Lihaskipuja,tinnitusta,oikean käden lisääntynyttä
vapinaa,oikean jalan "läpsähtelyä"ja mielialan vaih-
telua.Siinä tämänpäivän tuntemukset Parkinsonista.
Uskottava on,että diagnoosi 2004 keväällä oli oikea.
Lääkkeenä oli aluksi Selegilin,joka toimi hyvin,ai-
kansa,sivutuotteena vain melkoinen aamuhikoilu.Nyt
on syöty n.puolitoista vuotta Sifrolia,vaihtelevilla
annoksilla,omien tuntemuksien mukaan.Pari päivää sit
ten kävin neurologini juttusilla.Hän oli sitä miel-
tä,että nyt on aika vaihtaa lääkitystä.Ensimmäisen
Sinemetinpuolikkaan nielaisin tunti sitten.En ole
missään nimessä luovuttajatyyppiä,mutta kyllä tämä
selvä sairauden eteneminen panee miettimään tule-
vaisuutta entistä kriittisemmin.Toivottavasti lää-
kityksen vaihto auttaa oleellisesti oireisiin,muu-
ten alkavat vitsit olla vähissä!
Tauti etenee?
3
2647
Vastaukset
- mutta sittenkään
Peliä ei ole menetetty. Uskon että olo ei pitään aikaan siitä pahene, lääkkeillä oireet pysyvät saman kaltaisina annoksia lisäämällä, tai vaihtamalla lääkkeitä.
Nyt juuri kannattaa löytää ilon aiheita ja puuhailla mieluisien asioiden parissa. On helpompi sairastaa siinä sivussa, kuin päätoimisesti. näin olen itseäni houkutellut päivästä toiseen.
Jokaisella on tietysti erilainen tilanne, mutta jos tämäkin auttaisi hitusen eteenpäin. - Neliseiska
Itse syön sifrolia,eldepryliä ja kardopalia ja silti on kaiken laisia oireita. Mutta en ole jäänyt sellaisia miettimään vaan olen keksinyt kaikenlaista tekemistä. Sairauden olen jättänyt omiin oloihinsa ja elänyt niin normaalisti kuin vain voi. Siitä ei tule mitään jos koko ajan miettii mitä oireita tulee seuraavaksi. Hyvää syksyä kaikille parkkiksille, liikutaan ja ennen kaikkea venytellään lepoa unohtamatta.
- 48vuotta nuori
Elä hermostu vaikka aloitit sinement lääkityksen.Itse joudui jo vuoden päästä diagnoosista syömään 600 mg levodopaa sifrol 3x0.7 mutta oikealla asenteella ja luopumalla kaikesta stressistä(helppo kirjoittaa mutta ...)olen pärjännyt ko lääkityksellä nyt pian neljä vuotta ja joinakin päivinä jopa jäänyt tahallisesti jokin pilleri ottamatta. Näin siksi että oppisin kunkin lääkkeen vaikutuksen ja tietäisin mitä pitää lisätä kun olo on p....stä.Luulin olevani jo asiantuntija mutta yllätyksiä tulee , tällä hetkellä syön kipuihin neurotin lääkettä 2800mg /vrk .tänään oli ihan hyvä päivä ,toivottavasti huomenna yhtä kiva .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.344011Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131533Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2461476Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1801237Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1301011Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ811004Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254978- 62949
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56785