Olen harkitsemassa C5 hankintaa. Kiinnostaisi tietää mikä on 1.8, 2.0 ja 3.0 moottoreiden jakopäänhihnan vaihtoväli, josko palstalta löytyisi tietoa.
Samalla olisi kiva tietää mooyyoreiden hyvät/huonot puolet.
Jakohihnan vaihtoväli
15
35799
Vastaukset
- lienee
120tkm/10 vuotta kaikissa näissä moottoreissa. Ei ainakaan vähempää.
- Elmeri
Aika optimistiset lukemat.
Itse vein Xantian hihnanvaihtoon, kun oli mennyt 50000km ja neljä vuotta edellisestä.
Hihnan kestävyyttä ei kannata kokeilla, sen räpsähtämisestä tulee kallis lasku.
Taitaa Citroen olla ainoa merkki, jolla on noin julma vaihtoväli. Mutta ompa noista hihnan katkeamisista sitten näillä palstoillakin ollut juttua. - on takuu
Elmeri kirjoitti:
Aika optimistiset lukemat.
Itse vein Xantian hihnanvaihtoon, kun oli mennyt 50000km ja neljä vuotta edellisestä.
Hihnan kestävyyttä ei kannata kokeilla, sen räpsähtämisestä tulee kallis lasku.
Taitaa Citroen olla ainoa merkki, jolla on noin julma vaihtoväli. Mutta ompa noista hihnan katkeamisista sitten näillä palstoillakin ollut juttua.Niin siis kyllähän sen täytyy kestää annetun vaihtovälin tai sitten hommat menee takuuseen. PSA:n moottoreissa on suhteellisen pitkät vaihtovälit. Hihnan katkeamiset ennen vaihtoväliä johtuvat yleensä asennusvirheestä jolloin vastuu on korjaamolla tai siitä ettei ole vaihdettu kiristimiä, ohjaimia ja vesipumppua, jolloin vastuu siirtyy sille joka on päättänyt poiketa huolto-ohjelmasta.
Yli 100tkm:n vaihtovälit ovat normaaleja nykyautoissa. - Elmeri
on takuu kirjoitti:
Niin siis kyllähän sen täytyy kestää annetun vaihtovälin tai sitten hommat menee takuuseen. PSA:n moottoreissa on suhteellisen pitkät vaihtovälit. Hihnan katkeamiset ennen vaihtoväliä johtuvat yleensä asennusvirheestä jolloin vastuu on korjaamolla tai siitä ettei ole vaihdettu kiristimiä, ohjaimia ja vesipumppua, jolloin vastuu siirtyy sille joka on päättänyt poiketa huolto-ohjelmasta.
Yli 100tkm:n vaihtovälit ovat normaaleja nykyautoissa.Jos on niin uusi auto, että takuu on voimassa niin sitten....
Mutta vaikeeta uskoa, että varaosa/korjaamotakuu olisi 10v tai 120000. Korjaamotakuu on muistaakseni 1v tai 15000km ellei muuten sovita.
Tuo minun auto alkaa jo olla rippikouluiässä, joten jos sen vaurioita alkaa huudella takuuseen, niin johan sille nauraisi naurismaan aitakin.
Vai meinaatko, että jos tuossa olisi hihna paukkunut, niin se remppa olisi sen neljä vuotta sitten hihnan vaihtaneen korjaamon maksettavana.
Hihna, kiristimet ja vesipumppu vaihdettu. Kuitit on. - remmin
Elmeri kirjoitti:
Jos on niin uusi auto, että takuu on voimassa niin sitten....
Mutta vaikeeta uskoa, että varaosa/korjaamotakuu olisi 10v tai 120000. Korjaamotakuu on muistaakseni 1v tai 15000km ellei muuten sovita.
Tuo minun auto alkaa jo olla rippikouluiässä, joten jos sen vaurioita alkaa huudella takuuseen, niin johan sille nauraisi naurismaan aitakin.
Vai meinaatko, että jos tuossa olisi hihna paukkunut, niin se remppa olisi sen neljä vuotta sitten hihnan vaihtaneen korjaamon maksettavana.
Hihna, kiristimet ja vesipumppu vaihdettu. Kuitit on.80 tkm TAI 5 vuoden välein. Luvatkoon tehdas ja muut tahot mitä tahansa.
- Dale_12
remmin kirjoitti:
80 tkm TAI 5 vuoden välein. Luvatkoon tehdas ja muut tahot mitä tahansa.
Viime viikolla vaihdatin jakohihnan C5 2,0 vm.05, ajettu 100tkm. Hihnanvaihtoväliksi ilmoitetaan nimenomaan tuo 100tkm. En muista oliko toinen vaihtoa määrittävä tekijä 10v vaiko mikä aika, mutta kilometrimäärässä se on tuo 100tkm.
- Dale_c
remmin kirjoitti:
80 tkm TAI 5 vuoden välein. Luvatkoon tehdas ja muut tahot mitä tahansa.
Viime viikolla vaihdatin jakohihnan C5 2,0 vm.05, ajettu 100tkm. Hihnanvaihtoväliksi ilmoitetaan nimenomaan tuo 100tkm. En muista oliko toinen vaihtoa määrittävä tekijä 10v vaiko mikä aika, mutta kilometrimäärässä se on tuo 100tkm.
- xs2jammu
Väärin meni ainakin kilometrit, vuosilukuja en muista ulkoa.
1,8 ja 2,0 litrianen bensakone niin vaihtoväli on 100tkm ja V6:sta en muista. 2,0 HDi on 140tkm. - 10v liian pitkä aika
xs2jammu kirjoitti:
Väärin meni ainakin kilometrit, vuosilukuja en muista ulkoa.
1,8 ja 2,0 litrianen bensakone niin vaihtoväli on 100tkm ja V6:sta en muista. 2,0 HDi on 140tkm.Kannattaa tarkistaa asia Veholta eikä luottaa mututietoon koska varsinkin Citroenin hihnanvaihtovälejä on jälkikäteen lyhennetty alkuperäisestä joka oli 120tkm/10v
Tuollaisen V6 koneen omistajana ei voi kuin ihmetellä tätä hajontaa kun sama kone löytyy Peugeotin, Citroenin ja Rellun konepellin alta ( - sitikka
se 10vuotta koskee muuta eurooppaa suomessa se on 100 000-5vuotta koska meillä on nää sääolosuhteet talvella vähän kovemmat,tuo kumi kun tuppaa kovettumaan kovista säätilan muutoksista.
- C5.....................
Eli tietoa faktan saamiseksi täytyy kysyä huoltotiskiltä, mutta suunta on nyt tiedossa n. 90-100 tkm / n. 8-10 v. Tämä riittää tässä vaiheessa.
Kävin sitten ottamassa kylmät tyypit käytetystä -04 C femmasta ja auto täyttää kriteerit. 2 metrinen äijä mahtuu kuskin paikalle hyvin.
Nyt etsimään se vähävikaisin yksilö. - C 5...............
Ainakin 2.0 litraisella vaihtoväli on yllämainittu.
- Ziticka
Itellä hihnavaihto tulossa nyt sysksyllä, siis 100tkm huolto. Paljonko joutuu maksamaan?
- pölijäke
huoltokirjassa 2.0 hdi diesel vaihtoväli 160000km (vaativat olosuhteet) tai 240000km (normaaliolosuhteet) - mitä sitten lie käytännössä tarkoittaa. toinen määre molemmissa on TAI 10v
- Vesjpumppukin
Kannattaa vaihtaa joka toinen kerta vesipumppu jakohihnan vaihdon yhteydessä. Se nimittäin voi alkaa vuotaa 200.000 km:n jälkeen. Saapi 2 kärpästä yhdellä iskulla hoidettua siinä. Ainakin metallinen Valeon vesipumppu (ei alkuperäinen, joka on muovia) on pelittänyt ihan hyvin ja makso n. 100 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457352
- 324068
- 573595
- 503120
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492299- 532297
- 372258
- 432248
- 162236