Kainuu

Horsepoweri

Olen asunut jo viisi vuotta täällä Hämeessä, mutta silti kaipaan kotiseudulleni Kainuuseen. Siellä on kaunista luontoa, ihmiset mukavia ja taivaskin tuntuu olevan korkeammalla kuin täällä etelässä.

Kainuussa hienoja paikkoja on tietysti monet vaaramaisemat, Vuokatti/Sotkamo, Oulujärven isot ulapat saavat myös hiljaiseksi, Paltaniemen raitti (oli joskus mm. tekniikan maailman kymmenen kauniin tien joukossa) kulttuurimiljöineen, Hepoköngäs (Suomen korkein putous), Komulanköngäs, Hossan alue, Kajaaninjoki rantoineen, Manamamansalon saari keskellä Oulujärveä hiekkarantoineen, erämaat, vuodenaikojen vaihtelu jne.

3

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kaunein

olen täysin samaa mieltä.Olen asunut täällä nyt 25-vuotta ja syntynyt pohjanmaan rannikkoseudulla.Vaikka syntymäseudulla käyn usein,täällä Vuokatissa/Sotkamossa viihdyn parhaiten.

• mahd.paluumuuttaja

Oulujärvi ympäristöineen ehdottomasti kauneinta seutua!!

• Viola Varpunen
        mahd.paluumuuttaja kirjoitti:

Oulujärvi ympäristöineen ehdottomasti kauneinta seutua!!

Ehdottomasti Kainuu on Suomen kauneinta seutua, eritoten Sotkamo/Vuokatti ja juuri tuo Oulujärven alue. Vaaramaisema on tosi rauhoittavaa, mutta kuitenkin jotenkin vehmasta. Lapin puuton aakeus laakeus vain alkaa huimata, eikä muutoinkaan ole tällaiselle "metsäläiselle" oikea paikka. Kyllä, Kainuu on Ykkönen ja mökin sieltä laittaisin, jos rahaa olis, eikä venäläiset ehtisi ennen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4368
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      148
      3139
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2458
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      48
      2370
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2025
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1606
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1602
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      153
      1445
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe