kutittaaako viini?

viininystävä

Hei!
Onko kellään tietoa viinien aiheuttamista allergiareaktioista?
Joskus saan aivan kauheaa kutinaa käteen ja nyt mieleen tuli voisiko sen aiheuttaa viini?

Täytyypä testata joku kerta kun tämä kauhea kutina menee ohi. Nyt kaadan viinin lavuaariin :)

4

620

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokkiSamuli

Mulle kävi melkeen samalla tavalla. Yhden dooriksen kanssa juotiin pullo punkkua.
      Pyöreesti viikkoo myöhemmin alko hirvee kutka, mut ei se mitää, ne oli vaan satiaisia.

• Punaviinistä voi..

Punaviini ainakin saattaa aiheuttaa allergiaa. Ja viinissähän on kaikenlaisia jäämiä...Guugleta. En osaa tarkemmin kertoa, olen joskus lukenut asiasta.

• Viinimestari

Kyllä viini voi aiheuttaa allergisia reaktioita, kutine jne. Yksi syy voi olla tanniini tai muu viinin olennainen ainesosa, mutta uskoisin kokemuksesta, että useimmat allergiset reaktiot ovat peräisin viinin sisältämästä rikistä, jota käytetään säilyvyyden turvaamiseksi.

• joulujuhlissa

Oltiin 20 ihmistä joulujuhlissa. Kun olin juonut valkoviiniä venäläisessä ravintolassa puoli lasia, oli kasvot isojen punaisten läikkien peitossa, kutinaa ja huono olo. En nähnyt tällaista reaktiota kenelläkään muulla. Join pari litraa vettä sen jälkeen, niin saattoi jatkaa istuskelua. Lukeeko pullojen kyljessä tanniini tai säilytysaineet? En ole sen jälkeen uskaltanut juoda viiniä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      108
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      47
      808
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      766
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      518
      725
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      625
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe