Onko kenelläkään ollut ongelmia pikkutaaperon (n.1v) kanssa kenkien jalkaan mahtumisessa?
Ongelma vissiin on tytön pulleassa jalkapöydässä. Vaikka varpaille olisi tilaa vaikka kuinka, ei jalka mene kenkään. No, olen yrittänyt etsiä kenkiä, jotka on oikein korkeita just siitä jalkapöydän kohdalta, mutta niitä on sangen harvassa. Eräät kesäkengät löysin, joissa oli tarrakiristys siinä kohden, joten ne menivät.
Mutta nyt olisi talvikenkien hankinnan aika ja mieheni oli käynyt yksin (lapsen kanssa) ostoksilla (pahus vie, toista kertaa en päästä). Oli kuulemma kokeillut monia malleja ja monia kokoja, mutta ainoat jotka oli saanut jalkaan olivat jotkut kauheat popot, joissa oli jalkapöydän kohdalla tarrakiinnitys. Mutta koko on 25!!! Tyttö täytti just vasta 1v.! Mies väitti, että villasukan kanssa ei mahtunut mikään muu...
Onko joillakin muilla ollut sama ongelma ja mitkä kengät ovat osoittautuneet hyviksi? Onko toivoakaan että esim semmoiset Kuoma-saappaat menisivät jalkaan? Ja yleisestikin, minkälainen talvikenkä olisi paras tuon ikäiselle? Just oppi kävelemään ilman tukea.
Jalka ei mahdu kenkään
5
1230
Vastaukset
- 4:n äiti
Siis onko teillä jo niin kylmä, että tarvitaan talvikenkiä?
Minä en kyllä vielä uskalla ostaa lapselleni talvikenkiä, koska ne saattavat käydä pieniksi ennen kuin talvi tulee. Ja meillä poika on kävellyt sentään jo kuukauden verran ulkonakin.
Olen huomannut, että jalka muuttuu paremmin kenkään mahtuvaksi kun lapsi alkaa kävelemään enemmän. Ja jalka saattaa kasvaa parikin numeroa kuukauden sisällä siitä kun lapsi oppii kunnolla kävelemään ilman tukea. Talvikenkiä tarvitaan sellaiselle lapselle, joka kävelee jo ulkonakin.- Elfarran
oli rännin alla oleva saavi jäässä (siis vesi jäässä). Lunta ei ollut tullut, mutta pakkanen oli paukkunut. Salaatit on mennyttä kalua :/
Minkälaiset kengät pitäisi olla talvella taaperolla, joka ei vielä kävele? Minun mielestäni nimenomaan talvikengät. Eri asia tietenkin pikkuvauva, joka vain vaunussa istuu/makaa.
Jasiis, pakko meillä jotkut kengät on ostaa. Vaikka ulkona ei vielä lunta olekaan niin kyllä tuuli käy nilkkoihin kun tämän hetken kengissä ei ole vartta ollenkaan. Vai ruukataanko tässä vaiheessa kulkea kumppareissa? - 4:n äiti
Elfarran kirjoitti:
oli rännin alla oleva saavi jäässä (siis vesi jäässä). Lunta ei ollut tullut, mutta pakkanen oli paukkunut. Salaatit on mennyttä kalua :/
Minkälaiset kengät pitäisi olla talvella taaperolla, joka ei vielä kävele? Minun mielestäni nimenomaan talvikengät. Eri asia tietenkin pikkuvauva, joka vain vaunussa istuu/makaa.
Jasiis, pakko meillä jotkut kengät on ostaa. Vaikka ulkona ei vielä lunta olekaan niin kyllä tuuli käy nilkkoihin kun tämän hetken kengissä ei ole vartta ollenkaan. Vai ruukataanko tässä vaiheessa kulkea kumppareissa?Onneksi nyt on luvattu vähän lämpöisempiä kelejä ainakin muutamaksi päiväksi. Mutta sinuna en pitäisi kiirettä talvikenkien ostolla niin kauan kun lapsi ei vielä kävele ulkona. Olen nähnyt rattaissa istuvilla lapsilla joskus kahdetkin villasukat päällekkäin. Eli jos ei niillä kesäkengillä tarkene eikä ole tarvetta mennä maahan, riittää kun laittaa sukkaa ja tossua jalkaan. Olenpa nähnyt toppahanskatkin kerran lapsella jalassa, kun pieni ei vielä kävellyt ja äp-töppöset olivat jo liian pienet. Itse olen laittanut ulkona konttaavalle kurahanskat jalkaan, kun ei ne kumpparit pysy jaloissa ennen kuin lapsi osaa kunnolla kävellä.
Olen huomannut, että ei vielä kävelevä ja juuri kävelemään oppinut vetää varpaansa kippuraan kun hänelle yrittää laittaa kenkiä jalkaan, joten voi tuntua, että mikään kenkä ei mahdu.
Eli suosittelen, että sinnittelette erilaisin väliaikaisratkaisuin, ja lähdette kenkäostoksille sitten kun lapsi liikkuu jo suurimmaksi osaksi kävellen, ja konttaa tai ryömii vain harvoin.
Jos tässä saadaan vielä niitä ilmatieteen laitoksen ennustamia lämpimämpiä syyssäitä, niin kannattaa antaa lapsen harjoitella ulkona kävelemistä kesäkengillä.
- mapee
jeps kuten ylläkin jo oli, lapsen jalka alkaa muotoutua kun sillä kävellään. Samalla tapahtuu monasti se että jalka myös kasvaa ihan huimasti samoin tein verrattuna siihen palllerokinttuun jolla ei olla kävelty juurikaan.
Lapselle joka ei kävele vielä ulkona ostaisin huopatossut. Ne on kevyet ja lämpimät ja niin väljät että ovat helpot kiskoa jalkaan. Jos varsi ahdistaa niin saksilla lovi tai reunusta matalammaksi.
Kuomat on aika väljät kengät, mutta ei mielestäni ollenkaan lasten jalkineet. Ensinnäkin ne hölskyvät miten vain eikä tue jalka ayhtään mistään. Pakkasella pohjat kovettuu kopiseviksi ja liukkaiksi. Itse kenkä ei ole kamalan lämmin ollenkaan eikä pidä vettä, kosteuden sentään. Aikanaan kuomat olivat todella loistava tuote, mutta on kai tuotannossa tapahtunut jotakin kun meidän laatuvaatimus ei ainakaan enää täyty ei lapsila eikä aikuisillakaan ja molemmilal niitä on ollut aiemmin..
Jos tarkoitus on anta alapsen kävellä ulkona talvella niin hanki ihmeessä kunnon nahkaiset talvijalkineet joissa nauhat. Ne ovat ainoat jotka tukevat jalkaa ja myös pysyvät menossa mukana. Vesikin pysyy ulkona kunnon laadukkaassa popossa. Eccolla on myös hyviä malleja, mutta ei ihan noin pienelle välttämättä..
Vaunuissa ja rattaissa riittää paksut villasukat tai useammat päällekkäin, toppatöppöset päälle kruunaa asun vaikka onkin vauvamainen.
Tuo oli hauska tuo kurarukkaset jalkaa! Jos lapsi ei osaa liikku aniin paljoa että tarvitsee saappaat kuratouhuihin niin meillä ei ole kuratouhuihin tarvinnut osallistua. Tosin saappaita on todella pieniä ja pohjallisilla ja villasukilal ne on koivessa pysyneet varsinkin kurahousun lenkin avittaessa...- lime--
Yhdyn yllä oleviin. Jos lapsi ei osaa kävellä niin ei se tarvitse kenkiä. Ei lasta kannata minusta laittaa maahan pyörimään jos ei osaa kävellä. Joskus vauvana kun ei kävellyt meillä niin pidin töppösiä ja haalareissa oli kuminauhat, jotta töppöset pysy jalassa. Se maassa olo oli kuitenkin tosi vähäistä eikä siinä kengät olisi edes pysyneet välttämättä.
Meinasi jäädä töppöset pieneksi kun piti käyttää niitä 1 v 2 kk asti, mutta kyllä saatiin ne ahdettua jalkaan loppu aikoinakin ;:)
Kenkiä ehtii tosi paljon ostamaan kyllä ja saa maksaa ittensä kipeeksi niistä myöhemminkin. Nykyään esikolla kasvaa jalka sitä tahtia, että kahdesti talvessa saa ostaa jo eri koon kengät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304136Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122611Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382335Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1121372- 481159
- 761059
- 59933
- 45916
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911