pää-perämitat tänne!

rv12+6?

Kuulemma riippuu aina lääkäristä, tai siitä henkilöstä joka ultran tekee, että paljonko arvioi sikiön iäksi pää-perämitan avulla.
Luulin olevani tasan viikolla 11. kun kävin ultrassa, mutta täti sanoi että 9 5, kun mittaa oli 3.11cm, mutta siihen vielä sanoi, että kun vauveli ei nyt suostu suoristautumaan, niin todellinen mitta voi olla aavistuksen suurempi.
Vauva liikuskeli paljon, mutta tahtoi palata aina mahdollisimman kippuraan asentoon.

Nyt siis olisin 12 6. Vau-kirjassa on tietysti erilaiset mitat, ja muuallakin, yhdessä keskustelussa joku nainen ilmoitti olevansa ultran mukaan viikolla 12. ja perä-päämitta oli tasan 3cm. Vähän nuo tuntuvat vaihtelevan, mutta mitenkä teillä on? Jos saisi muutamia esimerkkejä tänne.

Kohtu ei näy vielä ulospäin, mutta kasvaa kovaa vauhtia, ja sen tuntee. Kova pallo tuntuu reilusti häpyluun yläpuolella, ja on tuntunut (ultran mukaisista) 9.viikosta lähtien.

14

3728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitat

      Minulla oli NP-ultrassa rv 12 3 pääperämitta 6,5 cm (vastasi viikkoja 12 5).

      • maami

        Np-uä oli rv12 1 ja mitta 5,8cm vastaten 12 3. Muutamalla päivällä siis oli vanhempi sikiö kun laskennan perusteella.


    • Nella rv 27

      Kävin np-ultrassa rv 12 1 ja pää-perämitta oli silloin 6 cm, vastasi 12 4.

    • kjljio

      Mulla oli mitta 30.2mm ja viikoiksi ilmoitettiin 9 6. Oli kuulema joku juuri uudistettu taulukko. Itse luulin olevani 10 2.

    • Hurauttaja

      Mä olen 26-vuotias ja pituudeltani 163cm. Oliskohan pää-perämitta sitten luokkaa 80cm... En ole varma.

      • Niinpäniin ja silleen

        Yritin käydä ultrassa, mutta eivät kuulemma kuvaa jo syntyneitä tapauksia. Peräpäämitta taitanee olla luokkaa 85-90 cm. Ikää jo päälle neljänkymmennen....


    • Nimetön

      mulla viikolla 11 6 pää perämitta 5,6 cm.

    • kävin

      ultrassa viikolla 10 6. Mitta oli tuolloin 2,99cm joka vastasi viikkoa 9 5.

      Np-ultrassa viikolla 12 6 mitta oli 6,12cm ja vastasi viikkoa 12 4.

      • meillä

        Np-ultra viikoilla 11 5 pää-perämitta oli 7,3cm ja vastasi viikkoja 13 0..


    • ..eija..

      mun ultra oli rv 12 5, mitta oli 55mm, ja se vastas viikkoja 12 1, mutta LA:ta ei muutettu noin pienen heiton takia, kuulemma pitäis olla yli 5pvää heittoa...

      • Anonyymi

        Mulla muutettiin NT-litrassa 2 päivän vuoksi ja jäi ns.viralliseksi.


    • Anonyymi

      Hei vaan kaikille ajatteli kysy vaan tuo laskettu aika kun kävin terveystalo Ultrassa niin voi suhteen luota tuohon aikaan voiko se paljon heitä Ois kiitollinen jos saisin vastauksen

      • Anonyymi

        Kirjoitatko selkeämmin, nyt en ihan ymmärrä kysymystä


    • Anonyymi

      Mulla rv13.0 ja tasan 7 cm.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe