Jälleenmyyntisopimus

Yrittäjä-07

Tuomme maahan ja valmistamme koirien leluja. Olemme alustavasti sopineet myynnistä eläinkauppojen kanssa ja päässeet puhelimessa sopuun alv 0% hinnoista joilla myymme tuotteet kaupoille sekä kuluttajahinnoista.

Sovimme että hoidamme tuotteiden laskutuksen myynnin perusteella jälkikäteen. (Laskutamme kauppoja kerran kuukaudessa.)

Nyt heräsikin kysymys että pitäisikö meidän tehdä jälleenmyyntisopimus kirjallisena ennen kuin lähdemme leikki mukaan? Kuinka jälleenmyyntisopimus laaditaan? Mitkä seikat ovat tärkeitä jotta turvaamme oman yritystoimintamme?

9

2018

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kpljlkj

Sopimuksen sisältöön en ota kantaa, sen neuvon kuitenkin annan, että kannattaa teettää sopimus jollain juristilla.

Mutta että laskutatte tuotteet myynnin perusteella jälkikäteen... siis annatteko tuotteet ns. myyntitiliin? Täytyy olla hyvät tuotteet tai lihava pankkitili teillä. En ole törmännyt noin hyvään ehtoon yrittäjäurani aikana.

P.S. Jälleenmyyjä määrää tuotteen jälleenmyyntihinnan asiakkaalle, ei tukkuri tai maahantuoja.

• Moonamariaana

Minä en ole tehnyt ainuttakaan jälleenmyyntisopimusta kenenkään tavarantoimittajan kanssa.

• amatööri_
        Moonamariaana kirjoitti:

Minä en ole tehnyt ainuttakaan jälleenmyyntisopimusta kenenkään tavarantoimittajan kanssa.

Olet heikoilla jäillä!!!

Mielestäni sinun riskisi kasvavat valtaviksi!!!

Joko jälleenmyyjät ottavat tuotteesi myyntiin sen takia, että niihin ei liity heille mitään riskiä, joten on aivan sama meneekö niitä kaupaksi vai ei!

Toinen syy miksi he ottaisivat ne myyntiin on se, että tarjoat erinomaisia tuotteita ja he näkevät että niillä on hyvää potentiaalia...

Moonamariaana tuossa sanoo, ettei ole tehnyt yhtään jälleenmyyntisopimusta kenenkään toimittajan kanssa... Niinpä... Moonamarialla ei taidakkaan olla tällaisia myyntitilijeä kovinkaan paljon... Tavallaan tuo että annat tavarat veloituksetta myyntiin ja laskutat ne jälkikäteen aiheuttaa sen, että selkeät pelisäännöt pitäisi pystyä luomaan. Periaatteessa tarkoittaa kirjallista sopimista.

Itseäni huolettaa puolestasi seuraavat asiat.

Kuinka suureksi kasvaa saamisesi?

Kuinka takaat, että tuotteesi saavat aktiivisen myyntipaikan, kun yrittäjällä ei liity tuotteittesi myyntiin mitään riskiä?

Kuinka takaat, että saat menekin selville, ettei jälleenmyyjä vedätä... eli rahoita toimintaansa tuotteillasi...

Kuka vastaa varastetuista tavaroista. (jos ei ole mainittu sopparissa niin voitko laskuttaa jos jm ei ole saanut tuotteesta itse rahaa)

Kuinka paljon rahaa sitoutuu varastoon, ennen kuin rahaa alkaa kotiutua...

Jos haluat tehdä tuosta helpomman ja turvallisemman diilin vähän samoilla instrumenteilla niin tarjoat JM:lle koe-erää ja siihen pitkää maksuaikaa... Koe-erän jälkeen maksuaika muuttuu sitten ihan normaaliksi...

Katekertoimen täytyy olla sinulle erittäin suuri jos aiot pystyä homman omalla varastolla rahoittamaan...

Mieti voitko muuttaa asian vielä päälaelleen...

• myyntitili voi

joskus olla ainoa keino saada tuotteitaan esille, sitten kun kauppa alkaa käydä niin ehtoja voi muuttaa toisenlaisiksi. Tosin sopimukset pitää olla kunnossa ja huolehtia että joskus tosiaan pystyy muuttamaan myyntiehtojaan.

Laita sopimukset kuntoon niin ei tule yllätyksiä, onnea matkaan!

ps. minulla nettikaupassa olisi tilaa uusille tuotteille, jos kiinnostaa niin laita sähköpostia.

• öldfkgödkgf

Miten olet ratkaissut nettikaupassa toimitukset?

Siis jos ottaisit "kissanhiekkaa" myyntiin joltain toimittajalta, niin pidätkö kaikesta tavarasta itselläsi varastoa vai toimitatko suoraan toimittajan varastosta...

Kustannuksiahan tulee vähän jokaisesta vaihtoehdosta...

• kysymys toimituksista
        öldfkgödkgf kirjoitti:

Miten olet ratkaissut nettikaupassa toimitukset?

Siis jos ottaisit "kissanhiekkaa" myyntiin joltain toimittajalta, niin pidätkö kaikesta tavarasta itselläsi varastoa vai toimitatko suoraan toimittajan varastosta...

Kustannuksiahan tulee vähän jokaisesta vaihtoehdosta...

oli minulle...

Suurimmalla osalla eläintarvikkeiden nettikauppiaista se "varasto" on myymälän hyllyssä eli nettikaupan rinnalla on ihan perinteinen myymälä. Jos jotain suurempaa tavaraa joudutaan yksin kappalein tilaamaan niin suoraan asiakkaalle se menee, säästää postikuluissa.

• dlsfkjgldkfjg
        kysymys toimituksista kirjoitti:

oli minulle...

Suurimmalla osalla eläintarvikkeiden nettikauppiaista se "varasto" on myymälän hyllyssä eli nettikaupan rinnalla on ihan perinteinen myymälä. Jos jotain suurempaa tavaraa joudutaan yksin kappalein tilaamaan niin suoraan asiakkaalle se menee, säästää postikuluissa.

Kysymys oli tarkoitettu

"ps. minulla nettikaupassa olisi tilaa uusille tuotteille, jos kiinnostaa niin laita sähköpostia"

kirjoittaneelle...

ELi yleisesti... Onko täällä ihmisiä jotka pitävät nettikauppaa ilman omaa varastoa?

Minua kiinnostaa, että millaisella toimitusajalla sellaiset kykenee toimimaan ja pyrittekö tilaamaan esim. kertaviikossa toimittjilta tähän mennessä tilatut tavarat ja toimitatte ne sitten köntässä asiakkaalle...

Periaattessahan yksi mahdollisuus nettikaupassa olisi tehdä tuotemix monelta asiakkaita kiinnostavalta tuoteryhmäalueelta, mutta ongelmana on se, että toimitusmaksuja tulisi suhteessa aikapaljon jos tavaraa ei mene tarpeeksi kaupaksi...

esim. 4 tavarantoimittajaa ja kerta viikossa tavarantoimitukset näiltä niin toimarikulut on vähintään 40 euroa tai enemmän...

SIttenhän ei ole mitään ongelmia jos tilauksia tulee riittävästi asiakkailta jolloin kulut jyvittyvät...

• ainakin minulla
        dlsfkjgldkfjg kirjoitti:

Kysymys oli tarkoitettu

"ps. minulla nettikaupassa olisi tilaa uusille tuotteille, jos kiinnostaa niin laita sähköpostia"

kirjoittaneelle...

ELi yleisesti... Onko täällä ihmisiä jotka pitävät nettikauppaa ilman omaa varastoa?

Minua kiinnostaa, että millaisella toimitusajalla sellaiset kykenee toimimaan ja pyrittekö tilaamaan esim. kertaviikossa toimittjilta tähän mennessä tilatut tavarat ja toimitatte ne sitten köntässä asiakkaalle...

Periaattessahan yksi mahdollisuus nettikaupassa olisi tehdä tuotemix monelta asiakkaita kiinnostavalta tuoteryhmäalueelta, mutta ongelmana on se, että toimitusmaksuja tulisi suhteessa aikapaljon jos tavaraa ei mene tarpeeksi kaupaksi...

esim. 4 tavarantoimittajaa ja kerta viikossa tavarantoimitukset näiltä niin toimarikulut on vähintään 40 euroa tai enemmän...

SIttenhän ei ole mitään ongelmia jos tilauksia tulee riittävästi asiakkailta jolloin kulut jyvittyvät...

Itse nettikauppiaana olen ottanut sen linjan, että pidän omaa varastoa. Tällä vältän sen, että toimitusajat venyvät, enkä myy tuotetta, jota ei sitten olekaan saatavilla. esim. kaupat.com sivuilla yleisin negatiivinen palaute nettikaupoille on juuri nämä kaksi edellistä asiaa...

Omalla varastolla otan tietysti riskin myymättömillä tuotteilla ja sidon pääomaa siihen kiinni, mutta kohdallani ainoa vaihtoehto, jota edes ajattelen.

Asiakkaat eivät halua odotella tilausta viikkotolkulla, tai jos odottavat eivät varmaan tilaa toiste (jos ei kyse huippuhyvästä ja halvasta tuotteesta), kuitenkin kilpailua paljon ja tavaraa saatavilla muualtakin.

Älä laita mitään sen varaan, että asiakkaita on riittävästi, ainakaan toimintaa aloittaessa. Itselläni ainakin aika vaatimaton tämä alkutaival on ollut!

• saattaa pärjätä
        ainakin minulla kirjoitti:

Itse nettikauppiaana olen ottanut sen linjan, että pidän omaa varastoa. Tällä vältän sen, että toimitusajat venyvät, enkä myy tuotetta, jota ei sitten olekaan saatavilla. esim. kaupat.com sivuilla yleisin negatiivinen palaute nettikaupoille on juuri nämä kaksi edellistä asiaa...

Omalla varastolla otan tietysti riskin myymättömillä tuotteilla ja sidon pääomaa siihen kiinni, mutta kohdallani ainoa vaihtoehto, jota edes ajattelen.

Asiakkaat eivät halua odotella tilausta viikkotolkulla, tai jos odottavat eivät varmaan tilaa toiste (jos ei kyse huippuhyvästä ja halvasta tuotteesta), kuitenkin kilpailua paljon ja tavaraa saatavilla muualtakin.

Älä laita mitään sen varaan, että asiakkaita on riittävästi, ainakaan toimintaa aloittaessa. Itselläni ainakin aika vaatimaton tämä alkutaival on ollut!

vain esim. häkkien tai muun suuremma tavaran kanssa jota muutkin tilaa maahantuojalta sen mukaan tilauksia tulee. Paremmin kiertävä pikkusälä ja ruoka on melkein pakko pitää varastossa, näin ainakin minulla. Pakko koputtaa puuta *kopkop* että palautuksia on todella vähän, onko muilla ollut sama tilanne?

Toisella palstalla joku yrittäjä kertoi hakevansa tavarat viikoittain tukkurilta mutta eipä vastannut kun kyselin tarkemmin, minun käyttämät toimittaa aina rahtina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      328
      2737
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      78
      2475
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      55
      2222
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      77
      1913
    5. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      125
      1692
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      59
      1554
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1492
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      73
      1338
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      89
      1172
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      77
      1134
    Aihe