Kysymyksiä keliaakikoille

Metteno

Mulla olisi pari kysymystä keliaakikoille:

- Voiko keliakiaan liittyä tukkoisuutta ja tavallisen allegian/nuhan kaltaisia oireita? Onko kellään ollut näitä oireita keliakin puhkeamisen yhteydessä tai muulloin, kun olette syöneet gluteenia sisältävää ruokaa?

- Liittyykö keliakiaan ilmavaivoja? Jos liittyy, niin miten pahoja ne ovat?

- Voiko vatsa olla aamulla sekaisin ja tuntuu siltä, että on pakko mennä vessaan?

Mulla on ollut näitä oireita jo muutaman viikon ajan ja alan epäillä keliakiaa.

3

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertyy

Mulla ainakin ilmavaivat oli yks pahimmista oireista. Kun ei itse pystyny säätelemään missä muodossa ja koska ilma sitten tussahteli ulos. Aika noloa.

Vatsan kuntoon aamulla vaikuttaa se mihin aikaan iltasella on syönyt ja sitten myös ruoansulatuksen nopeus...vatsa voi kyllä olla sekaisin aamulla.

• Metteno

Kiitos tiedosta. Epäilen, että mulla voisi olla keliakia, koska mulla on aika pahoja ilmavaivoja ja ne ovat jopa aika noloja. Lisäksi kun on vielä muita oireita, niin keliakia vaikuttaa aika todennäköiseltä.

Varaan huomenna lääkäriajan ja pyydän kokeita.

• pieni vinkki

Juopas pari lasillista kotikaljaa ja jos pysyt oireettomana millään muotoa, ei sinulla taatusti ole keliakiaa. Olisi kiva tietää, kuinka kävi, joten olisitko ystävällinen ja vastaisit tähän viestiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerrotaanko maailmalle oikeasti Venäjän ja Ukrainan sodan syistä

Vaikka kuinka yritän olla kartalla edes vähän niin silti on koko ajan pimenossa se syy, miksi Venäjä hyökkää Ukrainaan.. Ei tätä kerrota uutisissa. K
      Maailman menoa
      538
      1845
    2. Mitä ihmettä? Sofia Belorf kauppaa omaisuuttaan

Onko vuokrat maksamatta, vai miksi myy käytettyjä luksusasusteitaan?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      1080
    3. Syöksit minut syvälle masennukseen

Olit se suurin syy suruuni, jos olen rehellinen. Mutta ethän voinut tietää. Et voinut tietää, että poljit rikkimennyttä. Mielestäni et ollut rehelline
      Ikävä
      148
      890
    4. Harmittaako sinua että pilasit välisi

Ikävöimääsi ihmiseen tämän palstan takia?
      Ikävä
      61
      669
    5. Ihanat kulta

ne sun uudetkin hiukset...😍 Oot niin kaunis ja seksikäs ettei meinaa uskaltaa ees katsoa ettei uppoa liian syvälle katseesi lumoihin, mites siitä enä
      Ikävä
      35
      637
    6. Jos en järkeilisi tätä

olisin jo antautunut sinulle kokonaan. Tämä himokin on ihan jotain käsittämätöntä. En tiedä mikä sinussa on, mutta olet saanut tämän naisen ihan sekai
      Ikävä
      21
      634
    7. Näin ajattelen.

Jos en ollut sen arvoinen, että selvität asiat kanssani oikeassa elämässä. Jos et uskonut minuun, vaan epäilit minun valehtelevan. Mistään. Sinä voit
      Ikävä
      33
      598
    8. Entä jos me törmätään mies

Sattumalta joskus?
      Ikävä
      29
      593
    9. Mitä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää ihmissuhteista.

1) Ihmiset jäävät elämääsi, jos ovat jäädäkseen. Heillä on vapaa tahto ja valinta. Jos he eivät valitse niin tehdä, se hyväksytään ja ymmärretään. Ilm
      Ikävä
      60
      568
    Aihe