Bandit 1200 viritys

Bandiitti

Miten on -03 bandiitin tehot kuristettu 98 hv? Ja miten saan tehot 122hv - ... takaisin? Kokemuksia tehoputkista?

14

11689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoo

      mikä ihmeen kuristus, biken dynotestissä vakiobandiitin tehot olivat jotain 115hv, valmistaja ilmoitti 98

      • Bandiitti

        Hyvä tietää. Mistäköhän maahantuoja sen on oikein mitannut jos testeri kertoo muuta?


      • sama h moilanen
        Bandiitti kirjoitti:

        Hyvä tietää. Mistäköhän maahantuoja sen on oikein mitannut jos testeri kertoo muuta?

        Sitä ihmettelivät testissäkin. Oli muistaakseni pari vuotta sitten ilmestynyt bike-lehti. Teho oli tosiaan jotain 115hv, ja totesivat lehdessä myös, että kiihtyvyysarvot puolsivat ilmoitettua (98hv) isompaa tehoa. Sillä bandiitti kiihtyi saman kuin esim kawa zrx1200, jossa oli about 120hv.


      • siitä että
        sama h moilanen kirjoitti:

        Sitä ihmettelivät testissäkin. Oli muistaakseni pari vuotta sitten ilmestynyt bike-lehti. Teho oli tosiaan jotain 115hv, ja totesivat lehdessä myös, että kiihtyvyysarvot puolsivat ilmoitettua (98hv) isompaa tehoa. Sillä bandiitti kiihtyi saman kuin esim kawa zrx1200, jossa oli about 120hv.

        japanissa on tehot rajattu 100 hevosvoimaan ja eivät halua kuristaa, joten ilmoittavatl, että on 98? Ei niitä tehoja maahantuoja määritä vaan valmistaja.


      • Anonyymi

        B1200:ssa on kuristusta: Ilmanputsarin kopassa on kuminen tötterö joka ahdistaa todella paljon se on sama kuin 6-satasessa(!), egr-systeemi ja vakiopakoputkisto. Tiedän kun olen rälläköinyt sen auki. Pakosarja ei ole edes sisältä yhtä paksu kuin ulkoa. Tästä johtuu että aftermarket-sarjalla saa 6-8hp tehon nousun oikeasti vain pulttaamalla paikalleen. Alkuperäinen pakosarja on huonosti toteutettu muutenkin painava ja tukkoinen vaikka näyttää jykevältä. Ihan ok tourinkiin mutta parempia koko rosterisia on jälkimarkkinoilla.
        Myös väliputki on supistettu sisältä ohuemmalla putkella.

        Näin se meni että Suzuki pyöristi alaspäin Banditin tehon. Siksi pelkillä bolto-pöntöillä teho nousi kummallisen helposti 10-15Hp kun pyöriä oikeasti alkoivat dynotella.

        Alkukäyrät on sitäpaitsi huonot ja ruostuu sisältä päin, koko putkistolla saa suutinsarjan kanssa oikein kivan tehon lisäksen.
        Nykyään tosin digi-digi motskareissa uudet kujeet sitten.
        Jos joku vielä retroaan haluaa päivittää niin tässä perusvinkit miten B1200:sesta saa kutiteltua lisää hevosvoimia. Ei siitä tonni-ärrää tule eikä kehno jousitus siitä Rossin ajopeliksi muutu. Mutta hei kuulostaahan kasarin peruja oleva I/Ö-mylly nostalgiselta mörinällään verrattuna nykyajan "hävittäjän moottoreihin".


    • bänding

      En tiedä tuota tehokuristusta, mutta hra Huhu väittää että pyörät ovat täystehoja kaikki mutta tehoja vaan ilmotellaan erisuuruisiksi, eri maiden vak ym juttujen vuoksi. Mene ja tiedä. Teharilla yleensä tulee kieroksilla tehoa mutku alavääntö häviää ja ääni kovenee ja kulutus kasvaa. Pandiitin konehan tunnetaan "ikiliikkujana", eli tehonnostovaraa siinä kyllä on. Ite oon vasta ostamassa banditin joten kokemuksia kiva kuulla ois!

      • Järkipyörä

        Olen juuri laittamassa leo vincen hiilikuitu vaimenninta aika näyttää joutuuko ohjelmoimaan ruiskun. Väittävät että saattaa aiheuttaa nykimistä pikkukierruksilla. Ainahan olis power commander mutta senkin jälkeen kannattaa säädättää ammattilaisella.


    • Metabolic

      kyllä juu näistä peleistä on viritetty 155 hv (ei mikään ameeriikan temppu kuulemma). vakio pöntöt tukehduttaa moottoria kuulemma hemmetisti.
      mutta turbon asennus, se vasta poikaa on. tulee huomattavasti halvemmaks kuin jonkun super sportin turbottaminen. 220hv muistaakseni irtoo.. ja moottori on tietenkin tunnettu viritys ystävällisyydestä. www.viaber.com

    • ryytykääpäle

      imunokka 5 astetta aikaselleen,vakio pakosarja,oma modattu slipari, k&n ja 55mm lisäreikä putariin- dynojet stage 3........ dyno 141.2 hp / 121.4 vääntöö. ja kaikki noin ilmasii lukemii... bandit 1200 vm99

    • I/Ö rebel

      Ärrän imunokka (ebaystä), säädetyt kaasuttimet, avara pönttö (älä maksa merkistä ebaystä sata € siisti uusi delkevicin rosteri pönttö), joku vapari suodatin ja lisäreikä putsarin koteloon. Rahaa on mennyt vähemmän kuin hifin kyykkypyörän hiilikuitu äänenvaimentimeen. Seokset kannattaa tsekata mittarilla huoltoliikkeessä. Nimenomaan se vakioputki kuristaa 1200:sen tehot, suoralla vaimentimella tulee ilman mitään säätöä helposti 115 hp, omasta penkitettiin 117. Siihen dynojet filtteri päälle niin nousee vähän lisää.

      Näillä ja ärrän imunokan kanssa alkaa 140 Hv lähentyä. Riittää taatusti jos ei hifimpiä jousitus osia investoi. Moottorihan periytyy kasarin 1100 Gsx-r mosasta josta lähtee se 155Hp. GSF:ssä miedompi kansi hiluineen sekä pienemmät kaasuttimet. VakioPAKOsarja bandussa riittää mihin vain, turbossa se tietty pitää tehdä uusiksi :D

      Moottori kestää vaparina kaiken virityksen ilman muutoksia kunhan öljy on tarpeeksi hyvää (paksua) ja venat säätää ajoissa.

      Jos öljyllä läträys ei kiinnosta, osta joku muu. Vaihtoväli on lyhyt. Japsipyörien tapaan pitkä ykkösvaihde ja hidas vitonen joka on siis isoin. Moni laittaa tiheämmän välityksen että nokka nousee ja kumi savuaa ilman kytkimen luistatusta. Tourinkiin on taloudellisempiakin pyöriä vaikkei 6,5-7 litraa sataselle tunnu pahalta.

      Ton hepun 99' bandun viritettynä 121Nm vääntö on makea saavutus B-King samoissa luvuissa :O

    • vauhtiveikko1

      98 bandit vakio motti turbo käyrään tulos 269hv/197nm

    • Mika.......

      Ei varsinaisesti liity asiaan, mutta miten vakuutusyhtiöt suhtautuvat näihin tehonlisäyksiin? vakuutuksethan määräytyvät nykyisin teho/painosuhteen perusteella? 98hv pyörän vakuutukset ovat kuitenkin olennaisesti halvemmat kuin 122hv:n pyörän. Olen käsittänyt, että vakuutushintojen kannalta tuossa sadassa hevosvoimassa menee yksi vedenjakaja jonka jälkeen vakuutushinnat hypähtävät ylöspäin.

      Nykyisinhän vakuutusyhtiöt voivat onnettomuustilanteissa vierittää korvauskuluja henkilön itsensä maksettavaksi, jos liikennesääntöjä on rikottu erityisen törkeästi (reilu ylinopeus, rattijuopumus, etc.) tai jos vakuutusehtoja on rikottu esimerkiksi muuttamalla moottoripyörää olennaisesti. Nykyisin kun vakuutusyhtiöt joutuvat maksamaan myös mahdolliset hoitokulut, niin mahdollinen lasku saattaa olla hätkähdyttävän isokin.

      Kaksi mieleen juolahtanutta tapausta joista olen kuullut ja ovat tapahtuneet "tuttavan tutuille" koski erästä bussikuskia joka oli ajanut henkilöauton kylkeen linja-autolla 20km/h ylinopeudella viidenkympin alueella ja kuljettaja sai siitä yli puolenmiljoonan euron laskun (juurikin korkeiksi kohonneiden hoitokulujen vuoksi). Toinen tapaus koski motoristia, joka oli vaihtanut pyöräänsä auton takarenkaan (jotkut näkyvät customeissa tällaista ratkaisua käyttävän). Hän joutui onnettomuuteen jossa auto tuli kolmion takaa eteen eikä motoristi ajanut edes ylinopeutta, mutta joutui kuitenkin korvausvastuuseen auton takarenkaan takia.

      Käsittääkseni mopojen virittäminenkin saattaa johtaa tolkuttomiin rangaistuksiin kun poliisi päättääkin sen olevan kevytmoottoripyörä jos sillä pääsee yli kuuttakymppiä. Oletteko moottoripyöriä virittäessänne yleensä käyttäneet katsastuskonttorilla hyväksyttämässä tekemänne muutokset mainittujen jälkiseuraamusten ehkäisemiseksi?

    • Band10

      Mulla oli bandiitin kaasareissa ja putkissa kakkaa. Söin niistä kaiken kakan pois. Se maistui tosi hyvälle. Pyörän tehotkin lisääntyivät huomattavasti sen jälkeen. Voisiko joku viisaampi kertoa, että mistä se kakka oli sinne pyörään joutunut? Mä epäilen, että joku kaunis nainen oli kakannut sinne. Mistä sitä kakkaa saisi lisää syötäväksi? Se oli niin hyvää! :)

      • teräs

        Etsi korviesi välistä, taitaa löytyä enemmänkin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3869
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3485
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      77
      3320
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2628
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      114
      1522
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1496
    7. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1104
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    9. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1066
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1006
    Aihe