TIETOVISA

T.IETOVISA

KYSYMYS 1MONTAKO VALOSAPELIA ON OLLUT OBIWANILLA




2KUKA ON VALITTU SW HENKILÖISTÄ





3KUKA ON DOOKUN MESTARI

8

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KyleKatarn1987

      1. 5


      2. Anakin Skywalker


      3. Yoda

      • tietovisa

        on väärin tai mistä helevetistä minä tiiän


      • Veteranfan
        tietovisa kirjoitti:

        on väärin tai mistä helevetistä minä tiiän

        Eli et ole nähnyt leffaa tai et muista niitä ?
        Siinähän on sitten haastetta katsoa kaikki 6. Star Wars leffaa kiireen vilkkaan.


    • nimimerkki

      1.niin paljon ettei kukaan osaa laskea 2.minä 3.kaikki

    • vastaaja---

      1. Obi-Wanilla on ollut vain yx valomiekks ja se on sininen
      2. Anakin Skywalker mut siit tulee Darth-Maul
      3. Dookua opetti joko Yoda tai Qui-Qon Jinn

    • Korriban_Overlord

      1) 1

      2) Luke Skywalker

      3) Yoda (Jedimaster) and Darth Sidious (Sithmaster)

      • KyleKatarn1987

        1. ((6)) (1)-> Obi-Wanin aloittaessa koulutuksensa hän käytti lyhyen aikaa Jedien antamaa sapelia, mutta vain siihen asti kunnes oppi rakentamaan omansa (2). Siitä asti kun Obi-Wan rakensi ensimmäisen oman valosapelinsa (jossa sininen terä) on hänellä ollut se EP ykköseen saakka, jolloin hän menetti sen taistelussaan Darth Maulia vastaan. Miekka putosi huoltokuiluun, minkä jälkeen Obi-Wan sai haltuunsa kaatuneen mestarinsa Qui-Gon Jinnin vihreäteräisen sapelin (3). Episodi kakkosessa Obi-Wanilla ainakin vaikuttaisi olevan jälleen uusi miekka, sillä sen terä on taas sininen ja mallikin on erinäköinen (4). Tämän jälkeen Obi-Wan menettää miekkansa kaksi kertaa Geonosiksella ja saa (tai rakentaa) kummankin kerran jälkeen uuden kappaleen. Ensimmäisen kerran kun se takavarikoidaan häneltä Tyranuksen vangitessa hänet. Häntä pelastamaan saapuvat jedit antavat tässä välissä Obi-Wanille uuden sapelin (5). Toisen kerran taistellessaan Tyranusta/Dookua vastaan ja vaikka hänen miekkansa säilyykin ehjänä loppuun asti rakentaa Obi-Wan silti uuden sapelin heti Geonosiksen taistelun jälkeen (6) ja se on hänellä läpi kloonisotien ja Episodi kolmosen aina siihen asti kun hän viimeisen kerran kohtaa Anakinin Kuolemantähdellä.

        2. (Anakin Skywalker) Tämä mainitaan monessa kohdassa uutta trilogiaa ja George Lucas on itse myös vahvistanut että Anakin on "The Chosen One".

        3. (Yoda) Jedinä ollessaan tämä Kreivinkin arvonimeä kantanut herrasmies tunnettiin nimellä Dooku, joten luonnollisesti oletin että kysymyksellä viitattiin valoisaa puolta palvelevaan Dookuun, jonka mestari oli Yoda. Samalla analogialla Darth Sidious pitäisi paikkansa, mikäli kysymys olisi ollut kuka on Darth Tyranuksen, eli Sithiksi kääntyneen Dookun mestari.


      • KyleKatarn1987
        KyleKatarn1987 kirjoitti:

        1. ((6)) (1)-> Obi-Wanin aloittaessa koulutuksensa hän käytti lyhyen aikaa Jedien antamaa sapelia, mutta vain siihen asti kunnes oppi rakentamaan omansa (2). Siitä asti kun Obi-Wan rakensi ensimmäisen oman valosapelinsa (jossa sininen terä) on hänellä ollut se EP ykköseen saakka, jolloin hän menetti sen taistelussaan Darth Maulia vastaan. Miekka putosi huoltokuiluun, minkä jälkeen Obi-Wan sai haltuunsa kaatuneen mestarinsa Qui-Gon Jinnin vihreäteräisen sapelin (3). Episodi kakkosessa Obi-Wanilla ainakin vaikuttaisi olevan jälleen uusi miekka, sillä sen terä on taas sininen ja mallikin on erinäköinen (4). Tämän jälkeen Obi-Wan menettää miekkansa kaksi kertaa Geonosiksella ja saa (tai rakentaa) kummankin kerran jälkeen uuden kappaleen. Ensimmäisen kerran kun se takavarikoidaan häneltä Tyranuksen vangitessa hänet. Häntä pelastamaan saapuvat jedit antavat tässä välissä Obi-Wanille uuden sapelin (5). Toisen kerran taistellessaan Tyranusta/Dookua vastaan ja vaikka hänen miekkansa säilyykin ehjänä loppuun asti rakentaa Obi-Wan silti uuden sapelin heti Geonosiksen taistelun jälkeen (6) ja se on hänellä läpi kloonisotien ja Episodi kolmosen aina siihen asti kun hän viimeisen kerran kohtaa Anakinin Kuolemantähdellä.

        2. (Anakin Skywalker) Tämä mainitaan monessa kohdassa uutta trilogiaa ja George Lucas on itse myös vahvistanut että Anakin on "The Chosen One".

        3. (Yoda) Jedinä ollessaan tämä Kreivinkin arvonimeä kantanut herrasmies tunnettiin nimellä Dooku, joten luonnollisesti oletin että kysymyksellä viitattiin valoisaa puolta palvelevaan Dookuun, jonka mestari oli Yoda. Samalla analogialla Darth Sidious pitäisi paikkansa, mikäli kysymys olisi ollut kuka on Darth Tyranuksen, eli Sithiksi kääntyneen Dookun mestari.

        korjaus eikä selvennys, koska alunperinhän vastasin viisi, vaikka oikea määrä olikin kuusi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2194
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1866
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1205
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      13
      1135
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe