Tauti etenee?

MIES 58

Lihaskipuja,tinnitusta,oikean käden lisääntynyttä
vapinaa,oikean jalan "läpsähtelyä"ja mielialan vaih-
telua.Siinä tämänpäivän tuntemukset Parkinsonista.
Uskottava on,että diagnoosi 2004 keväällä oli oikea.
Lääkkeenä oli aluksi Selegilin,joka toimi hyvin,ai-
kansa,sivutuotteena vain melkoinen aamuhikoilu.Nyt
on syöty n.puolitoista vuotta Sifrolia,vaihtelevilla
annoksilla,omien tuntemuksien mukaan.Pari päivää sit
ten kävin neurologini juttusilla.Hän oli sitä miel-
tä,että nyt on aika vaihtaa lääkitystä.Ensimmäisen
Sinemetinpuolikkaan nielaisin tunti sitten.En ole
missään nimessä luovuttajatyyppiä,mutta kyllä tämä
selvä sairauden eteneminen panee miettimään tule-
vaisuutta entistä kriittisemmin.Toivottavasti lää-
kityksen vaihto auttaa oleellisesti oireisiin,muu-
ten alkavat vitsit olla vähissä!

3

2569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta sittenkään

      Peliä ei ole menetetty. Uskon että olo ei pitään aikaan siitä pahene, lääkkeillä oireet pysyvät saman kaltaisina annoksia lisäämällä, tai vaihtamalla lääkkeitä.

      Nyt juuri kannattaa löytää ilon aiheita ja puuhailla mieluisien asioiden parissa. On helpompi sairastaa siinä sivussa, kuin päätoimisesti. näin olen itseäni houkutellut päivästä toiseen.

      Jokaisella on tietysti erilainen tilanne, mutta jos tämäkin auttaisi hitusen eteenpäin.

    • Neliseiska

      Itse syön sifrolia,eldepryliä ja kardopalia ja silti on kaiken laisia oireita. Mutta en ole jäänyt sellaisia miettimään vaan olen keksinyt kaikenlaista tekemistä. Sairauden olen jättänyt omiin oloihinsa ja elänyt niin normaalisti kuin vain voi. Siitä ei tule mitään jos koko ajan miettii mitä oireita tulee seuraavaksi. Hyvää syksyä kaikille parkkiksille, liikutaan ja ennen kaikkea venytellään lepoa unohtamatta.

    • 48vuotta nuori

      Elä hermostu vaikka aloitit sinement lääkityksen.Itse joudui jo vuoden päästä diagnoosista syömään 600 mg levodopaa sifrol 3x0.7 mutta oikealla asenteella ja luopumalla kaikesta stressistä(helppo kirjoittaa mutta ...)olen pärjännyt ko lääkityksellä nyt pian neljä vuotta ja joinakin päivinä jopa jäänyt tahallisesti jokin pilleri ottamatta. Näin siksi että oppisin kunkin lääkkeen vaikutuksen ja tietäisin mitä pitää lisätä kun olo on p....stä.Luulin olevani jo asiantuntija mutta yllätyksiä tulee , tällä hetkellä syön kipuihin neurotin lääkettä 2800mg /vrk .tänään oli ihan hyvä päivä ,toivottavasti huomenna yhtä kiva .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      95
      2028
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      419
      1569
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1313
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1116
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1072
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1035
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      999
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      969
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      940
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe