Lagos, Nigeria

Helena

Lagos Länsi-Afrikassa Nigeriassa on mukava ja lämminhenkinen kaupunki. Ympäri vuoden on lämmintä, rannat ovat upeat. Turismi ei ole pilannut vielä maata, niin kuin monelle muulle kohteelle on käynyt. Puheet levottomuuksista ovat liioiteltuja. Parhaiten Lagosiin pääsee KLM:llä, Air Francella tai BAW:lla Lontoon tai Pariisin kautta.

5

1452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-Lagosilainen

Lagos on yksi maailman vaarallisimmista ja suurimmista kaupungeista jossa turismi on täysin olematonta. Lagosissa vuosia asuneena en voi sitä kenellekkään suositella.

Helena on ilmeisesti sekoittanut keskenään Nigerian Lagosin ja Portugalin Lagosin... ;)

• ex-lagosilaisella

Länsimaisen lehdistön jutut ovat välillä vahvasti liioiteltuja, kuten Nigerian tapauksessa. Kannattaa muistaa, että Nigeriaan tarvitaan viisumi, jonka saa Tukholmasta, jossa on lähin suurlähetystö. Kesä on parasta aikaa länsi-Afrikassa, ei aivan niin kuumaa kuin harmattanin (hiekan) aika talvella. Iloista matkaa!!

• Pasi-Anneli

Uskaltaako mennä? Perhereissua mietin ylläriksi perheelle...

• ama003

Olin siellä vuonna 2010 noin 6 kuukautta töissä. Se ei ole turvallinen paikka. Minulla oli koko ajan turvamies mukana kun olin ostoksilla tai työmatkalla. Asuin vartioidulla alueella.

• Käyty on

Olen ollut useaan kertaan Lagosissa, eikä minulle ole koskaan sattunut siellä mitään negatiivista. En ole tarvinnut turvamiehiä. Perheeni kanssa ole liikkunut aivan tavalliseen tapaan, sekä julkisilla että omalla autolla. Totta kai olemme varovaisia ja katsomme missä liikumme ja mihin aikaan. Lagos on kehittynyt erittäin kiitettävästi viimeisten vuosien aikana. Tiet ovat paremmassa kunnossa, sähköt eivät ole enää niin usein poikki yms. Nigeriassa on kuitenkin paljon mukavia rauhaisia paikkoja, joissa on ihan ok elää. Itse en pysty elämään Lagosissa, koska siellä on niin valtava häly, melu ja saaste. Bicnestä on tehtävä, jotta elää, ja siihen Lagos on hyvä kohde

Rannoista en kyllä voi sanoa samaa kuin aloittaja, likaisia ovat, (valtio ei niitä hoida)paitsi jos lähdet hieman etäämmäksi, "hotellien hoitamille rannoille" löydät kauniita ja hoidettuja, turvallisia rantoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      853
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe