Volvo Puranen!

940

On ilahduttavaa nähdä että meillä on Volvo-asiantuntija joukossamme. Saisinko Puras-setä esittää Sinulle muutaman kysymyksen?
Oletan että et juuri tällä hetkellä pysty heti vastaamaan niin kysyn silti :)

- Minkälainen Volvo sinulla tällä hetkellä on?
- Milloin sait herätyksen Volvismiin ja mikä oli eka malli?
- Suurimmat syyt, miksi ajat JUURI Volvolla?

Itsellä farmari 940 vm.95 ja takana on pari 740-sarjalaista bensa ja diesel sekä pari 240:stä.

23

4413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Nykyinen Volvo jo vuodesta 03 on vm 96 oleva farmari 850 varustettu bensiini moottorilla.Mittarissa n,250tkm väri 189 eli valkoinen.
      Eka mallinen Volvoni oli 1985 240 yllätys värin suhteen oli että koodi oli 189.Bensiininillä mentiin ja Nokian vanha työsude juhta .Vakiona oli autopuhelin.Siitä sain herätyksen tähän Volvoiluun kun autolla mittarissa 380tkm niin konefhuoneeseen oli uusittuna ainosataan laturiin hiilisilta.Silloin syntyi Volvo Puranen halleluja.silmäni avautuivat ja valkeus tuli minun aivolohkoihin ,ja silllä tiellä edelleen olen.
      Turvallisuuss ,hyvä ajaa jos joskus tarvitsee jonkun hiilissillan vaihtaa käy näppärästi korkeintaa 17 sekunttia kestää asennus.J'ää aikaa lasten kanssa olla ja unohtamatta myös lasten äitiä.Olemme ulospäin suuntautunutta porukka meilä ei kateus ,viha ,mustasukkaisuuss näyttele pääosaa kun juttelemme iltaisin takkatulen ääressä Volvomerkkisistä henkilöautoista.Meetengeiksi kutsumme ulkomaan kielellä näitä juttuja.Vaikka ikää on paljon muistelen kaiholla sitä 50v villitystä,nyyh huumori kukkii viellä sydämmessä toivottavasti pitkään.Kello jo 22.30 pitää mennä nukkumaan kun huomenissa 0400 alkaa duunia .Kuten huomaanne myös Volvomiehet tarvitsevat vähän unta.Semppiä vaan lukijoille ja pidetään ne Volvot kunnossa.

      • 940

        Juuri näin! Onneksi meitä vannoutuneita volvisteja vielä on...ja meitähän riittää! Hyvää jatkoa ja turvallisia kilometrejä sinulle ja koko perheelle! Und naturlich fur Volvo också!


      • volvo_puranen
        940 kirjoitti:

        Juuri näin! Onneksi meitä vannoutuneita volvisteja vielä on...ja meitähän riittää! Hyvää jatkoa ja turvallisia kilometrejä sinulle ja koko perheelle! Und naturlich fur Volvo också!

        Kuten ennenmuinoin silloin kun isä lampun osti tehtiin melkein kaikki työt itse.
        Nykypäivänä on häviävä luonnon vara käsistään kätevä Suomi mies.
        Jokainen vierastaa näitä nykyajan autoja ,kuulemma niille ei voi tehdä mitään.
        Pöty puhetta markkinamiesten jippoja vaan.
        Hommatkaa hyviä työkaluja sinne kotia ja siitä vaan remonttihommiin.
        Jarrut,tulpat muu sähkö sälä, suodattimet,nesteiden vaihto-operaatiot.
        Ynnä muut pikku hommat.
        Lasketaan asennusfirma ottaa siinä 50€ tunti niin vaikka tunnin hommassa sinulla menee se 2 tuntia ,tuntipalkoille vielläkin jäät.
        Jos joku lukee viestiketjua voisitteko laittaa viestiä siitä mitä on itse tehnyt viimeksi Volvolle.
        Tämä on vaan kannustusta miehille jotka epäilevät kykyjään.
        Olette fiksua porukkaa kyllä ne remppa hommat onnistuu hyvin.Kun itseluottamus kunnossa sitä mennään läpi vaikka harmaan kiven.Näihin kuviin ja tunnelmiin päättyi raporttini tällä kertaa.


      • volvo_puranen
        volvo_puranen kirjoitti:

        Kuten ennenmuinoin silloin kun isä lampun osti tehtiin melkein kaikki työt itse.
        Nykypäivänä on häviävä luonnon vara käsistään kätevä Suomi mies.
        Jokainen vierastaa näitä nykyajan autoja ,kuulemma niille ei voi tehdä mitään.
        Pöty puhetta markkinamiesten jippoja vaan.
        Hommatkaa hyviä työkaluja sinne kotia ja siitä vaan remonttihommiin.
        Jarrut,tulpat muu sähkö sälä, suodattimet,nesteiden vaihto-operaatiot.
        Ynnä muut pikku hommat.
        Lasketaan asennusfirma ottaa siinä 50€ tunti niin vaikka tunnin hommassa sinulla menee se 2 tuntia ,tuntipalkoille vielläkin jäät.
        Jos joku lukee viestiketjua voisitteko laittaa viestiä siitä mitä on itse tehnyt viimeksi Volvolle.
        Tämä on vaan kannustusta miehille jotka epäilevät kykyjään.
        Olette fiksua porukkaa kyllä ne remppa hommat onnistuu hyvin.Kun itseluottamus kunnossa sitä mennään läpi vaikka harmaan kiven.Näihin kuviin ja tunnelmiin päättyi raporttini tällä kertaa.

        Jos haluatte esittää kysymyksiä 850 niin minä päivystän täällä.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001171&posting=22000000020722996


      • Halpisautoilija
        volvo_puranen kirjoitti:

        Kuten ennenmuinoin silloin kun isä lampun osti tehtiin melkein kaikki työt itse.
        Nykypäivänä on häviävä luonnon vara käsistään kätevä Suomi mies.
        Jokainen vierastaa näitä nykyajan autoja ,kuulemma niille ei voi tehdä mitään.
        Pöty puhetta markkinamiesten jippoja vaan.
        Hommatkaa hyviä työkaluja sinne kotia ja siitä vaan remonttihommiin.
        Jarrut,tulpat muu sähkö sälä, suodattimet,nesteiden vaihto-operaatiot.
        Ynnä muut pikku hommat.
        Lasketaan asennusfirma ottaa siinä 50€ tunti niin vaikka tunnin hommassa sinulla menee se 2 tuntia ,tuntipalkoille vielläkin jäät.
        Jos joku lukee viestiketjua voisitteko laittaa viestiä siitä mitä on itse tehnyt viimeksi Volvolle.
        Tämä on vaan kannustusta miehille jotka epäilevät kykyjään.
        Olette fiksua porukkaa kyllä ne remppa hommat onnistuu hyvin.Kun itseluottamus kunnossa sitä mennään läpi vaikka harmaan kiven.Näihin kuviin ja tunnelmiin päättyi raporttini tällä kertaa.

        Pakosarjan tiivisteet vaihtui viimeksi 940:stä. Sitä ennen pakoputken keskipätkä.


      • satunnainen kävijä

        Kiitos Puranen! Hieno teksti. Hyvää jatkoa volvoilulle.


      • raporttiarapsahtaa
        volvo_puranen kirjoitti:

        Kuten ennenmuinoin silloin kun isä lampun osti tehtiin melkein kaikki työt itse.
        Nykypäivänä on häviävä luonnon vara käsistään kätevä Suomi mies.
        Jokainen vierastaa näitä nykyajan autoja ,kuulemma niille ei voi tehdä mitään.
        Pöty puhetta markkinamiesten jippoja vaan.
        Hommatkaa hyviä työkaluja sinne kotia ja siitä vaan remonttihommiin.
        Jarrut,tulpat muu sähkö sälä, suodattimet,nesteiden vaihto-operaatiot.
        Ynnä muut pikku hommat.
        Lasketaan asennusfirma ottaa siinä 50€ tunti niin vaikka tunnin hommassa sinulla menee se 2 tuntia ,tuntipalkoille vielläkin jäät.
        Jos joku lukee viestiketjua voisitteko laittaa viestiä siitä mitä on itse tehnyt viimeksi Volvolle.
        Tämä on vaan kannustusta miehille jotka epäilevät kykyjään.
        Olette fiksua porukkaa kyllä ne remppa hommat onnistuu hyvin.Kun itseluottamus kunnossa sitä mennään läpi vaikka harmaan kiven.Näihin kuviin ja tunnelmiin päättyi raporttini tällä kertaa.

        Minä olen aina vaihtanut venttiilin hatut muovisista kromattuihin,kyllä on ollut itseluottamusta.


      • Anonyymi
        940 kirjoitti:

        Juuri näin! Onneksi meitä vannoutuneita volvisteja vielä on...ja meitähän riittää! Hyvää jatkoa ja turvallisia kilometrejä sinulle ja koko perheelle! Und naturlich fur Volvo också!

        puranen huippu sälli apua moneen volvoon.


      • Anonyymi
        volvo_puranen kirjoitti:

        Kuten ennenmuinoin silloin kun isä lampun osti tehtiin melkein kaikki työt itse.
        Nykypäivänä on häviävä luonnon vara käsistään kätevä Suomi mies.
        Jokainen vierastaa näitä nykyajan autoja ,kuulemma niille ei voi tehdä mitään.
        Pöty puhetta markkinamiesten jippoja vaan.
        Hommatkaa hyviä työkaluja sinne kotia ja siitä vaan remonttihommiin.
        Jarrut,tulpat muu sähkö sälä, suodattimet,nesteiden vaihto-operaatiot.
        Ynnä muut pikku hommat.
        Lasketaan asennusfirma ottaa siinä 50€ tunti niin vaikka tunnin hommassa sinulla menee se 2 tuntia ,tuntipalkoille vielläkin jäät.
        Jos joku lukee viestiketjua voisitteko laittaa viestiä siitä mitä on itse tehnyt viimeksi Volvolle.
        Tämä on vaan kannustusta miehille jotka epäilevät kykyjään.
        Olette fiksua porukkaa kyllä ne remppa hommat onnistuu hyvin.Kun itseluottamus kunnossa sitä mennään läpi vaikka harmaan kiven.Näihin kuviin ja tunnelmiin päättyi raporttini tällä kertaa.

        Mä lisäsin viimeksi tuulilasin pesunestettä Volvo V60 D3 Automaatti vm. 2019 ajettu 60 tkm.


    • rekkuvaa

      Matkamittari ei toimi vaikka nopeusmittari toimii,miten mahdollista?

      • Näin se on

        Numerokiekkojen hampaat jumissa.


    • VolvoVille

      Moi, vaihdoin viikonloppuna puhaltimen moottorin, motonetin osa, maksoi 65 e joten itselle kertyi aika hyvät tuntirahat , kun ei tarvinnut viedä korjaamoon.
      Kerron vielä että oma 940 diesel tuntuu vain paranevan vanhetessaan!

    • jaana söderman

      hei puranen kuinka suuri operaattio on vaihtaa kampiakselin stefa. auto on volvo 850 automat vm -96 öljyä tulee laatikon ja moottorin välistä tippumalla moottorin ollessa käynissä.mitä mahtaa kustantaa

      • volvo_puranen

        Tuota tuo stefa jos maksaa 5-10€ niin se asennus maksaa elikkä stefan vaihto maksaa helposti yli 400€. Joten kytkin kannattaa vaihtaa samalla silloin asennus maksaa vajaasta 800€ jopa yli 1000€.Toiseksi muistaa ne huohottimen putsata autossa keväisin ja syksyisin(eli onko tehty jos stefa vuotaa) ,Jaana miksi sinä laitoit kysymyksen tänne ei tämä mikään 850 palsta ole.Joten vastaus vähän kesti.


      • volvo_puranen
        volvo_puranen kirjoitti:

        Tuota tuo stefa jos maksaa 5-10€ niin se asennus maksaa elikkä stefan vaihto maksaa helposti yli 400€. Joten kytkin kannattaa vaihtaa samalla silloin asennus maksaa vajaasta 800€ jopa yli 1000€.Toiseksi muistaa ne huohottimen putsata autossa keväisin ja syksyisin(eli onko tehty jos stefa vuotaa) ,Jaana miksi sinä laitoit kysymyksen tänne ei tämä mikään 850 palsta ole.Joten vastaus vähän kesti.

        http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=351.0 ja euroja säästyy


    • Volvo s60 puhallin

      Osaako kukaan kertoa semmosta, ku mulla reistailee sisäilmanpuhallin, yleensä kylmänä lähtee pyörimään mutta sitten ku auto on seissyt vaikka tunnin että moottori vielä vähän lämmin ja käynnistät auton, niin puhallin onkin hiljaa seuraavat vartin.
      Tekeee tosi mielivaltasesti sitä että hiljenee täysin. Puhaltimen moottori vaihdettu ja etuvastus otettu edellisestä puhaltimesta.
      Olen tapellut vian kanssa mutta kukaan ei oikeen tunnu tietävän näistä jutuista.
      Ilmeisesti Väylä ohjaksessa joku vika, mutta mikä sitte? Etuvastuskin on väylä ohjattu mutta luulis silti puhaltimen toimivan ees manuaalisäädöstä kovimmilla nopeuksilla, koska 1-4 nopeudet tulee vastuksen kautta, mutta kun ei mikään nopeus ei toimi.

      Onko joku viisas joka tietäis näistä?
      Kiitos!

    • volvo_puranen

      Puhallin toimii kun otetaan suorallaa virrallaa akusta sähkö toimiko edellien puhallin.Jos toimiin ne sekkaa se puhaltimen sähköliitos ensikkis ja mittaa tuleeko sinne sähkö ,Jos ei tule niin pitää mittailaa onko siinä säätimessä vikaa jossa säädetään sitä puhaltiem pyörintä nopeutta.Tämä autosähkö joskus on haastavaa huono liitos jossain niin katkonaista silloin on jonkin sähkölaiteen toiminta.Toiseksi laitaa nämä kysymykset ainaa tuonnee malli juttuun joka näkyy tuossa Volvot alapuolella täällä yleisellä kun näitä juttuja ei käsitellä.

      http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=1088.msg20213#msg20213

    • hjelp1

      Sitä niin vannoutuneita volvo miehiä ollaan nii kertokaapa mistä johtuu kun volvo sammuu ajosta taikka tyhjäkäynniltä joskus nykäsee niin että melkee sammuu mutta yleensä sammuu kertalaakista virrat ei kuitenkaan häviä. akku oli melko tuoreen näköinen varta ja johtosarjoja tutkittu sulakerasiiaan tehty vedon poistaja,kontaktispraytä joka paikkaan tankki pumppu vaihettu mittaristovika korjattu
      ja sillee. mitään vikakoodeja ei näytä etes volvon omalla testerillä. auto oli malliltaan volvo v70 D5 elikkä diesel peli kyseessä niin ei tarvi ehdottaa mitään tulppien vaihto. itsekkin olen ollut volvolla merkki huoltajana mutta ei siellä tuntunu muutkaan tietävän vastausta ilman suurempia tutkimuksia niin onko sattunut kohdalle kellään samanlaista???

    • ammattilainen1

      Ehkä toi sulakerasian vedonpoistaja pitäisi tiivistää? Uretaani vois toimia.

    • nesteet vuotaa!

      Osaatko jeesata tälläsessä ongelmassa kun jäähytysnesteet vuotaa syylärin oikesta kulmasta ja välillä molemmista aina ajon jälkeen kyseessä on siis 94vm 850 t5 volvo. ei siis kaikki nesteet vuoda kerralla mutta kyllä sitä muutaman ajon jälkeen joutuu aina lisäämään että missähän mahtais olla vika. (:

      • C70-T5

        Jos syyläri vuotaa niin syyläri vaihtoon.


    • Husse51

      Morjens!
      Auto om -91. 940 ja FB230 moottorilla ja taitaa olla M47 vaihteisto(ylivaihde menee sähköllä päälle ja pakki on ykkösen vieressä)
      Nopeusmittari lakkoile näyttämästä. Välillä toimii ja menee taas nollaan ja taas voi alkaa toimimaan. Eli ihan epäsäännöllinen toiminta ja vika. ABS jarrut on ja ne toimii eikä ABS valo pala. Mistäköhän vikaa kannattaisi alkaa hakea?

    • Anonyymi

      Moikka Volvo S60 ja mikälainen on turbon huolto.Onko isokin homma ku.pihassa ois tehtävä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe