Olen asunut jo viisi vuotta täällä Hämeessä, mutta silti kaipaan kotiseudulleni Kainuuseen. Siellä on kaunista luontoa, ihmiset mukavia ja taivaskin tuntuu olevan korkeammalla kuin täällä etelässä.
Kainuussa hienoja paikkoja on tietysti monet vaaramaisemat, Vuokatti/Sotkamo, Oulujärven isot ulapat saavat myös hiljaiseksi, Paltaniemen raitti (oli joskus mm. tekniikan maailman kymmenen kauniin tien joukossa) kulttuurimiljöineen, Hepoköngäs (Suomen korkein putous), Komulanköngäs, Hossan alue, Kajaaninjoki rantoineen, Manamamansalon saari keskellä Oulujärveä hiekkarantoineen, erämaat, vuodenaikojen vaihtelu jne.
Kainuu
3
542
Vastaukset
- on kaunein
olen täysin samaa mieltä.Olen asunut täällä nyt 25-vuotta ja syntynyt pohjanmaan rannikkoseudulla.Vaikka syntymäseudulla käyn usein,täällä Vuokatissa/Sotkamossa viihdyn parhaiten.
- mahd.paluumuuttaja
Oulujärvi ympäristöineen ehdottomasti kauneinta seutua!!
- Viola Varpunen
mahd.paluumuuttaja kirjoitti:
Oulujärvi ympäristöineen ehdottomasti kauneinta seutua!!
Ehdottomasti Kainuu on Suomen kauneinta seutua, eritoten Sotkamo/Vuokatti ja juuri tuo Oulujärven alue. Vaaramaisema on tosi rauhoittavaa, mutta kuitenkin jotenkin vehmasta. Lapin puuton aakeus laakeus vain alkaa huimata, eikä muutoinkaan ole tällaiselle "metsäläiselle" oikea paikka. Kyllä, Kainuu on Ykkönen ja mökin sieltä laittaisin, jos rahaa olis, eikä venäläiset ehtisi ennen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244062Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122921Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22890Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39876PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht114734Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37705- 36697
- 104647
- 134645