähemmän tunnettuun Mk II malliin jota tuo nykyinen S kovasti matkii mikä kertookin aika suoraan siitä että tehdas itsekin tietää mistä glamour on kotoisin.

      1970-luvun Suomessa XJ6 ja 12 mallit olivat vielä todellisen rahamiehen autoja joita pikkupojat kertyivät ihastelemaan.

      Jos Jaguarina olisi tuohonkin aikaan kaupattu Taunuksen alustalle nostettua nurkistaan pyöristettyä koppaa niin tänään koko merkki olisi tunnettu lähinnä autoharrastajien kokoontumisajoista.

      • liikaa?

        Noista x-typeen liittyvistä letkautuksista voisi ensialkuun päätellä, että kirjoittajat kuuluvat maamme harvalukuisiin rikkaisiin aristokraatteihin, joilta on x-typen ilmaantumisen myötä viety heille ikiaikoja kuuluneita etuoikeuksia.
        Mutta kun tavalliset talonpoikien ja duunareiden jälkeläisetkin x-typeä naamat kireinä ilkkuvat, kyse ei voi olla sen kummemmasta kuin tavallisten taaplaajien naapurikateudesta.


      • xj fan
        liikaa? kirjoitti:

        Noista x-typeen liittyvistä letkautuksista voisi ensialkuun päätellä, että kirjoittajat kuuluvat maamme harvalukuisiin rikkaisiin aristokraatteihin, joilta on x-typen ilmaantumisen myötä viety heille ikiaikoja kuuluneita etuoikeuksia.
        Mutta kun tavalliset talonpoikien ja duunareiden jälkeläisetkin x-typeä naamat kireinä ilkkuvat, kyse ei voi olla sen kummemmasta kuin tavallisten taaplaajien naapurikateudesta.

        On se 'Jaguar Mondeo', x-type, jo vahan liikaa.

        Aikaisemmin keskustelussa on tuotu esiin sita entisaikojen surkeaa laatua, mutta juuri Fordin otettua ohjat laatu on tietaakseni parantunut huomattavasti.

        Muutamien viime vuosien XJ8: t ovat jo aivan huippuluokkaa myos laadullisesti ja kuten ennenkin, ulkolookki on huippua. Mars, mars lottovoittajat ym aristokraatit kauppaan autoveroa maksamaan.


      • vanhan ajan döllis

        heikon myynin takia. 2009 tulee XF tai joku sellainen Ja ei se tyylikkyys auta jos ostajat eivät ole samaa mieltä tyylikkyydestä.


      • Jagget on komeita

        .. ovat kaikki sellaisia möhkäleitä, ettei voi kuin ihailla niistä poikkeavia Jaggeja jne.


      • XJ 12

        Eipäs S-type mitään MkIIsta matki, vaan perustuu vanhaan S- typeen.


    • Jaggelonica

      Se perustuu siihen tyyliin jota monilla muilla autoilla ei ole. Ei esimerkiksi millään japanilaisella merkillä. Siinä ei kysellä jotain laatua tai ergonomiaa ei ei. Se on sitä että kun ajat Jaguarilla Kampin eteen, niin piccola kiirehtii avaaman sulle auton oven ja tuo sateenvarjon pyytämättä. Se on sitä kun parkkihallisa mersu, Bmw ja japsikuskit luovuttaa sulle ruutunsa. Se on myös äärimmäisen miellyttävää ajomukavuutta ja suorituskykyä. Jaguar-huolto ja korjaamokäyntikin on nautinto. Tästä kaikesta vois japsikuskit vain haaveilla ja tosiaan kysellä tällaisilla palstoilla , että mitä sen on se Jaguar????

    • K.Ä.

      Tyypillinen suomalaisten auto on 12 vuotta vanha Toyota Corolla. Uusina ostettavien autoen keskihinta lienee jossain 25 000 ja 30 000 euron välillä.

      Keskihintainen uusikin auto jää ajo-ominaisuuksissa ja suorituskyvyssä jälkeen markkinoiden halvimmalle Jaguarille. Tyypillinen suomalaisen käytössä oleva auto jää kaikissa luettelemissasi seikoissa halvimmalle uudelle Jaguaarille ja samoin (jos autot ovat kunnoltaan vastaavia) niin myös 12 vuotta vanhalle, silloin edullisimmalle Jaguarille.

      Jaguarin lumo perustuu monen asian summaan:
      - Jaguar on kallis. Se on useimmille tojotisteille lähes saavuttamaton unelma. Toisin kuin Lamborghini, Rolls Royce tai Maybach, se ei ole kuitenkaan niin kallis, etteikö siitä kannattaisi unelmoida.
      - Jaguar on erilainen. Koska Jaguar ei pyri kilpailemaan korealaisten, japanilaisten ja halvimpien euroautojen kanssa keskivertoperheen järkevimmän auton tittelistä, se on voitu toteuttaa hieman toisin. Sen ei tarvitse olla tilavin, monikäyttöisin ja taloudellisin auto koko- tai hintaluokassaan. Se pyrkii olemaan mukava, ylellinen, tyylikäs... verhoilussa ei ole ensisijaisesti mietitty sitä, miten se hylkii likaa. Monet meistä haaveilevat siitä, että ei olisi pakko olla aina niin kauhean järkevä, olisi varaa / rohkeutta hankkia sitä, mikä on hienoa.
      - Jaguar on harvinainen. Edellä mainituista seikoista johtuen Jaguar on harvinainen. Harvinainen auto kiinnosta aina enemmän kuin joku Nissan Avensis HB 1,8, vaikka se olisi kuinkla mallia VVTTII Powersteering Cool.
      - Jaguar on tyylikäs. Johtuen mm. hinnasta, Jaguar on voitu muotoilla ja sisustaa hienoksi. Muotoilussa tyyi on monessa kohtaa mennyt ohi tarkoituksenmukaisuuden. Tällä konseptilla ei voi tehdä massa-autoja. Kukaan ei ostaisi kallista ja epäkäytännöllistä Corollaa. No, totta puhuen, ei se Jaguarinkaan kauppa liian hyvin käy. Jaguar kilpailee vaikeassa segmentissä.
      - Spirit. Sitten on se jokin. Sinänsä lapsellisessa Top Gear -ohjelmassa testattiin uutta Jaguarin Cabriota. Hyvät ajo-ominaisuudet, mahtava suorituskyky, hienot äänet ja aivan uskomattoman upea ulkonäkö. Vertailun vuoksi testattiin myös vastaavia Mersua ja Bemaria. Todettiin, että ne ovat vielä parempia ajaa, vielä suorituskykyisempiä, teknisesti kehittyneempiä ja esim. niiden kattomekanismi toimii paljon paremmin ja näyttävämmin. Ja sittenkään ne eivät ole niin hienoja kuin Jaguar. Kentien saksalaistestaaja olisi tullut toiseen tulokseen, mutta Jaguar onkin suunnattu niille, joihin brittiaristokratia puree. Jos ei pure, voi ostaa Mersun tai Bemarin tai jos ei ihan maksuvalmius riitä, niin Toyotan tai Kian.

    • jaggeissa pösön kone

      joka on pösön ja fordin yhteistuote jätös,on siinä glamour jo kaukana. terv.jaguar mondeo

      • JagV12

        ...nyt nokivasaralla vapaaehtoisesti ajaisikaan,oli merkki mikä hyvänsä?
        Oikeita Autoja ei tankata samasta pumpusta kun rekkoja ja traktoreita...


      • Köpi K
        JagV12 kirjoitti:

        ...nyt nokivasaralla vapaaehtoisesti ajaisikaan,oli merkki mikä hyvänsä?
        Oikeita Autoja ei tankata samasta pumpusta kun rekkoja ja traktoreita...

        Isukin bensa-jagge tuntuu mopolta, kun on tottunut 500Nm vääntävään välijäähdyttyyn turbodieseliin!

        Mutta ajele vaan vaikka rollaattorilla!


      • J.A.V
        Köpi K kirjoitti:

        Isukin bensa-jagge tuntuu mopolta, kun on tottunut 500Nm vääntävään välijäähdyttyyn turbodieseliin!

        Mutta ajele vaan vaikka rollaattorilla!

        On se mukavaa kun on välijäähdytetty ja turbo ja saadaan oikein 500 Nm. Jagge pääsee saamaan naturana ja sillon on autossa kunnon kone eikä mikään merkonomi-insinöörin suunnittelema nokivasara. Siis
        Jaguar Daimler double six, 6 litraa V12 tai Jaguar XJ 12.


      • JagV12
        J.A.V kirjoitti:

        On se mukavaa kun on välijäähdytetty ja turbo ja saadaan oikein 500 Nm. Jagge pääsee saamaan naturana ja sillon on autossa kunnon kone eikä mikään merkonomi-insinöörin suunnittelema nokivasara. Siis
        Jaguar Daimler double six, 6 litraa V12 tai Jaguar XJ 12.

        Totta virkat,tarvitaan vaan riittävästi sylintereitä ja iskutilavuutta,niin ei
        tarvitse ylimääräisiä hööbeleitä,tms.tukankuivaajia...
        Ja herrasmies ei naftalle haise.


    • XF.

      Aja sillä niin tiedät.

      • kysymys kiinnostaa!

        ----


    • jagge s-type.

      Ei Jaguarin lumo perustu mihinkään yhteen asiaan. Vaan se on kokonaisuus. Sen tuntee kun ajaa, laatu, ylellisyys, teho, tyylikkyys, jne.. jne...

      Kissa nokalla kertoo tuon kaiken ; -)

    • häivyt

      takaisin sinne toyota sivuille.Et selvästikään ole ollut edes Jaggen kyydissä.Näitäkin myydään eniten rapakon takana eli kyse on isoista automääristä silloin kun tehdään kyselyjä.Eli näin:Jaguar paras eurooppalainen luksusauto Yhdysvalloissa



      Arvostettu J.D. Power and Associates –tutkimuslaitos on julkaissut vuoden 2004 uusien autojen laatua mittaavan tutkimuksensa Yhdysvalloissa. Eurooppalaisista autonvalmistajista korkeimmalle sijoittui Jaguar, sijaluvulla kolme. Parhaan merkin tittelin vei Lexus ja toiseksi tuli Cadillac. Seuraavaksi parhaiten menestyneet eurooppalaiset löytyvät sijaluvuilta 10 (Mercedes), 11 (Audi), 12 (BMW) ja 14 (Volvo).



      Jaguar on vuodesta 1994 lähtien jatkuvasti parantanut sijoitustaan, ollen neljänä vuotena peräkkäin kymmenen parhaan merkin joukossa. Nyt tuloksena oli europpalaisten merkkien ykköstila.
      Arvostettu What Car? –lehti on valinnut jo toistamiseen Jaguar XJ6:n vuoden parhaaksi loistoluokan autoksi. Kilpailun jury äänesti Jaguarin ykköseksi, “Best Luxury Car 2005”, auton ulkonäön, ajodynamiikan, laadun, suorituskyvyn ja moitteettoman hienostuneisuuden perusteella.Saksalainen autolehti Auto Zeitung on julkistanut vuoden 2006 laaturaporttinsa. Parhaimmat arvosanat saa Jaguar. Tutkimukseen, jossa arvosteltiin 33 automerkin luotettavuus, tuotelaatu ja palvelu, osallistui yli 30 000 lehden lukijaa.


      Auto Zeitungin samassa tutkimuksessa Jaguar sijoittui sijalle 18 vuonna 2004 ja sijalle 5 vuonna 2005. Lehden mukaan oli suuri yllätys, että eurooppalainen automerkki löi japanilaiset, jotka ovat olleet kärjessä useita vuosia.

    • ja fiilikseen
    • S-Type,

      Autoja on takana noin 20. Ylivoimaisesti huonoin oli 1998 uutena ostettu Volvo V70, eikä sen vikalista mahdu A-neloselle. Myös 2003 uutena ostettu MB320E oli pettymys, eikä Veho edes osannut sitä korjata. Bemarit olivat aika hyviä vuosien varrella, kuten Auditkin. S-Type on ollut nyt 3 vuotta ja toimii hienosti.

      Meinasin muuten juuri pari viikkoa sitten vaihtaa uuteen MB320S, mutta myyjä oli aika pystyyn kuollut ja toisaalta autona en tuntenut saavani juurikaan mitään parempaa. Ajettavuus on sama, melu sama, Jaggen alusta toimii paremmin ja toisaalta Mersussa tien pinta tuntuu käsille ratissa.

      Sen kyllä huomaa, täälläkin, että kateellisia on. Kysymykseen "mikä auto sulla on" voi vastata lähes mitä tahansa, mutta kun sanot "Jaguar" tulee ihan hiljaista. Joku on joskus onnistunut jatkamaan "eiks niissä ole paljon vikoja" ja se vastauksena oleva rehellinen "ei" pilaa loputkin yöunet.

      Kiva nähdä mitä ensi torstaina esiteltävä XF edustaa. Kutsulippu on taskussa.

      • XX-type

        Aika erikoinen tuo sinun vietin lähetys ajankohta 04.23 eli vahvasti laskuhumalassa tai sitten kolmivuoron yöaikana.


      • Se yövuorolainen
        XX-type kirjoitti:

        Aika erikoinen tuo sinun vietin lähetys ajankohta 04.23 eli vahvasti laskuhumalassa tai sitten kolmivuoron yöaikana.

        Ei se ole kolmivuoro, vaan yksivuoro, ja yöllä.


    • TheJagMan

      Mikä on uniikkia Jaggea! Oli mielenkiintoinen thredi teillä meneillään tuossa viime vuoden puolella. On kyllä pakko sanoa, että jos ostaa hyvän auton, josta nauttii, ei vain sen takia että kulutuslukema on 4,8 l / 100 km, vaan sen takia että sen auton ajaminen on niin suuri nautinto, niin siitä nauttii Aina. Mulla oli vanha (jo vähän ruostettakin nähnyt) 1988 Jagge. Täytyy sanoa että ihme peli oli. Ottaisin uudelleen jos vain kiinni saisin. Ei voi edes 20 v vanhana verrata uuteen Toyotaan. Ei kannata. Se oli XJ6, 3,6 l suora kutonen. Vääntömomentti 331 Nm, ilman mitään turbon näköisiäkään hilavitkuttimia. Piru mutta oli pystyvä vanhus. Siinä oli Golf GTI:lläkin kovasti tekemistä kun ei 180 km:n kohdalla meinannutkaan oikein päästä alta pois niin kuin kaveri kuvitteli.
      No, noi 1996 jälkeiset uudemmat XJ-sarjalaiset; ne on kertakaikkiaan mahtavia pelejä. Pitäisikin sellainen vielä jonakin päivänä hankkia. Olen kuullut lähinnä positiivista. Mm. 4.0 l kone (vielä kutonen) on kovasti ylistetty ja luja. Ei se tosin se uudempi kasin konekaan mitenkään huono ole, ei edes se pienin 3.2 l.
      Noilla autoilla ajetaan järjestään 400 tkm. Eikös silloin jo vois vaihtaa autoa oli se merkki mikä tahansa?? Mulla on nyt MB E320 T CDI. Se on kanssa saakelin hyvä auto. Nyt ajettu 200 tkm. On siinäkin jotain vikoja ollut. Kone on luja ja vahva, pirun hienosti vääntävä (470 Nm), mutta fiilispuolella se ei pärjää XJ:lle, ei sitten millään, vaikka uuden hinta oli Suomessa 90000 € (2002) noilla varusteilla. Jagge on silti hienompi, ja, huom. kalliimpi. Niin muuten, se vanha XJ6 hävisi hieman nopeudessa tolle 14 v uudemmalle meselle, mutta kiihtyvyyspuolella oli varsin tasoissa, ellei jopa hitusen rivakampi. Autot sitä paitsi hyvin samanpainoisia. Että repikää siitä vaan. Pistäkää piruuttanne 1730 - 1780 kg Toyotan massaksi, ja tupa täyteen matkustajia, niin katsotaan kuinka hyvin vuoden 1988 Toyota pärjää vanhalle kissalle. Voin vastatkin, ei sitten mitenkään.

      • täällä loputtomasti

        Oikeassa olet, eikä se oli edes kiinni tehosta. Riittää kun istut sisään niin tunnet perseelläsi ettei alla ole säästösuunnittelua. Ajaminen toki kertoo nopeasti loput.

        Itse kun tuossa kokeilin S320CDi:tä ja siitä täällä kerroin niin oitis paikalla oli kuoro pikkupoikin mondeoidensa kanssa kertomassa miten oikeasti olen köyhä känninen vuosotyötä tekevä koululainen, ja miten heillä on aina ollut enemmän rahaa kuin minulla. Piti oikean hakea vaimo kattomaan että saatiin kertoa yhdessä kavereillekin. Tämä on hauska palsta kun koko kateuden kirjo on keskittynyt tänne.

        Annas olla kun joku käy XF:n ostamassa, niin jotan haukutaan valehtelijaksi ja typerykseksi ja ties miksi. Jep, ei minua haittaa, mutta säälittää vaan kuinka huonosti toisilla voi asiat olla kun ei ole muuta tekemistä kuin mollata toisten hienoja valintoja.

        Huonoa onnea sinulla kun on MB alla, mutta kaikki on korjattavissa helposti lähimmän Jaguar-kauppiaan luona! :-)


      • TheJagMan
        täällä loputtomasti kirjoitti:

        Oikeassa olet, eikä se oli edes kiinni tehosta. Riittää kun istut sisään niin tunnet perseelläsi ettei alla ole säästösuunnittelua. Ajaminen toki kertoo nopeasti loput.

        Itse kun tuossa kokeilin S320CDi:tä ja siitä täällä kerroin niin oitis paikalla oli kuoro pikkupoikin mondeoidensa kanssa kertomassa miten oikeasti olen köyhä känninen vuosotyötä tekevä koululainen, ja miten heillä on aina ollut enemmän rahaa kuin minulla. Piti oikean hakea vaimo kattomaan että saatiin kertoa yhdessä kavereillekin. Tämä on hauska palsta kun koko kateuden kirjo on keskittynyt tänne.

        Annas olla kun joku käy XF:n ostamassa, niin jotan haukutaan valehtelijaksi ja typerykseksi ja ties miksi. Jep, ei minua haittaa, mutta säälittää vaan kuinka huonosti toisilla voi asiat olla kun ei ole muuta tekemistä kuin mollata toisten hienoja valintoja.

        Huonoa onnea sinulla kun on MB alla, mutta kaikki on korjattavissa helposti lähimmän Jaguar-kauppiaan luona! :-)

        Niin, se Mondeo, varsinkin se edellinen malli. Kaverin vaimolla oli sellainen hetken lainassa kun oli oma auto huollossa. Meinasi että voi v...u mikä epeli. Oli kuulemma aivan kauhean pieni ja pirun äänekäs!! EEeeh. Kyllä meikä ainakin repes ihan täysin. Kais se Mondeo jonkinlainen on jos 25-30 keuron auto passaa (uutena). Mun mielestäni kuitenkin aikasmoinen katiska :)


    • JerryC

      Monesti olen miettinyt, mikä saa aikuiset ihmiset käyttäytymään netissä kuin pikkulapset. Sama kysymys tuli taas mieleen kun tätä keskustelua lueskelin. On aivan turhaa kinastella jonkin merkin hyvyydestä / huonoudesta, koska nämä ovat varsin pitkälti subjektiivisia näkemyksiä. Sinällään keskustelun aloittajan kysymys oli toki hyvä: mihin perustuu Jaguarin glamour, sillä Jaguarissa sitä todellakin on! Itsekin olen usein miettinyt asiaa. Tallissa odottaa upea punainen S-type, joka on kertakaikkisesti koukuttanut minut: auto on ilo silmälle ja mielelle, nautinnollinen ajaa ja omistaa. Kyse on hyvin pitkälti fiiliksestä, jonka Jaguar saa aikaan moutoilullaan, ajotuntumallaan, suorituskyvyllään - ja tietysti brittiläisellä eleganssilla, historiallaan sekä nimellään. Autojen aatelia, ilman muuta.

      -Jaggeristi

      ps. Jaguarin myynti Tatalle tuskin vaikuttaa sen imagoon millään tavalla: viimeisten vuosien varrelta on runsaasti esimerkkejä eri brändien siirtymisestä intialaisille tai kiinalaisille omistajille merkin arvon siitä kärsimättä.

      • FX sapettaa

        Olet oikeassa. Ja ne joilla on mietäkin enemmän rahaa katosivat onneksi jonnekin. Kai koulujen alku vaikuttaa kun läksyt taas painaa.

        Mutta kommenttisi oli asiaa. Minut ihmetyttää eniten se, että jostain olin lukevinani Jaguarin olevan pettynyt S-Typen myyntiin. Ainakin täällä missä minä asun niitä on varmaankin 10 kpl kilometrin säteellä. Varmasti ei ole mondeon myyntimääriä, mutta ei kyllä huonokaan. Olisivat edes jättäneet sen valikoimaan eivätkä korvanneet XF:llä. Tuntuu kuin se olisi (ja onkin) enemmän teinipojille suunnattu. Sen täytyy sitten olla todella hyvä, että teen kaupat sellaisesta. No, palataan kunhan on muutaman kuukauden päästä koeajopassi taskussa.

        Tuosta "älä selitä vaan kokeile niin tiedät"... minulle on muutaman kerran tullut vastaan tilanne, jossa olen autoani (SV8) lainannut jollekin jostain siistä joskus jotenkin. No, nämä 3-4 kertaa ovat hauskasti toistaneet itseään kuten kerroit, mutta erityspiirre oli siinä että ensin kehuttiin Jaguar ja sitten vielä erikseen soitettiin perään kun oltiin oman auton ratissa, että mitähän on aikanaan tullut ostettua.

        Toki, on niitäkin, jotka haluavat ettei autossa ole jousia ja tiellä liikkuminen pitää "tuntea perseessä", ratin pitää "antaa takaisin" reilusti ja ilman käsivaihteita ei voi kuvitellakaan ajavansa. Heille on toki vaihtoehtoja ja jos niin haluaa niin sellainenhan on sitten hyvä.

        Ja jos ihan aiheeseen kun kerran rupesin, niin glamour perustuu historiaan luksusautojen tekemisestä ja brändin rakentamisesta yläluokan autoksi. Se on aina ollut kallis eikä koskaan lähentynyt teinejä (mikä niitä täällä just nyppii) kuten vaikka BMW (tunnetuin teiniauto) tai Mersu pikkusarjoillaan. Jaguar on aina ollut ja halunnutkin olla monien tavoittamattomissa. Siten se on omalla tavallaan asenneauto(merkki). Heti en toista samanlaista "tavallista" merkkiä keksi, ellei sitten mennä reilusti ylöspäin (Bentley jne).
        Lisäksi glamour perustuu siihen mitä koet sillä ajaessasi. Siis ei psyykisesti, vaan fyysisesti. Se lähestyy amerikkalaisia isoja autoja, mutta säilyttää kuitenkin saksalaisen jämäkkyyden. On erittäin kevyt käsitellä (ratti kääntyy oikeasti pikkusormella), se lähtee kuin pumpulista ja kulkee todella hiljaa, ei nyi eikä töksähtele jarrutuksissa, vaihtoja ei tunne ja kaikki toimii kuin unelma.

        Luulenpa, tai pelkäänpä, ettei XF pysty lunastamaan paikkaansa S:n jatkajana ja silloin on kai pakko miettiä isompaa. Milloinkohan siitä tulee uusi (enemmän kuin maskin vaihto) malli?


    • gullwing

      Sanoisin näin, että Jaguar edustaa peribrittiläistä suhtautumista autojen valmistamiseen. Vaikkakin merkki on (ilmeisesti vielä, myynti TATA:lle lienee vaiheessa) Fordin omistuksessa, on se säilyttänyt pitkälti perusluonteensa. Jaguar huolehtii kuljettajasta kuin englantilainen hovimestari: toisin kuin saksalaisissa kilpailijoissa, erityisesti S-mersussa, Jaguarissa ei tarvitse olla insinööri. Ajoasennoille ei ole sataa eri asetusta, vaan sellaiset on huolehdittu kerralla kuntoon. Lisäksi on tietenkin huomattava muotoilun tyylikkyys, joka juontaa juurensa - erityisesti siis XJ-sarjassa, joka on XK:n ohella "aito" Jaguar - edellisistä vuosimalleista. Traditionaalisuus on tietysti sekin osa brittiläistä ajattelutapaa. Jaguarin omistajatkin lisävät tätä prestiisiä ja perinteiden tuntua: onhan H.M. kuningatar Elisabetin autosaattueessakin Jaguar ja monet aateliset suosivat merkkiä sikäli kuin siihen on varaa. On ylipäätäänkin väärin lähteä siitä ajatuksesta, että "glamour" perustuisi jollain tapaa käytännöllisyyteen, esimerkkinä naisten kengät. Tyyli pitää joskus asettaa käytännön edelle.

      • ENKLANTILAISTA

        KLIMPPISOPPAA................................


      • S-type tallissa

        Kyllä se glamour perustuu siihen fiilikseen kun istut auton rattiin ja käännät virta-avaimesta ja lähdet liikkeelle. Hyökkäävä kissa nokalla kertoo mistä on kyse. Auto on pehmeä ajettava, mutta tarvittaessa hyökkää ripeästi. Ei siis mikään saksalainen "kova tykki", vaan pehmeä, tyylikäs ja tarvittaessa tehokas.

        Jalopuu, nahka ja muotoilu viestii myös ulospäin mistä on kyse.


      • jagggisti
        S-type tallissa kirjoitti:

        Kyllä se glamour perustuu siihen fiilikseen kun istut auton rattiin ja käännät virta-avaimesta ja lähdet liikkeelle. Hyökkäävä kissa nokalla kertoo mistä on kyse. Auto on pehmeä ajettava, mutta tarvittaessa hyökkää ripeästi. Ei siis mikään saksalainen "kova tykki", vaan pehmeä, tyylikäs ja tarvittaessa tehokas.

        Jalopuu, nahka ja muotoilu viestii myös ulospäin mistä on kyse.

        ..se perustuu.
        Kovaan kulkuun jo 60-luvulla ( E-type).
        Historiaan ja aristokratiaan....
        Mihin Cadillacin ja Rollsin ja Bentleyn maine perustuu?
        Samat asiat, kuninkaalliset ajelevat niill♪2 ja nyt myös minä!!!!!


      • Kissapeto Jaguar
        jagggisti kirjoitti:

        ..se perustuu.
        Kovaan kulkuun jo 60-luvulla ( E-type).
        Historiaan ja aristokratiaan....
        Mihin Cadillacin ja Rollsin ja Bentleyn maine perustuu?
        Samat asiat, kuninkaalliset ajelevat niill♪2 ja nyt myös minä!!!!!

        Nykyinen 3 litran XF on laatupeli, joka kulkee äänettömästi verhoilun kitisemättä. Olen ajellut kaikilla laatumerkeillä Bemareilla, mersuilla ja Audeilla, Volvot lasken traktoreiksi vaikka niitäkin olen omistanut useita.
        Toinen Jaguar on menossa ja välissä oli pari Bemaria. Kun puhutaan hinta laatusuhteesta on Jaguar melko ylivoimainen. Miltei kaikki varusteet on vakiona, ainoastaan Xenonit ja metalliväri tulevat lisäämään hintaa. Mitään teknisiä ongelmia ei ollut 2,7 litran diesel S-typessäkään ja XF jatkaa samaa rataa.
        Jaguarin kissankuva takaluukussa puhuu omaa kieltään ja autohan on todella tyylikäs, hyvä ajaa ja vääntöä riittää. Jaguarista muuten puuttuu monien laatumerkkien kuten BMW:n uraherkkyys, joka käy ärsyttäväksi. 245/45/18 renkaillakaan ei uraherkyyttä juurikaan ole vaikka ohjaus onkin Mersuunkin verrattuna erittäin tunnokas. Muutenkin Mersulle sopii hyvin nimitys Lahna, löysä lulla jonka ohjaus palauttaa huonosti, ovet ruostuu ja suuttimet pettää, jolloin auto jää tielle.
        Jaguari vähempi myynti voidaan kaata myyjien piikkiin, mikseivät saa myytyä 3 litraista Jaguar dieseliä, jossa 3 vuoden takuu ilman kilomertirajoiusta. Jaguar on ajajan auto, joka näyttää hyvältä, kulkee pehmeästi ja äänettömästi, kuten kissapedon kuuluukin. Miksi maksaisin 20-40 000 € enemmän huonommista autoista, joissa on myös huonompi jälleenmyynti arvo ?


    • pekieki

      Parasta Jaguarissa on se, että se on Jaguar. Ne, jotka kadehtivat tai eivät ymmärrä, pysykööt omassa sarjassaan. Jaguaristit tietätävät, mitä jäljittämätön tyyli ja laatu ovat. Koko auto henkii Eurooppalaista autoilun loistoa. On oikein hyvä asia, että Jaguar on harvojen valittujen auto. Ne, jotka eivät hyvän päälle ymmärrä, jääkööt omalle tasolleen.

    • 148365

      Se perustuu naapuri kateuteen, itsellä on 4 ltr sovereingh ja mersun 320 e cdi, mersu huomattavasti kalliimpi mutta jaguar puhuttaa naapureita ja muita, jaguarilla on jo mukava ajella sen takia kun se vituttaa muita kateellisia tuulipuku toyota miehiä, suomessa on kateus kantava voima.

      varaosat ovat jaguariin halpoja kun tilaa englannista, juuri tilasin uudet jarruosat joka pyörään levyt palat, etupään nivelet ja puslat ja etujouset, vaihdelaatikon tiivistesarjan hinta rahteineen 600,- kotiovelle, suomesta sama setti osakauppiaalla 1430,- ilman rahteja , ja huollot osaa tehdä yleensä kaikki jotka mainostaa itseään ammatti ihmisenä, nää jutut on täällä kateellisten vikinää, ostakaa kerran se jaguari niin ei tarvi täällä kadehtia

    • kuulun1%:iin

      Jos kaikki ostais Jaguarin ei täällä olisi mitään keskusteltavaa.
      Jokainen olisi tyytyväinen ja iloinen.
      Saman mallikkaan kyydin saisivat kaikki.
      Nyt se ei ole mahdollista kun 99% kansalta puuttuu rahaa ostaa uusi Jaguar.

    • loisto ja perinne

      Ei sitä pieni Corollapoika voi ymmärtää jos ei ole ikinä edes istunut Jagessa.
      Jos hieman perehtyisit autoihin muuten kuin lehtien välityksellä ja lukemalla niiden numeraalisia arvoja, niin voisit ajatella asioista hieman toisin.
      Kaikkea en sinulle kerro ettei sinulta mene onnistumisen ja oivaltamisen ilo.

    • Kissanainen.

      On se vain niin ihana! Näin on pakko todeta, kun vuosien haaveilun jälkeen ajan omaa S-typeäni. Kun ei vain ikinä tarvitsisi kissasta luopua ja palata "tavallisen" auton kuljettajaksi. Enimmäkseen saan positiivisia hymyjä liikenteessä, mutta toki myös kateellisia. Tunteettomaksi autoni ei jätä ja se on hyvä.

    • sori vaan

      tosi vanha aloitus, mutta pakko laittaa oma mielipide.
      Toyotamies ei voi kokea samaa, eikä voi tietää mitä menettää ja mihin glamour perustuu ja mitä se on.

    • Move like jagge...

      TOJOTAmiehet ei tiedä KUNNON autoista mitään, jos eivät ole muita merkkejä kokeilleet!!! Kauheita nitiseviä,rumia ja huonoja ajaa!!!

    • Kukin tyylillään

      En ihan hirveästi kiinnosta tapella, mikä on paras automerkki, tässä kuitenkin syitä, miksi itse ostin kesällä Jaguar S Type R:n -03, ajettu 89 tkm:

      - hinta 28 k€ oli about lisävarusteiden hinta, Premium Sound -stereot, Navi, säädettävät polkimet nyt ainakin
      - tiesin auton historian; autoa on hoidettu hyvin, talvet ollut sisällä lämpimässä tallissa
      - suorituskyky ja ajettavuus suhteessa hintaan
      - se "jokin" S Typen ulkonäössä, mikä tekee siitä ajattoman persoonallisen; jotkut tykkää, jotkut ei, minä tykkään ja se riittää mulle. Makuasioita sanoi koira, kun pallejaan nuoli...

      Aikoinaan Jaguar teki S Type R:n (ainakin osittain) kilpailemaan BMW M5:n kanssa ja objektiivisesti ajateltuna bemari on suorituskykyisempi, tilavampi ja parempi ohjaukseltaan (viimeinen on toki osittain makuasia sekin).

      Silti ajelen mieluummin 10 vuotta vanhalla Jaggella kuin Bemarilla, Jagge vaan viehättää mua enemmän.

      Bemari, Mersu, Audi, Saab, Volvo, Lexus jne. on kaikki hyviä autoja, ei se ole yhtään multa pois myöntää sitä. Jos jonkun mielestä Jaguar ei kuulu tuohon joukkoon, niin sekään ei ole multa pois.

    • Stype

      Pistäydyin tänne pitkän tauon jälkeen. Nakkenakuttajat, "mulla on rahaa enemmän kuin teillä yhteensä" ja 80-luvun tietoihinsa juuttuneet vikisijät rupesivat kyllästyttämään. Lisäksi nykyään ajan... jääköön varmuuden vuoksi sanomatta... toisella hyvällä merkillä. Aidi, BMW, Jagge, Mersu... kaikki hyviä, erilaisia vaan. Jaggessa tosiaankin on ripaus glamouria, noissa muissa taas omat juttunsa. On pikkumaista edes yrittää laittaa näitä paremmuusjärjestykseen, varsinkin jos itse ajelee bussilipulla.

    • I just love my Jagge

      Perustuuhan se pitkältä tunteeseen ei järkeen. Mutta kyllä Jagge on hyvä myös ajaa, se tottelee ihan ajatusta.

    • öpohöohöh

      Varsinkin uuden jaggen kohdalla on yksi selvä heikkous, eli varaosa- ja huoltopalvelun avuton tarjonta. Ei tulisi mieleenkään ostaa autoa jolla ei ole edes isoilla paikkakunnilla em. palveluja.

      • metroauto

        Mikä sitten on iso paikkakunta? Helsingissä,Tampereella ja Turussa on?


    • Kissanainen.

      Jagge pelaa hyvin ja tarvitsee lähinnä vain säännölliset, asiantuntevat huollot. Omalla paikkakunnallani ei myöskään ole merkkikorjaamoa, mutta ajan Turkuun, jossa kissani huoltaa asialle vihkiytynyt, itsekin S-typen omistava asentaja. Työ on tarkkaa ja asiantuntevaa. Jaguarin eteen on valmis käyttämään aikaa, vaivaa ja rahaa ;)

    • je

      Jos tykkää naisessa kurveista ja oikeista muodoita, yleensä tälläinen henkilö tykkää myös autossaan samoista asioista. Jaguarin glamour perustuu juuri niihin silmää lepuuttaviin muotoihin jotka ovat ajattomia... harva daami valitsisi ennemmin toijon kun jagen kyse on ulkonäöstä siitä mistä tykkää... monelle vaan iskee enemmän silmään kissapeto kuin japanilainen peltilehmä..ja jahka menet kyseiseen autoon istuun niin et edes kuule sitä minkälaiset renkaat on alla olkoot vaikka nastat tai kitkat niin ropinaa et kuule toisin kuin ns. halpamerkeissä joissa proteesit tippuvat jo ensinmäisessä ajohidasteessa mitä et jagen penkillä edes tunne

    • Joku vaan

      Hyvin sanottu! Kissa pihalla, kissa sängyssä. Joillain ei ole kumpaakaan. Eivätkä tunnu haluavan.

    • Jokke-Pappa

      Älä nyt viitsi Haaviston äänestäjillä on toijotata, oikein pahoin kusetetuilla on se prius ja kollikissa sängyssä vartoomassa vaseliini purkin kanssa

      • XKR

        Olen aina ollut liiankin kinnostunut hienoista autoista,oli ne sitten merkiltään mitä hyvänsä. Omaa autoani valitessa teemana olivat: urheiluauto, avo, voimaa riittävästi, ok normaaliajossa, budjetti 40 000 euroa ja että samanlaisia ei vilise vastaan viikottain,eikä välttämättä kuukausittainkaan. Valinta oli XKR Convertible.
        Auto ollut nyt vuoden ja kokemukset miellyttäviä. Auto herättää huomiota,mutta positiivisessa mielessä. Ihmiset tulevat kyselemään tai keulamerkistä tihrustamaan,mikä auto kyseessä. Uskomattoman harvalla ihmisellä on mitään käsitystä auton merkistä ,mallista,iästä tai hinnasta. Kaikki suhtautuvat kunnioittavasti ikään tai yhteiskuntaluokkaan katsomatta. Kukaan ei kadulta vittuile,homottele tai käytäydy liikenteessä agressiivisesti.
        Jaguarit ovat,vaikka toisin kuvitellaan,käyttövarmoja laitteita. Osat kuluu ja jos paljon on elektroniikkaa,niin onhan niissä tietysti välillä ongelmansa. Niin on muillakin. Merkkiliikkeen huolto on pyhäkouluasteella,mikä on ikävävä asia. Myyntimäärät marginaalisia,jolloin osaajat lähes täysin pääkaupunkiseudulla. Mutta sehän ei ole Brittien vika.
        Kukin ajaa tyylillään. Jos ajaisi paljon,olisi Toyota hyvä vaitoehto. Ajan lähinnä kesäisin ja fiilispohjalta,niin ajan sen mielummin remmikasilla ja katto auki.


    • oaero

      Jaguar kuski saa kankean laivan ja luulee saavansa senttejä piliin.. Toisaalta on varmaan mätään omenaan on niin kiva aamuisin ahtautua kokovartalokyrpänä

      • syntynytisomunaisena

        Klo 02:03 Hankkisit jotain muuta puuhaa.
        Tai tee elämäsi jännäksi ja vittuile nimelläsi niin tiemme kohtaavat.


      • MIKE JAGGER

        Homopoika se siellä yrittää ilman hampaita lutkuttaa että hänellä on saab oaero
        Joku hwellvetin 90 lopun saippuarasia.
        Paa kättä taskuun ja huomaat leikkiväsi vielä leegoillaH


    • Stype

      Minne viimeiset rahansa ryypännyt nakkenakuttaja voisi narsisminsa oksentaa paremmin kuin jaguar-palstalle. Antaa tulla vaan, aina kun istun ratin taake hymy ylettyy korviin kun ajattelen universumiakin suurempaa kateuttanne. Menisitte töihin.

    • Lainavaatteet?

      Miksi muuten Toyotan uuden sportin linjat tuovat niin kovasti Jaguarin mieleen. Onko istuttu luonnostelulehtiön kanssa Japanin sijasta Englannissa? Voisiko olla niin, että vaikka tojoteroille eivät Jaggen linjat kelpaa, Tojotalla itsellään olisikin toinen mieli?

      Tehdään testikysymys, johon jokainen aito Jaggen harrastaja osaa vastata: jos se uusi Tojo olisi Jagge, niin mikä malli?

      • Back to Basic

        E-tyyppi tulee ainakin heti mieleen. Epäilen, että piirtäjälläkin ollut mielessä. Mistähän johtuu, että japanilaisista on koko ajan löytävinään niin kovasti näitä eurooppalaisten luomia tyylisuuntia. Aina kun näen pyöreälamppuisen 90-luvun Celican, niin mieleen tulee Renault Alpine ja Porschenkin makua löytyy. Jos Celica on tietoinen plagiaatti, niin ei aivan huonoimpia. Mutta omat alkuperäiset linjat ovat tietysti omat, paremmat.

        Tämä uusi Toyota ei mielestäni ole kovinkaan onnistunut muodoiltaan. Eri suunnista kun katselee, niin kokonaisuus ei aivan tunnu kestävän. Jos on plagioitu, niin tämähän se on helposti seuraus. Vieraiden linjojen kopioiminen ja samalla "etäännyttäminen" harvoin onnistuu.

        Jos haluaisin urheilupirssin, haluaisin mieluiten alkuperäiset linjat.


      • Makuasia?
        Back to Basic kirjoitti:

        E-tyyppi tulee ainakin heti mieleen. Epäilen, että piirtäjälläkin ollut mielessä. Mistähän johtuu, että japanilaisista on koko ajan löytävinään niin kovasti näitä eurooppalaisten luomia tyylisuuntia. Aina kun näen pyöreälamppuisen 90-luvun Celican, niin mieleen tulee Renault Alpine ja Porschenkin makua löytyy. Jos Celica on tietoinen plagiaatti, niin ei aivan huonoimpia. Mutta omat alkuperäiset linjat ovat tietysti omat, paremmat.

        Tämä uusi Toyota ei mielestäni ole kovinkaan onnistunut muodoiltaan. Eri suunnista kun katselee, niin kokonaisuus ei aivan tunnu kestävän. Jos on plagioitu, niin tämähän se on helposti seuraus. Vieraiden linjojen kopioiminen ja samalla "etäännyttäminen" harvoin onnistuu.

        Jos haluaisin urheilupirssin, haluaisin mieluiten alkuperäiset linjat.

        On helppo uskoa, että muitakin jaguaareja on suunnitteluvaiheessa katseltu. Tuttuja piirteitä on aika paljon. Mutta peräpeili tuo mieleen yllättävästi tuoreemmat pikkuvolvot. Oli kysymyksessä sitten kopiointi tai ei, tällainen tyylisuuntavalinta tekee sen, että katselukulmaa vaihdettaessa tyylisuunta vaihtuu. Mielestäni ei ole onnistunut ratkaisu. Takaa katsellessa linjat ovat raskaammat kuin muista suunnista.


      • Ominaisuudet asia
        Makuasia? kirjoitti:

        On helppo uskoa, että muitakin jaguaareja on suunnitteluvaiheessa katseltu. Tuttuja piirteitä on aika paljon. Mutta peräpeili tuo mieleen yllättävästi tuoreemmat pikkuvolvot. Oli kysymyksessä sitten kopiointi tai ei, tällainen tyylisuuntavalinta tekee sen, että katselukulmaa vaihdettaessa tyylisuunta vaihtuu. Mielestäni ei ole onnistunut ratkaisu. Takaa katsellessa linjat ovat raskaammat kuin muista suunnista.

        Tämä ilmeisesti se Toyotan GT? Jos on oltu kopsanterireissulla, niin ominaisuuksia on jäänyt matkan varrelle aika lailla. Tekniikan maailman talviatuotestissä sai jumbosijan tämä. Hyvä paikka sikäli, että erottuu selvästi. Jälkipään valvoja.


      • Vakaa laatu
        Ominaisuudet asia kirjoitti:

        Tämä ilmeisesti se Toyotan GT? Jos on oltu kopsanterireissulla, niin ominaisuuksia on jäänyt matkan varrelle aika lailla. Tekniikan maailman talviatuotestissä sai jumbosijan tämä. Hyvä paikka sikäli, että erottuu selvästi. Jälkipään valvoja.

        Eikös yleensäkin japsit lähinnä moninkertaisia testihäviäjiä?


      • Mitäs testauttavat
        Vakaa laatu kirjoitti:

        Eikös yleensäkin japsit lähinnä moninkertaisia testihäviäjiä?

        Sitäpä juuri!


      • Vihoviimeksi
        Mitäs testauttavat kirjoitti:

        Sitäpä juuri!

        Vanhasta perinteestä pidetään kiinni. TM:n vertailutestissä Toyotan Yaris vihoviimeisenä. Vimpanbimbona.


      • kerran ja aina vimo
        Vihoviimeksi kirjoitti:

        Vanhasta perinteestä pidetään kiinni. TM:n vertailutestissä Toyotan Yaris vihoviimeisenä. Vimpanbimbona.

        Tuolla toisessa keskustelussa oli maininta, että TM:n testissä nyt Avensis jäänyt vimoseksi. En itse lukenut lehteä, eli en tiedä. Mutta jos vimonen, niin perinnettä. Ja perinteistähän on pidettävä kiinni.


    • R: fani

      Kokemuksia Jaguar S-type R:stä...
      Vauhtiajoissa vieressä Mazda RX 8 kaameilla levikesarjoilla, pinnassa 20x lakkaa... Toisella puolen Viimeisen päälle tuunattu BMW 535... Kysymys kuuluu mitä autoa tässä rivissä ihailtiin eniten? ja minkä auton kuskilta kyseltiin auton tekniikasta eniten?
      Sitten vielä 1 helppo kysymys, Minkä auton sisustaa ihailtiin eniten?

      Jagge on oikea vastaus kaikkiin noihin kysymyksiin...

      Ja suosittelen käykää ajamassa auto ennen kuin kirjoittelette siitä sanallakaan, mielikuvat ovat monella hyvinkin väärässä kun puhutaan S-TYPE-R:stä..

      Auto on iso lotjake, siitä huolimatta Huono kuski (minä) pystyn ajamaan sillä kovaa radalla, sen verran hienosti cats ja brembot homman hoitaa.
      (kokemuksia myös toisesta type R:stä ajaminen vaatii todella paljon enemmän kuskilta ja erona se että kun työnnät jaggella 200km/h radalla se on oikeasti aika pehmeää se kyyti ;) toisin kuin Hondalla..

      • silviisiijuu

        Ostat uuden avensiksen kerrot duunikavereille vastaus on Okei ihan kiva varmaan...
        Ostat 15v vanhan jagen joka o 3x halvempi kuin avensis kerrot duunikavereille - vastaus on saadaank testaa mennään kattoo ym ym ym


      • sarvikuonoja
        silviisiijuu kirjoitti:

        Ostat uuden avensiksen kerrot duunikavereille vastaus on Okei ihan kiva varmaan...
        Ostat 15v vanhan jagen joka o 3x halvempi kuin avensis kerrot duunikavereille - vastaus on saadaank testaa mennään kattoo ym ym ym

        Riippuu Jaguarista onko 3 kertaa halvempi. Ainoastaan Suomessa on joku sevästi tyhmempi ihmisrotu joka saa päähänsa yleensä verrata jotain Tojotaa Jaguariin.
        Ja kehtaa vielä puhua ajo-ominaisuuksista...? On tämä ihme maa.
        Tosin nuo kaikki tojotaa paremmat palstat näyttävät olevan täynnä samoja kirjoituksia.


      • Wapaa Maa
        sarvikuonoja kirjoitti:

        Riippuu Jaguarista onko 3 kertaa halvempi. Ainoastaan Suomessa on joku sevästi tyhmempi ihmisrotu joka saa päähänsa yleensä verrata jotain Tojotaa Jaguariin.
        Ja kehtaa vielä puhua ajo-ominaisuuksista...? On tämä ihme maa.
        Tosin nuo kaikki tojotaa paremmat palstat näyttävät olevan täynnä samoja kirjoituksia.

        Suomessa elää sakkia, jonka mielestä Tojon kehuminen pitäisi saada pakolliseksi.


      • Suomessa elää
        Wapaa Maa kirjoitti:

        Suomessa elää sakkia, jonka mielestä Tojon kehuminen pitäisi saada pakolliseksi.

        myös sakkia joka antaa omalle typerälle mielipiteelleen yli 500 plussaa. Se vaatii todellista sitkeyttä.


    • rojalisti

      No vaikka tuo avensis http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/4676831 Ei aiheuta yhtään kiinnostusta allekirjoittaneen tuttavissa :)

      Kun taas vastaavasti ostin tälläisen ja johan riittää kyselijää ja ihailijaa
      http://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/4873079 Oma vaan R versio, Saksasta tuotu meni aika tarkalleen 15 000€ eli 3 x vähemmän kuin tuo perusautojen perus auto..

      Eiköhän tuo ole tietämättömyyttä kun ihmiset vertailee Jaguaria ja Toyotaa, en tosiaan usko että tälläinen henkilö olisi ikinä Jaggea ajanut (niin valtava ero mun mielestä näillä kahdella laitteella on)..

      • Karvahattu päähän!

        Älä yritä "rojalisti".. Olet provoja kirjoitteleva tojomies. Kukaan muu ei saa päähänsä verrata Suomessa ylihinnoiteltua/arvostettua etuvetoista japsi-dieseliä kymmenen vuotta vanhempaan eurooppalaiseen takavetoiseen bensavehkeeseen. Olet kyllä siinä oikeassa, ettei tojota herätä kiinnostusta...missään.
        Jos vertaat, niin vertaa sitten tojo ainakin saman ikäiseen:
        http://www.nettiauto.com/jaguar/xjd/4702877
        Tojosi on kyllä tästä yhtä kaukana kuin avaruussukkulasta, mutta pointti kai tuli selväksi.


    • Jaguar X-type

      SINÄ, joka olet ostamassa Jaguaaria VAROITAN!!!!
      Nimittäin voit rakastua siihen, jos autoon voi ylipäätään rakastua, ja tehdä VAIMON mustasukkaiseksi. Näin minulle kävi. Viikko ajeltu Jaggea ja päivääkään en vaihtais pois. Yöunet meni ja vaimo vaatii huomiota koko ajan ;) Autoa ei saa mielestä päivin eikä öin. Onneksi työpaikkani ikkunasta voin "ihastustani" ihailla tarpeen tullen :) Että tälläista. Onko muilla vastaavia tunteita autoonsa???

      • Kissanainen.

        Tuttuja ovat tunteesi. Meillä niitä on enemmän minulla, mutta myös aviomiehellä, joten ihastus on yhteinen eikä mustasukkaisuutta ilmene ;) Kohta vuoden on perheessämme on S-type, enkä millään haluaisi vaihtaa "tavalliseen" autoon.


    • Jaguar=Jaguarthebest

      Ei siihen muuta tarvita.....
      Jaguar on Jaguar....
      Siihen se perustuu....
      Ja että täällä täytyy kysellä mihin se perustuu....
      >Tunteeseen ja laatuun ja prestigeen...
      Aloittaja tuskin ymmärtää mitä prestige tarkoittaa....

    • Rojalisti..,,.,.

      Karvahattu päähän, Kirjoitukseni pointti oli se että vaikka ostaisit minkälaisen Toyotan lippulaivan KETÄÄN ei kiinnosta, KUKAAN ei kadehdi, Koskaan ei sinulle tulla huoltoasemalla, kehumaan autosi ulkonäköä ja kyselemään autostasi :)



      Edit: On toi R muuten perverssi laite, käynnistyksiä takana ainakin 500 ja silti vieläkin JOKA ikinen kerta kun starttaa, tulee vaistomainen hymy vaikka kuinka vituttaisi :)

      • r-jagge

        Itselläni on XJR, ja täytyy kyllä sanoa että Rojalisti osuu aivan oikeaan :)


      • Orig. rules
        r-jagge kirjoitti:

        Itselläni on XJR, ja täytyy kyllä sanoa että Rojalisti osuu aivan oikeaan :)

        Alkuperäinen on aina alkuperäinen. Alkuperäisen arvon tietää siitä, kun joku alkaa kopioida. Mutta rantarolexit ovat aina vain rantarolexeja.


      • Genuinpremium
        Orig. rules kirjoitti:

        Alkuperäinen on aina alkuperäinen. Alkuperäisen arvon tietää siitä, kun joku alkaa kopioida. Mutta rantarolexit ovat aina vain rantarolexeja.

        Uudessa Moottori-lehdessä maittava juttu maittavasta Daimlerista. Eli Jaguaarista. Autoissa on tosiaankin eroja.


    • Utelias82

      Paljon jagget hörppää bensaa normiajossa: matka-ajo, kaupunki, yhdistetty?
      Kerran tutustuin komeaan XJ6:een (3.6), herätti kieltämättä mielenkiintoa ja hintaakaan ei ollut pahasti. About 8s mahtaa toikin kiihtyä 0-100, vaikka massaa löytyy?

    • ThatstheCat

      "Mihin Jaguarin "glamour" perustuu?"

      Korkeaan laatuun ja alkuperäisyyteen, tyylikkyyteen, jossa on määrällisesti juuri sopiva aristokraattinen vivahdus. Siihen, että joku valmistaa autoja tietäen, että yhä löytyy niitä ostajia, jotka käyttävät omia aivojaan. Haluavat erottua joukosta, mutta vain tahdikkaalla tavalla. Ja jättävät kaikenlaiset halpatuotantokopiot kauppaan.

      • Kyllä säikäytti!

        Eikä mitä! Jätettävä taakse kaikenlaiset jaguaarinturhakkeet kun meillä on vaihtiksina näitä:

        T-ta Avannes
        T-ta Urisa (jota voi käyttää yhdessä Co-Rollaattorin kanssa)
        T-ta Peräkammary
        T-ta Virsu
        T-ta Pruits
        T-ta Celiseli
        T-ta Carsina
        T-ta Hilluks
        T-ta Hi-Das
        T-ta Lanta-Ruikuli

        En tiedä mitä merkkejä nuo ovat, mutta unessa näin listan ja kauhistuin. Katsoin syntymävuottani ja älysin, että noihin en koske. Kun paikat vielä pelaavat.


      • Lantapiikkarin kärki
        Kyllä säikäytti! kirjoitti:

        Eikä mitä! Jätettävä taakse kaikenlaiset jaguaarinturhakkeet kun meillä on vaihtiksina näitä:

        T-ta Avannes
        T-ta Urisa (jota voi käyttää yhdessä Co-Rollaattorin kanssa)
        T-ta Peräkammary
        T-ta Virsu
        T-ta Pruits
        T-ta Celiseli
        T-ta Carsina
        T-ta Hilluks
        T-ta Hi-Das
        T-ta Lanta-Ruikuli

        En tiedä mitä merkkejä nuo ovat, mutta unessa näin listan ja kauhistuin. Katsoin syntymävuottani ja älysin, että noihin en koske. Kun paikat vielä pelaavat.

        Jos vastustan jyrkästi sporttisuutta ja trendikkyyttä ja ajan mieluummin ummehtuneella syylingillä, niin joku tuollainen sitten, please!


    • Itkeä vai nauraa?

      Ajo-ominaisuudet,ergonomia, tekninen laatu, suorituskyky, turvallisuus ja jälleenmyyntiarvo...........????

      Jaguarit ovat olleet aina maailmankuuluja nimenomaan ajettavuudessaan ja suorituskyvyssään.
      Kaikki Jaguarit kulkivat yli 200kmh ja kiihtyivät kahdeksaan sekuntiin 0-100 jo 1970-luvulla, tojotalla uskalsi tuohon aikaan ajaa korkeintaan satasta.

      Turvallisuudessa ja teknisyydessä taas: On useasti valittu Britannian turvallisemmaksi autoksi ja luotettavuudessa voittanut tojomiesten päiväunen Lexuksen pariinkin otteeseen yhdessä ehkä koko maailman parhaassa autotestissä J. D. Power(=autojen määrä) :
      http://www.huffingtonpost.com/2009/03/19/jaguar-buick-reliability-_n_176755.html

      Itseäni on aina huvittanut nämä suomalaiset "autotietäjät" jotka puhuvat autoista joista he eivät mitään ymmärrä. Ainoastaan Suomessa tojota-kuski saa olla niin harhainen, että se vertaa kulkuneuvoaan oikeaan autoon.

      Suomalainen autokanta? Mitään autoa ei tehdä Suomen valtaisille markkinoille ja mitä glamouriin tulee, menee pitkä aika, kun brittien kuninkaalliset ajavat tojotalla.

    • Siksi kysyt

      Siihen, ettei sinulla ole sellaista.

      • Jag kör en ny Jaguar

        Historiaan, Le Mansin voittoihin.
        Upeisiin autoihin ja moottoreihin.
        XK120:een, 140:een ja 150:een, MarkII:een, E-typeen ja uusiin XF:ään ja F-typeen.
        Siihen että vain harvoilla on varaa uuteen Jaguariin.
        Siihenkin että niitä myydään uusina vain noin 110 vuodessa Suomessa.
        Siihen ettei sinullakaan ehkä koskaan ole varaa sellaiseen.
        Se on luxustuote jota monet haluavat ja tietty halveksivatkin kun on niin tavoittamaton!


      • Playboys and playmates
        Jag kör en ny Jaguar kirjoitti:

        Historiaan, Le Mansin voittoihin.
        Upeisiin autoihin ja moottoreihin.
        XK120:een, 140:een ja 150:een, MarkII:een, E-typeen ja uusiin XF:ään ja F-typeen.
        Siihen että vain harvoilla on varaa uuteen Jaguariin.
        Siihenkin että niitä myydään uusina vain noin 110 vuodessa Suomessa.
        Siihen ettei sinullakaan ehkä koskaan ole varaa sellaiseen.
        Se on luxustuote jota monet haluavat ja tietty halveksivatkin kun on niin tavoittamaton!

        Miksi sitten Playmatelle ei annettu ToYotaPremiumia? Kertonee Jaguarista kaiken!


    • Harvinainen taito

      "Mihin Jaguarin "glamour" perustuu?"

      Osaamiseen. Siihen eivät kaikki pysty!

    • Xf autosta

      Uutta jaguaria ei kannata omistaa sen huomasin. Vaihdossa ei saa mitään kilpailijoihin verrattuna. Huvä auto tuo xf oli kyllä muuten

    • The Auto

      Jaguarin ostamalla saa hankittua naapuri (ja suku-) katetutta per euro enemmän kuin millään muulla tunnetulla tavalla!

    • Xf kaikin varustein

      Juuri äsken hain autoni huollosta. Olen kerran vuoteen huollattanut XF:ääni vaikka kilometrit eivät olekaan tulleet täyteen, ja takuukin on jo loppunut. Olen varmaankin yksi niitä osaamattomista ja tyhmistä Jaguar -omistajista jotka maksavat autonsa öljynvaihdosta liki 400 euroa...

      Mutta olipa hieno lähteä jälleen liikenteeseen. Auto oli pesty sisältä ja päältä ensiluokkaisen hyvin, kabiini imuroitu ja tuulilasi pesty sisältä. Kyllä sellaisesta palvelusta ja hyvänolontunteesta jotain pitääkin maksaa (ja eikö tuo huoltokin ole ihan normihinta?). Jaguarin omistaminen kyllä helpottaa elämää, ei tarvitse miettiä mitä ostaisi seuraavaksi

      • Kateuttava merkki

        Kyllähän elämä saa joltain maistuakin. Ei ole pakko ajella jollain aasialaisella puukengällä ja hokea sen "hyvyyttä". Kun on Jaguaari, voi olla itse vaiten. Muille tulee tuskaa selitellä sitä sekä tätä.


      • Jakke äijä
        Kateuttava merkki kirjoitti:

        Kyllähän elämä saa joltain maistuakin. Ei ole pakko ajella jollain aasialaisella puukengällä ja hokea sen "hyvyyttä". Kun on Jaguaari, voi olla itse vaiten. Muille tulee tuskaa selitellä sitä sekä tätä.

        Lähes kaikille Jaguarin omistajille on Jagge tuottanut mieli hyvää.
        Tämä tarkoittaa, että auto on silloin myös todellakin järkiostos.


      • Asiassa enempi
        Jakke äijä kirjoitti:

        Lähes kaikille Jaguarin omistajille on Jagge tuottanut mieli hyvää.
        Tämä tarkoittaa, että auto on silloin myös todellakin järkiostos.

        Jaguar on auto niille, joille autoilu on muutakin kuin nukkavieruilu jossakin marketin viikonloppuruuhkassa, parkkialueen sohjossa.


      • Autoa enemmän juu
        Asiassa enempi kirjoitti:

        Jaguar on auto niille, joille autoilu on muutakin kuin nukkavieruilu jossakin marketin viikonloppuruuhkassa, parkkialueen sohjossa.

        Jaguar kyllä, mutta mielelläni ottaisin sen Daimlerina. Valitettavasti vain niitä on Daimlerina vähemmän. Ja useimmat niistä näköjään (?) vääränpuoleisella ohjauksella.

        Eihän siinä muuta eroa, mutta vaikka jo Jaguarkin kuulostaa hyvältä, ihmisten korvat hörähtävät enemmän kun sanoo Daimler.


    • karsee peli

      Kyllä intialainen Jaguar on Semmonen tekele että en Mersun jälkeen ikinä vaihtaisi noin heikkolaatuiseen tekeleeseen. Eilenkin näin viininpunasen s-typen hinausautin kyydissä ja naapurilla jagge korjaamolla 1/3 osa vuodesta. Jaguarin maine on alfan ja Skodan kanssa aika samalla viivalla.

      • Nolaat vain itsesi

        Karsee peli? Kun on rahaa on helppo harrastaa autoja.
        Minkä takia te kommunistit olette huolissanne siitä, mihin minä rahani laitan?
        Opettele älykääpiö edes kirjoittamaan ennen kuin alat laukomaan aivopierujasi.


    • W trash

      Toyota premium??? Koko Länsi-Eurooppa nauraa hepulle joka vertaa Toyotaansa Jaguariin. Esim. premiumista: Englannissa virkamiesten, hovin ja kuningattaren käytössä on aina ollut Jaguar. Kestää muutamia vuosia siihen, kun ne ajavat tai niitä kuljetetaan Toyotalla. Se, että Toyota on Suomessa suosittu tuskin vaikuttaa asiaan, koska Suomesta ei muutenkaan kukaan tiedä maailmalla yhtään mitään.

      Meilläkin on kyllä perheen naisväellä Toyotat, ne ovat simppeleitä varmoja ja nykyään jo turvallisia pikkuautoja, ei siinä mitään...mutta isäntä ajaa Jaguarilla.

    • engelsmannit

      Jaguar on köyhille ja niille jotka luulee että siinä on jotain hienoa. Jaguar on pakkasella ainakin varma auto..nimittäin pysymään pihassa. Englannissa ei autoja osata tehdä..ainakaan laatua ei enkelsmannejen peleistä kannata etsiä..

      • provowomannit

        Toyota on köyhille ja niille jotka luulee että siinä on jotain hienoa. Toyota on pakkasella ainakin varma auto..nimittäin pysymään pihassa. Englannissa ei autoja osata tehdä..ainakaan laatua ei enkelsmannejen peleistä kannata etsiä..

        Eikö soinnukin paljon paremmin näin!??! Ave kun on kyhätty sopivasti Englannissa.


      • onnellinen omistaja
        provowomannit kirjoitti:

        Toyota on köyhille ja niille jotka luulee että siinä on jotain hienoa. Toyota on pakkasella ainakin varma auto..nimittäin pysymään pihassa. Englannissa ei autoja osata tehdä..ainakaan laatua ei enkelsmannejen peleistä kannata etsiä..

        Eikö soinnukin paljon paremmin näin!??! Ave kun on kyhätty sopivasti Englannissa.

        Ai saatana.. köyhät ne jaksaa valittaa.. reppanat kun pääsisitte edes koe-ajamaan jotain jaguaria niin tietäisitte milloin ottaa toyotat ym. keskusteluun mukaan :)
        Eli ei tähän keskusteluun.

        X-type EI ole jaguaaria nähnytkään..


      • Pirkka-perusviini
        onnellinen omistaja kirjoitti:

        Ai saatana.. köyhät ne jaksaa valittaa.. reppanat kun pääsisitte edes koe-ajamaan jotain jaguaria niin tietäisitte milloin ottaa toyotat ym. keskusteluun mukaan :)
        Eli ei tähän keskusteluun.

        X-type EI ole jaguaaria nähnytkään..

        Miksi verrata jotain Tojotaa Jaguaariin lainkaan. Eikös Tojon omistajat ole yleensä niitä hinta-laatutietoisia, jotka vertailevat pahvipakkauksiin pakattuja viinejä?


      • Ligence
        onnellinen omistaja kirjoitti:

        Ai saatana.. köyhät ne jaksaa valittaa.. reppanat kun pääsisitte edes koe-ajamaan jotain jaguaria niin tietäisitte milloin ottaa toyotat ym. keskusteluun mukaan :)
        Eli ei tähän keskusteluun.

        X-type EI ole jaguaaria nähnytkään..

        Oma X-Typeni näkee Jaguaareja melkein päivittäin, tosin lähinnä näillä seuduilla XF:ää tätä nykyä.


    • indian curry Jaguar

      "glamour" tai siis "gaymour" Jaggen tapauksessa perustuu perinteiseen brittiläiseen yhteiskuntamalliin ja arvohierarkiaan jossa land lordit eli gaylordit (homot maanomistajat) päättivät käyttää valtaansa ja hankkia joukolla nahkapenkeillä varustettuja suuria XJ-mallin Jaggeja jotta olisi tilaa hässiä toisiaan vaimoilta salassa, jottei kulissiliitot kaatuisi..

      • Älä osta Jaggea

        Jaguarilla ajamisessa on, kuten huomataan, sekin hyvä puoli, että tulee tehtyä pesäeroa tuollaisiin tajunnan kukkasiin. jotka näköjään kasvavat tunkiolla.


    • Jagge

      On Jaguar Xf sportbrake todella kiva talviauto. Lämmitettävä ratti ja tuulilasi on hiton hyvät. Penkinlämmitin on tosin liian tehokas pienimmälläkin säädöllä, joutuu ottamaan välillä pois vaikka viluttais. -17 asteen pakkasella ainakin käynnistyy hienosti. Hauska ajella vaikka vähän tahtoo takavetoisena luistella. On se ainakin hiton paljon kivempi auto kuin edellinen rumilustraktori Vulvo XC 60.

    • pekko8

      vai on jagge kallis pitää,osat halvempia kuin tojotaan,helppo ostaa englannista ja tulee 3 päivässä kotiovelle ja huom alkuperäisosia ei kiinakopioitaesim nivelet tai raid.t.päät 6-8 puntaa kpl,jarrulevyt palasrj 137€ kotiovelle tuotuna,lämppärin puhallin 50,jne onpa kallista.yli 30 v ollut jenkkejä,nyt eukolle xj6,itselläkin ollut ennakkoluuloja mutta nyt ei ole,hyvä on auto ajaa ja omistaa.ps usa ford osti jaggen -94 sen jälkeen yli 200 milj laittoivat tehtaaseen,tuli uudet robotit japanista,korista tehtiin sinkitty ei ole entisten ruostumista ym.moni haukkuu mutta ei ole ikinä edes koskenut jaggeen,kuulin kaverilta ja sen kaverilta,itse olen vaikka millä ajellut niin saksalaiset ei kiinnosta pätkääkään,aivan onnettomia,nykyään rajaan muutamaan merkkiin,vanhemmat caddy,lincoln,uudemmista jaggen paremmat mallit tai lexus Ls

      • rantasemmoinen

        Tuo Lexu sopivasti lopussa. Sen jälkeen voitkin jo ottaa takkisi.


      • bugattiämgee
        rantasemmoinen kirjoitti:

        Tuo Lexu sopivasti lopussa. Sen jälkeen voitkin jo ottaa takkisi.

        Jutuissa kulkee porschea, jaguaaria,ferraria ja daimleria. Ja sitten joku ilostuu elämästään ja mainitsee karvanoppatojotansa. Häipyisikin hakemaan takkinsa, mutta semmoinen jää inttämään. Ei semmoisesta pääse eroon kuin eksyttämällä.


    • oh dear god

      Laitapa Englantilainen ja japanilainen herrasmies vierekkäin ja katso kumpi näyttää arvokkaammalta.

      On asioita, joita ei voi vertailla. Jaguar on tunnepohjalta ostettava autoa toisin kuin Harmaa Toyota.

      Käytin Toyotaa esimerkkinä nimimerkkisi takia.

    • lässyttäjä

      Toijotathan on hyviä autoja, ei niitä kai muuten olisi niin paljon liikkeellä? Jos haluaa muuta kuin paikasta toiseen ja on valmis maksamaan niin miksei Jag?
      Vaihtaisin heti vanhemmanpuoleisen englantilaisen herrasmieheni tuoreempaan jos olisi rahkeita, kuulostelujen jälkeen tuntuvat olevat jotain muuta kuin yksityishenkilön omistuksessa mutta minä haluan että autoni on oma. Pitänee etsiä paremmin palkattu työ.

      • levoton omistettava

        Aika taajaan kuitenkin osuu noihin toijotiin. Takaisinkutsu-uutisia pukkaa vähän väliä. Oliko suorastaa eilen kun taas tiedotettiin liki 7 miljoonan toijotan takaisinkutsusta.

        Jos haluaa paikasta toiseen, mutta Toijota meneekin takaisinkutsuun, niin onko hyvä?


    • fordijag

      "Mihin Jaguarin "glamour" perustuu?"

      Mondeon tekniikkaan.

      • Monia tapoja

        Hyviä, vakiokäytössä testattuja komponentteja käyttää viisas autonvalmistaja. Tyhmä autonvalmistaja testauttaa komponenttinsa kuluttajalla. Josta tempusta voi seurata esim. takaisinkutsukuuluisuutta ja lopulta vannoutuneimmankin asiakaskunnan karku.


    • Tämänkin ketjun

      kirjoittajista ylivoimaisesti suurin osa näyttää olevan teini-ikäisiä mutantteja. Niin pehmeitä juttuja ja vahvaa tunteiden paloa harvoin aikuisilta kuulee. Muutaman vuoden kuluessa suurin osa toisaalta herää ja tajuaa oman typeryytensä. Terveisin Toyota GS450h.

      • Pro Jaguar

        Aikuistuessa tosiaan huomataan, että ihan vapaalla päätöksellä voi irrottautua merkistä, joka aiheuttaa käyttäjälleen tarpeetonta vaivaa, on esim. alituisessa takaisinkutsukierteessä jne. Aikuisen ei tarvitse ylläpitää umpikrampissa jotain virheettömyysimagoa, että automerkin täytyy olla hyvä kun minä sen ekana automerkkinäni kerran ostin.

        Tämän keskustelun täällä avasi muuten joku Tojotero. Ei sitten kannata valittaa, jos tulee oikeasta aiheesta koko ajan pataan! Kannattaisi pysyä omemmilla foorumeilla.

        Jaguar on auto, jota ei osteta minkäänlaisten pakkoliikkeitten tai rituaalikäyttäytymisen takia. Vaan hyvällä harkinnalla, parempaa valikoiden. Ja usein ostaja on paremmista tuloluokista, joissa on varaa tehdä omia itsenäisiä päätöksiä. Ja osataan arvostaa laatua. Tinkapaut tät!


      • Vaan näinpä kävi
        Pro Jaguar kirjoitti:

        Aikuistuessa tosiaan huomataan, että ihan vapaalla päätöksellä voi irrottautua merkistä, joka aiheuttaa käyttäjälleen tarpeetonta vaivaa, on esim. alituisessa takaisinkutsukierteessä jne. Aikuisen ei tarvitse ylläpitää umpikrampissa jotain virheettömyysimagoa, että automerkin täytyy olla hyvä kun minä sen ekana automerkkinäni kerran ostin.

        Tämän keskustelun täällä avasi muuten joku Tojotero. Ei sitten kannata valittaa, jos tulee oikeasta aiheesta koko ajan pataan! Kannattaisi pysyä omemmilla foorumeilla.

        Jaguar on auto, jota ei osteta minkäänlaisten pakkoliikkeitten tai rituaalikäyttäytymisen takia. Vaan hyvällä harkinnalla, parempaa valikoiden. Ja usein ostaja on paremmista tuloluokista, joissa on varaa tehdä omia itsenäisiä päätöksiä. Ja osataan arvostaa laatua. Tinkapaut tät!

        Ei se sitten ollutkaan Toyota "Premium".

        http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-avensiksen-tarina-paattyy

        ”Euroopassa ylemmän keskiluokan ns. tavallisten henkilöautojen myynti on pudonnut rajusti.”
        ”Ylemmässä keskiluokassa menestyvät Euroopassa vain premium-merkit. Toyota ei ole siis ongelmansa kanssa yksin. Honda pohtii kuumeisesti Accordin tulevaisuutta Euroopassa, ja autoalan asiantuntijoiden arvioiden mukaan mallin myynti loppuu mantereellamme ensi vuonna.”
        ”Toyota Avensiksen tarina päättyy”

        Tuoreimman tiedon mukaan kuitenkin Jaguarin valmistus jatkuu. Premium!


    • tunteella, ei järjel

      En ole ikinä yhtään omistanut mutta on niitä kauniita katella.
      Se vaan ihmetyttää miksi puu on autossa niin hienoa. En löytänyt muuta järjellistä vastausta kuin että sekin on kaunista katella.

      Nyt kattelen tuota Mondeo-Jaggea. Aionpa sellaisen ostaa, ja vielä dieselinä. Siinä on Mondeon tekniikkaa, mutta pidän sitä vaan hyvänä: onpa tällasella persaukisellakin mahdollisesti varaa ajaa Jaggella. Ja kun myynti-ilmoituksia on kattonut niin nuo nahkat on ihan must.

      Kumma juttu että jos moottori on autossa mondeosta autokin on mondeo.

      Lanciaki minulla oli ja siitä tulikin mieleeni. Themasta löytyi malli jossa oli Ferrarin moottori, mutta kumma kyllä kukaan ei ole mollannut Lanciaa sen takia Ferrariksi.


      Pt-cruiserista löytyy mesen mosa mutta kumma kyllä kukaan ei huutele että ei sulla mitään hysleriä ole vaan se on mese.

      Miksi näin?

      Juu ja vielä tuosta Lanciasta: esson paarin miehet tietävät että on se Lancia ihan paska auto. Minulla ei ollut mitään valittamista. Normaalia kuluvaa osaa eikä mitään suurta.

      Juu ja japskeja en rupea haukkumaan, en ole vielä yhtään omistanut, ei ole omakohtaista kokemusta asiasta. Olisiko syy siinä että niissä kuulemma tekniikka pelaa, mutta niissä ei ole ollut minuun vetoavaa glamouria. Enpä tiedä, ei ole kuluttaja järkevä ei.

      • pikku listaus

        "Se vaan ihmetyttää miksi puu on autossa niin hienoa. En löytänyt muuta järjellistä vastausta kuin että sekin on kaunista katella. "

        laitoitpa miettimään. vastaillaan:

        kertoo perinteestä. on akustisesti edullinen materiaali, eli ei ota nitinöitä kuten halpisten muovit). on usein tyylikäs kontrasti muuhun sisustukseen, ilman että tarvittaisiin paljon. ei vaadi paljon hoitoa. kertoo, että auton suunnittelussa ei halpa hinta ole ollut päällimmäisenä. tarjoaa runsaasti vaihtoehtoja kun puulajeja on paljon. vaihdekepissä ja ratissa kädelle miellyttävä ja lämmin materiaali. kaunis katella.


    • aika höttöä???

      ”Mihin Jaguarin "glamour" perustuu?

      ToYotaPremium”

      Onkohan tuo allaoleva sitten premiumia. Ei muuten, mutta kun noita takaisinkutsuja tahtoo tulla jatkuvasti. Nykyisin saa oikein ihmetellä, jos viikko on jo ehtinyt pitkälle, eikä Toyotalta ole tullut vielä yhtäkään kutsua.

      http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/15/toyotalla-kolme-vikaa-17-autoa-kutsutaan-huoltoon/201414317/304

      Toyotalta siis - taas - takaisinkutsu: huoltoon lähes 1,7 miljoonaa autoa, kolmen eri vian takia.

      • Toyotan omistajat

        saavat olla onnellisia kun tehdas kantaa vastuuta pienimmästäkin mahdollisesta ja yleensä teoreettisesta riskistä jonka joku osa saattaa aiheuttaa. Tämä on juuri sitä oikeaa huolenpitoa ja asennetta johon muu maailma ei pysty vastaamaan. Tuo sama maailma sensijaan nostaa valtavan haloon siitä että muutamat amerikkalaiset idiootit eivät hallitse autoaan edes sen vertaa että erottaisivat kaasu- ja jarrupolkimet toisistaan tai saisivat auton sammutettua stert/stop-napista painamalla. Muistelkaapa kuinka räkänokat pitivät palstalla meteliä asiasta pari-kolme vuotta sitten eikä mitään vikaa autoista etsimälläkään löytynyt. Koko tapaus osoittaa seuraavia seikkoja:
        - amerikan autoteollisuus on kauhuissaan oman teollisuutensa kilpailukyvystä
        - amerikkalainen keskivertoautoilija on täysi idiootti
        - japanilainen ottaa asian vakavasti ja pyytää varmuuden vuoksi anteeksi- ilman syytä
        - suomalaisten keskustelupalstalaiset ovat pelkkiä tyhmiä räkänokkia


      • tiivistelmä
        Toyotan omistajat kirjoitti:

        saavat olla onnellisia kun tehdas kantaa vastuuta pienimmästäkin mahdollisesta ja yleensä teoreettisesta riskistä jonka joku osa saattaa aiheuttaa. Tämä on juuri sitä oikeaa huolenpitoa ja asennetta johon muu maailma ei pysty vastaamaan. Tuo sama maailma sensijaan nostaa valtavan haloon siitä että muutamat amerikkalaiset idiootit eivät hallitse autoaan edes sen vertaa että erottaisivat kaasu- ja jarrupolkimet toisistaan tai saisivat auton sammutettua stert/stop-napista painamalla. Muistelkaapa kuinka räkänokat pitivät palstalla meteliä asiasta pari-kolme vuotta sitten eikä mitään vikaa autoista etsimälläkään löytynyt. Koko tapaus osoittaa seuraavia seikkoja:
        - amerikan autoteollisuus on kauhuissaan oman teollisuutensa kilpailukyvystä
        - amerikkalainen keskivertoautoilija on täysi idiootti
        - japanilainen ottaa asian vakavasti ja pyytää varmuuden vuoksi anteeksi- ilman syytä
        - suomalaisten keskustelupalstalaiset ovat pelkkiä tyhmiä räkänokkia

        Niin että kuskin syytä siis, jos ei Tojotalla ajaminen ole turvallista.

        Ja oliko niin, että Tojotan viatkin kuskin syytä?


      • mikä sitten kestää

    • tietäjä.

      se perustuu yksinkertaisesti siihen, että niitä ei ole kaikilla...ei edes joka toisella.

      jotkut vaan haluavat erottua massasta. ei tässä ole sen kummemmasta kyse.

    • Yorkshire

      Jaguarin glamouria tai sen puutetta ei voi kukaan japsikipposella ajeleva arvioida eikä sen pitäisi näitä taviskärryä kuljettavia kiinnostaakkaan. Mutta kuten huomataan, Jaguar herättää kiinnostusta jopa sellaisissa jotka eivät ole sellaista ikinä omistaneetkaan.

      Tämä alotus on täysin turha, mutta silti minun lisäkseni vastaajia on runsaasti. Jaguar siis kiinnostaa aina, vaikka aihe olisi tyhjäpäisen tojoteron älynväläyksestä syntynyt.

      • YLIKONSTAAPELI

        KYL MULLE JAGGE KELPAIS JA MUSTA XJ6 SAMOIN KU SOVEREGIN PUNAINEN JA 1972 MALLINEN KASIKONE JAGGE


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      855
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe