Poskiontelot (varokaa Otriviniä)

Van den

Varokaa käyttämästä Otriviniä tai muita nenän
sisäisesti käytettäviä tippoja ja suihkeita liian pitkään. Itselläni on ollut vuosia ongelmia poskionteloiden kanssa. Kaikki alkoi ensimmäisestä punteeraamisesta jonka jälkeen jokaisen flunssan jälkeen on ollut poskiontelo tulehdus. Aloin käyttämään otriviniä jonka avulla sain helpotusta tukkoiseen nenään ja poskionteloihin. Koska mikään muu ei tuntunut auttavan käytin ainetta jopa vuoden verran joka on aivan liikaa. Aina kun lopetin käyttämisen nenän limakalvot turposivat ja
tukkoisuus lisääntyi. Aloin etsimään ongelmaan syytä ja selvisi että suihkeessa oleva aine ksylometatsoliini on hyvinkin koukuttava aine, ja pidemmän aikaa käytettynä elimistö tottuu siihen siten että ilman annosta limakalvot vain turpoaa. Sain yöisin outoja kohtauksia, eli heräsin tukehduttavaan oloon ja nenä ja kurkku olivat kuin tulessa ja kylmää hikeä puski päälle. Selvisi sitten että tuon kaiken aiheuttaa kyseinen riippuvuus aineeseen. Eroon pääsee vain heikentämällä annosta...
lisää tietoa googlesta haualla: Otrivin addiction.

Onko kohtalotovereita?

11

8035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leo K.

      Olen käyttänyt 10 vuotta ko.ainetta joka päivä ja olen todella tyytyväinen, kun ei ole enää jokavuotista poskiontelontulehdeusta!!!
      Pääsin näin eroon antibiooteista ja inhottavasta sairaudesta.

      • vain tilapäisesti

        tuotapa en usko, että 10 v. ja joka päivä. Ei hyvä!


      • mutta aiheeseen liittyen
        vain tilapäisesti kirjoitti:

        tuotapa en usko, että 10 v. ja joka päivä. Ei hyvä!

        mulle määrätty krooniseen nuhan ja poskiontelotulehdukseen vaikka mitä sumutteita, en vaan pysty niitä käyttämään, kun valuvat nieluun -> polttaa -> kurkukipu närästys.
        kellään samaa? mikä auttaa?


      • tarku
        mutta aiheeseen liittyen kirjoitti:

        mulle määrätty krooniseen nuhan ja poskiontelotulehdukseen vaikka mitä sumutteita, en vaan pysty niitä käyttämään, kun valuvat nieluun -> polttaa -> kurkukipu närästys.
        kellään samaa? mikä auttaa?

        Itsellä todella pitkä poskiontelotulehdus kierre ja silloinkin, kun ei tulehdusta, oli turvotusta, joka tuntui paineena.

        Sain lahjaksi nenähuuhtelukannun! Olen todella skeptinen kaikkea uutta kohtaan, mutta suolahuuhtelut poskionteloihin auttoivat.
        Tietenkin olen perussyyn; allergian hoitoa, jatkanut antihistamiineilla.
        Punkteerauksille todella hyvä vaihtoehto silloin, kun ei märkää tai nestettä poskionteloista löydy punkteerattavksi. Itse olen selvinnyt sillä myös kyseisissä tapauksissa. Oma suruni on se, ettei tytär kierteessäkään suostu kokeilemaan. Halpa ja helppo tapa...

        Kokeilin myös aikoinaan sitä uutta ainetta nasalezeä, mutta oma nenäni reagoi sen mekaaniseen ärsytykseen pahemmin kuin koskaan.
        Samoin kävi kaikkien nenäsumutteiden kanssa. Kirvely limakalvoilla oli niin karmeaa ettei sitä kestänyt, lisäksi tuntui, että ärsytys pahensi vaivaa entisestään.

        Samoin kuten joku aikaisemmin kertoi, meni kurkunpääkin aineista rikki =(


      • sarvikuonolainen
        tarku kirjoitti:

        Itsellä todella pitkä poskiontelotulehdus kierre ja silloinkin, kun ei tulehdusta, oli turvotusta, joka tuntui paineena.

        Sain lahjaksi nenähuuhtelukannun! Olen todella skeptinen kaikkea uutta kohtaan, mutta suolahuuhtelut poskionteloihin auttoivat.
        Tietenkin olen perussyyn; allergian hoitoa, jatkanut antihistamiineilla.
        Punkteerauksille todella hyvä vaihtoehto silloin, kun ei märkää tai nestettä poskionteloista löydy punkteerattavksi. Itse olen selvinnyt sillä myös kyseisissä tapauksissa. Oma suruni on se, ettei tytär kierteessäkään suostu kokeilemaan. Halpa ja helppo tapa...

        Kokeilin myös aikoinaan sitä uutta ainetta nasalezeä, mutta oma nenäni reagoi sen mekaaniseen ärsytykseen pahemmin kuin koskaan.
        Samoin kävi kaikkien nenäsumutteiden kanssa. Kirvely limakalvoilla oli niin karmeaa ettei sitä kestänyt, lisäksi tuntui, että ärsytys pahensi vaivaa entisestään.

        Samoin kuten joku aikaisemmin kertoi, meni kurkunpääkin aineista rikki =(

        Se nenänhuuhtelukannu on todella pätevä keksintö. Minulla todella äkäinen poski.ont.tulehdus ja lääkekuuri loppui jo mut painetta tuntui edelleen olevan, hain sitten tään kannun ja 2-3krt päivässä olen suolavettä lillutellut poskionteloihin ja tuntuu auttavan!!


      • tarvitsija
        sarvikuonolainen kirjoitti:

        Se nenänhuuhtelukannu on todella pätevä keksintö. Minulla todella äkäinen poski.ont.tulehdus ja lääkekuuri loppui jo mut painetta tuntui edelleen olevan, hain sitten tään kannun ja 2-3krt päivässä olen suolavettä lillutellut poskionteloihin ja tuntuu auttavan!!

        Mistä näitä "kannuja" saa - apteekistako?

        Sairastin otsaontelon tulehduksen ensimmäistä kertaa ulkomailla asuessani ja sain siellä keittosuolaliuos-pullon ja ruiskun mukaani lääkäriltä. Eli ruiskuun nestettä ja nenään. Onko tämä kannu jotenkin tehokkaampi tapa?


    • PRO nenäsumute.

      Enpä ole koukussa, käytän muutamia viikkoja(ehkäpä 8) vuodesta nenäsumutteita, koskapa olen allerginen antibioteille.

      Tuossa ihmiset kirjoittivat siitä, kuinka ne sumutteet kirvelevät, niin siihen auttaa se että valitsee sellaisen sumutteen jossa ei ole säilöntä ainetta. Se on meinaan se mikä niissä kirvelee.
      Aikanaan meinaan vuosia sitten huomasin tämän muutoksen itsekkin, edellinen pullo ei kirvellyt, ja seuraava kirvelsi, -marssin apteekkiin ja kirosin. Kertoivat että nasolin oli alkanut lisätä säilyntä ainetta tuotteisiinsa. (p*rkle). Vaihdoin merkkiä sellaiseen missä mokomaa ei ollut ja ongelma poistui.

    • CeeCee

      Olin itsekkin vissii sitten koukussa, eli olin käytellyt kyseistä ainetta myös n. vuoden verran ja se tuntui olevan ainoa pelastus miltei jatkuvaan tukkoisuuteen, mulla kulki suihke mukana kaikkialle koska saattoi tulla miltei paniikki kun hengitys heikkeni aina välillä. Mul oli poskiontelotulehdus n. kolmisen viikkoo sitten ja sain siihen antibiootit ja duactia. Duactilla pääsin alkuun koska se on myös limakalvoja supistavaa ja sitten hommasin nazoillia jolla voitelin limakalvoja. Nyt ei mee enää röörit tukkoon mutta täytyy myöntää että puolisen toista viikkoo oli kovat taistelut olin nimittäin välillä aivan tukossa...

    • Pevkele

      EI siinä paketissa turhaan lue että KORKEINTAAN VIIKON saa käyttää!!!!!
      Ja mulle tätä apteekissakin toitotettiin....
      Tosin ei auta mun tukkoisuuteen tuo kallis paska mitenkään! Sinne meni rahat hukkaan otriviniin!

    • Marjastaja53

      Allergisen nuhan suihkeita voi käyttää pidempään mutta ei Otrivinia. Korkeintaan siis 10 päivää koska se supistaa liikaa limakalvoa eikä se ole hyvä. Kostutukseen tarkoitettuja keittosuolasuihkeita voi käyttää pitempään. Sarvikuono on itselläni ainakin auttanut. Sillähän selviää koko pää (ainakin tuntuu siltä). Huuhdon kerran päivässä poskiontelot sarvikuonolla, on tosi hyvä juttu.

    • Mh-bakteerit käyttöö

      Ihme bakteereita!
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/


      Mm poskiontelotulehdus voidaan hoitaa noilla bakteereilla!
      .........jatkuu.
      24. Kysymys:
      - Voiko poskionteloita avata mhb jauheella siinä vaiheessa kun poskiontelot ovat jo tulehtuneet?
      Vastaus:
      - Ei voi. Poskiontelo tulehduksen esto on tehtävä ennakoivasti ja viimeistään yhden vuorokauden kuluessa siitä, kun paineen tunne alkaa poskissa. Kun poskiontelot ovat jo tulehtuneet, niin siinä vaiheessa ei enää avaaminen onnistu mhb.lla.
      - >>>Käytä korvakäytäviin, sieraimiin ja nieluun vain mhb-tuote’1(Asidophilus plus), >>>siksi että se muodostaa vähiten hyytelöitymistä(=substanssi) pelkkänä jauheena. >>>Liika hyytelöityminen aiheuttaa ongelmia!!!
      >>Huom! Käytä mhb-jauhe suihkaukseen noin 1/6 osaa 1.n kapselin jauheesta!
      Jatkuu.....
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-usein-kysytty-probiootti-bakteereistamhb/


      Käyttökelpoiset Mhb-tuotteet(Suomi):
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5993
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3645
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1935
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1929
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1601
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1418
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1416
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe