Lagos, Nigeria

Helena

Lagos Länsi-Afrikassa Nigeriassa on mukava ja lämminhenkinen kaupunki. Ympäri vuoden on lämmintä, rannat ovat upeat. Turismi ei ole pilannut vielä maata, niin kuin monelle muulle kohteelle on käynyt. Puheet levottomuuksista ovat liioiteltuja. Parhaiten Lagosiin pääsee KLM:llä, Air Francella tai BAW:lla Lontoon tai Pariisin kautta.

5

1227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-Lagosilainen

Lagos on yksi maailman vaarallisimmista ja suurimmista kaupungeista jossa turismi on täysin olematonta. Lagosissa vuosia asuneena en voi sitä kenellekkään suositella.

Helena on ilmeisesti sekoittanut keskenään Nigerian Lagosin ja Portugalin Lagosin... ;)

• ex-lagosilaisella

Länsimaisen lehdistön jutut ovat välillä vahvasti liioiteltuja, kuten Nigerian tapauksessa. Kannattaa muistaa, että Nigeriaan tarvitaan viisumi, jonka saa Tukholmasta, jossa on lähin suurlähetystö. Kesä on parasta aikaa länsi-Afrikassa, ei aivan niin kuumaa kuin harmattanin (hiekan) aika talvella. Iloista matkaa!!

• Pasi-Anneli

Uskaltaako mennä? Perhereissua mietin ylläriksi perheelle...

• ama003

Olin siellä vuonna 2010 noin 6 kuukautta töissä. Se ei ole turvallinen paikka. Minulla oli koko ajan turvamies mukana kun olin ostoksilla tai työmatkalla. Asuin vartioidulla alueella.

• Käyty on

Olen ollut useaan kertaan Lagosissa, eikä minulle ole koskaan sattunut siellä mitään negatiivista. En ole tarvinnut turvamiehiä. Perheeni kanssa ole liikkunut aivan tavalliseen tapaan, sekä julkisilla että omalla autolla. Totta kai olemme varovaisia ja katsomme missä liikumme ja mihin aikaan. Lagos on kehittynyt erittäin kiitettävästi viimeisten vuosien aikana. Tiet ovat paremmassa kunnossa, sähköt eivät ole enää niin usein poikki yms. Nigeriassa on kuitenkin paljon mukavia rauhaisia paikkoja, joissa on ihan ok elää. Itse en pysty elämään Lagosissa, koska siellä on niin valtava häly, melu ja saaste. Bicnestä on tehtävä, jotta elää, ja siihen Lagos on hyvä kohde

Rannoista en kyllä voi sanoa samaa kuin aloittaja, likaisia ovat, (valtio ei niitä hoida)paitsi jos lähdet hieman etäämmäksi, "hotellien hoitamille rannoille" löydät kauniita ja hoidettuja, turvallisia rantoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4807
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2148
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1812
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1445
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1331
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      19
      1245
    7. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1116
    8. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      26
      1078
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      323
      1061
    10. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1013
    Aihe