Millainen purjevene? Tiedän tekniset tiedot, ja että niitä on valmistettu kuusi kpl, mutta nyt kaipaisinkin mielipiteitä. Siis puolesta ja vastaan, eli haukkukaa ja kehukaa vapaasti!
Rondo 33
39
8636
Vastaukset
- tekeleseon
Ihan surkeaa työtä, purjehtii huonosti, ruma.
- viisastelija
Ne pari näkemääni Rondoa eivät ole olleet surkeaa työtä, purjehtii todistettavasti hyvin, rumuuden tai kauneuden päättäköön kukin omalta osaltaan. Sen purjehduspuolen osoittavat sekä paperit että kilpailutulokset käytännössä.
- joku
viisastelija kirjoitti:
Ne pari näkemääni Rondoa eivät ole olleet surkeaa työtä, purjehtii todistettavasti hyvin, rumuuden tai kauneuden päättäköön kukin omalta osaltaan. Sen purjehduspuolen osoittavat sekä paperit että kilpailutulokset käytännössä.
Kelpaisiko perhepurreksi, vai onko enemmänkin raaseri?
- joku
Onko purjehduskokemusta tällä veneellä, vai heitteletkö hatusta? Arvostan toki mielipidettäsi, mutta jos olet purjehtinut tällaisella, niin mikä on erityisen huonoa, vai onko kaikki huonoa?
- AhtiA
joku kirjoitti:
Kelpaisiko perhepurreksi, vai onko enemmänkin raaseri?
Rondolla ei ole mitään tekemistä raaserin kanssa.
Väljät ja valoisat sisätilat. Sisältä näkee jopa eteenpäin purjehtiessa. - joku
AhtiA kirjoitti:
Rondolla ei ole mitään tekemistä raaserin kanssa.
Väljät ja valoisat sisätilat. Sisältä näkee jopa eteenpäin purjehtiessa.Jostain syystä ei kuitenkaan ole haluttu vene, niitä on kuusi valmistettu, ja neljä niistä on myytävänä.
- tekeleseon
joku kirjoitti:
Onko purjehduskokemusta tällä veneellä, vai heitteletkö hatusta? Arvostan toki mielipidettäsi, mutta jos olet purjehtinut tällaisella, niin mikä on erityisen huonoa, vai onko kaikki huonoa?
Kyllä se minusta on huonoa työtä (olen siis tutustunut)kauttaltaan. En ole purjehtinut (paitsi ohi huomattavasti mittaluvultaan pienemmällä veneellä )enkä purjehdi.
mannerheiminpohjakosketus se on.
Tämä siis ainoastaan oma mielipiteeni, jota ei tarvitse noteerata. - Veijo
joku kirjoitti:
Jostain syystä ei kuitenkaan ole haluttu vene, niitä on kuusi valmistettu, ja neljä niistä on myytävänä.
Myynnissä on vain 2 Rondoa, 1 ruottalainen ja 1 suomalainen. Suomen Rondon hintaa on kesällä pudotettu liki 20t.
- joku
Veijo kirjoitti:
Myynnissä on vain 2 Rondoa, 1 ruottalainen ja 1 suomalainen. Suomen Rondon hintaa on kesällä pudotettu liki 20t.
Rotsissa myytävänä kaksi (Visby 78000 ja Stockholm 650000 kruunua) ja portugalin Algarvessa yksi 85000 ja Suomessa yksi 78000.
- Antsu*
joku kirjoitti:
Rotsissa myytävänä kaksi (Visby 78000 ja Stockholm 650000 kruunua) ja portugalin Algarvessa yksi 85000 ja Suomessa yksi 78000.
Ainakin yksi Ruotsiin menneistä tehtiin todella kalliisti. Siihen tehtiin painolastisäiliöt, hiilikuitumasto, komposiittirustit ja ties mitä muuta. Hintaa kertyi muistaakseni silloin lähemmäs miljoona mummoa. Kun noita ei sen enempää tehty ja niistäkin vähistä Ruotsiin menneistä pari myynnissä, kannattanee käydä katsomassa, voi saada kalliin veneen kohtuuhinnalla.
Jos veneitä tehdään kuusi kappaletta, ei paljoa voi sarjatuotannosta puhua. Kuten jo edellisestä selviää, ne ovat jokainen tilaajan toiveiden mukaisia yksilöitä. Eikä niitä tehty huitaisten, mutta yksin kappalein tehdessä ei kaikkia virheitäkään saada korjattua, joita designiin on jäänyt.
Sisustusratkaisut ja ulkonäkö ovat makuasioita. Itse en erityisesti ihastunut ensimmäiseen tilaratkaisuun, seuraava perinteisempi versio näytti toimivammalta. Omaan silmään paljon rumempiakin luomuksia vesillä kelluu. Ja Rondohan sentään tosiaan purjehtii. - Wiki
Antsu* kirjoitti:
Ainakin yksi Ruotsiin menneistä tehtiin todella kalliisti. Siihen tehtiin painolastisäiliöt, hiilikuitumasto, komposiittirustit ja ties mitä muuta. Hintaa kertyi muistaakseni silloin lähemmäs miljoona mummoa. Kun noita ei sen enempää tehty ja niistäkin vähistä Ruotsiin menneistä pari myynnissä, kannattanee käydä katsomassa, voi saada kalliin veneen kohtuuhinnalla.
Jos veneitä tehdään kuusi kappaletta, ei paljoa voi sarjatuotannosta puhua. Kuten jo edellisestä selviää, ne ovat jokainen tilaajan toiveiden mukaisia yksilöitä. Eikä niitä tehty huitaisten, mutta yksin kappalein tehdessä ei kaikkia virheitäkään saada korjattua, joita designiin on jäänyt.
Sisustusratkaisut ja ulkonäkö ovat makuasioita. Itse en erityisesti ihastunut ensimmäiseen tilaratkaisuun, seuraava perinteisempi versio näytti toimivammalta. Omaan silmään paljon rumempiakin luomuksia vesillä kelluu. Ja Rondohan sentään tosiaan purjehtii.http://www.rtc.se/files/product_sheet/sale/526-Rondo33_2.pdf
Tuo näyttäisi olevan se yksilö, vm97, hiilikuitumasto, 2*250 litran painolastitankit, taittoköli, maksaa vajaan 70 tonnia euroissa.
Mutta, onhan se ruma, onhan? - yksityiskohtia myöten
Wiki kirjoitti:
http://www.rtc.se/files/product_sheet/sale/526-Rondo33_2.pdf
Tuo näyttäisi olevan se yksilö, vm97, hiilikuitumasto, 2*250 litran painolastitankit, taittoköli, maksaa vajaan 70 tonnia euroissa.
Mutta, onhan se ruma, onhan?Esim. monessa muussa veneessä yksityiskohdat on jätetty tekemättä ja sen ovat näköisiä.
Rondo on tyylitelty ja edustaa aikansa muotoilua eikä perinteistä ja vanhoolista skandinaavista muotoilua, kuten esim. X-purjeveneet. - Joakim
joku kirjoitti:
Se Visbyssä myynnissä ollut on hyvin todennäköisesti sama vene, jota nyt myydään Tukholmassa.
- Joakim
joku kirjoitti:
Jostain syystä ei kuitenkaan ole haluttu vene, niitä on kuusi valmistettu, ja neljä niistä on myytävänä.
Rondo on suurelle yleisölle tuntematon, varsinkin ulkomailla. 6 venettä on aivan liian vähän "brändin" luomiseen. Kun tähän yhdistetään perinteisestä poikkeava muotoilu, on vene hyvin vaikeasti myytävä, jos hintataso on läheskään sama kuin vastaavilla merkkiveneillä. Sama kohtalo on monella muullakin pienen sarjan veneellä.
Jos vertaa Rondoa vaikkapa FG 335 ja FG/Inferno 33:een, saa Rondossa paljon enemmän vastinettä rahalle. FG 335:ia on myyty hetkessä yli 90 k€ hintaan, vaikka vene ei ole mielestäni parempi kuin imagon osalta.
Yli 90 k€ hintapyyntö Rondosta oli aikamoinen ylilyönti, mutta nykyisellä pyynnillä vene alkaa olla jo järkihankinta, jos ei osta myytäväksi.
- rokkoko
hyvän näköinen
moderni runko ja evät
hyvät sisätilat, jos se perinteisempi sisustusratkaisu
avotilan ergonomia
voi purjehtia yksin
osaavissa käsissä kulkee liukkaasti
- laadusta minulla ei ole käsitystä. Veleiroko noita valmisti?
- todella pieni sitloora etenkin rattiohjauksella, pinnakin turhan edessä
- hiton ruma levankisysteemi kajuutan katolla, estääköhän näkyvyyttä eteenpäin?
Saman koko- ja ikäluokan veneistä ehkä Dehler 33 voisi olla vertailukohta. Dehlerin jälleenmyyntiarvo lienee parempi, mutta siinä lienee pienemmät sisätilat kapeamman rungon takia. Molemmat purjehtivat hyvin. Rondo on noista kahdesta paremman näköinen.- samaa luokkaa
kuin Tempo ja Sunwind 30. Raskas olemus ja nyt jo vanhanaikaisen näköinen. Aikansa Sunwind 27...
Toki nämä on makuasioita, onhan Sunwind 27 omistajiakin vaikka kuinka paljon. - rokokooko
samaa luokkaa kirjoitti:
kuin Tempo ja Sunwind 30. Raskas olemus ja nyt jo vanhanaikaisen näköinen. Aikansa Sunwind 27...
Toki nämä on makuasioita, onhan Sunwind 27 omistajiakin vaikka kuinka paljon.Sekä Dehler 33 että Rondo 33 ovat oikein hyvän näköisiä veneitä.
- ruman näköinen
rokokooko kirjoitti:
Sekä Dehler 33 että Rondo 33 ovat oikein hyvän näköisiä veneitä.
Makuasioista ei voi kiistää, mutta Rondo on kaikilla mittareilla mitattuna HARVINAISEN ruma vene.
- tuo Rondo!
rokokooko kirjoitti:
Sekä Dehler 33 että Rondo 33 ovat oikein hyvän näköisiä veneitä.
Makuasioista ei voi kiistellä, mutta Rondo on kaikilla mittareilla mitattuna harvinaisen ruma paatti.
- Esteetikko???
tuo Rondo! kirjoitti:
Makuasioista ei voi kiistellä, mutta Rondo on kaikilla mittareilla mitattuna harvinaisen ruma paatti.
Makuasioista ei voi kiistellä, mutta Rondo on kaikilla mittareilla mitattuna harvinaisen kaunis paatti.
Kerrankin joku on uskaltanut tehdä massasta poikkeavan yksilön ja vielä onnistunut siinä loistavasti. Kumpa joku vielä yltäisi näinkin täydelliseen ulkonäköön nykyäänkin. - Wiki
Esteetikko??? kirjoitti:
Makuasioista ei voi kiistellä, mutta Rondo on kaikilla mittareilla mitattuna harvinaisen kaunis paatti.
Kerrankin joku on uskaltanut tehdä massasta poikkeavan yksilön ja vielä onnistunut siinä loistavasti. Kumpa joku vielä yltäisi näinkin täydelliseen ulkonäköön nykyäänkin.Kyllä poikkeaa, tulee vähän mieleen autoista Citikka AMI, sekin poikkesi massasta.
Monen mielestä poikkesi ihan riittävästi, vahva ehdokas maailman rumin auto -kisassa...
Mutta eihän Rondo kaunis ole, eihän. Erikoinen kyllä, mutta että kaunis - voi jessus! - mainsaill
Wiki kirjoitti:
Kyllä poikkeaa, tulee vähän mieleen autoista Citikka AMI, sekin poikkesi massasta.
Monen mielestä poikkesi ihan riittävästi, vahva ehdokas maailman rumin auto -kisassa...
Mutta eihän Rondo kaunis ole, eihän. Erikoinen kyllä, mutta että kaunis - voi jessus!eikös äänestyksen tulos ole aika selkeä? rondo ei ole kaunis eikä hyvä kokonaisuus,koska niin harva siihen rahansa sijoittaa. hinta-laatu suhde ei ole kohdallaan. bavariassa hinta-laatu suhde on ihmisten mielestä kohdallaan, kuten swanin ja finn gulfin kohdalla myös. kaikki nämä saavat myytyä tuotantonsa vaikeuksitta kohderyhmilleen. silti rondo purjehtii hyvin eikä bavariakaan ole mielestäni kaunis tai hyvin purjehtiva ja silti myy. rondosta puuttuu se jokin. siksi esimerkiksi jotakin kyhäelmää tyyliin scylla myydään vuodesta toiseen fanaattiselle kannattajajoukolle, mutta rondolle ei moista ole siunaantunut.
- ovatko
Wiki kirjoitti:
Kyllä poikkeaa, tulee vähän mieleen autoista Citikka AMI, sekin poikkesi massasta.
Mutta eihän Rondo kaunis ole, eihän. Erikoinen kyllä, mutta että kaunis - voi jessus!Purjehtijoita pidetään konservatiivisina, eivätkä ne
oikein pidä massasta poikkeavista jutuista. Mutta toisaalta olen itse purjehtija kuten Wikikin, eikä se minun mielestäni kovin kaunis ole..... - Rondolla purjehtinut
Puhut niin paljon asiaa, että sulla taitaa olla myös kokemusta Rondosta.
-listalle lisätään vielä sosiaaliseen kanssakäymiseen tarkoitettut sisätilat.
Lisäksi veneen huoliteltu olemus jatkuu sisätiloihin. Katselkaapa vaikka eri materiaalien rajapintoja, esim. ikkuna-aukkojen kehyksiä. Tällaisia ei löydy halvoista nykyveneistä. - ööverix
Rondolla purjehtinut kirjoitti:
Puhut niin paljon asiaa, että sulla taitaa olla myös kokemusta Rondosta.
-listalle lisätään vielä sosiaaliseen kanssakäymiseen tarkoitettut sisätilat.
Lisäksi veneen huoliteltu olemus jatkuu sisätiloihin. Katselkaapa vaikka eri materiaalien rajapintoja, esim. ikkuna-aukkojen kehyksiä. Tällaisia ei löydy halvoista nykyveneistä.Kuka tämän rondon on suunnitellut ja ken sen valmisti?
Kiitos tietäjälle.
ps. ei se niin kauhean ruma ole, persoonallinen kyllä. - Wiki
ööverix kirjoitti:
Kuka tämän rondon on suunnitellut ja ken sen valmisti?
Kiitos tietäjälle.
ps. ei se niin kauhean ruma ole, persoonallinen kyllä.Mannerberg
- Wiki
ööverix kirjoitti:
Kuka tämän rondon on suunnitellut ja ken sen valmisti?
Kiitos tietäjälle.
ps. ei se niin kauhean ruma ole, persoonallinen kyllä.Meinas unohtua kertoa jotta Veleiro (Kari Kekkonen, Kotka) oli valmistaja.
- Suomessa lisää on pistettävä
ovatko kirjoitti:
Purjehtijoita pidetään konservatiivisina, eivätkä ne
oikein pidä massasta poikkeavista jutuista. Mutta toisaalta olen itse purjehtija kuten Wikikin, eikä se minun mielestäni kovin kaunis ole.....3 v. niin ollaan n. 10 v. viiveessä jolla muun maailman hömpötykset saavuttavat meidät. Onko se sitten hyvä vai huono, sen saa jokainen itse päättää. Tosin tuo viive on lyhentymässä yleisesti Suomen "avautumisen" ja kansainvälistyvän väestön myötä, eli ollaankohan realistisesti nyt jossain 5 v. viiveessä.
- Rondolla
ovatko kirjoitti:
Purjehtijoita pidetään konservatiivisina, eivätkä ne
oikein pidä massasta poikkeavista jutuista. Mutta toisaalta olen itse purjehtija kuten Wikikin, eikä se minun mielestäni kovin kaunis ole.....Netin tosipurjehtijat ovat kovia tuputtamaan omia näkemyksiä tai sitten heikko omatunto tarvitsee julkisenhyväksynnän tukea?
- jupe1
Wiki kirjoitti:
Meinas unohtua kertoa jotta Veleiro (Kari Kekkonen, Kotka) oli valmistaja.
olen muuten tavannut tuon karí kekkosen kerran oli muuten aika nyrpeä ukko pikkasen napoleon tyyppinen et me vaan osataan ei muut ja kehu et me olaan puolustus voimien paras huolto paikka suomessa aika epeli...............
- Anonyymi
Esteetikko??? kirjoitti:
Kerrankin joku on uskaltanut tehdä massasta poikkeavan yksilön ja vielä onnistunut siinä loistavasti. Kumpa joku vielä yltäisi näinkin täydelliseen ulkonäköön nykyäänkin.Olen samaa miältä. Näin eilen kotkan ulkonuokoissa, voittannu sm kisan!
- Kuuro
Isot pojat ovat kertoneet, että Rondo on aivan loistava vene purjehtia. Ainoat miinukset tulevat pienestä avotilasta ja pienestä ylipainosta, Rondo ei ilmeisesti surffaa kunnolla. Todellinen purjehtijan vene. Harmi, ettei pienellä suomalaisella yrityksellä riittänyt paukut kv-markkinointiin.
- kyydissä ollut
Ohessa tulokset yhdestä oululaisesta purjehdustapahtumasta http://www.matala.fi/orkuvat/mor2007.pdf
Purjehtii siis erittäin hyvin. - ole se...
vene, jossa salongin sohvat on nostettu ylös ja siten saatu ihan h-vetin ahdas salonki. Varsinkin siinä sisäänmenonkohdalla ei tahdo saada 43-numeroista kenkää kääntymään muuten kuin ottamalla pois jalasta.
- joku
vain yhdess veneessä kuudesta nostettu salonki ylös. Se, kuten koko vene, jakaa mielipiteet kahtia. Itse en ole kyseistä venettä nähnyt, joten siitä ei mielipidettä, muuta muuten on hienon avarat tilat Rondossa. Kaipaisin kuitenkin enemmän "kodikkuutta", ja kuuden hengen miehistöllä on vaikea esim syödä pöydän ääressä, kun kaksi nojatuolia on sen verran kaukana pöydästä. Säilytystilat veneessä on myöskin nykypäivän mukaan vaatimattomat.
- kisakunnossa
joku kirjoitti:
vain yhdess veneessä kuudesta nostettu salonki ylös. Se, kuten koko vene, jakaa mielipiteet kahtia. Itse en ole kyseistä venettä nähnyt, joten siitä ei mielipidettä, muuta muuten on hienon avarat tilat Rondossa. Kaipaisin kuitenkin enemmän "kodikkuutta", ja kuuden hengen miehistöllä on vaikea esim syödä pöydän ääressä, kun kaksi nojatuolia on sen verran kaukana pöydästä. Säilytystilat veneessä on myöskin nykypäivän mukaan vaatimattomat.
, kun ei mahdu romua mukaan.
- Anonyymi
Moni ei tiedä miten edistyksellinen vene Rondo oli. Runkomuotti oli Suomen ensimmäinen CNC:llä jyrsitty purjeveneen muotti. Rungon rakenne oli kehittynyt kevytkomposiitti jossa käytettiin huippuhartsia ja suunnattuja kuituja. Rungon jäykkyys oli aivan toista luokkaa kun massatuotetuissa perhepurkkareissa. Vene oli 33 jalkaisena yhtä nopea kuin sen ajan 40 jalkaiset. Kaikenkaikkiaan huima purjehduskokemus ja aikaansa edellä oleva design. Ulkomailla vastaanotto oli innostunut ja sai valtavan näkyvyyden kansainvälisessä lehdistössä.
- Anonyymi
Moderni venehän tuo oli ja ulkonäöltään varmasti liiankin moderni.
Olihan tuolloin jo FG-335, X-332 ja Dehler 33, jotka olivat vauhdiltaan vähintään Rondon veroisia. Eikä tuo nyt alkuunkaan pärjännyt vauhdissa 40-jalkaisille paljon vanhemmille, kuten vaikkapa FG39. Olikos IMX-38 myös jo tullut?
FG36 oli suunnilleen yhtä nopea ja tuolloin jo 10-vuotias.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984