KOHDUNPOHJAN KORKEUS

GALLUPPI

Meneekö teillä kyseinen korkeus käyrien mukaan??? Mulla rv 26 kohdunpohjankorkeus oli JO 28 CM!!!!! Mitä tämä korkeus kertoo vauvan koosta??? ja mitä tällä tiedolla yleensäkin tehdään??

6

4602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtelee

      niin paljon mittaajasta riippuen (kun on ollut eri terkkoja) etten paljon siitä mitasta perusta. Kai ne seuraa ettei tule mitään suurempia muutoksia.

      Mulla menee mitta tasaisesti keskikäyrän ja alakäyrän välissä, mutta vauvasta on silti ultrausten ja kokoarvioiden mukaan tulossa ainakin 4 kiloinen. Että en tosiaan tiedä mitä sf-mitta kertoo.. :O

    • rv 37

      moi ... niin tuo sf -mitta kertoo mite se vauva kasvaa siellä masussa. ei se aina kerro sen vauvan kokoa. kun esikoista odotin niin tuo sf -mitta oli aina sama kun rv. siis rv 20 oli 20cm jne. viimeinen mitta otettii rv 39 5 (poia syntyi rv 40 1) ja se mitta oli 36cm. poika syntyi sitte ja painoi 3810g ja oli 51,5cm. nyt kun toisa odotan on tuo sf - mitta ollut korkeella koko ajan, mennyt han omia käyriä. rv 20 oli jo 24cm. rv 30 oli 35cm. ja nyt rv 37 on 42cm. olin synnytystapa arvioinnissa 2 viikkoa sit siis rv 35 ja vauva painoi heidän mukaan jo 3400g. saas nähdä minkä kokoinen vaavi sieltä sit on tulossa oikeesti. siskollani tuo mitta ollut aina paljon korkeammalla kaikista kolmesta lapsesta ja kuitenkin kaikki syntynyt alle 3500g ja olleet alle 50cm. siis ei se sf -mitta aina sitä vauvan kokoa sano. esim. toisilla saattaa olla enemmän lapsivettä tai häpyluu tosi alhaalla sehän sillon isontaa sitä mittaa. mutta sitä mitataan siis siksi että näkee että vauva kasvaa. toisilla kasvaa enemmän ja nopeemmin ja taas toisilla vähemmän ja hitaammin.

      • maami

        Just kävin neuvolassa aamulla ja mitta oli 33cm rv 32 2. Kuulemma mennään aivan viikoilla pari pv. Se mitta kertoo siitä miten vauva kasvaa, mutta siihen vaikuttaa moni asia ja iso mitta ei suinkaan ole aina merkki suuresta vauvasta. Mulla mennyt kokoajan
        tasaisesti omalla käyrällään ja vauva arvioitu siihen keskikäyrälle kumminkin. 2viikon päästä on lääkäri taas ja jännä nähdä missä painoarvio silloin menee, ja arviohan se vaan on.


    • esikoisesta

      rv 26 kohdunpohjankorkeus 27cm ja kakkosesta oli rv 26 28cm. molemmat oli syntyessään yli 4kg.

    • jouluodottelija

      22.rv:lla toi sf-mitta hulppeat 24cm, josta tietty heti funtsin, että nyt on joku jätti tulossa. Neuvolan täti vaan sanoi, että siihen vaikuttaa niiin monta asiaa, kuten äidin vatsapeitteiden paksuun (=läskiys), lapsiveden määrä jne. jne. Sitten se lisäsi vielä, että yleensä se kyllä tasoittuu ajan varrella tuo sf-mitta eli voi ensi mittauskerroilla olla tosiaan hieman korkeella tms. Mitään painoarviota nappulasta ei olla tehty, joten toivon, että kyseessä on vaan turha huoli.

      ps. multa ei otettu tota mittaa jalat koukussa, kuten äippäkortissa ohjeistetaan, en tiedä onko sellaisella vaikutusta asiaan.

    • mamma12

      Minulla raskausviikkoja 26 ja kohdunpohjankorkeus on 28cm.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe