30 tkm

TUULILASI syyskuu

Kyllä oli aika kylmää kyytiä Caliberille. Olivat sentään muutaman "positiivisen" sanan saanet keksittyä. Kannattaa lukaista ennen kauppojen tekoa/harkintaa...

28

4800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Burl-Esque

      Ei saisi lyödä lyötyä mutta mitäpä sitä muuta voi odottaa tältä halvalla kasatulta, ylimuoviselta kehitysmaajenkiltä?
      "Caliberin asenteessa on vääntöä" - sanoo Dodgen mainosmies. Tähän voisi lisätä perään:
      "-moottorissa kun sitä ei ole".

      Aggressiivinen mainonta tuo muutenkin mieleen ostos-tv -tasoisen tuotteen.
      "Asennetta! Kato asennetta pitää autossa olla halleluja!, mitä välii vaikka ominaisuuksissa ollaan muita perässä. Kato nyt tota keulaa halleluja, eiks ookkin melkein ku katumaasturi!!!"

      Niin vielä siitä käyttötestistä.
      Joka ikinen asia, ajoasentoa, penkkien verhoilun kestävyyttä ja poppikoneen bassotoistoa lukuun ottamatta sai käyttäjiltä pyyhkeitä.

      Valaisisiko vielä joku meitä epätietoisia, mitä niillä käännettävillä takaluukkukaiuttimilla oikein tekee?

      You´re doing it wrong.

      • Jaakkoaa

        Sen voi ajaa uimarannalle ihan vesirajaan ja kääntää ne kaiuttimet merelle jolloin pystymme jakamaan (share) audiotiedostomme myös veneilijöille.
        Tämä vain yhtenä vaihtoehtona monista.

        Onhan se hieman epäonnistunut auto kuten on Jeep Compassikin mutta yleisesti uudet Chrysler mallit ovat ihan mukavia ja hintakin kohdallaan.
        Avenger ja Patriot ovat mielestäni erinomaisia.


      • kuuleeko?
        Jaakkoaa kirjoitti:

        Sen voi ajaa uimarannalle ihan vesirajaan ja kääntää ne kaiuttimet merelle jolloin pystymme jakamaan (share) audiotiedostomme myös veneilijöille.
        Tämä vain yhtenä vaihtoehtona monista.

        Onhan se hieman epäonnistunut auto kuten on Jeep Compassikin mutta yleisesti uudet Chrysler mallit ovat ihan mukavia ja hintakin kohdallaan.
        Avenger ja Patriot ovat mielestäni erinomaisia.

        se veneilijä sitä musaa? oli sitten purje-,soutu tai moottorivene... no ehkä sitten kun rantautunut.
        Keep shareing! Mutta hinausautollako aiot Caliberin saada hiekasta irti? Akussa on virtaa illan/yön popituksen jälkeen varmaan muutenkin reilusti...

        Jenkeissä kohderyhmä on 15-17v. "köyhemmät" (isileasing) teinit joilla on varaa tuohon halpikseen sitä asennetta.


    • Darra

      Tulipa luettua. Harvoin olen noin asenteellista juttua lukenut. Kun on amerikkalainen auto ja vielä Amerikassa tehty, niin ei voi olla mitään hyvää. Voin sanoa, että omistamistani eurooppalaisista autoista on löytynyt uudesta pitäen jo paljon enemmän vikoja. Ranskalaisista
      on mennyt mm alle 25 tuhannen jakohihna poikki ja sitä myötä moottori ja 2 kertaa sen jälkeen hihnan katkeaminen kummassakin tapahtui paljon ennen hihnanvaihtoväliä, että silleen. Niitä vikoja luetellessa menisi aikaa.

      Arvaatte tietysti, että omistan Caliberin, tosin cvt/sxt esp 2.0 mallin. Ajettu on nyt 21 tkm ja ainoa mitä on tarvinnut huollossa käyttää normaalihuollon lisäksi on rekisterikilven oikeanpuoleinen takavalo, jonka jouduin juuri vaihdattamaan.

      Tammikuussa sain ja ei nitise, ei natise. Itse en ymmärrä tätä moottoritoimittajien vinkunaa, että muovinen koelauta jne.. Onko sitten parempi se ainainen musta muovisella nahanjäljitelmällä päällystetty koelauta? Mun edellisessä japanilaisessa se ja muu auto natisi paljon enemmän.

      Tavaratilasta sen verran, että mä kuljetan siellä tavaraa enkä kaljakoreja, jotka toimittajat ovat ottaneet joksikin mittatikuksi tilavasta kontista. Mun primera farkun (edellinen auto) tavaratila ja muunneltavuus oli pienempi kuin caliberin. Tuli keväällä todettua, kun ekan kerran tuli käytyä mökillä ja tavaraa oli tavallista enemmän mukana.

      Yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Makuasioita suurin osa tuonkin testin valituksista. Tuulilasejakin menee merkistä riippumatta, jos maantiellä ajelee. Jos pitää välimatkaa edellä ajavaan, niin vähän vähempi.

      Minä olen autoon erittäin tyytyväinen kaikin puolin, enkä lue itseäni elämäntapaintiaaniksi. Tietysti jos auto on tuotantolinjan alkupäästä, saattaa ns. uuden automallin oireita löytyä.

      • Mopar/Jeep

        olekin kumma että tässä "Huulilasissa" on kaikki parhaat autot aina jotain saa..nan Relluja, Citikoita, Pössöitä tai jotain Kiinalaisia kippoja. On muuten oikein todellinen Suomalaisten "Junttijormien" aikansa elänyt lehti.


      • ketoska
        Mopar/Jeep kirjoitti:

        olekin kumma että tässä "Huulilasissa" on kaikki parhaat autot aina jotain saa..nan Relluja, Citikoita, Pössöitä tai jotain Kiinalaisia kippoja. On muuten oikein todellinen Suomalaisten "Junttijormien" aikansa elänyt lehti.

        Mitäs jos lukisit sen lehden, etkä vain kuulopuheisiin uskoisi.

        Samassa numerossa oli syväluotaava koeajo Nissan Tiidasta.

        Tiida haukuttiin pystyyn mm. vanhan aikaisena, Eurooppaan soveltumattomana ja tolkuttoman kalliina. Taidettiin jopa esittää rivien välistä arvio maahantuojan älynlahjojen puutteesta.


        Eikö Tiida, jos jokin ole juuri mainitsemillesi "Junttijormille" tarkoitettu riisiastia?



        Turhaa räpätystä tuollainen, että jenkkipelejä jotenkin yksinomaan haukuttaisiin.


    • sota

      Se nyt vaan on muotia mollata jenkkejä.

      Ei vähennä tippaakaan mun nautintoa auton omistamisesta ja sillä ajamisesta. Samalla rahalla kun vaan ei saa toista autoa jossa olisi oikeasti auton tuntua. 30tkm ajettu eikä pienintäkään valittamisen aihetta.

    • ajettua

      päivä kaverin Caliberilla. Kokemuksia on eurooppalaisista autoista mersua ja bemaria myöten, mutta nyt täytyy myöntää, että jenkki osaa tehdä vaivattomasti ajettavan auton. CVT vaihteistolla auto on todella vaivaton ajettava eikä tosiaan nitise eikä natise kuoppaisella tielläkään. Ajoasento luonnollinen ja näkyvyys liikenteeseen erinomainen auton korkeudesta johtuen. Ja maavaraa reilusti, pääse huonoakin mökkitietä pakoputkea särkemättä. Mielestäni automalli jota eurooppalaiset valmistajat tulevat kopioimaan. Joo, en omista vielä Caliberia.

    • __OP&Dodge__

      ...Caliberista tuntui kyllä aika vieraalta, pian vuoden olen ajanut sellaisella ja mun kokemukseni ovat kyllä olleet hyvin myönteisiä. Auto (2.0 cvt:llä) ollut 100% luotettava, toiminut hyvin sekä talvioloissa että kesällä, ei ylimääräisiä ääniä mistään. Melutaso aluksi vähän häiritsevä, jostain syystä ruosteenestokäsittelyn jälkeen väheni.
      Pidän kovasti cvt-vaihteistosta, ajo-ominaisuudet mainiot, varsinkin mutkaisilla teillä. Maantie- ja moottoritieajossa kulkee kuin juna tiukasti raiteillaan. Katvealueet - so what? Pää ja niska kääntyvät, joten se siitä. Peruutustutka on osoittautunut mainioksi lisävarusteeksi.
      Pieniä puutteita toki löytyy - kyynärnoja ei oikein täsmää mun kokooni, ipod-aux-liitäntä olisi saanut olla radiossa mukana jne.
      Nimim. Darra kiteytti hienosti omatkin ajatukseni.

    • uusavuttomien

      maa tämä on. Merkillinen sikälikin, että lehtimiesten annetaan päättää millä kansa ajaa. Se päätöksen teko tosiaan on siirretty näille kirjoittajille silloin, kun kritiikittömästi niellään kaikki heidän sepustuksensa. Autolehtien toimittajat kai pääsääntöisesti ajavat töihinsä corollan tyyppisillä kulkuneuvoilla, niin harmittaa kai se, että jotkut ovat päättäneet ajaa mukavasti jenkillä. Olisikohan se pohjimmainen syy amerikanautojen mollaamiseen.

    • ...

      Usavastaisuus on sosialistissa a-lehdissä muotia.

      Muistattekos miten esim. A-lehtiin kuuluva APU aina vaalien alla tekee kehuvan henkilöjutun jostain vitun lipposesta tai muusta sosialistinilkistä.

      Jenkkiautojen mollaaminen kuuluu samaaan sarjaan.

      • lopetta ajoissa

        Sosialismia tai ei, Mersukin ymmärsi hankkiutua eroon Chrysleristä.

        Meinasi jenkkiseikkailu vetää koko kunniallisen saksalaistehtaankin suohon.


      • Derkku

        Te poliittiset änkyrät olette yhtä hauskoja kuin hihhulit :) Juu, juu, ainoa selitys sille ettei Caliberia kehuta maasta taivaisiin on sosialismi.


      • Val_66
        lopetta ajoissa kirjoitti:

        Sosialismia tai ei, Mersukin ymmärsi hankkiutua eroon Chrysleristä.

        Meinasi jenkkiseikkailu vetää koko kunniallisen saksalaistehtaankin suohon.

        Kyllä siinä kävi toisinpäin, pisteenä iin päälle oli kun Chryslerin osakkeenomistajat kyllästyivät jakamaan rahaa kaatuvalle A kopan Mersulle. Se lysti nimittäin tuli maksamaan 300 miljoonaa euroa!


    • JIMMP

      Moi, ihme parkumista dodgelaisilta kun auto ei pärjää kestotestissä. Ko. testi ei ole ainoa missa autoa on haukuttu, joten ei se aivan luokkansa kärkeen kuulu ominaisuuksiltaan. OLen kerran käynyt koeajamassa ko. mallia ja täysin totta on että ei ikinä olisi uskonut että autossa oli 150 hepoa. 80 km/h:ssa kun laittoi vitosella kaasun pohjaan, ei yapahtunut käytännössä mitään. Ylämäissä, missä vanha 1.6 kulki vielä suht pintakaasulla, dodgessa sai survoa vitosella kaasun pohjaan jotta nopeus ei laskenut.

      Ja mitä laatuvaikutelmaan tulee, kojelauta on todella halpaa muovia, koeajoautossa (ajettu 3100 km) nitisi.

      Ei todellakaan sytyttänyt mutta onneksi makuasioista ei sovi kiistellä.

      • Darra

        Nimimerkki taitaa olla niitä mieshenkilöitä joita viikonloppuisin autokaupoissa riittää. Käydään koeajolla ja sitten annetaan asiantuntevia lausuntoja ja neuvoja auliisti ympäristölle asiantuntijan varmuudella. Mä en ihan tässä kohtaa ymmärrä tätä logiikkaa? Jos ei ole kiinnostunut autosta, miksi mennä koeajolle ja alkaa valittaa ? Koeajolenkin perusteella nyt ei saa vielä täyttä kuvaa autosta, toki osviittaa omalle kiinnostukselle se tietysti antaa. Tai onko niin sitten, että mieli tekisi ostaa mutta kun ei löydy.........


      • JIMMP
        Darra kirjoitti:

        Nimimerkki taitaa olla niitä mieshenkilöitä joita viikonloppuisin autokaupoissa riittää. Käydään koeajolla ja sitten annetaan asiantuntevia lausuntoja ja neuvoja auliisti ympäristölle asiantuntijan varmuudella. Mä en ihan tässä kohtaa ymmärrä tätä logiikkaa? Jos ei ole kiinnostunut autosta, miksi mennä koeajolle ja alkaa valittaa ? Koeajolenkin perusteella nyt ei saa vielä täyttä kuvaa autosta, toki osviittaa omalle kiinnostukselle se tietysti antaa. Tai onko niin sitten, että mieli tekisi ostaa mutta kun ei löydy.........

        Mistä ihmeestä päättelit että en ole kiinnostunut autosta? Allani on nyt 1.6 litrainen japanilainen vm -04, joka caliberin jälkeen tuntuu vielä erittäin pätevältä vaihtoehdolta ottaen välirahan huomioon. Olen vaihtamassa autoa ~puolen vuoden sisällä ja tällä hetkellä paras vaihtoehto on Octavia 1.9Tdi elegance.


      • kiusaaaaaaaaaaaaa

        Caliberilla ajavilla on selkeästi itsetunnon kanssa ongelmia, jos eivät kestä kritiikkiä. Ei savua ilman tulta... On se niin hyvä auto ??

        Kun Caliber tuli markkinoille se herätti kyllä mielenkiintoni hinnoittelun & muotoilun osalta. Koeajo 1.8 manuaalilla vei mielenkiinnon totaalisesti! Kaasu pohjassa pienessäkin mäessä 1 hengen kuormalla niin saa vauhdin pidettyä satasessa... muovinen, ahdas, varustelun mielenkiintoiset "ominaisuudet".... Wagin 2.0 TDI varmasti kuljettaisi mukavasti mutta samalla summalla saa oikean AUTON!


    • päivä...

      Taisi olla avioero tai joku muu kausi kirjoittajalla menossa. Juttua lukiessa suorastaan hävetti hänen puolestaan. Pikkulapsimaista kitinää. Öljytikun reikää ei löydä kuin korkeintaan keskikesän auringonpaisteessa... Veikkaan että on muitakin minun lisäkseni jotka löytävät sen jopa syyshämärässä.

      Automerkin logoakin ratin keskellä piti haukkua. Monessako autossa logoa ei ole ratin keskellä? Ja muita vastaavia juttuja, täysin epäoleellisia. Niin asenteellista huttua koko artikkeli että...

    • 30t takana

      Tuli luettua juttu eilen ja laittoi hymyilyttämään. Rationaalista ajattelua jossa jokainen penni on tärkeää pankin torpparina laittaa sivuun. Meitä on monenlaisia ja toiselle toinen asia on tärkeää. Itselleni tavaratila mm on juuri sopivan kokoinen kun harvemmin tulee kauppakassia isompaa kuljetettua. autoteollisuus on siinä mielessä hieno että siellä pohditaan todella pitkälle asiakastarpeita ja jokaiselle demokraattisessa maassa asuvalle on varaa valita omaan käyttöön ja nimen omaan omiin mieltymyksiin sopiva kulkuväline. Caliber on onnistunut täyttämään omat tarpeeni erinomaisesti ja Dodgen asiakas-suuntaituneisuus on ainakin omalla kohdallani tuottanut tulosta. 30 t takana 2.0 automaatilla ja paremmilla varusteilla takana eikä moitteen sijaa. Olen muutenkin kuluttajana kokeilunhaluinen. Ymmärryn hyvin miksi jotkut ovat lojaale tiettyjä merkkejä kohtaan ja suotakoon se heille. Tähän kaikki autofirmat pyrkivät sillä lojaalit asiakkaat ovat parasta sissimarkkinointia. haastajia tarvitaan aina.

      • Dodge vakaasti

        autonvalinnan loppusuoralla, mutta viikonlopun ajettuani 2litran koneella varustetulla karisivat kaikki omistamisen halut. Valittua tuli sitten VW 1.4l TSI koneella ja DSG vaihteistolla. Sitä sopii käytä koittamassa, on muuten jenkeillä hieman oppimista moottoritekniikasta&automaattilaatikoista :)
        Laatuvaikutelmakin on kunnossa, ainoastaan ulkonäkö ei ole niin "räyhäkkä" kuin dodgessa, mutta välttyypä juntti-imagolta :)
        Mutta jokainen on tietysti omaansa tyytyväinen, onnea valinnan tehneille. Hauska nähdä miten tekniikka tulee dodgessa kestämään ja ruostuuko pellit kuinka helposti, merkin autot kun ovat uusia tuttavuuksi liki kaikille Suomessa.


      • kysyisin
        Dodge vakaasti kirjoitti:

        autonvalinnan loppusuoralla, mutta viikonlopun ajettuani 2litran koneella varustetulla karisivat kaikki omistamisen halut. Valittua tuli sitten VW 1.4l TSI koneella ja DSG vaihteistolla. Sitä sopii käytä koittamassa, on muuten jenkeillä hieman oppimista moottoritekniikasta&automaattilaatikoista :)
        Laatuvaikutelmakin on kunnossa, ainoastaan ulkonäkö ei ole niin "räyhäkkä" kuin dodgessa, mutta välttyypä juntti-imagolta :)
        Mutta jokainen on tietysti omaansa tyytyväinen, onnea valinnan tehneille. Hauska nähdä miten tekniikka tulee dodgessa kestämään ja ruostuuko pellit kuinka helposti, merkin autot kun ovat uusia tuttavuuksi liki kaikille Suomessa.

        Ihan uteliaisuudesta, "juntti-imagolta"?
        Juuri juntithan ei tuon näköistä autoa osta, vaan perinteisen tylsän näköisen.


      • on moneen junaan
        kysyisin kirjoitti:

        Ihan uteliaisuudesta, "juntti-imagolta"?
        Juuri juntithan ei tuon näköistä autoa osta, vaan perinteisen tylsän näköisen.

        Erikseen on tietysti Tojo-juntit, jotka eivät tiedä autoista mitään ja ostavat samanlaisen kuin muillakin.
        Sitten on erikseen nämä "katumaasturi on hieno"-"Auton täytyy olla räyhäkkään näköinen"-"mä oon tosimies" juntit. Tälle ihmistyypille toki pässilogo sopii kuin nyrkki munaskuihin :)


      • Darra
        kysyisin kirjoitti:

        Ihan uteliaisuudesta, "juntti-imagolta"?
        Juuri juntithan ei tuon näköistä autoa osta, vaan perinteisen tylsän näköisen.

        Näin minäkin olen asian kokenut. Stadin kundeja, toisin kun suurin osa nykyään stadissa.

        Joku tuossa jossain keskusteluketjussa puhui tuntemattomasta merkistä Suomessa . Itse hankin ensimmäisen Dodgen (Dart v 1965) ja seuraavan vuosikymmenen vaihteessa (vm -66 Monaco 450 hv autom).
        Ei ollut ruostetta eikä vikoja kummassakaan.
        linkki ko malliin http://www.chooseyouritem.com/classics/files/85500/85509.html

        Nykyisiin tarpeisiin riittää Caliber oikein hyvin ja se, että itse on tyytyväinen valintaansa ja auton toimintaan.


      • löytyy täältä...
        on moneen junaan kirjoitti:

        Erikseen on tietysti Tojo-juntit, jotka eivät tiedä autoista mitään ja ostavat samanlaisen kuin muillakin.
        Sitten on erikseen nämä "katumaasturi on hieno"-"Auton täytyy olla räyhäkkään näköinen"-"mä oon tosimies" juntit. Tälle ihmistyypille toki pässilogo sopii kuin nyrkki munaskuihin :)

        Säälittävimmät juntit nón niitä joilla ei ole dodgea ( tai muutakaan amerikkalaista), ajelevat jollain säälittävillä eurokotteroilla tai itäautoilla ( mukaan lukien kiinat, koreat japanit), lukevat suurennuslasin kanssa jotain typeriä autojen koeajoja -ja testejä ja sitten niiden perusteella vinkuvat eri palstoilla.
        Pahempaa junttiryhmää ei ole olemassa, jopa slipoveria käyttävissä, reinotossuisissa pappatunturikuskeissa, jotka huruttelevat vanha jääkiekkokypärä päässä kotikapakasta,on enemmän "draivia"


      • a
        Darra kirjoitti:

        Näin minäkin olen asian kokenut. Stadin kundeja, toisin kun suurin osa nykyään stadissa.

        Joku tuossa jossain keskusteluketjussa puhui tuntemattomasta merkistä Suomessa . Itse hankin ensimmäisen Dodgen (Dart v 1965) ja seuraavan vuosikymmenen vaihteessa (vm -66 Monaco 450 hv autom).
        Ei ollut ruostetta eikä vikoja kummassakaan.
        linkki ko malliin http://www.chooseyouritem.com/classics/files/85500/85509.html

        Nykyisiin tarpeisiin riittää Caliber oikein hyvin ja se, että itse on tyytyväinen valintaansa ja auton toimintaan.

        Tuulilasin asenteellinen toimittaja, että paremman lehden, Tm:n, oli kuitenkin myönnettävä, ettei autoon tullut mitään oikeita vikoja kestotestin aikana. Tekniikan maailmassa muutenkin pysytään asialinjalla.


      • Giguli
        Dodge vakaasti kirjoitti:

        autonvalinnan loppusuoralla, mutta viikonlopun ajettuani 2litran koneella varustetulla karisivat kaikki omistamisen halut. Valittua tuli sitten VW 1.4l TSI koneella ja DSG vaihteistolla. Sitä sopii käytä koittamassa, on muuten jenkeillä hieman oppimista moottoritekniikasta&automaattilaatikoista :)
        Laatuvaikutelmakin on kunnossa, ainoastaan ulkonäkö ei ole niin "räyhäkkä" kuin dodgessa, mutta välttyypä juntti-imagolta :)
        Mutta jokainen on tietysti omaansa tyytyväinen, onnea valinnan tehneille. Hauska nähdä miten tekniikka tulee dodgessa kestämään ja ruostuuko pellit kuinka helposti, merkin autot kun ovat uusia tuttavuuksi liki kaikille Suomessa.

        Joko on DSG ja TSI-yhdistelmä aloittanut kuuluisaksi tulleen temppuilunsa?


    • Oikea Tötsi on Ram

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      20
      1041
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe